Vragen die over Lego gaan maar niet in een thema passen

Wat te doen met je oude 'troep'?

Gebruikers-avatar
User

Brickviller

160

Zo Mei 02, 2010 16:21

Nieuwegein

Wat te doen met je oude 'troep'?

door Brickviller » Wo Feb 14, 2018 16:17

Hoi allemaal,

Door de jaren heen heb ik heel wat Lego gekocht en gekregen. Vooral toen ik nog een kleine ventje was kreeg ik heel veel Lego dat ooit van m'n vader, z'n broer en m'n neef was. De Lego kwam vooral uit eind jaren 70, het zogenaamde blauwe tijdperk (voor de trein enthousiasten) Dat werd weer allemaal gemengd met het Lego van toen (+/- 2005) en zo kon ik hele vrolijk gekleurde steden in elkaar knutselen.

Nu zijn we ondertussen wat jaartjes verder. Rond 2010 bouwde ik m'n laatste grote stad. Toen ook nog een redelijk bonte boel :lol:. Tegenwoordig, in mijn halve dark-age, probeer ik een beetje in de realistische stijl van de modular gebouwen te bouwen, die vaak moderne steentjes en kleuren gebruiken waarvan ik er minder heb.

Mijn belangrijke vraag voor dit topic gaat over het volgende. Ik heb dus een nogal groot overschot aan oude onderdelen, denk aan verkleurde steentjes, heel veel oud technic, en een goed gevulde vuilniszak vol met blauwe rails. Een deel kan ik nog wel gebruiken voor bijvoorbeeld funderingen van gebouwen, maar een heel groot deel blijft dus onbenut (zoals de rails). Ik heb er wel aan gedacht om de oude onderdelen uit te zoeken en weg te doen, maar dat voelt weer zonde vanwege het sentimentele deel.

M'n vraag aan jullie is wat jullie met dit overschot zouden doen? Hebben jullie tips hoe dit in bouwsels te verwerken? Of hebben jullie wel eens iets soortgelijks meegemaakt, en wat heb je toen gedaan?
Gebruikers-avatar
User

Chibs

163

Zo Mei 03, 2015 9:00

Re: Wat te doen met je oude 'troep'?

door Chibs » Wo Feb 14, 2018 21:54

Bij elkaar verzamelen en doorgeven aan iemand die er meer plezier van heeft :wink:
no avatar
User

Pimmie

74

Zo Mrt 11, 2012 10:02

door Pimmie » Do Feb 15, 2018 7:23

Ik heb een doos met oude spul voor mijn zoontje. Niet erg als er wat kapot gaat, niet erg als er wat kwijt raakt, enz. Dan kan hij of zijn neefje lekker zijn gang gaan..
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
4273

Wo Nov 25, 2015 21:17

Hoorn

door sanderkoenen » Do Feb 15, 2018 7:53

Je kan kijken of er op LowLUG mensen zijn, die dit over willen nemen. :look:
Gebruikers-avatar
User

Erik Leppen

3571

Zo Jul 18, 2004 12:17

Almere

door Erik Leppen » Do Feb 22, 2018 0:04

De spullen uit mijn eigen kindertijd heb ik verkocht (aan iemand met een bricklinkwinkel). Treinrails, wegenplaten, city-wielen, minifigs, verkeersbordjes, maar vooral heel veel behoorlijk gebruikte (veel mee gespeelde) gewone steentjes (bricks, plates, slopes, tiles).

Ik had er niet zo'n moeite mee. Maar ik ben ook niet zo sentimenteel ingesteld, en ik deed er ook echt niets meer mee (en dat vond/vind ik zonde. Het is speelgoed, er moet mee gespeeld worden vind ik). En de ruimte die vrij kwam was ook weer lekker. Ik vond het wel een bevrijding, ergens, in m'n hoofd.

Het had er ook wel een beetje mee te maken dat m'n ouders wilden verhuizen en ik dacht, laat ik dan ruim vóór de verhuizing uitzoeken wat ik ermee ga doen.
Gebruikers-avatar
User

fancyfair

Rang

premium

premium
503

Zo Mrt 27, 2005 19:36

Herpen

door fancyfair » Di Mrt 27, 2018 8:58

Misschien niet helemaal het juiste topic, maar ik kon er zo snel geen ander topic over vinden.

Ben ook alles beetje aan het opruimen en heb behoorlijk wat oude dozen liggen. Aangezien ik geen karton spaar maar Lego, wil ik ze weg doen. Is dit makkelijk te verkopen of kan ik ze beter bij het oud papier doen? Het gaat hoofdzakelijk om de exclusive sets zoals vrijwel alle modulars, Sydney Opera House, Big Ben, Tower Bridge, Volkswagen bus, Mini, Kever en enkele kerst sets. Iemand hiermee ervaringen?
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
4273

Hoorn

door sanderkoenen » Di Mrt 27, 2018 9:12

Als de dozen in geode staat zijn, leveren de dozen nog wel wat op en er zijn mensen die de dozen sparen.
Je kan bricklink even raadplegen, wat de gangbare prijzen zijn.
Gebruikers-avatar
User

Jourianbax

Rang

premium

premium
523

Di Okt 07, 2014 15:53

Elshout

door Jourianbax » Di Mrt 27, 2018 17:34

Die dozen worden vgm vooral gekocht door handelaren die weer complete sets met dozen erbij willen maken. Hoe ouder de doos hoe meer poen je voor karton kan vangen.
Heeft liever gratis bier dan gratis lego
Gebruikers-avatar
User

Duq

8485

Za Okt 18, 2003 20:26

Dublin

door Duq » Wo Mrt 28, 2018 18:54

Ik heb nog wel wat oude dozen maar daar is hier niemand in geinteresseerd. En dozen opsturen is ook weer zoiets....
There is no cloud. It's just someone else's computer.
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
2960

Vr Jan 31, 2014 15:39

door Aangord » Do Mrt 29, 2018 7:30

ik heb de modulair huizen dozen laatst zelfs gratis aangeboden met meenemen afhalen op de meeting (dus ook geen verzendkosten)

nul interesse,

die zijn in de oud papier container geëindigd. :fluiten:

Recycling :feest:
Oeh kijk, ik heb nu ook een onderschrift!
Gebruikers-avatar
User

fancyfair

Rang

premium

premium
503

Zo Mrt 27, 2005 19:36

Herpen

door fancyfair » Do Mrt 29, 2018 8:40

Ik dacht gisteren wie niet waagt wie niet wint, dus alles op marktplaats gezet. Ging om 19 dozen, waaronder Sydney opera house, tower bridge, een aantal Modulars (waaronder de townhall die op bricklink behoorlijk duur is) en winter sets. Binnen een uur verkocht voor een mooi bedrag van 90 euro. Eigenlijk te gek voor een paar lege dozen, maar ik ben er blij mee. Waarschijnlijk geluk gehad dat een handelaar het de moeite waard vond.
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
4273

Hoorn

door sanderkoenen » Do Mrt 29, 2018 9:05

Dat is mooi meegenomen. :duim:
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
2960

Vr Jan 31, 2014 15:39

door Aangord » Do Mrt 29, 2018 9:18

:feest:
Oeh kijk, ik heb nu ook een onderschrift!
Gebruikers-avatar
User

IkonHero

Rang

Nieuw

Nieuw
5

Zo Jan 13, 2019 15:09

door IkonHero » Za Okt 05, 2019 12:40

Als je 2 complete cirkels hebt van die blauwe treinrails kun je een mooi groot reuzenrad maken.
Heb ik ooit gedaan als kind. Motortje met wiel ertegen om het te laten draaien. :lol:

De rest gewoon verpatsen op marktplaats. Wel duidelijk erbij zetten wat de staat is.
Gebruikers-avatar
User

Aliencat

Rang

premium

premium
4135

Di Feb 05, 2008 8:57

door Aliencat » Za Okt 05, 2019 17:26

Ik gebruik de kleuren die ik aan de buitenkant niet gebruik, en de verkleurde steentjes als opvulling, onder rotsen of onder verhoogde gebouwen enz., waar je het toch niet ziet.
Als er iets kapot is gaat het meteen de vuilnisbak in, het heeft geen zin kapotte onderdelen te bewaren.