Wat is waar en wanneer te doen?
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
3784

Wo Nov 25, 2015 21:17

Hoorn

Lego World Kopenhagen (14-02-2019 t/m 17-02-2019)

door sanderkoenen » Vr Dec 14, 2018 16:15

Lego World in Kopenhagen is komend jaar op 14 tot en met 17 februari.
Het is iedere dag van 10:00 tot 17:00 open.

Het evenement is in het Bella Center.
Voor meer informatie zie de website.

Ik en Symbolic gaan komend jaar voor het eerst naar LW Kopenhagen.
Ik ben benieuwd.

Mocht je in de buurt zijn, kom dan even langs. :P
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
2526

Vr Jan 31, 2014 15:39

Re: Lego World Kopenhagen (14-02-2019 t/m 17-02-2019)

door Aangord » Vr Dec 14, 2018 16:24

sanderkoenen schreef:Mocht je in de buurt zijn, kom dan even langs. :P

:lol: ik denk het niet,
Maar veel plezier :duim:
Ik ben al benieuwd naar je verslag :D
Oeh kijk, ik heb nu ook een onderschrift!
Gebruikers-avatar
User

dip

Rang

premium

premium
5648

Wo Nov 23, 2005 11:33

Groningen

door dip » Vr Dec 14, 2018 17:44

Hmm, jammer dat de vluchten Groningen / Kopenhagen nu net stoppen.
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
3784

Hoorn

door sanderkoenen » Za Feb 09, 2019 17:39

We zijn nu alles aan het inpakken en na het eten inladen. Morgenochtend vertrekken we vroeg.

Veel plezier op de meeting! :duim:
Gebruikers-avatar
User

Barthezz Brick

Rang

premium

premium
276

Wo Jun 13, 2018 9:44

Tilburg

door Barthezz Brick » Zo Feb 10, 2019 7:39

Veel plezier daar :duim: maak maar weer een mooi verslag bij terugkomst :)
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
3784

Hoorn

door sanderkoenen » Do Feb 14, 2019 10:09

Bedankt. Alles is opgebouwd.
Ik heb net even een rondje gedaan.
Een paar foto’s gemaakt.

8F7ACDD1-6846-413C-A9F4-BC6408128C66.jpeg

300F27BB-A5DE-4E0E-A0E0-C54595F4A87D.jpeg
Gebruikers-avatar
User

Quarktaart

Rang

premium

premium
1285

Vr Jun 10, 2011 11:25

Vleuten

door Quarktaart » Do Feb 14, 2019 10:55

Mooi gedaan die verschillende kleuren water bij die eerste foto
Stenen maken de minifig
Brickshelf
Flickr
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
3948

Ma Jan 08, 2007 21:14

Groene hart

door aawsum » Do Feb 14, 2019 11:43

die 2e foto is wel erg herkenbaar ... kan me niet aan de indruk onttrekken dat ik dat eerder gezien heb :?
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
3948

Ma Jan 08, 2007 21:14

Groene hart

door aawsum » Do Feb 14, 2019 15:24

aawsum schreef:die 2e foto is wel erg herkenbaar ... kan me niet aan de indruk onttrekken dat ik dat eerder gezien heb :?

Check, dat is de layout van Andreas Kvant, ik moest er even over denken.
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
3784

Hoorn

door sanderkoenen » Do Feb 28, 2019 6:57

Dat was Lego World Kopenhagen.

Op dinsdag middag kwamen we aan bij het hotel vlakbij het Bella Center. Het hotel lag dichtbij een winkel centrum en daar hebben we eerst een hapje gegeten. Onderweg kwamen we een paar mensen tegen van AFOLs United. Om half acht kwamen onze kamergenoten binnen wandelen. Het waren twee leden van de Bouwsteen en allebei kende ik al.

De volgende dag ging de wekker om half 7 en konden we vroeg ontbijten. Om 8 uur werden we verwacht in het Bella Center. Bij binnenkomst de organisator gesproken en vertelde dat we mee konden helpen met de tafels en het afrokmateriaal na het uitladen van de auto’s en het wegzetten van de auto’s. Daarna konden we beginnen met onze eigen spullen. Opbouwen ging vrij snel en om 3 uur waren we klaar. We waren best moe, die dag en lagen vroeg in bed. De volgende dag ging de wekker weer om half 7. We moesten vroeg aanwezig zijn voor een rondleiding. Deze werd gehouden in het Deens en was dus niet te volgen. Het mooie van de rondleiding was dat je Lego World al gezien had en dan is het ook makkelijk om vragen te beantwoorden van bezoekers als ze iets zoeken. Daarna kregen we een veiligheidsinstructie (in het Deens) en een warming up met het nummer: Best Friends Forever. Het was een rustige dag met bezoekers. Halverwege de dag stond Marloes (organisator van LW NL) bij onze stand en hebben met haar uitgebreid gesproken. Lunch was prima. In Denemarken eten ze twee keer per dag warm en dat vind ik geen enkel probleem. In de middag had ik een rondje gelopen door de zaal. Er was een indrukwekkende piratenlandschap. Het water was heel mooi inelkaar gezet en de gebouwen en het landschap was mooi en gedetailleerd. Er was een grote City layout met veel verschillende huizen en stukken natuur. Daaraan zat een piraten layout met indrukwekkende schepen. De dag ging snel voorbij en voor je het weet, ben je weer op weg naar het hotel. In de avond zijn we in de lounge gaan zitten. Hier waren bijna exposanten aanwezig en de nodige mensen gesproken.

De volgende dag konden we een half uur uitslapen en om 9 uur werden we bij de productie stand verwacht. Op LW Kopenhagen is er een stukje, waar een drukpers, machine voor bedrukking, laserapparaat en een inpakmachine staat. Je kreeg bij binnenkomst een 4x6 plaatje met 6 2x2 tegels erop die bedrukt waren en een bedrukte 1x8 tegel. Dan kon je doorlopen naar de volgende persoon en die gaf je een paar 2x4 stenen, die daar geproduceerd waren. Daarna kon je in bakken jouw eigen LW minifiguurtje maken en kon je doorlopen naar de laserapparaat om iets op een 2x4 steen te laseren. Als afsluiting, moest je alles in een bakje leggen en werd het bakje geleegd in de inpakmachine. Je kreeg alles in een “polybag” terug. Het was een rustige dag en we zagen Jørgen (voormalige CEO) rondlopen door de Fanzone. Kim (deed organisatie van LW in Nederland een tijd geleden) liep ook nog door de Fanzone. In de middag weer een rondje gelopen door de fanzone en er stonden “ijssculpteren” in de fanzone. Het waren drie beelden gemaakt van Trans Clear blokken en plaatjes op een lichtbron en gaf heel mooi licht. Ze waren gemaakt door Tomas uit Tsjechië (van de achtbaan en reuzenrad). Iemand tegenover de sculpturen had een dinopark gemaakt, waarbij verschillende bomen en rotsen opgebouwd waren met veel dinosaurussen. Er waren ook veel geraamtes gemaakt. Naast het dinopark stond iemand met zeer gedetaileerde modelschepen. Rocco was ook aanwezig. Hij had geen spullen mee, maar liep rond en maakte hier en daar een praatje.

In de avond gingen we eten bij het hotel en hadden we daar het avondprogramma. Iedereen kreeg een kleur steentje en de kleur gaf aan welke tafel je moest zitten. Bijna elke tafel had een gast, Jørgen en Line waren er een paar daarvan. Aan mijn tafel zat een designer, die nu in de Lego House werkt. We begonnen met het diner. Daarna had Line (organisator LW Kopenhagen) een spel opgezet, waarbij je 5 puzzels op moest lossen. Elke oplossing was een nummer voor een cijferslot. De cijfersloten zaten aan een ketting om een lego broodtrommel. Als je de puzzels had opgelost had je nog een laatste puzzel in de broodtrommel en dat moest je oplossen door symbolen op de cijfersloten op te zoeken op een kaart. Dit moest je in 20 minuten opgelost hebben. Dat was nog best een uitdaging. Daarna waren er twee bouwwedstrijdjes. De eerste was dat je met de hele groep een bouwwerk moest maken, waarbij er 1 persoon het voorbeeld (ergens verstopt) moest bestuderen en zonder te wijzen of zelf te bouwen moest doorgeven waar alles moest staan. Daarna hadden we een bouwwerk dat je met een hand een polybag moest bouwen. Na de bouwwedstijden was de uitreiking van de Fan’s Choice. Iedere exposant kon 5 layouts punten toekennen. De beste 3 kregen een prijs. Helaas vielen Symbolic en ik niet in de prijzen. Daarna was er een veiling. Er werden normale sets, maar ook bijzondere stukken geveild. Magenta en Trans Clear baseplates van 32x32 werden geveild. Daar werd aardig op geboden. Ik had een zakje bedrukte onderdelen van een set, die de drie Scandinavische LUG’s hebben ontwikkeld voor een evenement. Halverwege de veiling was er een wedstrijd, waarbij visitekaartjes werden geveild en de wedstrijd was welke visite kaartje het meeste oplevert. Heel bijzonder om op de minifiguren te bieden, waarbij de personen zelf in de ruimte aanwezig zijn. Om 11 uur was het afgelopen en daarna ben ik naar de hotelkamer gegaan en gaan slapen.

De volgende dag was ging vrij snel. Het was drukker dan de vorige dagen en een paar bekenden van de Bouwsteen waren als bezoeker. De dag ging snel voorbij en voor je het weet was het avond en zat je in de lounge met bijna alle exposanten. Ik heb daar iemand van 1000steine gesproken.

Zondagochtend konden we weer naar de productiestand. Het was zondag drukker dan op donderdag en vrijdag. We hadden nog meegedaan aan een enquete over de ‘about us’ sectie van de Lego website. Daar kreeg je nog iets voor. Ik had ook al op vrijdag meegedaan aan een enquete over de nieuwe website van Lego Ideas. Dat was ook heel leuk. Om vijf uur konden we afbreken en dat ging vrij voorspoedig. Uiteindelijk konden we meehelpen met het inklappen van de tafels en wegzetten van de hekken. Om acht uur was er eerst een groepsfoto en daarna nog een afscheidswoord/bedankje. We kregen allemaal nog een set van LW Kopenhagen 2018. Deze had Rocco ontworpen en kon ze toen allemaal signeren. In de avond hebben we nog met de organisatie in de lounge gezeten en nog even gebabbeld over LW. In totaal zijn er 32.000 bezoekers geweest.

De volgende dag vetrokken we om 8:00 en we waren om 17:00 thuis.

Het was een geslaagde week. Zeker voor herhaling vatbaar, maar niet iets wat we ieder jaar gaan doen.
Er waren een paar verschillen ten opzicht van LW Nederland
• Geen springkussens in Kopenhagen.
• Veel personeel van Lego voor interactie met fans.
• Publiek is rustiger in Denemarken.
• Clubkleuren zijn wel toegestaan tijdens LW Kopenhagen. Byggepladen had zijn eigen stand.
• Hotel is dichterbij de hallen dan in NL.
• De Scandinavische LUG’s werken leuk samen.
• Fanzone van LW Kopenhagen bestaat uit 60 man in en Nederland is het 80 man.
• T-Shirts zijn ieder jaar nieuw en daardoor een stuk beter dan de T-shirts in Nederland.
Gebruikers-avatar
User

Large

Rang

premium

premium
2993

Ma Aug 01, 2011 11:46

Die Haghe

door Large » Do Feb 28, 2019 7:46

Top verslagje Sander :duim:

Leuk om de ervaringen te horen. En interessant om de verschillen een beetje op een rijtje te zetten.

Groot verschil lijkt mij dus ook het aantal bezoekers, 32.000 in DK en ruim 90.000 in NL :)
"Duizend bommen en granaten..!"
-Kapitein Haddock

https://instagram.com/largebricks/
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
3784

Hoorn

door sanderkoenen » Do Feb 28, 2019 8:03

Dank je Large. :)

Bij deze plaats ik even een aantal foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor meer foto's zie Flickr album.
Gebruikers-avatar
User

Symbolic

Rang

premium

premium
265

Do Jun 23, 2016 12:25

door Symbolic » Do Feb 28, 2019 12:52

Large schreef:Top verslagje Sander :duim:

Leuk om de ervaringen te horen. En interessant om de verschillen een beetje op een rijtje te zetten.

Groot verschil lijkt mij dus ook het aantal bezoekers, 32.000 in DK en ruim 90.000 in NL :)

Het was rustiger dan anders, meestal hebben ze 35.000 en ze hopen rond de 40.000 te halen. Maar het was prima te doen eigenlijk, het was nooit te druk aan het hek en ook nooit te lang rustig
Gebruikers-avatar
User

koffiemoc

Rang

premium

premium
2529

Zo Sep 07, 2008 17:54

Zutphen

door koffiemoc » Do Feb 28, 2019 20:38

Mooi verslag!

En ook een aardige serie foto's. Ik vond het soms wel lastig om er een als favoriet aan te merken. Dan was er een leuke boomtechniek, saurusskelet, of een mooi pand, maar dan bestond de omgeving weer uit groene baseplates waar eh, niet zo heul veul gebeurde zal ik maar zeggen. Kortom nogal wisselend in hoeverre men aandacht had besteed aan details.
Baldrick, have you no idea what irony is? Yeah. It's like goldy and bronzy, only it's made of iron.
my koffiemocs @ flickr.
Gebruikers-avatar
User

MOCkingBird

Rang

premium

premium
5443

Vr Nov 07, 2003 15:01

Oss

door MOCkingBird » Ma Mrt 04, 2019 13:01

Die dino-world layout is leuk gedaan; dat onder water stuk :duim: En mooie piraten layout met mooie waterdiepte. Veel grote layouts lijkt het.
Wil je een bijdrage leveren aan de brickbieb, stuur dan even een pb'tje
Bricklink Mockingbird's Nest Egg