Wat is waar en wanneer te doen?
Gebruikers-avatar
User

legopapa

Rang

premium

premium
2484

Za Jun 26, 2004 10:57

Almere

Re: Brickfest Zutphen 16 / 17 juni

door legopapa » Za Jun 16, 2018 19:05

Edit ....
Gebruikers-avatar
User

Rebla

Rang

premium

premium
338

Vr Mei 30, 2014 14:38

Eelde - Snake City!

door Rebla » Za Jun 16, 2018 19:06

Wel een leuke dag achter de rug gehad! Thomas eerste opgepikt vanuit Hoogeveen en daarna door naar Zutphen. We waren er mooi op tijd en daarna lekker rond kijken en en hele hoop lullen. Heb persoonlijke wel redelijk wat mooie bouwwerken gespot! Dus heb we in het algemeen prima vermaakt vandaag :)

Enige echte naaier streek was het feit dat ik besloot gisteren nog een kaartje te kopen voor 11.68 met de omschrijving last minute. Met de reddernatie van moet toch wel een eentje rijden, dus weet liever dan ook dat ik er gewoon zo naar binnen kan lopen (in mijn mening de verstandig keuze gezien benzine niet goedkoop is). Wel Thomas koopt daar ter plekken en kaartje en krijg later te horen dat die gewoon 10 euro moest betalen, sorry maar wtf. Aan het einde van de dag heb ik mij prima vermaakt en dat is het belangrijkst, maar vindt het geen style eerlijk zegde.
Gebruikers-avatar
User

Edwin Korstanje

2314

Za Jan 21, 2012 16:54

door Edwin Korstanje » Za Jun 16, 2018 19:25

Ik ben blij dat ik duidelijke keuzes maak voor het uit kiezen op welke evenementen ik wil exposeren.
Gelukkig ben ik niet op de Brickfest uitnodigging in gegaan en had al gelijk er een slecht gevoel bij en nu ik jullie verhalen hoor helemaal. Toch hoop ik dat de mensen die er wel staan het naar hun zin hebben.
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8317

Ma Dec 25, 2006 14:27

Soesterberg

door eti » Za Jun 16, 2018 19:41

Ik vermaak me prima hoor, het is voor ons best leuk al is er weinig voor geregeld. Ik vind legoworld ook te duur, maar daar krijg je wel een hele dag pretpark voor. En veel mocs. Een kleine beurs met heel veel handelaars en ook wat mocs hoort 5 euro te kisten, geen 10. Maar ik ben toch geen bezoeker dus zoveel maakt het mij niet uit.... het verklaart wel waarom er zo weinig publiek was.
Gebruikers-avatar
User

Large

Rang

premium

premium
2855

Ma Aug 01, 2011 11:46

Die Haghe

door Large » Za Jun 16, 2018 19:44

Tja laten we inderdaad niet vergeten dat LW niet goedkoop is. Maar de hoeveelheid activiteiten is hoog net als de hoeveelheid MOCs. En als je een beetje je best doet gaat je kind zo met 10/15 euro aan gratis Lego naar huis. Losse onderdelen zijn er ook te krijgen maar die moet je wel bij elkaar graaien...

De entree prijs is hier 10 euro? Dat vind ik niet extreem. Maar ik weet niet hoeveel activiteiten er zijn voor kinderen. Als er veel verkoop is van losse onderdelen is het voor een Afol misschien wel de moeite, zeker als er ook nog wat mooie Mocs staan en je wat bekenden kan spreken.
"Duizend bommen en granaten..!"
-Kapitein Haddock

https://instagram.com/largebricks/
Gebruikers-avatar
User

Rebla

Rang

premium

premium
338

Vr Mei 30, 2014 14:38

Eelde - Snake City!

door Rebla » Za Jun 16, 2018 20:02

Heel persoonlijk boeit die 10 euro mij niet zo en heb me ook prima vermaakt vandaag. Maar vindt het persoonlijk onzin dat ik gisteren er meer heb voor betaalde, terwijl als ik er vandaag zo was heen gegaan dat de prijs lager was.... vindt dat niet bepaalde fair.
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8317

Soesterberg

door eti » Za Jun 16, 2018 20:06

Tja, ik vergelijk het bricks am Meer (entree 3 euro, 10x meer mocs) of skaerbaek... maar ja , dat is wel buitenland natuurlijk. Het is voor mij ook geen probleem... maar blijft zo dat bijna alle lego evenenenten een gezellig programma voor deelnemers heben, hier is het karig en kil. Maar we maken het zelf wel gezellig hoor.....
Gebruikers-avatar
User

Quarktaart

Rang

premium

premium
1105

Vr Jun 10, 2011 11:25

Vleuten

door Quarktaart » Za Jun 16, 2018 20:12

Tja. Ik ben geen expert op beurs gebied, noch heb ik heel veel ervaring erin, maar ik kan wel zeggen dat de beurs her en der nog wat kan verbeteren. Lege markttafels zou ik helemaal weg halen, 20% MOCs is niet veel, verkoop niet heel erg onderscheidend. Dan is 10 euro te veel. Qua kinder activiteiten zijn er nog 2 springkussentjes. Niet van die grote zoals op Legoworld, maar meer formaat achtertuin. En je kan Rodeorijden op een bezemsteel van Harry Potter.
Tuurlijk heb ik het gezellig gehad met de Lowluggers (eti kan morgen gewoon bij ons gaan staan), maar ik vond het wel jammer dat er geen centraal georganiseerd AFOL avond gedeelte was.
Ach, het is de eerste keer dat het georganiseerd wordt, en ik zou het zelf waarschijnlijk ook niet goed doen.
Stenen maken de minifig
Brickshelf
Flickr
Gebruikers-avatar
User

Barthezz Brick

54

Wo Jun 13, 2018 9:44

Tilburg

door Barthezz Brick » Za Jun 16, 2018 20:14

Hi,

Even kort berichtje van mijn kant. Goed om een aantal medebouwers van het forum te ontmoeten. Misschien niet de beste beurs, maar ik heb mij vermaakt en morgen weer een dag!

Gr Bart
Gebruikers-avatar
User

Obelix1971

118

Zo Dec 09, 2012 16:58

Rossum

door Obelix1971 » Za Jun 16, 2018 20:20

A ha, dat verduidelijkt sommige dingen.

Wat mij tegen staat ( heb ik in april? al gepost) dat pushen om toch maar kaartjes vooraf te kopen, later ook nog een keer op hun fb pagina aangegeven en daarna kwam er weer een kans om " de laatste " kaartjes te kopen.
En nu ik alles zo lees, for nothing.

En dan zullen we het maar niet hebben over het feit dat je dan duurder uit was, als nu aan de kassa.
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
2819

Wo Nov 25, 2015 21:17

Hoorn

door sanderkoenen » Za Jun 16, 2018 20:48

Voor een eerste keer, vind ik het evenement prima. Er zijn leerpuntjes voor de organisatie betreft toegangsprijs en communicatie. Qua opzet is het evenement best relaxed en het kan misschien een aantal bouwwerken extra gebruiken en diversiteit in verkoopstands. Het was gezellig en morgen weer een leuke dag tegemoet. :duim:
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8317

Soesterberg

door eti » Za Jun 16, 2018 20:57

Quarktaart schreef:eti kan morgen gewoon bij ons gaan staan
:love: :love: :love:
Gebruikers-avatar
User

legopapa

Rang

premium

premium
2484

Almere

door legopapa » Za Jun 16, 2018 21:52

sanderkoenen schreef:.... en het kan misschien een aantal bouwwerken extra gebruiken ....

Als in alle marketing de verkoop als eerste genoemd staat, je communicatie naar exposanten flut is (en nee ... niet alleen naar mij toe) en ik nog nog wat meer niet zo positieve verhalen gehoord heb over vragen die nauwelijks of maar half beantwoord worden en over de organisator zelf .... zal je potentiele exposanten van je vervreemden.

Je mag van alles van mij vinden in mijn kritiek over dit event maar ik had dit al voorspeld ... een groot verkoopfeest (met 20% mocs???) .... wauw.

Laat dit een eenmalig event zijn. We hebben al genoeg verkoopevents in Nederland.

Het is echt de kracht van het Lowlug-collectief dat jullie er een feestje van maken. Dat maakt mij trots lowlugger te zijn.
Gebruikers-avatar
User

MOCkingBird

Rang

premium

premium
5184

Vr Nov 07, 2003 15:01

Oss

door MOCkingBird » Zo Jun 17, 2018 8:16

Fijn dat de lowluggers en hopelijk ook andere exposanten het wel gezellig hebben op de beurs.

Ik denk dat deze beurs laat zien dat het niet makkelijk is om zoiets te organiseren. Je wilt natuurlijk iets groots neerzetten. Maar als je afhankelijk bent van vrijwillige exposanten dan is het moeilijk inschatten hoeveel er werkelijk komen. En dat kan dan dus tegenvallen.

Een reden waarom wij met hele kleine stapjes hopen richting een AFOL event te gaan (is sowieso iets anders dan een puur op publiek gericht event).
Wil je een bijdrage leveren aan de brickbieb, stuur dan even een pb'tje
Bricklink Mockingbird's Nest Egg
Gebruikers-avatar
User

thomassio

Rang

premium

premium
2701

Za Dec 20, 2008 15:30

Leiden

door thomassio » Zo Jun 17, 2018 15:40

Wow wat een negativitieit hier.
Voor een Nederlandse beurs waren er juist relatief veel mocs.
De meeste NL beurzen bestaan uit handel en setverzamelingen.
Deze beurs bestond uit handel en mocs. De Lowlug stand had een groot aandeel daarin maar besloeg lang niet alles.
het had niet de ideale verhouding handel en mocs maar zat daar dichter bij dan bijna alle beurzen in Nederland.
Ja, de toegangsprijs was iets te hoog en er stonden een paar verkoopkraams te veel, afgezien daarvan was dit voor mij als bezoeker een prima geslaagde beurs. Ik heb mijn ogen uitgekeken bij sommige mocs en heb leuke onderdelen kunnen kopen.
Minifiguren moeten geel blijven!
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8317

Soesterberg

door eti » Zo Jun 17, 2018 16:44

Ik kijk terug op een zeer geslaagd weekend hoor. De organisator kwam ons ook nog vragen om feedback.

Als dit voor een Nederlandse beurs al veel mocs waren, dan is het misschien niet erg dat ik de andere Nederlandse beurzen nooit bezocht heb.... maar inderdaad, er was zeker wel het eea aan mocs te zien. Ik was erg onder de indruk van het dancefestival met ingebouwde leds. Ook in het legodeel klopte elk detail. En die lui stonden voor het eerst op een beurs en zaten bij niet één lug.
Gebruikers-avatar
User

Quarktaart

Rang

premium

premium
1105

Vr Jun 10, 2011 11:25

Vleuten

door Quarktaart » Zo Jun 17, 2018 17:15

Ik weet niet waarom, maar kennelijk heb ik een reputatie. Terwijl ik rustig wat aan het struinen was en wat onderdelen aan het verzamelen was, kwam er een verkoper naar me toe, die met ongeloof in z'n ogen vroeg of het klopte dat ik Jack Stone figuren zoek. Geen idee waar dat idee vandaan komt...
Stenen maken de minifig
Brickshelf
Flickr
Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
1645

Ma Sep 30, 2013 21:18

Zaandam

door Raven » Zo Jun 17, 2018 19:33

En Jack heeft mij ook gevonden, meermaals :lol:
You're never 2 old for LEGO!!! <~FlickR~>
Gebruikers-avatar
User

Barthezz Brick

54

Wo Jun 13, 2018 9:44

Tilburg

door Barthezz Brick » Zo Jun 17, 2018 19:38

Hi,

Ik kijk terug op een geslaagd Brickfest event dit weekend. Leuk en gezellig om iedereen te ontmoeten van het lowlug team. Zat nog teveel in politieagent modus of alles wel heel bleef, maar dat laat je denk ik vanzelf los bij wat meer exposities ;)

Hopelijk tot in Hardenberg (denk dat ik er heen ga) en anders de Lowlug meeting in oss :duim:

Gr Bart
Gebruikers-avatar
User

Peet

Rang

premium

premium
236

Zo Nov 22, 2015 10:59

door Peet » Zo Jun 17, 2018 20:25

Best wel veel negatieve reacties van mensen die er niet waren..

Om te beginnen dit was mijn 2de beurs dus ik heb niet heel veel vergelijkingsmateriaal..

De intreeprijs tja in mijn ogen te veel voor wat je kreeg
Iedereen is gebaat bij veel bezoekers dus die zou eigenlijk zo laag mogelijk moeten zijn.

Het punt waar ik me het meest aan ergerde was het gebrek aan "liefde"
Ik kan me niet voorstellen dat veel mensen naar binnen gaan voor de winkels dus de hoofdrede zijn toch de mocs.
Dat je dan wat zekerheid wilt door moccers in te huren (team reuzerad) en mocs (beest beelden) dat snap ik.
Maar om vervolgens de gratis moccers compleet links te laten liggen.. zonder zelf een welkom of een bak koffie.. (Wat de 2de dag al beter was) dat was wel een frustratie puntje.

Niettemin heb ik me uitstekend vermaakt maar dat lag meer aan ons lowlug clubje dan de organisatie. Ik denk dat als ik alleen had gestaan ik een stuk negatiever was.
Nulla tenaci invia est via (Voor de volhouder is geen weg onbegaanbaar)
Gebruikers-avatar
User

legopapa

Rang

premium

premium
2484

Almere

door legopapa » Zo Jun 17, 2018 20:44

Negatieve reacties zijn er ook van de mensen die er wel waren en dat is eigenlijk nog triester.

Jouw eigen reactie staat ook niet bol van de positiviteit anders. Zoals je zelf aangeeft: het was het lowlug-collectief die het leuk maakte. En dat is toch heel wat waard.
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
2819

Hoorn

door sanderkoenen » Zo Jun 17, 2018 21:25

Dit weekend was Brickfest in Zutphen. Dit is het eerste event sinds tijden met zoveel reacties en discussie. De Brickboyz waren benaderd om te gaan exposeren en ik had wel interesse in het evenement. Ik had het een paar dagen daarvoor al op Facebook gezien. Langzamerhand merkte ik op Facebook, dat de organisatie aardig actief op zoek was naar MOCcers en dat vond ik een positief signaal. Ik had mij ingeschreven en was erg nieuwsgierig naar het evenement.

Zaterdag ochtend kwam ik om half negen aan en kon makkelijk parkeren. Peet, Sparhawk, Griffon, Quarktaart, Koffiemoc, Eti en Raven waren al aanwezig en bezig met opbouwen. Aangord kwam niet veel later. Het opbouwen ging snel en er was al vrij snel publiek in de gymzaal. In de ochtend kwam SamtheChemist nog langs met zijn vriendin en we hadden al snel Rebla en Thomassio gespot. Eti stond op een aparte plek, omdat hij diepere ruimte had aangevraagd (bleek achteraf niet nodig). We hadden het gezellig samen. Om half drie was er een uitreiking van de loterij door een DJ van Q-Music. Daarna was het publiek grotendeels weg en viel er een stilte in de zaal. Op zaterdag zijn er 940 bezoekers geweest. In de avond zijn we lekker gaan eten in het centrum van Zutphen. Ik heb een zoon van Quarktaart nog geholpen met een paar puzzels in een Lego tijdschrift. :lol:

De volgende ochtend was ik al op half 10 aanwezig en de aanloop in de ochtend was iets minder dan op zaterdag. Maar later werd het wel iets drukker dan op zaterdag. Eti had zijn spullen verplaatst en was bij ons gaan staan. Er kwamen nog een paar nieuwe mensen met show. In de middag hebben we de organisator gesproken en ik kreeg wel een goede indruk van hem. In de middag werd het al snel rustig en we hebben Pattiruhu en Vicstar nog gezien en gesproken. We konden iets eerder gaan opruimen en waren ook snel weg. Vermoedelijk waren er vandaag iets meer dan 1000 bezoekers.

Over de opzet van het evenement.

De bedoeling was dat er 15 verkopers waren aan de zijkanten en dat de rest show zou zijn. Dit was nu niet het geval om lege plekken op te vullen. Er waren een paar buitenlandse bouwwerken te zien als publiekstrekkers en de rest wordt opgevuld met lokale bouwers. Dit is compleet andere opzet t.o.v. het Bouwblokje en De Bouwsteen.

Verbeterpuntjes:

1. Betere communicatie vooraf aan het evenement.
2. Een kleine tegemoetkoming voor de exposanten (consumptiebonnen ofzo)*
3. Een ochtendspeech met feitjes en stand van zaken zou een mooie toevoeging zijn
4. Meer diversiteit onder de verkopers (het is al beter dan in Goes)
5. Iets meer MOC’s om het evenement nog interessanter te maken
6. Entreeprijs was aan de hoge kant.

Foto’s van het evenement.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor meer foto's zie mijn Flickr album.
Ik heb helaas een paar bouwwerken niet op de foto gezet. :(

Sander

* Dit was zondag een stuk beter. :duim:
Gebruikers-avatar
User

sparhawk

Rang

premium

premium
672

Zo Jan 09, 2005 19:14

Coevorden

door sparhawk » Zo Jun 17, 2018 22:04

Ik heb me prima vermaakt op dit evenement. Er waren dingen goed geregeld en er waren ook verbeter punten, maar ja, dit was ook de 1e Lego beurs voor de organisator.

Wat ik erg prettig vond was de ruimte, er was meer dan voldoende ruimte voor het publiek om te lopen en bij het opbouwen en afbreken was het hierdoor mogelijk om met de auto de zaal in te komen en in/uit te laden, waar ik dankbaar gebruik van gemaakt heb. Er was veel verkoop, dat klopt, maar schijnbaar wil het publiek dat ook, 1 van de verkopers ken ik redelijk goed en die vertelde mij dat hij een behoorlijke omzet heeft gedraaid, dus er is wel markt voor. Het aandeel MOCs had groter moeten zijn, dat klopt.

De organisatie was niet in alle opzichten geweldig.
- Tegenover ons lag een treinbaan van ik denk wel 20 meter, maar alleen maar spoor en verder niks. De bedoeling van de exposant was om zijn spoorbaan om andere MOCs heen te leggen, wat afgesproken was met de organisatie, maar toen hij vrijdagavond kwam was er dus niks om zijn baan omheen te leggen, waar hij uiterst verbaasd over was. Maar hij had alles al geregeld mbt. de beurs, dus is hij er toch maar gaan staan met zijn spoor.
- Voor de exposanten was niets geregeld, qua eten/drinken. Vandaag kregen we dan wel wat consumptie bonnen, waar we wat voor konden halen in de kantine, maar dat had vanaf het begin gelijk geregeld moeten zijn. Dat is niet meer dan gezond verstand gebruiken.
- Afrokken had geregeld moeten zijn, dat hoort echt bij de organisatie.
- Standaard MOC kaarten zouden ook goed geweest zijn
- De tafels waren van het type doorbuig. Voor verkoop prima, maar MOCs die op elkaar aan moeten sluiten en waar treinen over moeten rijden is dat niet echt geweldig.
- De prijs was mijns inziens te hoog, als ik had moeten betalen voor mijn hele gezin, dan zou ik niet gegaan zijn.

Was er ook wat goeds dan ? Ja hoor.
- Zoals gezegd, er was meer dan voldoende open ruimte, dus niet opgepropt staan oid.
- De organisator stond open voor suggesties/verbeter punten, zoals de consumptie bonnen op zondag
- De onderlinge sfeer was uitstekend, niet alleen binnen het Lowlug team, maar ook met de andere standhouders (MOCers en verkopers)
- Gratis toegang voor gezinsleden van exposanten, die mochten gewoon mee naar binnen 's morgens.
- Ik heb erg veel leuke reacties van het publiek gehad en ook menig leuk gesprek
- De kinderen waren erg goed instaat om van de MOCs af te blijven, dat was een aangename verrassing !
- Er waren ook leuke dingen voor het publiek geregeld, gratis Lego tijdschriften, sets verloten en nog meer.

Al met al heb ik mij prima vermaakt op deze beurs, door de leuke Lowlug groep, maar ook alle andere aanwezige mensen (exposanten en publiek). Zou ik er weer heen gaan? Weet ik nog niet, maar ik sluit het zeker niet uit. Maar ik zou wel graag wat verbetering willen zien bij de organisatie.
no avatar
User

fastbjorn

Rang

premium

premium
112

Zo Nov 20, 2016 13:10

Waddinxveen

door fastbjorn » Zo Jun 17, 2018 22:24

Ik stond er alleen op de zaterdag en dit was mijn eerste beurs.
Heb me prima vermaakt en vond het leuk om met de bezoekers en exposanten een praatje te maken.
Aangezien ik geen andere beurs bezocht heb is het voor mij lastig om een goede vergelijking te maken.
Ik kan me echter goed vinden in de mening van de andere die ook op de beurs hebben gestaan.
Dit vat ik samen als: Een redelijke beurs voor een eerste keer, met een aantal duidelijke verbeter punten.
Gebruikers-avatar
User

Pattiruhu

Rang

premium

premium
326

Zo Nov 16, 2014 0:42

Amsterdam

door Pattiruhu » Ma Jun 18, 2018 7:42

Mijn vriendin en ik zijn gisteren als bezoeker geweest.
We gingen 's avonds op bezoek bij mijn vader en Zutphen lag redelijk de route. De foto's op Facebook, met grote dieren van LEGO, deed ons besluiten een kijkje te nemen. Wij kennen veel standhouders en een beursbezoek bestaat voor ons eigenlijk altijd uit het maken van praatjes. Wij vermaken ons altijd wel, maar ik kan me voorstellen dat dat voor een gemiddelde bezoeker anders ligt.
- Men heeft moeite gedaan om mooie bouwwerken binnen te halen
- Er waren meer (goede) MOC's dan op een gemiddeld evenement
- De zaal had veel lege plekken (op zondag); dat oogt niet mooi
- De entree van 10 euro vond ik te hoog voor wat je kreeg.
- Het LowLUG-hoekje met pull-up-banner vond ik erg leuk. Wat mij betreft zouden andere groepjes/clubs ook wel zo'n banner mogen hebben zodat ik ze makkelijker herken.

Als volleyballer heb ik vaak getraind op de dag na een evenement (of tentamens). Het is overal verboden om met buitenschoenen het veld op te lopen, want het is heel vervelend om naar de grond te duiken als er zand op de vloer ligt. Ook al wordt de vloer aangeveegd; er blijft altijd wat zand op de vloer liggen. Het doet mijn volleybalhart dan ook wel een beetje pijn om te zien dat er gewoon zware tafels op het veld staan en dat iedereen met zijn buitenschoenen naar binnen loopt. Wat mij betreft: liever geen LEGOevenement in een sporthal.
Gebruikers-avatar
User

SamtheChemist

Rang

premium

premium
399

Wo Okt 19, 2016 12:13

Kampen

door SamtheChemist » Ma Jun 18, 2018 8:18

Obelix1971 schreef:Laat ik voorop stellen dat ik niet naar Zutphen ga (had er zo mijn eigen bedenkingen over), maar waar ik me over verbaas, is dat hier wordt gezegd dat de kaarten duur zijn.

Terwijl bij het hier zo "bejubelde" Legoworld je voor een kaartje 19,50 of aan de kassa 25 euro betaal. En daar is dan bijna geen mogelijkheid om onderdelen etc. te kopen. Dat vindt ik duur.

In welke verdeling mocs/verkoop moet zijn vindt ik niet belangrijk

Ik denk dat je de verkeerder vergelijking maakt tussen de evenementen. Als je je bedenkt dat de organisator hier geld verdient aan de mensen die komen verkopen en er een overvloed was aan verkopers dan is de prijs van 9 euro in de zeer (maar dan ook echt zeeeeerrr) vroege voorverkoop en 10 euro aan de deur erg gortig. Daarnaast heb ik op meerdere evenementen betere bezig houd faciliteiten gezien dan hier. Ik ben het met je eens de kaarten voor Legoworld zijn ook duur maar denk dat je dit even niet naast dit evenement(je) moet leggen.

Ik heb het over het algemeen wel naar mijn zij gehad op de beurs en vond het leuk effe wat Lowluggers te zien maar ik zal er toch wel wat beter over nandenken of ik volgen jaar als bezoeker zou willen gaan.
Gebruikers-avatar
User

Griffon

Rang

premium

premium
866

Za Feb 07, 2009 13:03

Drachten

door Griffon » Ma Jun 18, 2018 10:57

Ik heb alleen de zaterdag op Brickfest Zutphen gestaan en ik heb een erg leuke en gezellige dag gehad.

Ik ben s'morgen om 07:30 uur vertrokken met mijn kids en we waren er net na 09:00 uur.
Bij binnenkomst was het mij totaal niet duidelijk waar ik moest zijn (er was geen ontvangststand of zo) maar gelukkig ving Koffiemoc mij op aangezien hij wist dat ik mijn kamp naast die van hem op mocht slaan, kort na mijn aankomst sloot Aangord bij mij aan.

Ik vind het een hele mooie ruimte, het ademd een bepaalde sfeer uit welke ik niet kan beschrijven.
De stands waren ruim opgezet en ook was er mooi de ruimte voor het publiek om de bouwwerken te bekijken.

Het was natuurlijk erg gezellig om zo met een groep Lowluggers op een evenement te staan maar ook het publiek dat op dit evenement rondliep was zeer geschikt en ik heb dan ook menig leuk gesprek gevoerd.
Ook de kinderen wisten keurig hun vingertjes bij zich te houden hetgeen wel prettig is wanneer er geen dranghekken zijn.

even na 17:00 uur ben ik begonnen met afbreken en ik was even voor 18:00 uur ingepakt waarna ik nog even nagepraat heb met de organisator (ik was met mijn kinderen de laatste aanwezige) over hoe de dag verlopen was.

Zoals bekend is dit het eerste evenement dat de organisator gedaan heeft en er is daarom nog wel het een en ander te verbeteren maar voor een eerste keer vond ik het prima.

Persoonlijk heb ik geen problemen gehad op het vlak van communicatie, ik heb altijd snel een antwoord gekregen op mijn vragen.

Kort samengevat:

+gezellig, gemoedelijk, kleinschalig;
+mooie locatie/ruimte;
+ruime opstelling van stands;
+leuk publiek;
+persoonlijk contact met organisator.

-onduidelijkheid bij binnenkomst (geen receptie/ontvangststand);
-entreeprijs is aan de hoge kant voor hetgeen geboden wordt;
-tafels waren slap (bogen door);
"Some say he still plays with LEGO, others say he is building with LEGO, all we know is he's called Griffon"

Flickr
Brickshelf
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
2819

Hoorn

door sanderkoenen » Wo Jun 20, 2018 20:58

Ik plaats hier even de reactie van de organisatie.

Brickfest 2018 zit er op!

Over het hele weekend waren er een kleine 2.000 bezoekers. Hoewel wij natuurlijk hadden gehoopt op meer is dat lang niet slecht voor een eerste keer, wij zijn dan ook meer dan tevreden.

De meeste dingen gingen goed en liepen op rolletjes. Wij hebben enorm veel leuke reacties en complimenten gehad van bezoekers, verkopers en exposanten, dus vanuit die basis gaan wij verder werken naar de volgende editie.

De goede dingen:
Er waren geen incidenten.
Verkopers en exposanten gaven aan dat er een leuk publiek was en een gezellige, gemoedelijke sfeer.
De meeste bezoekers verlieten het evenement met grote tassen vol met LEGO.
De meeste verkopers hebben goed verkocht en waren tevreden met hun omzet.
Wij hebben veel mensen blij gemaakt met gratis tickets, LEGO sets en LEGO magazines.
Wij kregen veel positieve reacties over de mooie bouwwerken. Veel bouwwerken waren nog niet eerder in Nederland (of uberhaupt op andere evenementen) te zien.

Helaas zijn er ook wat verbeterpunten die dringend aandacht verdienen.
Veruit het meest gehoord is toch wel de hoge prijs van de entreetickets (al dan niet met wat je er voor terug kreeg) en het gedoe met de boekingskosten. Dit is in principe eenvoudig op te lossen dus volgend jaar zullen er andere prijzen gelden, iets wat hopelijk ook de bezoekersaantallen ten goede komt.

Vanuit de exposanten kwamen er (terecht) opmerkingen dat er voor hun weinig geregeld was. Hoewel de meesten zich
prima hebben vermaakt hadden enkelen wel de indruk dat wij hen een beetje links lieten liggen en daar willen wij dan
ook, oprecht, onze excuses voor aanbieden. Met bijna elke exposant hebben wij wel even kunnen kletsen en daarbij ook geluisterd naar hun verbeterpunten. Wij zullen daar, in samenwerking met de mensen van de Hanzehal, in de komende weken zeer kritisch naar kijken.

Het ontbreken van een mooie LEGO bouwhoek. Hoewel wij hebben geprobeerd om dit te realiseren moesten wij het uiteindelijk doen met een paar bouwtafels die te hoog waren voor kleine kinderen. Gaan wij volgend jaar zeker anders doen.

De verhouding verkoop - bouwwerken.
Oorspronkelijk wilden wij niet meer dan 15 a 20 verkopers toelaten en de rest van de hal opvullen met bouwwerken.
Wij hebben daarvoor circa 70 personen benaderd, daarvan hebben er "slechts" 39 zich ingeschreven. De andere personen konden niet, wilden niet, mochten niet, of hebben helemaal niet gereageerd op onze verzoeken. Hoewel 39 exposanten al een behoorlijk aantal is bleven wij daardoor toch met een hoop lege tafels zitten. Die hebben wij vervolgens opgevuld met verkopers waardoor de verhouding wat scheef is geraakt. Volgend jaar gaan wij opnieuw proberen om leuke en originele bouwwerken naar Zutphen te halen (met een betere verhouding t.o.v. het aantal verkoopkramen) maar daarvoor zijn wij uiteraard ook afhankelijk van de exposanten zelf.

Verder hebben wij nog enkele tips en verbeterpunten gekregen waar wij ook zeker naar zullen kijken.
Al met al was het een leerzaam weekend. Zo zie je maar dat je in één weekend meer kunt leren dan in een heel jaar aan voorbereidingen.
In de basis hebben wij een zeer geslaagd evenement neergezet, vooral als je je realiseert dat dit ons eerste evenement was. In de komende weken/maanden zullen wij de minder goede kanten verbeteren en in 2019 een nog beter evenement neerzetten.

Wij willen alle bezoekers, verkopers, exposanten, leveranciers en personeel bedanken. Hopelijk tot volgend jaar!

Grt de Organisatie
Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
1645

Zaandam

door Raven » Wo Jun 20, 2018 21:05

ERg nette reactie, ik had zelf gisteren nog een uitgebreide mail met plus en minpunten gestuurd.

een volwassen reactie op alle feedback. :duim:
Gebruikers-avatar
User

Pattiruhu

Rang

premium

premium
326

Zo Nov 16, 2014 0:42

Amsterdam

door Pattiruhu » Wo Jun 20, 2018 22:10

Goede mail! Ik vind een opkomst van 39 vd 70 gevraagde MOCcers toch heel behoorlijk.
Gebruikers-avatar
User

Large

Rang

premium

premium
2855

Ma Aug 01, 2011 11:46

Die Haghe

door Large » Do Jun 21, 2018 6:38

Het lijkt er in ieder geval op dat ze de kritiek ter harte nemen :duim:

Wie weet motiveert dit anderen om volgend jaar wel te komen :D
"Duizend bommen en granaten..!"
-Kapitein Haddock

https://instagram.com/largebricks/
Gebruikers-avatar
User

legopapa

Rang

premium

premium
2484

Almere

door legopapa » Do Jun 21, 2018 7:33

Mij in ieder geval niet ... sorry.
no avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
1890

Vr Jan 31, 2014 15:39

door Aangord » Do Jun 21, 2018 8:54

Nou ik vind het wel goed klinken, als het qua planning kan ben ik wellicht wel van de partij.

Wie gaat er volgend jaar nog meer weer gezellig mee? ( O.v.b. van planningen etc. )) Club/ groep is dat hartstikke leuk. :P

Editje
Jaar vooruit kijken is wat lastig, dus een onder voorbehoud-je erbij ge edited. :D
Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
1645

Zaandam

door Raven » Do Jun 21, 2018 18:17

Ik ben er, tegen die tijd een stap in de organisatie gemaakt ga ik van uit dus tijd nog beter in te delen :duim:
Gebruikers-avatar
User

Peet

Rang

premium

premium
236

Zo Nov 22, 2015 10:59

door Peet » Do Jun 21, 2018 19:05

Het was niet perfect maar wat ik begreep toch ook niet minder dan de andere 2 daagse NL evenementen, dus ik streep hem nog niet weg.

Ik denk dat mijn keus echt een combinatie wordt van mijn agenda en de grote van de groep die gaat.
Nulla tenaci invia est via (Voor de volhouder is geen weg onbegaanbaar)
Gebruikers-avatar
User

Generaal Magma

132

Ma Jan 26, 2009 18:57

door Generaal Magma » Do Jun 21, 2018 23:05

Ik ben zelf op de zaterdag ook nog even van de partij geweest, en al ben ik het met de kritiekpunten eens heb ik het zeker naar m'n zin gehad! Het helpt ook wel dat ik m'n verzameling flink aan het uitbreiden ben & daar heel wat heb kunnen bemachtigen aan losse onderdelen, en ook weer een extra stap verder de LEGO community in heb kunnen nemen dankzij het evenement. Tof om ook enkele bouwers gesproken te hebben! Dit was mijn tweede grotere LEGO evenement als AFOL (dingen zoals LEGO World op m'n zevende in 2004 dus niet meegerekend, al behoren ze zeker wel tot m'n verdere tijdlijn :P ) en ik hoop er vanaf nu meerdere van mee te kunnen maken, meer mede-AFOLs te kunnen ontmoeten en, uiteraard, wanneer het schikt, ook ooit eens wat eigen bouwwerken tentoon kan gaan stellen. Goed om te horen dat de meeste anderen er in elk geval ook van hebben genoten, op welke manier dan ook, en dat ook de organisatie het op zich neemt alle verbeterpunten aan te kaarten.

En vanaf daar bouwen we weer verder...
Mijn Flickr
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
2819

Hoorn

door sanderkoenen » Do Jun 21, 2018 23:11

Was je er ook?
Had ik je ergens aan kunnen herkennen?
Gebruikers-avatar
User

Generaal Magma

132

Ma Jan 26, 2009 18:57

door Generaal Magma » Za Jun 23, 2018 22:33

sanderkoenen schreef:Was je er ook?
Had ik je ergens aan kunnen herkennen?

Ik zie geen quote, maar ik zal maar gokken dat je mij bedoelde, ik herken je ook van de reacties in m'n MOC topic een redelijke tijd geleden - ik droeg een geruit blousje in oranje en rood, maar verder niet iets zeer specifieks, al was ik waarschijnlijk wel de enige daar met zo'n outfit aan. Een van de volgende keren hoop ik misschien iets als exposant doen, als het meezit!

Wie waren trouwens degenen die rond het eind de grote UCS Millennium Falcon naar buiten aan het dragen waren,
zat jij daar toevallig ook tussen?
Mijn Flickr
Gebruikers-avatar
User

swandutchman

Rang

premium

premium
461

Do Feb 12, 2015 9:21

door swandutchman » Zo Jun 24, 2018 7:37

Generaal Magma schreef:Wie waren trouwens degenen die rond het eind de grote UCS Millennium Falcon naar buiten aan het dragen waren,
zat jij daar toevallig ook tussen?

Ik was er niet bij, maar als ik hoor "UCS Millennium Falcon" dan moet dat Aangord geweest zijn :lol:
no avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
1890

Vr Jan 31, 2014 15:39

door Aangord » Zo Jun 24, 2018 7:39

Schuldig!

Koffiemoc hielp met sjouwen. :lol:

Edit
We liepen met een gedeelte van de lowlug groep naar buiten. Ik weet alleen niet meer wie daarvan allemaal en of koffiemoc nu hielp met de grote Falcon sjouwen of de kleine :look:
VorigeVolgende