Vragen die over Lego gaan maar niet in een thema passen

Miniatuur nabouwen

no avatar
User

vandijk901

Rang

Nieuw

Nieuw
3

Vr Nov 09, 2018 16:52

Miniatuur nabouwen

door vandijk901 » Vr Nov 09, 2018 17:01

Hallo allemaal,

Ik val even met de deur in huis.. Ik wil graag de camper van mijn ouders nabouwen van lego.
Kort verhaal lang; zelf gebouwd van een Fiat Ducato Maxi, 12 jaar plezier van gehad maar vanwege te veel mankementen aan de bodem nu weg gedaan. Was echt een superleuk ding.
Ik heb echter geen idee waar ik moet beginnen met zoeken of bouwen.. Is er iemand die me op weg kan helpen?

Inmiddels heb ik lego digital designer op de laptop staan, in plaats van zomaar legostukjes kopen leek me dit handiger.. maar where to start??? :raiseone:

Hartelijke groet, Sandra

Ps, sorry als dit in het verkeerde draadje staat maar ik ben naast een lego-leek dus ook niet bekent hier op de site.. :lol:
Gebruikers-avatar
User

Aurum

Rang

premium

premium
231

Wo Okt 21, 2015 19:01

Re: Miniatuur nabouwen

door Aurum » Vr Nov 09, 2018 17:15

Begin eens met de schaal. Op welke schaal wil je de camper nabouwen? En wat gebruik je als referentie? (Bijvoorbeeld: Bewoonbaar voor een minifig)

Als je een referentie hebt van real-life naar een Lego onderdeel, kun je dit als maat gebruiken en een begin maken met de camper ruw na te bouwen.
"A wise man once said nothing"
no avatar
User

vandijk901

Rang

Nieuw

Nieuw
3

door vandijk901 » Vr Nov 09, 2018 17:39

Ze hebben de VW camper ook van Lego, die is ongeveer 30x15x15 (even snel geschat) Als het daar bij past zou leuk zijn.
Verder kan ie helemaal dicht, dus binnenkant is niet nodig. Lijkt me leuk maar heb ik nu de tijd niet meer voor. Ben allang blij als ik dit nog voor de kerst voor elkaar krijg ;)
Gebruikers-avatar
User

Boindil

Rang

premium

premium
752

Do Okt 05, 2017 17:30

door Boindil » Za Nov 10, 2018 7:45

Je zou het instructieboekje van de vw camper kunnen downloaden van de legosite. Dan heb je een mooi voorbeeld en kun je hem aanpassen waar dat nodig is voor jouw busje.
Don't take life too seriously. You`ll never outlive it.
Flickr
no avatar
User

vandijk901

Rang

Nieuw

Nieuw
3

door vandijk901 » Za Nov 10, 2018 15:35

Goed idee, dank je Boindil!