Vragen die over Lego gaan maar niet in een thema passen
Gebruikers-avatar
User

KlaasK

Rang

premium

premium
471

Za Feb 14, 2015 11:38

Tholen

Boek: Birds from Bricks / Vogels, kent iemand het?

door KlaasK » Do Sep 21, 2017 19:53

Ik kwam het boek "Birds from Bricks" tegen op internet. In het Nederlands heet het gewoon "Vogels".
Kent iemand dit boek? Hoe hoog is het detailniveau van de vogels? En hoe groot worden ze ongeveer?

Een linkje naar het boek:
https://www.bol.com/nl/p/birds-from-bricks/9200000046107714/?bltg=itm_event%3Dclick%26mmt_id%3Df46c0461451c3b6b%26pg_nm%3Dpdp%26slt_id%3Dprd_reco%26slt_nm%3Dproduct_recommendations%26slt_pos%3DC1%26slt_owner%3Dccs%26itm_type%3Dproduct%26itm_lp%3D3%26itm_id%3D9200000046107714%26itm_role%3Din
Elke MOC begint met één steentje.
Gebruikers-avatar
User

Bricknook

3569

Ma Mrt 23, 2009 17:56

Nuenen

Re: Boek: Birds from Bricks / Vogels, kent iemand het?

door Bricknook » Do Sep 21, 2017 20:08

Volgens mij wisselt dat nogal. De Nederlandse druk heeft een inkijkexemplaar (enkele bladzijden):
https://www.bol.com/nl/p/vogels/9200000 ... _role%3Din

Die pimpelmees ziet eruit als een mooi klein vogeltje, dat op je hand past. Op de achterzijde van de kaft staat echter ook een papegaai die mij een slag groter lijkt. De laatste pagina van het inkijkmodel toont bovendien een pagina van de instructies van een vliegende/zwevende albatros. En die is vooral wat breed, omdat die in volle spanwijdte wordt uitgebeeld, ik schat 50cm.
Geschiedenis is de versie van het verleden, waarover men heeft besloten het eens te zijn. (Napoleon Bonaparte)
Gebruikers-avatar
User

KlaasK

Rang

premium

premium
471

Tholen

door KlaasK » Do Sep 21, 2017 20:23

Dank je, geeft inderdaad een beter beeld van het boek.
Ik ga er eens over nadenken.
Gebruikers-avatar
User

koffiemoc

Rang

premium

premium
2568

Zo Sep 07, 2008 17:54

Zutphen

door koffiemoc » Wo Sep 27, 2017 8:33

Dat boek heb ik. Ik kan het wel eens meenemen naar een meeting of naar LegoWorld.

Het detailnivo is hetzelfde als van de Lego Ideas set 21301 Birds.

De spanwijdte van de albatros is 84 studs, de lengte van de rode ara 39 studs, en de pimpelmees is ong. 14 studs lang.

Het boek bevat modellen (en bouwinstructies) van 15 vogels en drie zitstokken. Drie vogels worden met gespreide vleugels gebouwd: albatros, kanarie en ijsvogel. De rest is met de vleugels strak tegen het lijf. Sommige vogelsoorten zijn in Europa geheel onbekend (glanstroepiaal, kakapo, rode rotshaan). Ik heb het boek vooral gekocht als inspiratiebron, en om eens te zien hoe Thomas Poulsom die beesten aanpakt/opbouwt.
Baldrick, have you no idea what irony is? Yeah. It's like goldy and bronzy, only it's made of iron.
my koffiemocs @ flickr.
Gebruikers-avatar
User

KlaasK

Rang

premium

premium
471

Tholen

door KlaasK » Do Sep 28, 2017 9:29

koffiemoc schreef:Dat boek heb ik. Ik kan het wel eens meenemen naar een meeting of naar LegoWorld.

Het detailnivo is hetzelfde als van de Lego Ideas set 21301 Birds.

De spanwijdte van de albatros is 84 studs, de lengte van de rode ara 39 studs, en de pimpelmees is ong. 14 studs lang.

Het boek bevat modellen (en bouwinstructies) van 15 vogels en drie zitstokken. Drie vogels worden met gespreide vleugels gebouwd: albatros, kanarie en ijsvogel. De rest is met de vleugels strak tegen het lijf. Sommige vogelsoorten zijn in Europa geheel onbekend (glanstroepiaal, kakapo, rode rotshaan). Ik heb het boek vooral gekocht als inspiratiebron, en om eens te zien hoe Thomas Poulsom die beesten aanpakt/opbouwt.

Dat laatste was de reden waarom ik het boek wat verder wil onderzoeken. Heb wat plannen, maar zoek eigenlijk het duwtje om ze te kunnen verwezenlijken.
Set 21301-1 ziet er leuk uit, al vind ik persoonlijk dat er nog erg veel studs zichtbaar zijn...

Ik vrees dat Legoworld er dit jaar weer niet in zit (herfst"vakantie" zit al erg vol). Een meeting ook niet. Da's jammer, want ik had je aanbod om even in het boek te kunnen neuzen graag aangenomen.
Gebruikers-avatar
User

koffiemoc

Rang

premium

premium
2568

Zo Sep 07, 2008 17:54

Zutphen

door koffiemoc » Do Sep 28, 2017 21:59

De modellen in het boek hebben doorgaans ook best wat zichtbare studs, en daar stoor ik me niet aan. Poulsom maakt vaak gebruik van wedge plates voor de juiste vorm, dus daar ontkom je niet helemaal aan. Ik denk wel dat het mogelijk is een aantal studs weg te werken door de buitenste laag plates te vervangen door tiles, eventueel aangevuld met rounded slopes enzo. Die zijn beiden in een flink kleurenpalet beschikbaar.

Als je eerst wilt oefenen op modellen van Poulsom voordat je eigen vogelmocs gaat maken, dan zou ik het boek zeker aanraden. Het is niet idioot duur (17,50 bij Bol bijvoorbeeld) en bevat een prima variatie beesten in diverse formaten, kleuren en houdingen - staand, vliegend en zittend op een tak.
Baldrick, have you no idea what irony is? Yeah. It's like goldy and bronzy, only it's made of iron.
my koffiemocs @ flickr.