Vragen die over Lego gaan maar niet in een thema passen

Lego LOTR

Gebruikers-avatar
User

CrimsonGuard

51

Di Jun 07, 2005 16:27

Groningen

Lego LOTR

door CrimsonGuard » Zo Nov 12, 2017 16:28

Ik ben al van kinds af aan gek op het verhaal van Tolkien en heb een paar jaar geleden enorm getwijfeld of ik de Lego sets zou gaan kopen. Gezien mijn financiële situatie heb ik ze destijds laten liggen, maar tijden veranderen en ik heb nu besloten om alsnog de LOTR sets te gaan verzamelen :) . Ik heb gisteren op de Verzamelaarsjaarbeurs een klein beginnetje gemaakt met wat Orcs en Rohan soldaten maar wil uiteindelijk alle minifiguren en een groot deel van de sets hebben. Ik heb gemerkt dat het thema hier niet echt leeft (er wordt weinig over gesproken) en vroeg me af welke websites en/of fora meer informatie hebben. Alle tips zijn welkom. Ook vroeg ik me af of er ook bekend is welke sets er voor stopzetting van het thema nog meer in de planning stonden.
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
2844

Vr Jan 31, 2014 15:39

Re: Lego LOTR

door Aangord » Zo Nov 12, 2017 17:13

Het niet lijken te leven van het thema alhier heeft vooral te maken met het niet meer in productie zijn..

Gelukkig zijn hier genoeg lotr fans te vinden hoor, waren mooie sets, had lego niet mee hoeven te stoppen :P

Oh en welkom, en veel succes met verzamelen :duim:
Oeh kijk, ik heb nu ook een onderschrift!
no avatar
User

Musicbuilder

903

Ma Aug 27, 2012 10:09

door Musicbuilder » Zo Nov 12, 2017 17:20

ik zou Facebook in de gaten houden zoals de LEGO verkoop hoek en zo
Mijn naam : Michiel; mijn 2 passies : Muziek (Jean Michel Jarre) & LEGO (Minifig Sets/1978-heden).
Gebruikers-avatar
User

CrimsonGuard

51

Groningen

door CrimsonGuard » Zo Nov 12, 2017 17:30

Musicbuilder schreef:ik zou Facebook in de gaten houden zoals de LEGO verkoop hoek en zo

(Edit: al gevonden!)

Thnx! Ik heb even gezocht maar kan op Facebook geen lego verkoophoek vinden. Heb je misschien een linkje voor me?
Gebruikers-avatar
User

Large

Rang

premium

premium
3063

Ma Aug 01, 2011 11:46

Die Haghe

door Large » Zo Nov 12, 2017 18:41

Er wordt over het algemeen niet zo heel veel LotR meer gebouwd hoor. Inderdaad zal dat komen omdat het thema niet meer actief is.

Op Eurobricks en Flickr heb je de grootste kans iets tegen te komen.

Ik denk niet dat er veel meet sets in de planning zaten bij Lego. Het thema is ook niet onverwachts gestopt maar gewoon gepland tot een einde gekomen.

Wel moest Lego even schakelen toen bleek dat de laatste Hobbit film in twee delen werdt gesplitst. Ik meen dat ze toen wat sets hebben moeten uitstellen tot het tweede deel van die film uit kwam.
"Duizend bommen en granaten..!"
-Kapitein Haddock

https://instagram.com/largebricks/
Gebruikers-avatar
User

Quarktaart

Rang

premium

premium
1385

Vr Jun 10, 2011 11:25

Vleuten

door Quarktaart » Zo Nov 12, 2017 18:53

Large schreef:Wel moest Lego even schakelen toen bleek dat de laatste Hobbit film in twee delen werdt gesplitst. Ik meen dat ze toen wat sets hebben moeten uitstellen tot het tweede deel van die film uit kwam.

Wacht even, de laatste film in twee delen? Er is toch gewoon 1 deel drie?
(Los van de discussie natuurlijk dat 3 films over The Hobbit belachelijk veel was)
Stenen maken de minifig
Brickshelf
Flickr
Gebruikers-avatar
User

workfromtheheart

Rang

Moderator

Moderator
6404

Zo Nov 04, 2007 20:44

Dronten

door workfromtheheart » Zo Nov 12, 2017 18:56

Hebben ze toen niet die set met de spinnen als exlusieve preview set uitgebracht?
Mijn Flickr pagina.
Moeite met wiskunde? Met WisWereld probeer ik te helpen.
Gebruikers-avatar
User

Large

Rang

premium

premium
3063

Die Haghe

door Large » Zo Nov 12, 2017 20:10

Quarktaart schreef:Wacht even, de laatste film in twee delen? Er is toch gewoon 1 deel drie?
(Los van de discussie natuurlijk dat 3 films over The Hobbit belachelijk veel was)

Het was eerst de bedoeling dat er twee films uit zouden komen. Vrij laat heeft Peter Jackson nog besloten het tweede deel te splitsen en er dus drie van te maken.

Although The Hobbit was originally made as a two-part film, on 30 July 2012, Jackson confirmed plans for a third film, turning his adaptation of The Hobbit into a trilogy. According to Jackson, the third film would make extensive use of the appendices that Tolkien wrote to expand the story of Middle-Earth (published in the back of The Return of the King). While the third film, which as its title indicates, depicts the Battle of the Five Armies, largely made use of footage originally shot for the first and second films, it required additional filming as well.
-Kapitein Haddock

Gebruikers-avatar
User

Quarktaart

Rang

premium

premium
1385

Vleuten

door Quarktaart » Zo Nov 12, 2017 20:14

Oh, zo bedoel je. Ik dacht dat je a la Harry Potter bedoelde.
Stenen maken de minifig
Brickshelf
Flickr
Gebruikers-avatar
User

CrimsonGuard

51

Groningen

door CrimsonGuard » Wo Nov 15, 2017 5:50

Ik ben benieuwd of de toekomstige LOTR prequel tv-serie van Amazon weer nieuwe sets zal genereren. Of misschien een collectable minifig hier en daar om de ontbrekende thema's binnen LOTR af te ronden. Heeft iemand enig idee hoe lang die LOTR licentie eigenlijk nog geldig is?
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
2844

door Aangord » Wo Nov 15, 2017 8:33

CrimsonGuard schreef:Ik ben benieuwd of de toekomstige LOTR prequel tv-serie van Amazon weer nieuwe sets zal genereren. Of misschien een collectable minifig hier en daar om de ontbrekende thema's binnen LOTR af te ronden. Heeft iemand enig idee hoe lang die LOTR licentie eigenlijk nog geldig is?

ik denk, let denk, dat die oude lego merchandising licentie gekoppeld is aan de oude film merchandising licencing

Voor die tv serie zal Lego denk ik, let denk, opnieuw een licentie moeten afsluiten.

Over het algemeen hoor je weinig informatie over licenties overeenkomsten. Alleen wanneer ze een nieuwe licentie te pakken hebben en er sets over uitbrengen..
Dan weet je dat ze hem hebben, maar voor hoeveel en hoe lang...???

Maar misschien dat er anderen hier meer weten. :what:
Gebruikers-avatar
User

Large

Rang

premium

premium
3063

Die Haghe

door Large » Wo Nov 15, 2017 9:10

Ik denk dat Aangord het bij het juiste eind heeft.

De nieuwe serie moet zich kunnen meten met Game of Thrones... Als het net zo bloederig en pikant wordt lijkt mij de kans klein dat Lego daar een licentie op wil...
-Kapitein Haddock

Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
2844

door Aangord » Wo Nov 15, 2017 10:46

Large schreef:Als het net zo bloederig en pikant wordt

pikant ga ik niet geloven :look:
er zit geen bloot nergens in de lotr boeken,
in de got boeken zit het met overdaad.. dus dat dat naar tv meegenomen is ligt dan meer in lijn der verwachting dan bij Lotr.

Harry potter boeken en films zijn ook vrij van pikant,
3 kusjes en een blote boven rug met het dichtzippen van een jurk. (zijn tenslotte ook echt kinderboeken)

Lotr boeken zijn geen kinderen boeken maar meer als een kus links rechts kan ik me niet herinneren. :fluiten:
Gebruikers-avatar
User

Large

Rang

premium

premium
3063

Die Haghe

door Large » Wo Nov 15, 2017 10:53

Maar die serie gaat ook niet over de boeken :raiseone:
-Kapitein Haddock

Gebruikers-avatar
User

Quarktaart

Rang

premium

premium
1385

Vleuten

door Quarktaart » Wo Nov 15, 2017 12:19

Er zit wel weer incest in de oude Tolkien wereld, net als GoT
Stenen maken de minifig
Brickshelf
Flickr
Gebruikers-avatar
User

CrimsonGuard

51

Groningen

door CrimsonGuard » Wo Nov 15, 2017 17:21

Ik weet alleen dat zowel de producenten van de film-trilogieën als de Tolkien Estate (die meestal degenen waren die moeilijk deden over rechten) betrokken zijn bij de nieuwe serie. Misschien dat ze de hernieuwde populariteit van de serie gebruiken om nog wat sets van de films uit te brengen als de licentie nog niet verlopen is?
Gebruikers-avatar
User

Large

Rang

premium

premium
3063

Die Haghe

door Large » Wo Nov 15, 2017 18:09

CrimsonGuard schreef: Misschien dat ze de hernieuwde populariteit van de serie gebruiken om nog wat sets van de films uit te brengen als de licentie nog niet verlopen is?

Inderdaad, misschien...

Maar valt niks met zekerheid over te zeggen...
-Kapitein Haddock

Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
2844

door Aangord » Wo Nov 15, 2017 20:55

Er is in ieder geval meer kans op lotr Lego sets met een nieuwe serie dan zonder een nieuwe serie. :omg:

Zie Harry Potter fantastic beasts films en de nog te bevestigen nieuwe reeks sets :feest: