Vragen die over Lego gaan maar niet in een thema passen
Gebruikers-avatar
User

Graaf

211

Vr Aug 01, 2014 10:52

Drenthe

Re: Q & A kwaliteitsissues LEGO

door Graaf » Zo Jun 21, 2015 21:22

Mijn huidige batman sleutelhanger begint te slijten, dus ik had een nieuwe besteld. Zie ik net dat de nieuwe z'n donkerblauwe onderbroek mist :look: :what: Gelijk zo maar even een mailtje naar LEGO sturen, want volgens mij moet dit een foutje zijn.

Afbeelding
Gebruikers-avatar
User

Graaf

211

Drenthe

door Graaf » Vr Jul 03, 2015 11:41

Het lijkt erop dat de rechter een nieuwe variant is, omdat ik deze sleutelhanger online nu vaker voorbij zie komen.
Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
2730

Ma Sep 30, 2013 21:18

Zaandam

door Raven » Vr Jul 03, 2015 19:35

Maar eat zij LEGO op jouw mail? Nieuw model?
You're never 2 old for LEGO!!! <~FlickR~>
Gebruikers-avatar
User

Graaf

211

Drenthe

door Graaf » Vr Jul 03, 2015 19:55

Klantenservice dacht dat het ook een fout was en stuurde een vervangend exemplaar (maar ook deze is weer volledig grijs). Alleen op Instagram zag ik meer mensen met exact hetzelfde model voorbij komen op hashtag #legokeychain. :?
Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
2730

Ma Sep 30, 2013 21:18

Zaandam

door Raven » Vr Jul 03, 2015 21:07

Lekker een gratis sleutelhanger... :duim:
You're never 2 old for LEGO!!! <~FlickR~>
Gebruikers-avatar
User

Graaf

211

Drenthe

door Graaf » Vr Jul 03, 2015 22:09

Mazzeltje... Al had ik liever Batman met onderbroek gehad. Maakt het in mijn ogen net iets meer af.
no avatar
User

craneson

2030

Wo Aug 25, 2004 17:51

anywhere but home

door craneson » Zo Jul 05, 2015 9:11

één troost , Donald Duck draagt al jaren geen onderbroek, ik vind het wel een staaltje respectloze bezuiniging van TLC om dat onderdeel niet gewoon in de juiste kleur te leveren. als iedereen zou zeggen "dat zie je toch niet" kun je ook de nullen weglaten bij je bankoverschrijvingen toch .........
als je de bron wilt bereiken, moet je tegen de stroom in gaan
Gebruikers-avatar
User

darksider

1014

Zo Jun 14, 2009 20:21

Leiden

door darksider » Do Jul 30, 2015 12:08

Ik had gisteren een 'interessant probleem' met een setje, en wel met 76039: Ant-Man Final Battle.
Ik vond afgelopen zaterdag dit setje eindelijk bij Intertoys Den Haag, en ik had haast, dus ik pakte het setje en nam het snel mee.

Pas gisteren kwam ik erachter dat een zijkant van de verpakking geheel netjes was opengesneden. Je kan je voorstellen dat ik me behoorlijk zorgde maakte over de inhoud... Maar toen ik alles eruit liet vallen, bleek dat de set nog geheel compleet was: twee zakjes, beide verzegeld, twee plastic vleugels, instructies en een comic: niets meer en niets minder. Ik dacht dat er misschien wel doro Intertoys een veiligheidsstrip in de doos was geduwd, maar ook dat was niet het geval.

Ben dus toen gaan bouwen. Is een leuke set, moet ik zeggen. Maar... Toen ik klaar was met zakje 1 (de 'grote' Lego onderdelen die samen de katapult vormen), bleek dat ik niet onderdelen te kort kwam, maar juist een behoorlijk aantal onderdelen overhield. Niet alleen het reguliere kleine grut (en de twee onderdelen in het 'normale' formaat van de vergrootte onderdelen), maar onder andere ook een 2x2 round plate (grijs), een 2x2 round tile (rood), een 1x3 tile (geel) en een 1x3 tile (rood). Onderdelen die ik bij de bouw ook echt al had gebruikt, en waarvan montage zeker niet te missen is in zo'n kleine set.

In hoeverre deze extra onderdelen in het zakje te maken hebben gehad met de opengesneden doos weet ik niet, maar ik vermoed een verband. En aan de andere kant weet ik ook dat er een tussentijdse aanpassing is geweest van de poten van de mier (in zak 2). Ik heb gezien dat mijn set die aanpassingen ook heeft: het kan ook dat de snede daar mee te maken heeft (zakjes wisselen)?

In ieder geval ben ik benieuwd of iemand ook een dergelijke ervaring heeft met dit setje.
This day started out SNAFU, but then my machine went all TARFUN. The place was totally FUBAR after that.
Gebruikers-avatar
User

koffiemoc

Rang

premium

premium
2619

Zo Sep 07, 2008 17:54

Zutphen

door koffiemoc » Do Jul 30, 2015 17:27

Ik hield geloof ik dezelfde onderdelen over als jij. Weet het niet exact, want die parts liggen nu tussen het spul in de grote 'te sorteren' bak. Het doosje is inmiddels al met het oud papier weggegaan. Heb niets gemerkt van snijranden ofzo, maar heb er dan ook niet goed op gelet.
Baldrick, have you no idea what irony is? Yeah. It's like goldy and bronzy, only it's made of iron.
my koffiemocs @ flickr.
Gebruikers-avatar
User

Ludo Visser

275

Za Okt 01, 2005 17:21

Den Haag

door Ludo Visser » Ma Aug 10, 2015 19:48

Ik heb een kleine issue met de één van de nieuwe pneumatische cylinders van de nieuwe Technic set 42043: er zit een kras op.

Afbeelding

Weet iemand of dit kwaad kan? De zuiger lijkt verder goed te werken, maar ik weet niet wat er op termijn mee gebeurt (roest?).
no avatar
User

craneson

2030

Wo Aug 25, 2004 17:51

anywhere but home

door craneson » Di Aug 11, 2015 7:32

die zou ik terugsturen de seal ( o'ring ) in de bovenste "open" doorgang vind dat op de duur niet leuk
als je de bron wilt bereiken, moet je tegen de stroom in gaan
Gebruikers-avatar
User

Barman

6688

Di Mrt 22, 2005 22:30

Wijk bij Duurstede

door Barman » Wo Aug 12, 2015 9:00

Ik kan het niet goed zien op de foto, volgens mij had ik ook zoiets. Door de cylinder een aantal keer volledig in een uit te trekken ging dit weg. In mijn ogen aangekoekte olie resten. Als je echt een verdieping kan voelen me je nagel, dan is het echt een kras en dan is het zo geregeld met de Service afdeling van TLC.
Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil!
Flickr en Youtube
Gebruikers-avatar
User

Ludo Visser

275

Den Haag

door Ludo Visser » Wo Aug 12, 2015 11:11

Barman schreef:Ik kan het niet goed zien op de foto, volgens mij had ik ook zoiets. Door de cylinder een aantal keer volledig in een uit te trekken ging dit weg. In mijn ogen aangekoekte olie resten. Als je echt een verdieping kan voelen me je nagel, dan is het echt een kras en dan is het zo geregeld met de Service afdeling van TLC.

Ik kan het met mijn nagel voelen. Ik heb een mail naar TLC gestuurd, ben benieuwd. Mijn vorige ervaringen met de klantenservice zijn louter positief, dus dat zal inderdaad wel goed komen.
Gebruikers-avatar
User

TechniChriS

53

Zo Feb 09, 2014 14:16

door TechniChriS » Zo Aug 23, 2015 13:37

Terwijl ik nu de 42043 Mercedes aan het bouwen ben, kom ik in zak 2 een bruine 2x10 plate tegen.

En vervolgens een dbg liftarm-11 tekort. :notimpressed:

Gelukkig heb ik er zelf genoeg, maar ik kan me voorstellen dat als dit je eerste set is, je niet echt blij wordt als je dit gedeelte van de bouw (voorlopig) moet overslaan.

Ben benieuwd hoe snel de LEGO klantenservice een vervangend exemplaar stuurt.
no avatar
User

ggj

891

Zo Okt 14, 2012 21:50

door ggj » Zo Aug 23, 2015 16:46

Toen ik deze week de 76023 Tumbler ging bouwen viel mij gelijk op dat de sticker van het infodisplay niet mooi op het stickervel was geplakt. De sticker laat bij de randjes iets los en de rest er omheen is los en scheef. Ik denk dat deze nog wel goed te plakken is op het display maar dat doe ik met zulke grote stickers nooit (bang dat het scheef gaat en/of later los laat). Ik weet niet of ik hier nu iets mee moet doen.
Gebruikers-avatar
User

Barman

6688

Wijk bij Duurstede

door Barman » Ma Aug 24, 2015 12:47

Neem even contact op met de service afdeling van lego. Nummer staat onderaan de shop@home pagina.
Leg je probleem uit en ik weet zeker dat ze gratis een nieuw stickervel opsturen.

Het goed opplakken van een grote sticker op een paneel kun je doen door het paneel/tile nat te maken, dan kun je de sticker verschuiven als deze niet goed zit. Daarna met een plat voorwerp (liniaal of andere grote plate/tile) vanuit het midden het water eruit drukken/strijken. Houdt de sticker wel goed vast anders verschuift deze alsnog. Daarna nog even laten drogen en dan zit de sticker er prima op.
Flickr en Youtube
Gebruikers-avatar
User

Ludo Visser

275

Den Haag

door Ludo Visser » Vr Aug 28, 2015 15:05

Ludo Visser schreef:
Barman schreef:Ik kan het niet goed zien op de foto, volgens mij had ik ook zoiets. Door de cylinder een aantal keer volledig in een uit te trekken ging dit weg. In mijn ogen aangekoekte olie resten. Als je echt een verdieping kan voelen me je nagel, dan is het echt een kras en dan is het zo geregeld met de Service afdeling van TLC.

Ik kan het met mijn nagel voelen. Ik heb een mail naar TLC gestuurd, ben benieuwd. Mijn vorige ervaringen met de klantenservice zijn louter positief, dus dat zal inderdaad wel goed komen.

Ik ben niet teleurgesteld: ik kreeg vandaag de complete zak pneumatische onderdelen van 42043 in de bus;dat had ook weer niet gehoeven :fluiten: Blijkbaar hebben ze de cylinders nog niet los op voorraad.
Gebruikers-avatar
User

TechniChriS

53

Zo Feb 09, 2014 14:16

door TechniChriS » Di Sep 01, 2015 15:17

TechniChriS schreef:Terwijl ik nu de 42043 Mercedes aan het bouwen ben, kom ik in zak 2 een bruine 2x10 plate tegen.

En vervolgens een dbg liftarm-11 tekort. :notimpressed:

Gelukkig heb ik er zelf genoeg, maar ik kan me voorstellen dat als dit je eerste set is, je niet echt blij wordt als je dit gedeelte van de bouw (voorlopig) moet overslaan.

Ben benieuwd hoe snel de LEGO klantenservice een vervangend exemplaar stuurt.

Vandaag (1/9) ontvangen. Prima service van Lego, dat mag ook wel weer eens gezegd worden. :duim:
Gebruikers-avatar
User

Sjaacko

906

Wo Aug 04, 2004 21:48

Sassenheim

door Sjaacko » Za Sep 12, 2015 14:34

Weet niet of het echt hier past maar ik doe 'm toch maar even omdat ik me er aan "stoor".
Het betreft het Grand Hotel van Friends.
In het middelste deel van het gebouw onder de pilaren zit een 2x2 plate.
Aan de ene kant is deze wit (zoals het IMHO hoort) en aan de andere kant is deze grijs (niet mooi, heb dit ook vervangen in mijn set, hoewel mijn meiden het niet kan schelen :-))

http://lego.brickinstructions.com/41000/41101/062.jpg
http://lego.brickinstructions.com/41000/41101/083.jpg
http://lego.brickinstructions.com/41000/41101/107.jpg

Zou dit een fout zijn, of zo bedoeld. Iemand een idee?
Alles over LDraw, MLCad, LDCad en LPub in het Nederlands! Surf naar: http://www.binarybricks.nl/
Gebruikers-avatar
User

MOCkingBird

Rang

premium

premium
5577

Vr Nov 07, 2003 15:01

Oss

door MOCkingBird » Za Sep 12, 2015 15:20

Als de onderdelen met de bouwinstructie kloppen, dan is het in ieder geval geen fout. Maar de reden voor deze verschillen, ik zou het niet weten.
Wil je een bijdrage leveren aan de brickbieb, stuur dan even een pb'tje
Bricklink Mockingbird's Nest Egg
Gebruikers-avatar
User

Sjaacko

906

Wo Aug 04, 2004 21:48

Sassenheim

door Sjaacko » Za Sep 12, 2015 15:22

MOCkingBird schreef:Als de onderdelen met de bouwinstructie kloppen, dan is het in ieder geval geen fout. Maar de reden voor deze verschillen, ik zou het niet weten.

Het zal toch geen gebrek zijn aan witte dat wel grijze 2x2 plates op moment van productie?
De instructies en onderdelen kloppen zeker, maar mooi is het niet. Een ontwerpfout of er moet echt een reden zijn waarom ze dat zo gedaan hebben.
Alles over LDraw, MLCad, LDCad en LPub in het Nederlands! Surf naar: http://www.binarybricks.nl/
Gebruikers-avatar
User

LegoHenkie

4466

Di Aug 07, 2007 22:05

Groningen

door LegoHenkie » Za Sep 12, 2015 17:37

of een niet opgemerkte slordigheid.
Er gaat niets boven Groningen.
Gebruikers-avatar
User

Rick

2042

Ma Apr 14, 2003 7:33

door Rick » Za Sep 12, 2015 19:02

Sjaacko schreef:Zou dit een fout zijn, of zo bedoeld. Iemand een idee?

Ik dacht dat het misschien te maken zou hebben met de inhoud van de zakjes waarin de betreffende onderdelen zitten en er dus al een andere grijze 2 x 2 plate in zou zitten. Ik zie echter dat er maar één grijze 2 x 2 plate in de hele set zit, dus dat kan de reden ook niet zijn.. Lijkt me dus gewoon een slorigheidje.
no avatar
User

Jefftrack

127

Vr Mei 29, 2015 17:10

Re: Algemene Lego-vragen 3: wie het weet, mag het zeggen!

door Jefftrack » Do Sep 17, 2015 8:15

Lego print veel onderdelen en nu heb ik een misprint. Dat wil zeggen ik heb een Pirates vlag (White Flag 2 x 2 Square with Skull and Crossed Cutlasses (Jolly Roger) Pattern) waarbij 1 kant op zijn kop is geprint en nu vroeg ik mij af of dit bijzonder is of juist vaker voorkomt....???

Jeffrey
no avatar
User

ggj

891

Zo Okt 14, 2012 21:50

door ggj » Za Okt 03, 2015 20:56

Ik keek vandaag nog eens even naar mijn Tumbler en toen ik hem even achteruit rolde merkte ik dat er flatspots op de voorbanden waren. Blijkbaar kan je hem niet al te lang laten staan zonder dat de banden een beetje inzakken. Vind het wel jammer want het zijn nogal dure bandjes zag ik op BL. Hebben meer van jullie dit probleem (of met andere banden)?
no avatar
User

Pimmie

74

Zo Mrt 11, 2012 10:02

door Pimmie » Za Okt 03, 2015 23:18

Niet met mijn tumbler, die heb ik ook niet, maar ik heb veel RC modellen. Deze zet ik nooit voor langere tijd op hun banden neer om dit te voorkomen. In het verleden heb ik daar veel last van gehad namelijk. Bouw een kleine lego constructie onder je model zodat hij net niet met zijn banden op de grond staat voor dit te voorkomen.
Gebruikers-avatar
User

Barman

6688

Wijk bij Duurstede

door Barman » Di Okt 06, 2015 10:52

Dat is bij alle banden het geval. Zelf bij de harde banden van de VW van merk ik dat er weerstand is bij het rollen en deze weer terug op dezelfde plaats valt sla je deze weer terug rolt. BIj luchtbanden is het zeker van toepassing. Mocht je dit soort modellen voor langere tijd ter display laten staan, is het verstandig om de modellen net achter de wielen te ondersteunen met van bricks en plates zodat de wielen net van de grond af zijn.
Flickr en Youtube
Gebruikers-avatar
User

Large

Rang

premium

premium
3136

Ma Aug 01, 2011 11:46

Die Haghe

door Large » Wo Nov 04, 2015 10:01

Dit kwam ik tegen op EB:

Afbeelding

Iemand ervaart nogal wat scheuren in Lego onderdelen uit de Dimensions sets...
Bron
"Duizend bommen en granaten..!"
-Kapitein Haddock

https://instagram.com/largebricks/
Gebruikers-avatar
User

Barman

6688

Wijk bij Duurstede

door Barman » Wo Nov 04, 2015 10:12

Dat is wel erg extreem. Worden deze sets dan toch ergens anders geproduceerd dan in Denemarken?
Flickr en Youtube
Gebruikers-avatar
User

Chibs

163

Zo Mei 03, 2015 9:00

door Chibs » Wo Nov 04, 2015 10:25

Zo heb ik ook ooit eens een LEGO Friends setje gehad, vrijwel elk blokje daar in scheurde terwijl het maar een paar dagen in elkaar stond... Had LEGO er over gemailed, maar geen antwoord gekregen.
Gebruikers-avatar
User

Aurum

Rang

premium

premium
261

Wo Okt 21, 2015 19:01

door Aurum » Wo Nov 04, 2015 13:48

Barman schreef:Dat is wel erg extreem. Worden deze sets dan toch ergens anders geproduceerd dan in Denemarken?

Het is extreem opvallend dat het bij meerdere onderdelen, in meerdere kleuren voorkomt. Ik zie dat het 'slachtoffer' uit de VS komt. Wat zijn de productielocaties van LEGO? Ik heb wel een website gevonden met deze informatie, maar die website oogt out-dated.
"A wise man once said nothing"
Gebruikers-avatar
User

Brickbilly

69

Ma Okt 26, 2015 9:42

Maassluis

door Brickbilly » Wo Nov 04, 2015 14:07

Ik dacht het te weten, en zo stond het gelukkig ook op Wikipedia ;)

Manufacturing of Lego bricks occurs at a number of locations around the world. Moulding is done in Billund, Denmark; Nyíregyháza, Hungary; and Monterrey, Mexico. Brick decorations and packaging is done at plants in Denmark, Hungary, Mexico and Kladno in the Czech Republic. (Bron Wikipedia)

Dus de parts worden in Denemarken, Hongarije en Mexico geproduceerd (het maken van de stukjes zelf)

Vervolgens worden hier ook de sets geproduceerd (waaronder ook het bedrukken van parts). In Tsjechie wordt alleen maar dit laatste gedaan, hier worden dus geen parts zelf geproduceerd.

En hier komt dus in de nabije toekomst ook China bij
Gebruikers-avatar
User

dip

5666

Wo Nov 23, 2005 11:33

Groningen

door dip » Wo Nov 04, 2015 18:53

Voor zover ik weet komt de US lego zo ongeveer allemaal uit mexico.

Maar dit is wel extreem zeg, zou haast zeggen dat het doosje onder extreme omstandigheden is bewaard.
Gebruikers-avatar
User

Aurum

Rang

premium

premium
261

Wo Okt 21, 2015 19:01

door Aurum » Wo Nov 04, 2015 21:07

dip schreef:Maar dit is wel extreem zeg, zou haast zeggen dat het doosje onder extreme omstandigheden is bewaard.

Daar zat ik ook aan te denken, iets tijdens het transport uit de fabriek naar de keukentafel van de gebruiker. Niet zozeer productieproces. Het kan gewoon geen toeval zijn dat er in zoveel mallen of granulaat een afwijking zit. Het zijn veelal verschillende onderdelen, en verschillende maten ook nog.
"A wise man once said nothing"
Gebruikers-avatar
User

Edwin Korstanje

2476

Za Jan 21, 2012 16:54

door Edwin Korstanje » Do Nov 05, 2015 0:43

Zo extreem heb ik het nog niet meegemaakt in één setje, maar heb nu wel al een aantal keren gehad dat slopes, bricks en plates scheuren en gebeurd meestal met een hele batch :freaked: .
De fout zit hoofdzakelijk in het gat en niet in de nop en kwam erachter na een spreekbeurt van mijn dochter over LEGO en haar klas die het setje van de Ropax Ferry van Damen als proef mochten maken.
Van de 25 setjes die ze maakten braken 20 donker roode cheeseslopes en 10 plates en heb uiteindelijk alle 250 sets opnieuw moeten verpakken en de plates en cheeseslopes vervangen.
Gelukkig achteraf door de spreekbeurt en de test met de kinderen kwam ik erachter, anders had ik toch echt wel een probleem en had alle steentjes voor 250 verschillende adressen moeten nasturen naar Canada :notimpressed:
Omdat deze stenen via Bricklink besteld waren, kan je ook niet klagen bij LEGO zelf en de BL handelaar kan er ook niet veel aan doen, omdat ze deze alleen maar verhandelen.
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
4160

Ma Jan 08, 2007 21:14

Groene hart

door aawsum » Do Nov 05, 2015 7:33

Even advocaat van de duivel. Het zou niet aan je constructie kunnen liggen?
Cheeseslopes probleem ken ik overigens wel, plates is echt volledig nieuw voor me.
FaceBook
Instagram
of Flickr via het wereldbol knopje hier links onder mijn avatar
Gebruikers-avatar
User

dip

5666

Groningen

door dip » Do Nov 05, 2015 11:02

Nou zoveel is er niet mis met de constructie, een 1x2 brick op een 1x4 plate. Dat is eerder gedaan...

wel typisch dat de scheuren vaak voorkomen boven de 1x4 medium azure plate. technic brick, lime tile en lime bricks. En de 1x4 brick is zelf gescheurd op de bracket. Mijn geld staat op productie fout van de 1 x 4 plate, als die net iets te dik is zou dat veel kunnen verklaren.

laat maar; de tile is boven de lime mudgaurd gebarsten, daar gaat die theorie.
Gebruikers-avatar
User

Duq

8488

Za Okt 18, 2003 20:26

Dublin

door Duq » Di Dec 22, 2015 1:30

Afbeelding
Really Lego, this isn't funny anymore by Duq, on Flickr

Yup, da's een 1x1 met clip bovenop die spontaan in twee brak toen hij op een bar werd gedrukt. 1 jaar oud, set (10245) wordt voor de tweede keer opgebouwd. De andere is het andere oor van het kleine rendier...
There is no cloud. It's just someone else's computer.
Gebruikers-avatar
User

dip

5666

Groningen

door dip » Di Dec 22, 2015 9:11

dwars doormidden :what:
Gebruikers-avatar
User

Rick

2042

Ma Apr 14, 2003 7:33

door Rick » Di Dec 22, 2015 14:16

De reden dat het design van dit element inmiddels is aangepast.
VorigeVolgende