| Auteur |
Bericht |
|
marakoeschtra |
Berichttitel: LEGO tentoonstelling in het Watermuseum
Geplaatst: zo feb 07, 2010 12:40 |
|
Thema: minifigschaal |
In de voorjaarsvakantie, van 14 t/m 26 februari, verzorgt een aantal Lowluggers een Lego-expositie in het Nederlands Watermuseum in Arnhem. McBricker, Neverroads en ikzelf richten een mooie tentoonstelling in, met water als belangrijkste thema. Er zullen verschillende nieuwe MOCs van ons te zien zijn. Iedereen is bij deze van harte uitgenodigd om te komen kijken! Meer informatie over het museum vind je hier
|
|
|
|
|
 |
|
marakoeschtra |
Berichttitel: Re: LEGO tentoonstelling in het Watermuseum
Geplaatst: do feb 11, 2010 18:54 |
|
Er staat nu ook een aankondiging op de site van het museum: Citaat: Voorjaarsvakantieactiviteit: 'Neem een duik in LEGO!' Ben jij tussen de 6 en 12 jaar oud? Neem dan in de voorjaarsvakantie (13 t/m 28 februari) 'een duik in LEGO!'
Nu zul je denken: wat heeft LEGO met water te maken? Nou tijdens de voorjaarsvakantie alles! Het watermuseum is ondergedompeld in LEGO. Op twee plaatsen kun je in het museum aan de slag met LEGO en er is een LEGOexpositie. In het Waterlab kun je, onder begeleiding, een waterrad testen. In de Rijkswaterstaatzaal kun je meebouwen aan de grootste LEGOstad van Arnhem. Hiervoor liggen meer dan 100.000 LEGOblokken klaar. Tenslotte is er in de Waterwereld een maquette te zien van een LEGOpolderlandschap en een oud gemaal. Deze activiteit vindt in de voorjaarsvakantie dagelijks plaats tussen 10:30 uur en 16:00 uur en kost € 1,50 plus de entree van het museum. Op de dag zelf kun je je inschrijven bij de balie.
|
|
|
|
|
 |
|
Evert-Jan |
Geplaatst: do feb 11, 2010 21:01 |
|
Thema: Town |
Dat lijkt me wel wat. Mijn vrouw ook. 't Is een mooie combinatie: interessant museum en nog lego te zien ook. En we hebben allemaal een museumjaarkaart. Dus dat is geregeld. 
|
|
|
|
|
 |
|
Jalkow |
Geplaatst: do feb 11, 2010 21:33 |
|
Thema: Enkelvoud?? |
| Hetzelfde berichtje in De Gelderlander. Klinkt erg interessant en ik ben benieuwd naar foto's!
|
|
|
 |
|
McBricker |
Geplaatst: vr feb 12, 2010 22:46 |
|
Martin, Casper en ik waren vandaag opbouwen in het watermuseum. Ik wil ons niet zelf prijzen, maar het is mooi geworden. Link en link. Martin heeft uitgebreid foto's van zijn eigen gebouw gemaakt. Het is echt een geweldige creatie geworden.
|
|
|
|
|
 |
|
Rusty |
Geplaatst: vr feb 12, 2010 22:55 |
|
Thema: Classic Space |
Dat prijzen is geheel terecht. Mooi diorama! Jammer dat de folders nog niet public zijn, maar door die foto uit je bericht aan te klikken en 01 op het eind te veranderen in 02 etc krijg ik toch al een paar prachtige plaatjes te zien. 
|
|
|
|
|
 |
|
fonz |
Geplaatst: za feb 13, 2010 9:33 |
|
Thema: SteamCastlepunk |
| Mooi hoor! ik neem aan dat je al en keer met een bulkactie meegedaan hebt? Als ik zo eens naar dat dak van de boerderij kijk....daar zitten volgens mijn wel een paar honderd kaasblokjes in.
|
|
|
|
|
 |
|
McBricker |
Geplaatst: za feb 13, 2010 10:44 |
|
Goed te horen, dat het jullie bevalt!  Een bezoek loont, niet alleen vanwege onze layouts, maar vooral met kinderen vanwege vele bouwacties. fonz schreef: Ik neem aan dat je al en keer met een bulkactie meegedaan hebt? Nee, de steentjes zijn gewoon besteld via PaB online en/of Bricklink, langdurig verzameld.
|
|
|
|
|
 |
|
DNL |
Geplaatst: za feb 13, 2010 14:13 |
|
Thema: Castle |
| Leuke layout, ik Krijg hier zin van om ook eens zo'n oud nederlandsch dorpje te maken. Ik ben in ieder geval van plan om wat amsterdamse huizen mee te nemen naar Fanwelt in keulen komende November. Ik zag dat jij daar vorig jaar ook was, Mcbricker, misschien kunnen we wat kombineren? Ik ben niet van plan er een landschap ofzo bij te maken want alle groene stenen heb ik nodig voor en castle layout, maar misschien passen ze wel ergens tussen.
Welke kleuren zijn er eigenlijk voor dat bakstenen huis gebruikt? is het kleurverschil van die donkerrode platen echt zo groot, of hebben jullie ook zand rood gebruikt? En die cheeseslopes op het dak hebben ook weer een andere kleur, welke kleur is dat?
|
|
|
|
|
 |
|
marakoeschtra |
Geplaatst: za feb 13, 2010 16:16 |
|
McBricker schreef: Een bezoek loont, niet alleen vanwege onze layouts, maar vooral met kinderen vanwege vele bouwacties. Daar sluit ik me helemaal bij aan! Sowieso is het museum al voornamelijk gericht op kinderen, met veel interactieve en educatieve elementen. Tel daar de overvloedig aanwezige Lego bij op, en je hebt een ideaal dagje uit.  Het museum is overigens ook interessant voor volwassenen. Ik heb inmiddels de foto's van mijn gemaal ook online gezet; dit krijgt tzt misschien nog wel een eigen topic. Hoewel de kwaliteit van de foto's matig is -Barbara, ik had misschien toch gebruik moeten maken van je aanbod om jouw camera te gebruiken  - geven ze toch een aardige indruk:  Map (na moderatie)
|
|
|
|
|
 |
|
Barman |
Geplaatst: za feb 13, 2010 17:20 |
|
Thema: Technic |
Wat een onzetten gaaf gemaal is dat zeg. Zeer mooi nagebouwd in Lego. Ik ken het gebouw niet, maar ik weet dat je een muur detail bij je had op de meeting in Wijk bij Duurstede 2007. Ik ga toch eens kijken of het lukt langs te komen. Zin nogal krap kwa tijd komende week.
|
|
|
 |
|
eti |
Geplaatst: za feb 13, 2010 17:56 |
|
Thema: Bergsteigen |
| Wat een mooi gemaal zeg! En het werk van Neverroads en McBricker mag er ook weer zijn, natuurlijk.
Wie weet kom ik nog een keer met kroost langs voor 26 februari.
|
|
|
|
|
 |
|
mahjqa |
Geplaatst: zo feb 14, 2010 10:31 |
|
| Wow, geweldig gebouwd. Ik val hier bijna van m'n bureaustoel af. Deze modellen representeren toch wel de top van de AFOL-bouwers in Nederland. Het watermuseum kan tevreden zijn. Alles zit weer vol met details, en de schaal is ook machtig geweldig. Met in beide gevallen een volledig brick-built omgeving (niks geen simpele baseplaatjes) ... wow.
(klein vraagje; is de 'lely' op de zijkant van het gemaal geSNOT? ik zou even niet weten hoe die Y gedaan zou zijn)
|
|
|
 |
|
WvdP |
Geplaatst: zo feb 14, 2010 18:32 |
|
| Moderator |
 |
Thema: Pirates+Western |
| Die Y kun je met behulp van cheeseslopes toch vrij eenvoudig maken? Qua schaal past dat volgens mij wel... Ik denk er ernstig over om binnenkort eens naar Arnhem af te reizen, deze creaties wil ik wel graag in het echt zien!
|
|
|
 |
|
Jalkow |
Geplaatst: zo feb 14, 2010 18:49 |
|
Thema: Enkelvoud?? |
| Echt geweldig zeg. De sfeer van het panorama is super! Ik ben toevallig woensdag in Arnhem en als ik tijd heb dan is het dikke kans dat ik even binnen wip.
|
|
|
 |
|
marakoeschtra |
Geplaatst: zo feb 14, 2010 20:58 |
|
Erg leuk om alle positieve reacties te lezen! DNL schreef: Welke kleuren zijn er eigenlijk voor dat bakstenen huis gebruikt? is het kleurverschil van die donkerrode platen echt zo groot, of hebben jullie ook zand rood gebruikt? En die cheeseslopes op het dak hebben ook weer een andere kleur, welke kleur is dat? Het kleurverschil is inderdaad zo groot.  Maar McBricker heeft er een mooie toepassing voor gevonden! De minislopes waaruit het dak bestaat zijn reddish brown. mahjqa schreef: (klein vraagje; is de 'lely' op de zijkant van het gemaal geSNOT? ik zou even niet weten hoe die Y gedaan zou zijn) Ik moet je helaas teleurstellen; het zijn plakletters. Ik wilde graag het voor het gemaal specifieke jaren '30 lettertype 1:1 overnemen, en daarvoor was dit de enige manier. Maar da's dan ook wel het enige dat niet origineel Lego is...
|
|
|
|
|
 |
|
McBricker |
Geplaatst: ma feb 15, 2010 8:53 |
|
marakoeschtra schreef: Erg leuk om alle positieve reacties te lezen!  Inderdaad! 
|
|
|
|
|
 |
|
legotrucks |
Geplaatst: ma feb 15, 2010 16:47 |
|
Thema: schaal 1:13 |
Martin, wat een fantastich mooi bouwwerk! Ik ken het gebouw wel (ben in de nazomer van 2008 naar Medemblik geweest en heb daar vol belangstelling het gemaal bekeken en gefotografeerd). Gezien jou oog voor detail en zeer nette afwerking behoeft het natuurlijk geen verdere uitleg ... (alhoewel, ik ben natuurlijk erg geinteresseerd in een bouwverslag  ). Kortom, een groot compliment van mijn zijde! En natuurlijk, ook de layout van Barbara en Casper is prachtig, maar dat heb ik voor een groot deel als eens van dichtbij mogen aanschouwen. Jammer dat het vanaf afgelopen weekend pas in Arnhem te zien is. Het weekend ervoor was ik nog in Arnhem; dan had ik zeker even een bezoekje gebracht. Maar die mogelijkheid krijgen we later dit jaar toch nog wel?
|
|
|
 |
|
Neverroads |
Geplaatst: ma feb 15, 2010 18:09 |
|
Thema: Town / StarWars |
legotrucks schreef: <snip>Maar die mogelijkheid krijgen we later dit jaar toch nog wel? Voor Martin kan ik natuurlijk niet spreken, maar ik hoop dat hij het gebouw zeker op andere plekken ook zal laten zien. Het gebouw verdient het om door veel mensen gezien te worden! De nieuwe boerderij van Barbara zal wel komen opduiken in de nabije toekomst, dat weet ik bijna zeker. Maar mijn deel van het polderlandschap is bewaard tot dit evenement en zal daarna uit elkaar gehaald worden. Ik wil het groen weer gebruiken voor andere dingen. Daarbij heeft het nu op 4 plekken gestaan (2x Duitsland, 1x België en nu Arnhem) en dat is genoeg. De molen zelf zal ik nog wel bewaren (het was mijn kinderwens ooit een dergelijke molen te bouwen, vandaar). Dus als je het stukje polderlayout ooit echt wil zien, dan is dit het moment. In deze vorm komt het namelijk nooit meer terug. Casper
|
|
|
|
 |
|
Dr. Brain |
Geplaatst: ma feb 15, 2010 23:09 |
|
Thema: Western en City |
Heb met verbazing zitten kijken naar de brickshelf map van de boerderij in het polderlandschap. Wat prachtig en wat een oog voor detail. Wat mij vooral verbaasde is dat ik allerlei kleine parts tegenkom die ik in die kleur helemaal niet ken.... 
|
|
|
|
|
 |
|
legOscar |
Geplaatst: za feb 20, 2010 15:43 |
|
Ik vind beiden layouts fantastisch goed gelukt! Petje af 
|
|
|
 |
|
marakoeschtra |
Geplaatst: zo feb 28, 2010 17:24 |
|
Neverroads schreef: Dus als je het stukje polderlayout ooit echt wil zien, dan is dit het moment. In deze vorm komt het namelijk nooit meer terug.
En omdat onze tentoonstelling nog iets langer blijft staan, kan dat nog een kleine week (tot zaterdag 6 maart)! Overigens zijn de Lego-activiteiten in het Watermuseum tot nu toe een groot succes; ze hebben zelfs een record-aantal bezoekers gehad in de voorjaarsvakantie. Ik ben vorige week nog een keer gaan kijken, en ook toen was het een drukte van belang. Het viel me wel op dat, ondanks de afzetting voor onze tentoonstelling, er toch kinderen zijn die de verleiding niet kunnen weerstaan en er zonder pardon overheen stappen (@Casper: ik denk dat op die manier je hondenkar onderuit is gehaald; ik heb 'm voorzichtig weer terug gezet  . Verder geen schade kunnen ontdekken.) Hier nog een foto (het is mooi uitgelicht nu): 
|
|
|
|
|
 |
|
Gusto ko tren |
Geplaatst: zo feb 28, 2010 20:47 |
|
Thema: Treinen, City |
Echt ongelooflijk wat jullie bouwen. Super details. Een lust voor het oog.  ps: de map van het gemaal is nog niet public? Hoe lang duurt dat doorgaans?
|
|
|
 |
|
moom |
Geplaatst: di maart 02, 2010 20:57 |
|
Gusto ko tren schreef: Echt ongelooflijk wat jullie bouwen. Super details. de map van het gemaal is nog niet public? Hoe lang duurt dat doorgaans? Het modereren, dat is bedoeld om tegen te gaan dat er zomaar spamspul of andere (waarlijk) onkiese zaken worden geplaatst, is deels handwerk. De tijsduur kan daardoor soms sterk varieren. De map is overigens inmiddels vrijgegeven.
|
|
|
 |
|
Gusto ko tren |
Geplaatst: di maart 02, 2010 21:21 |
|
Thema: Treinen, City |
| Ah, vandaar. Dank je.
|