Vragen die over Lego gaan maar niet in een thema passen

Bricklink "assigned""

Gebruikers-avatar
User

Pizzas391

111

Ma Sep 17, 2018 17:26

Apeldoorn

Bricklink "assigned""

door Pizzas391 » Za Nov 10, 2018 13:46

Hallo allemaal,

Eerder heb ik nog nooit wat besteld bij bricklink en wil dat binnenkort gaan doen.
Als ik bij mijn partlist alles bestel en dan autoselect doe dan staat er bovenin het aantal blokjes en ?
(bij mij = 1255/1243 assigned 100%) weten jullie waar dat voor staat?

alvast bedankt,
Bijlagen
bricklink.png
Gebruikers-avatar
User

koffiemoc

Rang

premium

premium
2568

Zo Sep 07, 2008 17:54

Zutphen

Re: Bricklink "assigned""

door koffiemoc » Za Nov 10, 2018 14:59

Dat betekent dat deze shops 1255 parts op voorraad hebben van de 1243 parts die op jouw lijst staan.
M.a.w. je kunt bij deze selectie van shops 100% van je wensenlijst bestellen.

Nog een tip: het kan de moeite waard zijn bij buitenlandse bestellingen de verzendkosten te vragen aan de verkoper VOORDAT je daadwerkelijk bestelt. Mijn ervaring is dat verzendkosten vanuit vooral de USA bezopen hoog zijn. Daar houdt dit automatisch-selectieknopje van Bricklink geen rekening mee.
Baldrick, have you no idea what irony is? Yeah. It's like goldy and bronzy, only it's made of iron.
my koffiemocs @ flickr.
Gebruikers-avatar
User

Peet

Rang

premium

premium
306

Zo Nov 22, 2015 10:59

door Peet » Za Nov 10, 2018 15:09

Dat je 1243 nodig hebt maar er 1255 gaat kopen.
Sommige verkopers verkopen geen losse blokken maar moet je 10 of 20 tegelijk kopen. Als je b.v. 17 nodig hebt maar de verkoper verkoopt alleen per 20 dan koop je dus 3 meer dan je eigenlijk nodig hebt.
Vandaar soms een verschil tussen besteld en nodig.

Ik zou trouwens niet op deze manier bestellen.. dit kost je een vermogen aan verzendkosten.

* lees net koffiemocs antwoord en begin te twijfelen.. misschien dat mijn antwoord ook wel is als je ineens 120% geassigned hebt.
Nulla tenaci invia est via (Voor de volhouder is geen weg onbegaanbaar)
Gebruikers-avatar
User

Pizzas391

111

Apeldoorn

door Pizzas391 » Za Nov 10, 2018 16:14

Aha bedankt voor de antwoorden, is er trouwens ergens een optie waarbij je alleen met Ideal hoeft te betalen? (Ik heb geen creditcard of PayPal)
Gebruikers-avatar
User

Peet

Rang

premium

premium
306

Zo Nov 22, 2015 10:59

door Peet » Za Nov 10, 2018 16:48

Winkels met Ideal zijn zeldzaam maar bijna alle EU winkels en zeker uit Nederland accepteren wel een bank/iban overschrijving.
Winkels uit NL is, met het oog op verzendkosten, vaak ook wel aan te raden.
Nulla tenaci invia est via (Voor de volhouder is geen weg onbegaanbaar)
Gebruikers-avatar
User

swandutchman

Rang

premium

premium
897

Do Feb 12, 2015 9:21

door swandutchman » Za Nov 10, 2018 17:02

Een paypal account is zo aangemaakt, maar sommige winkels rekenen daar extra kosten voor (omdat paypal ook er wat aan moet verdienen). Binnen de EU zijn naar mijn weten geen kosten verbonden wanneer je via IBAN betaald, tenzij je in een andere valuta betaald (daar is paypal handig voor). Wanneer je iets buiten de EU koopt moet je rekening houden met hoge verzendkosten en moet je hier in NL nog BTW en mogelijke inklaringskosten van de douane betalen. Daarom koop ik alleen binnen de EU. Meestal zijn de verzendkosten in NL natuurlijk het laagste, maar toch kan het lonen om over de grens te kijken. Het kan bijvoorbeeld zijn dat sommige onderdelen elders een stuk goedkoper zijn en als je daar veel van moet hebben dan valt die 10 euro verzendkosten wel mee. Zo heb ik pas geleden Duitsland verlost van een hoop transparant paarse 1x2 steentjes... dat scheelde me bijna de helft dan dat ik het hier in NL zou kopen (en in NL kon ik ook niet de hoeveelheden vinden die ik nodig had, namelijk 1500 stuks).
Gebruikers-avatar
User

Night Creeper

Rang

premium

premium
1978

Vr Sep 14, 2007 20:36

Ochten

door Night Creeper » Za Nov 10, 2018 21:06

Als je 1243 items zoekt en Bricklink er 1255 vindt komt doordat deze zoekfunctie niet naar unieke lots zoekt, wat nog wel bij de Classic page kan.
Voor het bestellen moet je zelf de dubbele lots eruit halen.

De zoekfunctie via de Search tab werkt anders en er kan per Wantlist gezocht worden.

Bekijk ook de instellingen in de Buyer Settingspage:
https://www.bricklink.com/v2/settings/p ... tings.page
BrickLink store: Brickwilbo
Brickshelf
Gebruikers-avatar
User

Pizzas391

111

Apeldoorn

door Pizzas391 » Za Nov 10, 2018 22:27

Ik zal er morgen wat verder in verdiepen,

Maar over de verzend kosten, als ik alles binnen Europa wil bestellen kost het 240,- (zonder verzendkosten)
En overal ter wereld 140,- (zond verzendkosten)

Verzend kost van overal ter wereld zal toch niet 100,- kosten in totaal?
Gebruikers-avatar
User

Aurum

Rang

premium

premium
227

Wo Okt 21, 2015 19:01

door Aurum » Za Nov 10, 2018 22:32

Dat is o.a. afhankelijk van de afmetingen en gewicht van de verpakking, en verzendadvies van de verkoper. Zulke vragen kun je ‘t beste bij de verkoper neer leggen, om niet voor een verrassing te komen staan.
"A wise man once said nothing"
Gebruikers-avatar
User

Boindil

Rang

premium

premium
675

Do Okt 05, 2017 17:30

door Boindil » Zo Nov 11, 2018 9:26

Dat ligt er aan bij hoeveel verschillende winkels je alles ophaalt. Als je bij 7 winkels 15eu moet betalen ben je er al.
Don't take life too seriously. You`ll never outlive it.
Flickr
Gebruikers-avatar
User

Pizzas391

111

Apeldoorn

door Pizzas391 » Vr Nov 16, 2018 15:33

En nog 1 vraagje, doen sommige winkels ook aan Black Friday? Dat er dan veel korting is
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
3999

Ma Jan 08, 2007 21:14

Groene hart

door aawsum » Vr Nov 16, 2018 15:40

Ik zou zeggen kijk eens op bricklink of winkels dat doen. Maar het lijkt me hoogst onwaarschijnlijk, aangezien black friday veelal gaat om een korting op een verkoopprijs waar een grote marge op staat. De meeste bricklinkwinkels draaien zonder .. of met een hele kleine marge.