Wat is waar en wanneer te doen?

Legoworld 2019

Gebruikers-avatar
User

WvdP

Rang

Site Admin

Site Admin
11125

Wo Dec 26, 2007 21:58

nabij Leiden

Re: Legoworld 2019

door WvdP » Ma Okt 21, 2019 21:25

WvdP schreef:Wat mij opviel toen ik een rondje maakte door de andere hallen: het leek wel rustiger dan voorgaande jaren - en dat terwijl ik had verwacht dat het op zondag juist topdrukte zou zijn. Waren er minder attracties, scheelde het dat de bioscoop nu boven was, of waren er domweg minder bezoekers?
Kan iemand wellicht een tipje van de sluier lichten?
If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
(Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett)
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
4154

Ma Jan 08, 2007 21:14

Groene hart

door aawsum » Di Okt 22, 2019 5:29

De afgelopen dagen zijn we uitverkocht, dus het lijkt er op dat het publiek gewoon beter verdeeld is.
Genoeg sluier?
FaceBook
Instagram
of Flickr via het wereldbol knopje hier links onder mijn avatar
Gebruikers-avatar
User

swandutchman

Rang

premium

premium
1050

Do Feb 12, 2015 9:21

door swandutchman » Di Okt 22, 2019 8:45

Op youtube staan al een aantal leuke filmpjes die een goed overzicht geven van lego world 2019, waaronder deze over alleen de fan-zone:
https://www.youtube.com/watch?v=PHuypE3-JJY
Petje af hoor! De MOCs zien er stuk voor stuk zeer goed uit!
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8727

Ma Dec 25, 2006 14:27

Soesterberg

door eti » Di Okt 22, 2019 19:05

Gamerpapa's vrouw Juf Jannie heeft ook een leuk filmpje.... Over haar blauwe nageltjes.

Maar deze is wel serieus een mooie impressie:[youtube]http://youtu.be/y_ejts9TRPI[/youtube]
Gebruikers-avatar
User

raised

Rang

premium

premium
708

Ma Jul 04, 2005 20:43

Mestreech

door raised » Di Okt 22, 2019 19:11

Top evenement, weer lekker de hele dag treintjes aan het laten rijden. Eindelijk ook een goed excuus gevonden op de vraag 'waarom rijdt die trein niet meneer?' --> de batterijen zijn op! Ideaal, kennen ze zelf maar al te goed van hun eigen legotrein. Zie je, er zitten toch wel voordelen aan je einde van 9V :lol:

Viel me trouwens wel op dat er lekker veel technic in de brickbox zal dit jaar. Daarom: Iemand nog interesse in technic om te ruilen voor het einde morgenmiddag? Uiteraard maak je een treinenbouwer zoals ik het meest blij met (trein) motoren en aanverwante, zowel PUP als PF. Langskomen mag bij de 8 brede treinen lay-out.
Gebruikers-avatar
User

jaapxaap

317

Ma Mrt 17, 2014 16:05

Zeist

door jaapxaap » Di Okt 22, 2019 20:59

Nog 1 dagje en dan kunnen we weer een jaar uitrusten...

Vandaag een kind aan t hek:
Kind: 'Meneer Die sensei wu heeft een verkeerd hoofd!'
Ik: 'Dat klopt, ik vond deze kleur(flesh) mooier passen, en die poppetjes van Ninjago zijn allemaal geel'
Kind: 'Ja, dat is logisch. Die komen uit China!'
'Purpelicious Projects!'

Mijn bouwwerkjes op Flickr!
@jaapxaap_ op Instagram!
Gebruikers-avatar
User

Rebla

375

Vr Mei 30, 2014 14:38

Eelde - Snake City!

door Rebla » Di Okt 22, 2019 21:03

Probeer nog een kaartje te kopen voor morgen, maar ticketmaster heeft er geen zin in :notimpressed:

Volgens mij kan ik deze ronde op mijn buik schrijven....
Laatst gewijzigd door Rebla op Di Okt 22, 2019 21:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
2724

Ma Sep 30, 2013 21:18

Zaandam

door Raven » Di Okt 22, 2019 21:07

@raised, ik heb nog een power up trein setje in de aanbieding. Technic ook niet mijn ding maar treintjes nog minder. Wellicht kan ik je helpen.
You're never 2 old for LEGO!!! <~FlickR~>
Gebruikers-avatar
User

mark1991t

2018

Ma Mei 09, 2011 14:15

door mark1991t » Di Okt 22, 2019 22:11

eti schreef:[youtube]http://youtu.be/y_ejts9TRPI[/youtube]

Deze dus:
Gebruikers-avatar
User

thomassio

Rang

premium

premium
2995

Za Dec 20, 2008 15:30

Leiden

door thomassio » Di Okt 22, 2019 23:54

eti schreef:Maar deze is wel serieus een mooie impressie

Nou nee, hij slaat precies de heksenwereld over.
Minifiguren moeten geel blijven!
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8727

Soesterberg

door eti » Wo Okt 23, 2019 1:53

thomassio schreef:
eti schreef:Maar deze is wel serieus een mooie impressie

Nou nee, hij slaat precies de heksenwereld over.

O wacht, deze dan.
Gebruikers-avatar
User

Athalus

Rang

Nieuw

Nieuw
5

Za Okt 24, 2015 17:25

door Athalus » Wo Okt 23, 2019 15:24

Vier jaar geleden was ik voor het laatst bij Legoworld, dat heeft me toen overtuigd een account te maken hier. En dit jaar heb ik gezellig met een paar Lowluggers kunnen praten en ben ik overtuigd om hier toch maar wat actiever te worden :wink: Schitterende opstelling dit jaar, leuk om te zien dat de kastelen goed vertegenwoordigd waren!
Ik ben te vinden op Flickr!
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8727

Soesterberg

door eti » Wo Okt 23, 2019 18:54

Het was een goed kastelen- en treinenjaar. Twee kastelenlayouts van lowluggers (en een enigszins kasteelachtige heksenwereld), twee treinenlayouts van lowluggers (oké, eigenlijk drie) en dan nog een treinenlayout. Sowieso was pakweg de helft van de exposanten lowlugger. Ik vond dat er over het algemeen veel mooie dingen stonden in de fanzone dit jaar.

Ik weet niet precies wat voor mensen er nu afgewezen zijn - mensen met sets hoorde ik, dat spreekt dan voor zich. Maar ik vind het langzaamaan wat overbodig worden dat mensen met jaar na jaar hetzelfde staan. Als het zover komt dat er nu exposanten met mocs wegens plaatsgebrek afgewezen moeten worden, dan zou ik liever zien dat dingen die identiek zijn aan vorig jaar moeten wijken. Maar goed, gelukkig ga ik daar niet over. Mijn bouwwerken van dit jaar gaan in ieder geval tegen de vlakte.
Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
2724

Zaandam

door Raven » Wo Okt 23, 2019 19:40

Lekker weer thuis van een mooie week. Morgen de verkregen onderdelen verwerken en 1/3 van de layouts uitsorteren en opbergen.

Wat jouw feedback over herhaling betreft helemaal eens. Ik heb dat nu wederom naar de stuurgroep gemaild (Tenminste zodra de feedback mail gevraagd wordt). Dat en de vraag waarom (met nieuwe shirts) er alsnog geen uniformiteit is voor bezoekers. Tweeledig in mijn ogen, herkenbaarheid voor de bezoekers maar ook voor ons dat we zeker weten dat de juiste mensen achter de hekken komen.

Ik heb nu al weer zin in komend jaar. Kijken wat ik dit haar ga maken..... ideeën zat, nu nog tijd.
Gebruikers-avatar
User

jaapxaap

317

Ma Mrt 17, 2014 16:05

Zeist

door jaapxaap » Wo Okt 23, 2019 20:25

Inmiddels ben ik ook weer thuis!
Ben helemaal gesloopt maar vond het weer een top week!

Bedankt allen en hopelijk tot volgend jaar! :D
'Purpelicious Projects!'

Mijn bouwwerkjes op Flickr!
@jaapxaap_ op Instagram!
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
4741

Wo Nov 25, 2015 21:17

Hoorn

door sanderkoenen » Wo Okt 23, 2019 22:35

Ook zijn Symbolic en ik thuis gekomen. Auto’s zijn uitgeladen en lekker veel spullen in huis. :lol: Ik ben best moe nu, maar kijk terug op een zeer geslaagde week. :duim:
Gebruikers-avatar
User

UrbanErwin

Rang

premium

premium
756

Do Mei 02, 2013 7:19

Zwolle

door UrbanErwin » Wo Okt 23, 2019 22:42

Ik heb een geweldige week gehad, heel veel gave bouwwerken gezien en nog meer mensen gesproken (helaas niet iedereen iets met tijdtekort)

Al met al kijk zeer tevreden terug en met veel plezier en enthousiasme vooruit.

En nogmaals stuurgroep en organisatie heel erg bedankt! :duim:
Foto's: Flickr
'Sorry mijn naam is niet UrbanEdwin'
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8727

Soesterberg

door eti » Wo Okt 23, 2019 23:50

Raven schreef:Dat en de vraag waarom (met nieuwe shirts) er alsnog geen uniformiteit is voor bezoekers.
Doel je op de groep die structureel de t-shirts niet draagt? Aan de ene kant niet mijn probleem, aan de andere kant: Ja, ik vind dat ook irritant.
Gebruikers-avatar
User

legopapa

Rang

premium

premium
2860

Za Jun 26, 2004 10:57

Almere

door legopapa » Do Okt 24, 2019 6:03

Gisteravond moe maar voldaan thuis gekomen. Ik had helaas vorig jaar gemist ivm een nieuwe baan dus dit jaar maar weer goedgemaakt.

Ik vond de sfeer erg fijn dit jaar, organisatie liep op rolletjes en ik had ook een prima plek toegewezen gekregen.

Heb veel positieve reacties gekregen over mijn bouwwerk van zowel de deelnemers en de bezoekers. Daar heb ik weer veel inspiratie door gekregen.

De brickbox was natuurlijk the-talk-of-the-town door het vele technic wat er in zat. Maar na een levendige ruilhandel is dat helemaal goed gekomen. Er ligt weer een enorme berg aan nieuwe parts op mijn bouwtafels.

Het eten was eenvoudig maar prima. Ook konden we vaak snel beginnen. Top voor elkaar.

Stuurgroep: top gedaan !!!!!!!!

Wat punten voor de stuurgroep/organisatie:

De Fanzone was in de hal niet goed aangegeven met banners. Hierdoor hadden veel bezoekers niet echt door de Fanzone binnen te lopen. Ik stond aan de rand in het midden en kreeg dat regelmatig te horen.

Het dragen van het T-shirt zou verplicht moeten zijn (ook voor alle stuurgroepleden). Het feit dat 1 groep dat structureel niet doet lijkt mij enigzins respectloos naar de organisatie toe.

Er stonden inderdaad weer wat herhalingen die al te zien waren op vorige edities. Ik noem een maar even bij naam: de sculptures en dierencollectie van Elex hebben we nu wel gezien. Afbreken en pas terugkomen als je weer wat nieuws hebt. En een dierencollectie heeft ook niets met moccen te maken.

Ik zag ook een enkele zichtbaar onafgemaakte moc. Lijkt mij ook niet helemaal de bedoeling.
Laatst gewijzigd door legopapa op Do Okt 24, 2019 6:14, in totaal 2 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
User

Large

Rang

premium

premium
3131

Ma Aug 01, 2011 11:46

Die Haghe

door Large » Do Okt 24, 2019 6:06

Zo, inmiddels weer vol aan de bak met 168 mails weg te werken :feest:

Ik heb het ook weer erg naar mijn zin gehad, het Afol gedeelte is inmiddels ouderwets goed geregeld. De Stuurgroep heeft het organiseren goed in de vingers en op wat gemekker over de t-shirts na verliep het volgens mij als een zonnetje!

Ook de rest van Legoworld zag er wat gelikter en netter uit dan vorig jaar, minder springkussens en meer activiteiten. De nadruk ligt echt op bouwen, van diverse speelhoeken met gekleurde stenen, bouwtafels van Star Wars, Harry Potter, Ninjago, Friends, Minecraft, City en ga zo maar door!

De kids (en ouders) konden aan veel groepsbouwwerken meehelpen zoals de Lego Movie 2 mozaïek, gigantische R2-D2, brandweerwagen en het vol zetten van de landkaart van Nederland (ooit door een aantal van ons gebouwd :P ) :duim:

Ik hoop dat Lego deze vorm van organiseren voortzet.

Leuk was het ook dat de Lego Store in Utrecht was geopend. Dit bood ons gelijk een wandelingetje zo af en toe, uiteraard werd er ook regelmatig wat gekocht :fluiten: Toch makkelijk als je een nieuw motortje nodig hebt en deze daar gelijk even kunt halen :D

Wellicht zal met de aanstaande opening van de store in Amsterdam en het Discovery Center in Scheveningen de samenwerking tijdens Legoworld nog wel geïntensiveerd worden, daar was nu nog niet echt sprake van.

Al met al een zeer geslaagde editie, op naar volgend jaar!
"Duizend bommen en granaten..!"
-Kapitein Haddock

https://instagram.com/largebricks/
Gebruikers-avatar
User

Moos

Rang

premium

premium
113

Di Aug 07, 2007 6:45

Wervershoof

door Moos » Do Okt 24, 2019 6:08

‘PLOP’ ik ben weer uit m’n LEGO buble. Ik heb een fantastische week gehad! Leuk publiek gehad, mooie bouwsel gezien, veel afols gesproken en wilde plannen gemaakt voor 2021. Iedereen, stuurgroep in het bijzonder, bedankt.

O ja shirtjes... volgende keer een LEGO kleur en ook een klein logo aan de voorzijde voor de herkenbaarheid? Voor iedereen!
EVERYTHING IS AWESOME!
Gebruikers-avatar
User

Jourianbax

Rang

premium

premium
551

Di Okt 07, 2014 15:53

Elshout

door Jourianbax » Do Okt 24, 2019 10:00

Was weer een topweek, bedankt iedereen!

Super bedankt voor de oranje studs ook!
Heeft liever gratis bier dan gratis lego
Gebruikers-avatar
User

Dathil

Rang

Nieuw

Nieuw
3

Za Okt 21, 2017 0:17

Eindhovûh

door Dathil » Do Okt 24, 2019 11:45

Ik heb een mooie week gehad, mijn eerste event tot nu toe!
Na veel gesprekken ben ik ook maar overgehaald om hier mijn gezicht te laten zien :)
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8727

Soesterberg

door eti » Do Okt 24, 2019 14:33

Moos schreef:O ja shirtjes... volgende keer een LEGO kleur en ook een klein logo aan de voorzijde voor de herkenbaarheid? Voor iedereen!

Ze hebben net nieuwe gemaakt, die zullen wel een jaar of wat meegaan! Met badge erbij vind ik de herkenbaarheid wel oké, persoonlijk.

Ikzelf vind het overdreven om van iedereen te eisen dat alles honderd procent nieuw moet zijn, maar je kunt natuurlijk ook iets nieuws plus de highlights van de afgelopen jaren meenemen naar Legoworld in plaats van al je mocs van de afgelopen 20 jaar. Maar dat is natuurlijk aan de stuurgroep en niet aan ons - ik ga het pas echt ergerlijk vinden als er mensen wegens plaatsgebrek worden afgewezen. Ik weet niet of dat gebeurd is.

Als het aan mij ligt, horen er in de fanzone geen verzamelingen thuis. En geen sets, maar die hebben we ook inmiddels niet meer (Niks mis met enkele setjes in een layout verwerkt of met mods, hoor) . Ook voor mozaïeken hoeven we wat mij betreft geen plek in te ruimen, zeker niet als er mocs voor moeten wijken. Een mozaïek als achtergrond voor je mocs is dan weer heel anders, dan voegt het wel iets toe natuurlijk.

Verder worden zwarte achterwandjes steeds populairder, omdat MOCs nu eenmaal veel beter uitkomen tegen een neutrale achtergrond. Er waren inmiddels meerdere tafels te zien die achterwandjes gebouwd hadden (wij dus ook met de heksen).
no avatar
User

Mr maybe

Rang

Nieuw

Nieuw
3

Do Okt 24, 2019 20:17

door Mr maybe » Do Okt 24, 2019 20:21

Haii ik ben thijs en ik ben 16 jaar ik was benieuwd of jullie toevallig weten hoe je zo’n inschrijfformulier voor volgend jaar krijgt want het lijkt mij erg leuk om daar ooit met een van mijn MOC’s te staan :)
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
3421

Vr Jan 31, 2014 15:39

door Aangord » Do Okt 24, 2019 21:55

Hoi Thijs, hou dit forum en dan vooral onderwerp evenementen in de gaten van maart tot juni.

Meestal is de aanmelding/ inschrijving voor legoworld in ongeveer mei.

Ik weet het niet zeker maar het kan zijn dat je 18 moet zijn om te mogen exposeren.
Oeh kijk, ik heb nu ook een onderschrift!
Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
2724

Zaandam

door Raven » Do Okt 24, 2019 22:24

Vast niet, Sander is begonnen toen hij 5 was :)
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
4741

Hoorn

door sanderkoenen » Vr Okt 25, 2019 7:33

Niet overdrijven Raven.
Ik was 3 (+ 10) toen ik begon.
Yorben kon ook exposeren, maar alleen met een volwassene.
Thijs zou moeten kijken of hij een ouder persoon, die ook bouwt, weet te strikken voor Lego World.
Gebruikers-avatar
User

Pattiruhu

378

Zo Nov 16, 2014 0:42

Dronten

door Pattiruhu » Vr Okt 25, 2019 7:39

Het valt me op dat bijna iedereen een hele week aanwezig is. Ik sta voor de klas en voor mij valt legoworld altijd maar voor de helft in de herfstvakantie. Die andere helft kan ik niet zomaar vrij nemen. Hebben andere mensen daar geen last van?
Overigens heb ik het idee dat de organisatie niet berekend is op mensen die een halve week staan.
Gebruikers-avatar
User

workfromtheheart

Rang

Moderator

Moderator
6485

Zo Nov 04, 2007 20:44

Dronten

door workfromtheheart » Vr Okt 25, 2019 7:47

Ik sta zelf ook voor de klas en ik ben er dus ook niet de hele week. Maar wat ik gebouwd heb staat er wel de hele week. De eerste paar dagen ben ik er dan ook zelf niet bij.
Mijn Flickr pagina.
Moeite met wiskunde? Met WisWereld probeer ik te helpen.
Gebruikers-avatar
User

Pattiruhu

378

Zo Nov 16, 2014 0:42

Dronten

door Pattiruhu » Vr Okt 25, 2019 7:51

workfromtheheart schreef:Ik sta zelf ook voor de klas en ik ben er dus ook niet de hele week. Maar wat ik gebouwd heb staat er wel de hele week. De eerste paar dagen ben ik er dan ook zelf niet bij.

Dat is wel een goed idee idd. Maar laat je je dan uitroosteren op de opbouwdag? Ik moest op de opbouwdag lesgeven tot 17.45u :(
Gebruikers-avatar
User

workfromtheheart

Rang

Moderator

Moderator
6485

Zo Nov 04, 2007 20:44

Dronten

door workfromtheheart » Vr Okt 25, 2019 7:52

Ik moest die dag toevallig tot 14:00 uur werken, dus dan ben ik rond 15:00 uur in Utrecht, tijd zat voor opbouwen dus.
Mijn Flickr pagina.
Moeite met wiskunde? Met WisWereld probeer ik te helpen.
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8727

Soesterberg

door eti » Vr Okt 25, 2019 9:36

Aangord schreef:Ik weet het niet zeker maar het kan zijn dat je 18 moet zijn om te mogen exposeren.

Volgens mij moet je 16 zijn.
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8727

Soesterberg

door eti » Vr Okt 25, 2019 9:39

Ik vind het ergens een beetje jammer dat ze een wisseldag hebben en niet alleen bouwwerken die er de hele week staan. Gelukkig staan bijna alle bouwwerken er wel de hele week. Je kunt als je in het onderwijs zit inderdaad opbouwen / afbreken na je werk en zelf aanwezig zijn op de dagen dat je niet hoeft te werken, het zijn altijd maar 2 of 3 van de 7 dagen dat je wel hoeft te werken.
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8727

Soesterberg

door eti » Vr Okt 25, 2019 9:42

Mr maybe schreef:Haii ik ben thijs en ik ben 16 jaar ik was benieuwd of jullie toevallig weten hoe je zo’n inschrijfformulier voor volgend jaar krijgt want het lijkt mij erg leuk om daar ooit met een van mijn MOC’s te staan :)

Hoi Thijs, ik zou zeggen: Stel eerst jezelf eens voor in het voorsteltopic en laat eens wat mocs zien! Bij LW moet je er wel rekening mee houden dat ze kwaliteitseisen hebben, ze willen ook een bepaalde hoeveelheid en niet bijvoorbeeld één modulair huisje. Als beginnend moc'er die ze nog niet kennen kun je het beste goeie foto's meesturen van mocs die al af zijn, zodat ze weten waar je mee komt. (Degenen die vaker terugkomen, zoals ik, sturen vaak een vaag plan mee met foto's van eerste beginnetjes...)
Gebruikers-avatar
User

Enrico7676

Rang

premium

premium
118

Zo Nov 19, 2017 20:16

door Enrico7676 » Vr Okt 25, 2019 10:41

Zo na 2 dagen weer volop te studeren ook maar even een korte "mening" schrijven in deze topic.

LegoWorld 2019 is weer een week die ik nooit ga vergeten! Super gezellig en weer erg mooi opgezet. Ik zelf was heel de week aanwezig(behalve zondag ochtend) en op de laatste dag stond ik nog steeds foto's te maken. Complimenten voor alle bouwers en natuurlijk de organisatie!

Ik zelf vond persoonlijk erg mooi dat we op donderdag ochtend, met zijn alle een moment stilte namen voor Ingmar en Geert. Zeker Geert heb ik deze week erg gemist.

Zoals eerder genoemd over de bouwwerken die steeds terug komen en eigenlijk niks aan veranderd wordt. Ik zelf bouw ieder jaar wel een nieuw stuk bij. Zo was mijn layout nu 3 keer zo groot geworden. Dit was nu mijn derde jaar. Enkele stoomlocs gaan nu ook al 3 jaar mee, maar zelfs die update ik elk jaar(zoals nu geluid, ter irritatie van de rest van mijn groepsleden).

Ik vond de keycard fijner dan een naamplaatje. Leuke daaraan was dat sommige vrijwilligers dachten dat ik bij de organisatie hoorde toen ik rondjes ging lopen in de andere hallen. Dan kreeg je leuke vragen zoals: "waar kan ik vuilniszakken halen" of "hoe laat begint de lunch".
no avatar
User

Mr maybe

Rang

Nieuw

Nieuw
3

Do Okt 24, 2019 20:17

door Mr maybe » Za Okt 26, 2019 9:30

Bedankt voor jullie reacties! Alleen als ik dit forum rond mei in de gaten houd begrijp ik nog niet hoe IK een uitnodiging kan krijgen?
Gebruikers-avatar
User

WvdP

Rang

Site Admin

Site Admin
11125

Wo Dec 26, 2007 21:58

nabij Leiden

door WvdP » Za Okt 26, 2019 9:46

Die zul je niet spontaan krijgen, maar in april/mei wordt vaak wel duidelijk hoe je eventueel jezelf kan aanmelden. Hou het forum in de gaten, dan komt dat wel goed ;-)
If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
(Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett)
Gebruikers-avatar
User

tiptoptommie

96

Vr Dec 26, 2014 20:30

door tiptoptommie » Za Okt 26, 2019 20:15

Legoworld 2019 was ook voor mij een geslaagd evenement en ik wil hiervoor de stuurgroep bedanken :duim: . ik heb een hoop mensen gesproken en ook leuke reacties gehad.

nu alles aan het uitsorteren en daarna weer bouwen!
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
4741

Hoorn

door sanderkoenen » Za Okt 26, 2019 23:15

Dat was Lego World 2019.
Op woensdag vertrokken Symbolic en ik tussen 9 en 10 en waren op tijd in de Jaarbeurs. We hadden gelukkig geen last van tractors. Na het uitladen konden we gaan opbouwen. We hadden de familie Levens weer naast ons staan. Zij waren ook al onze buren in 2013. Aan de andere kant hadden we Legopapa als buurman en onze achterbuurvrouw was Kahlann. Opbouwen ging vrij snel. Symbolic moest even puzzelen met PF aansluitingen, maar ook dat was uiteindelijk wel gelukt. In de middag was ik veel aan het ouwehoeren tussen het opbouwen door. Om 19:30 werden we vriendelijk dringend de hal uit gebonjourd, zodat een paar vloggers over de beursvloer konden rondlopen.

Symbolic en ik zaten met een aantal in een huisje in Soest. Raven en Sparhawk waren daar ook bij. In de avond zijn we begonnen met sorteren van onderdelen onder genot van bier en chips (lekker toch, WvdP?).

Op donderdag (eerste dag) waren we vroeg op en om half 9 met het busje. Het was druk op de weg en we waren gelukkig nog op tijd voor de opening. We kregen nog een kleine speech van de organisator Marloes. Na de speech pakte Barman even het moment om stil te staan bij het overlijden van Geert en Ingmar. Om 10 uur gingen de bezoekers de hallen in. Het was niet druk, maar ook niet rustig. Er was aanloop en de dag ging vrij snel. Een kleine 8.000 bezoekers waren er die dag. Ik had al een rondje gelopen en al het nodige gezien, bijvoorbeeld de Castle layout van WorkfromtheHeart, Large, Tijger-San, mcdenbesten, Jourianbax, Fonz en pj_bosman, Elderon stond daarnaast met zijn eigen Castle layout en de Adventures layout van Legomathijs was ook leuk gemaakt. Na het avondeten en taxiritje, konden we weer lekker sorteren in het huisje.

Opnieuw vroeg uit bed en dit keer geen file. De vrijdag was al iets drukker. Vertmaori was er als bezoeker. Tijdens mijn rondje om foto’s te maken, vielen mij de treinlayout al op van MartijnvdLinden, Enrico7676, Raised, UrbanErwin en Jonkheer mocs en de treinlayout van Aawsum en Moos. Brick Rebel en Fonz hadden ook de krachten gebundeld en dat was een uitstekende Steampunk layout. Om 17:30 konden we eten en na het eten hadden we een presentatie van twee Lego Star Wars designers. Het was een leuk kijkje achter de schermen en de vragen zorgen ook voor een leuke momenten. Vooral toen MartijnvdLinden en Mahjqa gingen vragen naar nieuwe windscreens voor een snowspeeder. Na de presentatie was het mogelijk om sets te laten signeren door de designers. Daarna kregen we een korte speedbuild wedstrijd met 30545. Degene die de juiste vis als eerste gemaakt had, won de prijs. Niemand wist welke vis je moest bouwen, want Legotrucks had deze in zijn jaszak. Na de korte bouwwedstrijd was het tijd voor een grote bouwwedstrijd. In groepjes van 6 zo snel mogelijk de Harley Davidson Fat Boy maken. Dit was ook een leuke wedstrijd en na de wedstijd hebben we de set gedoneerd aan Toverblokje van AFOLs United. Vervolgens kregen we een geschenk, dat zorgde voor veel ruilhandel tijdens LW. AppieNL en ik hebben snel kunnen ruilen op die avond.

De volgende dag waren we weer vroeg aanwezig. De eigenaar van HA Bricks was er als bezoeker en deze nog even gesproken. Mijn zus kwam ook als bezoeker met twee kinderen. Een plaaggeest was even in de Fan Zone geweest en heeft hier en daar Jack Stones geplaatst. In de middag weer een rondje gedaan en even bij de Heksen Layout staan kijken. Verschillende mensen hebben daar aan gewerkt (Peet, Griffon, Eti, Koffiemoc (en vrouw), Quarktaart, Sparhawk, Legomathijs, TAFOL, Symbolic, Stuifzand (en haar partner), Raven, iemand van 1000 steine en ik). Daarnaast stond het vier seizoenen Castle layout van Raven, Sparhawk, Griffon en Aangord. Jebbo32 had 4 schepen mee en zorgde voor een strakke presentatie. Mahjqa en Jaapxaap hadden kleurrijke creaties en AppieNL had zijn strakke wagens meegenomen. Na het avondeten en een ritje naar Soest, konden we weer vrolijk sorteren onder genot van bier en chips.

Zondag was het weer wat drukker en was er rond de 15.000 bezoekers. WvdP kwam nog even langs. Er was een wissel geweest van zaterdag op zondag. Vicstar en Pattiruhu hadden schaalmodellen van kantoorpanden mee en daarnaast stond Poolcrack met de octopus. Niet veel verder stond Barthezz Brick met zijn bouwwerk van Lord of the Rings. Daar tegenover stonden de groep met GBC modules. NXTChris had weer grote modules mee, waar een module een kiepbak had en daaronder een ballenschuiver. De andere module was een piramide bouwer. Berthil had zijn strakke modules meegenomen en die vallen echt op tussen modules.
Maandag gingen we eerder naar Utrecht. We gingen eerst naar de invite only event in de Lego Store in Hoog Catharijne. We hadden enorme drukte verwacht, maar die was er eigenlijk niet. Maandag was uitverkocht. Het was een stuk drukker. Jeroend was er als bezoeker en heb hem nog even kunnen spreken. Een paar andere bekenden van ons kwamen ook even langs. In de middag ben ik andere bouwwerken op de foto gaan zetten. Tiptoptommie had Castle gecombineerd met Space (veel beter dan Nexo Knights), Legopapa had een leuk en een strak Survival Centrum gebouwd en Silvio had weer mooie panden mee en had samen met twee anderen een gezamelijke layout.

Dinsdag was ook uitverkocht en was duidelijk te merken. De buren van LW 2018 (en eerdere edities) waren als bezoeker en deze nog even kunnen spreken. De dagen vliegen gewoon voorbij (echt bizar). Op woensdag was het ook aardig druk. Ik had zelfs vernomen dat op woensdag ook uitverkocht was. Rebla kwam nog even langs en heb ik later op de dag foto’s zien maken. MOCkingbird heb ik ook zien rondlopen. Om 17:00 kon het afbreken beginnen. Dat ging vrij snel en al gauw waren mensen klaar en gingen weg. Symbolic en ik hebben het dit keer niet al te laat gemaakt.

Het was een zeer geslaagde week. De tijd vloog voorbij.
Ik heb begrepen dat er ongeveer 93.000 bezoekers waren.
Zie mijn Flickr album voor foto’s.
VorigeVolgende