Wat is waar en wanneer te doen?
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26238

Ma Jan 27, 2003 19:04

Meijel

Modular building afol event in Billund

door stuifzand » Ma Feb 05, 2018 13:50

Dear all,

On Friday March 9th, 2018 LEGO House will host an event for true LEGO fans with a passion for the modular buildings theme.
The evening consists of a mix of interviews, hands-on building activity dinner and of course time to chat.

The facilitator of the interviews is the in the AFOL Community well-known and long-term LEGO fan Are Heiseldal from Norway.
Are is a sports journalist at his day job and a dedicated LEGO collector and builder the rest of the time.

He will interview in his charming way key LEGO people involved in the Modular buildings theme.

Participants of the event are invited to bring an own designed first floor based on the layout of the Parisian Restaurant (#10243) so that we can stack them to an very own modular building for the event. The floor is to be taken home afterwards again.

Programme of the event
16.00: Welcome and start stacking the floors
16.15: On-stage interview with Austin Carlson from the LEGO Group. Austin works as a graphic designer and has a broad experience within
several LEGO product lines. (20min)
16.40: On-stage interview with Jeppe Ramlau, who works in Novelty Engineering in the LEGO Group. Jeppe is involved in designing and
creating new elements and new moulds. He is the link between the designers and the engineers. (20min)
17.05: On-stage interview with Anne Egelund from the LEGO Group. Anne works in marketing and has been involved with the Modular
building theme for quite some time. (20min)
17.45: Warm buffet
18.45: On-stage interview with Jamie Berard from the LEGO Group, who is the iconic LEGO designer behind many modular buildings.
(30min)
19.15: Hands-on session at the tables facilitated by Jamie. Jamie will share building tips and tricks and will build a small exterior scenery
together with you. LEGO elements are provided and the build can be taken home after the session.
20:00 End of play.

Price per Person: 449 DKK pr. person (including dinner + 2 drinks)

Please note: The arrangement does not include a ticket for the Experience Zones in LEGO House. We reserve the right to cancel the arrangement in case of less than 40 participants. In case we receive more than 80 requests will we draw the participants randomly.

So if you are up for a great arrangement with great people in great surroundings please send me an email (Jan AT LEGO.com) no later than February 11th 2018 end of day all timezones so I can get you on the list.
I will inform you after the deadline via email if you can participate and will send you the booking link.

I am looking forward to a very cool arrangement!

Jan
Gebruikers-avatar
User

Large

Rang

premium

premium
3064

Ma Aug 01, 2011 11:46

Die Haghe

Re: Modular building afol event in Billund

door Large » Ma Feb 05, 2018 14:16

:look:

Even op en neer naar Billund voor 4 uurtjes...

Ben benieuwd of ze die 40 deelnemers gaan halen...
"Duizend bommen en granaten..!"
-Kapitein Haddock

https://instagram.com/largebricks/
Gebruikers-avatar
User

dip

Rang

premium

premium
5648

Wo Nov 23, 2005 11:33

Groningen

door dip » Ma Feb 05, 2018 14:20

hmm, dat praatje van Jeppe Ramlau zou wel interessant voor mij kunnen zijn. Maar om daar nou 11 uur voor te gaan rijden...
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
4189

Wo Nov 25, 2015 21:17

Hoorn

door sanderkoenen » Ma Feb 05, 2018 14:33

Dat doen we toch even. :P
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26238

Meijel

door stuifzand » Ma Feb 05, 2018 15:09

Voor Duitsers en Denen zal dit best goed te doen zijn.l denk ik.
En sommigen hebben het er wel voor over :P
Combineren met wat anders ofzo.

Ik denk dat het een soort van test is of er belangstelling voor is. En natuurlijk ideetjes afkijken :D
Gebruikers-avatar
User

Quarktaart

Rang

premium

premium
1386

Vr Jun 10, 2011 11:25

Vleuten

door Quarktaart » Ma Feb 05, 2018 18:09

Ik vind het wel een leuk initiatief. Als ik met iemand kan mee rijden ben ik wel geïnteresseerd. :D
Stenen maken de minifig
Brickshelf
Flickr
Gebruikers-avatar
User

koffiemoc

Rang

premium

premium
2569

Zo Sep 07, 2008 17:54

Zutphen

door koffiemoc » Di Feb 06, 2018 1:12

Vet. :P

Maar ik heb er het ritje niet voor over.
Baldrick, have you no idea what irony is? Yeah. It's like goldy and bronzy, only it's made of iron.
my koffiemocs @ flickr.
Gebruikers-avatar
User

Berthil

Rang

premium

premium
630

Vr Aug 22, 2014 16:28

door Berthil » Di Feb 06, 2018 2:37

Ik zou het ook wel graag doen maar dan wat dichterbij dan in het heilige Billund.
Toch wel fijn dat je je eigen ontwerp na afloop weer mee naar huis mag nemen.

Zou beter zijn als ze wat goede AFOL modular designers uitnodigen en in de kosten tegemoet komen.
Die moeten toch wel bekend zijn bij de CIA van LEGO.
Daar zullen niet veel AFOLs nee tegen zeggen.
Ik hoor daar niet bij al was het squashcentrum wel aardig gezien de reacties misschien. Ik heb veel mooiere ontwerpen gezien van Modulars al zijn sommige daarmee ook commercieel gegaan en dat is een show-stopper voor LEGO.
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26238

Meijel

door stuifzand » Di Feb 06, 2018 8:25

Dat doen ze wel hoor. Maar die krijgen een contract en daar zal vast iets over zwijgen in staan. :P
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8558

Ma Dec 25, 2006 14:27

Soesterberg

door eti » Za Feb 10, 2018 2:31

Het is dat ik mijn roosters al heb.... en dat ik billund altijd al een heel eind (mee) rijden vind voor die paar dagen in september. Voor vier uurtjes, dat gaat toch echt te ver.

Misschien als ze de volgende keer een hele dag doen en het wat langer van tevoren aankondigen.... wie weet.