Over Ebay, over Bricklink, over Marktplaats enz. Géén advertenties.
Gebruikers-avatar
User

merman

2317

Za Jul 01, 2006 14:17

Amsterdam

Internationale Lego Shop lijst

door merman » Za Okt 31, 2009 10:48

In overleg met Stuifzand leek het mij wel een slim plan om een topic te starten met exotische Lego-kooplokaties.
Als ik op vakantie ben kan ik het niet laten even elke speelgoedwinkel in te duiken of om van te voren op te zoeken waar je moet zijn. Ik ben best vaak in het buitenland en de beste dingen zijn nog steeds via het net te vinden, maar zo af en toe kom je wel leuke winkels tegen met een aardige collectie.

Op Eurobricks is er al een dergelijk forum, alleen dat is nogal een rommeltje. Met een aantal spelregels kunnen we het wellicht overzichtelijk en handig houden:
- Vermeld bovenaan je winkeltip de stad en evt. land waar de winkel staat. Doe dit met VETTE HOOFDLETTERS. Dat helpt bij het scannen.
- Vermeld indien mogelijk de naam van de winkel, het adres, maar ook bv. bij welke metrohalte je moet uitstappen of bij welke bekend gebouw of attractie de winkel te vinden is.
- Vermeld wat de collectie is (hebben ze er bijzondere dingen?) en evt. hoe het met de prijzen en aanbiedingen zit.
- Tot slot zou het misschien fijn zijn om nu of op den duur dit topic sticky te maken

Ik ga maar gelijk van start met een viertal tips:

ROME - ITALIË

Ik weet niet meer de naam en het exacte adres van de winkel, maar het zit naast het Piazza Navona aan de Corso Vittorio Emanuele II. Als je op de kaart zoekt aan de Corso VE II net naast het Piazza Navona dan kan het eigenlijk niet missen. Er staat meestal een grote Playmobil pop buiten (ja, ze hebben er dus ook Playmobil) De eerste keer dat ik er was hadden ze best veel oude sets (bv. de 8455 nieuw), maar ik was er 1,5 maand geleden weer en de collectie was flink ingeslonken en de winkel verbouwd. Maar ze hadden er bv. nog wel de Discovery Mars Rover set. Prijzen zijn redelijk, want Lego is duur in Italië.

FLORENCE - ITALIË

Ik heb even moeten zoeken maar als het goed is heet de winkel Dreoni Giocattoli en ligt het aan de Via Camillo Cavour (maar kan ook de straat daar evenwijdig achter zijn), maar als je van de Dom naar de Accademia loopt (dat is het museum waar de beroemde David van Michelangelo staat) kom je als het goed is langs. Het is een grote winkel (en de enige speelgoedwinkel die ik in Florence heb kunnen bespeuren) waar ze veel Lego hebben, waaronder veel Exclusives. Zo hadden ze de Millenium Falcon Superset (die met meer dan 5000 onderdelen), de Grand Caroussel en de Green Grocer. Wederom niet echt goedkoop.

PARIJS - FRANKRIJK

De Galeries Lafayette, Boulevard Haussman (vlakbij de oude opera) een van de grootste warenhuizen van Parijs. Heeft een grote speelgoedafdeling helemaal bovenin waarvan een deel door Lego is ingericht. Ze hadden als een van de eersten de nieuwe Technic sets een maand voordat ze bij ons te koop waren. En veel exclusives, zoals de VW Beetle, Het Townplan en de Eiffeltoren. Net als in Italië was het niet goedkoop. Tel 5-10% bovenop de adviesprijs. Ook veel sleutelhangers en accesoires zoals de classic minifigs en kapstokken en zo.

Jou club (3-5 Bd des Italiens), niet heel bijzonder wat betreft aanbod. Deze Lego shop lijkt door Lego zelf te zijn ingericht maar heeft gewoon het standaardassortiment en wat bijzondere dingen als sleutelhangers, tassen, accesoires. Het winkeltje maakt onderdeel uit van een miniwinkelcentrumpje met alleen maar speelgoedwinkeltjes.
Laatst gewijzigd door merman op Za Okt 31, 2009 11:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
I roared. And I rampaged...
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8631

Ma Dec 25, 2006 14:27

Soesterberg

Re: Internationale Lego Shop lijst

door eti » Za Okt 31, 2009 11:10

Als ik ooit in het buitenland ga shoppen, zal ik 't aanvullen... ik ga meestal op vakantie naar afgelegen bergachtige streken waar de winkels voornamelijk vol staan met plastic koekoeksklokken en bollen die gaan sneeuwen als je ze schudt...

Kleine aanvulling over Florence: De winkel heet niet Giocattoli maar Dreoni. Voluit 'Dreoni Giocattoli', want 'giocattoli' is gewoon het Italiaanse woord voor 'speelgoed'...
Gebruikers-avatar
User

HJR-Holland

4486

Do Jul 17, 2003 19:00

Dordrecht

door HJR-Holland » Za Okt 31, 2009 12:46

Bij Joué club aan de Bvd. des Italiens krijg je trouwens korting als je een Freelug badge oid hebt :)
my FLICKR account
no avatar
User

Stunter

25

Zo Apr 30, 2006 14:13

door Stunter » Za Okt 31, 2009 20:40

Dubai in de Ibn Battuta Mall zit een officele lego shop. :D
Dit is ook de enigste plek waar ik ooit lego heb gezien in de U.A.E. :?
Als je niet voor het shoppen op vakantie gaat is deze mall toch de moeite.
Het is een van de mooiste malls die ik gezien heb in Dubai.
Gebruikers-avatar
User

darksider

1014

Zo Jun 14, 2009 20:21

Leiden

door darksider » Di Nov 03, 2009 11:18

Wanneer ik in het buitenland ben is een speurtochtje naar de lokale speelgoedzaken een standaard onderdeel van de voorbereidingen. Hieronder een aantal van mijn 'ontdekkingen', met mijn bevindingen met betrekking tot prijs en selectie.

NEW YORK - VERENIGDE STATEN
FAO Schwartz (locatie: Fifth Avenue and 58th Street)
Zeer grote Lego afdeling: breed en wijdse uitgestald met opgebouwde modellen, Lego Sculptures en ook af en toe exclusives. Sowieso een mooi gebouw om te bezoeken. Wel relatief duur in vergelijk met TRU. (N.B. officieel is FAO Schwartz inmiddels eigendom van TRU)

Toys 'R' US (locatie: Times Square)
Waarschijnlijk iets bekender bij NY-gangers. Hectische winkel, altijd druk maar wel met een goede Lego selectie. Verkoopt natuurlijk de TRU exclusives. TRU staat overigens (ook) in de VS bekend als een relatief dure speelgoedketen.

CHICAGO - VERENIGDE STATEN
Lego Store (Locatie: derde verdieping van winkelcentrum 'The Shops at North Bridge Chicago', 520 North Michigan Avenue)
Grote Lego Store, beter assortiment dan sommige andere Lego stores. Relatief duur.

ORLANDO - VERENIGDE STATEN
Lego Store (Locatie: Downtown Disney)
Middelgrote Lego Store, altijd druk, maar met een matige selectie, zelfs wat betreft exclusives.

DIVERSE LOCATIES - VERENIGDE STATEN
Walmart / Target (locatie: door heel Amerika langs snelwegen en aan de randen van steden / dorpen)
Hoewel het arbeidsmarktbeleid van Walmart en Target veel tegenstanders kent (vanwege het uitbuiten van werknemers), betekent dit ook dat deze winkels naar Nederlandse begrippen ZEER GOEDKOOP zijn, ook voor speelgoed / Lego. Meestal is er wel een flink schap Lego, met een wisselend matige tot goede selectie. Bovendien vaak kortingsacties.

LONDON - ENGELAND
Hamley's (locatie: 188-196 Regent Street)
Leuke winkel om te bezoeken, met een aardige Lego afdeling, maar VERSCHIKKELIJK DUUR. Het is leuker om hier te kijken dan om iets te kopen. Verkopen geen exclusives.

LONDON - ENGELAND
Harrods (locatie: Brompton Road)
Vrijwel gelijk aan Hamley's als het gaat om Lego. Leuke winkel om te bezoeken, met een aardige Lego afdeling, maar VERSCHIKKELIJK DUUR. Het is leuker om hier te kijken dan om iets te kopen. Verkopen geen exclusives.

DIVERSE LOCATIES - ENGELAND
Argos (diverse binnenstedelijke locaties)
De Engelse versie van de Kijkshop, maar dan met een veel breder assortiment, inclusief speelgoed / Lego. Vaak relatief goedkoop, zeker in vergelijking met de grote warenhuizen. Wat betreft Lego geen geweldige selectie, maar wel vaak aardige aanbiedingen.
This day started out SNAFU, but then my machine went all TARFUN. The place was totally FUBAR after that.
Gebruikers-avatar
User

vijv

Rang

premium

premium
1583

Do Nov 09, 2006 23:49

Rotterdam

door vijv » Ma Nov 09, 2009 10:13

STOCKHOLM - ZWEDEN
Modelteam. Lego speciaalzaak, prijzen vergelijkbaar met de bekende winkel uit Delft. Daarnaast een groot assortiment tweedehands lego. Dit laatste is wel wat aan de hoge prijs, maar als lego liefhebber moet je dit winkeltje gezien hebben als je toch in Stockholm bent.
Voor het adres en de openings tijden (niet heel de week open): http://www.modelteam.se.

KUNGSBACKA - ZWEDEN
In het Freeport outlet centre zit een grote speelgoed zaak die zichzelf ook legoshop noemt. Afhankelijk van de tijd van het jaar kan het assortiment wat varieren, maar voor Zweedse begrippen hebben ze een hoop staan en voor een redelijke prijs.
Iets ten zuiden van Goteborg. http://www.freeport.se

TROMSO - NOORWEGEN
Stadje in het hoge noorden met, voor Scandinavische begrippen, een overload aan speelgoedwinkels, 8 stuks ongeveer. Buiten de gebruikelijke TRU en Brio zit er in de buurt van de TRU een grote goedkope speelgoedzaak. De naam ben ik vergeten, maar ik zal dit bij een volgend bezoek nazoeken.

ALGEMEEN - SCANDINAVIE
Brio: Soort Bart-Smit, vrijwel overal te vinden. Pijzen nog hoger dan bij onze vrienden van de Blokker.
BR: Soort Intertoys, vrijwel overal te vinden. Pijzen nog hoger dan bij onze vrienden van de Blokker.
TRU: Voornamelijk in het zuiden te vinden. Prijzen wat lager dan bij de twee bovenstaande winkels. Vaak wel leuke aanbiedingen te vinden in de vorm van duurdere oudere dozen die voor een spotprijs worden aangeboden.

HEJNSVIG - DENEMARKEN
Plaatsje kom je tegen als je vanuit Billund naar het zuid-westen van Denemarken rijdt. De winkel zit ergens op een hoekje vlak voor een t-spliting. Echt een lekker rommelig winkeltje, maar helemaal niet klein. Lego assortiment wordt met het jaar wel wat kleiner.

BRORUP - DENEMARKEN
Voor de struiners naar oude lego... iedere vrijdag is hier een grote rommelmarkt waar je behoorlijk wat oude lego vandaan kunt halen. De tweede hal, 1e stand rechts staat een oudere dame die flink wat lego in de aanbieding heeft waaronder vaak vreemde objecten. Deze dame heeft in de jaren 60 nog h0 modelletjes geschilderd bij TLG en vertelt hier graag over. (mocht je haar tegenkomen, doe dan de groeten van Harald)

Spoiler:
Echte mannen spelen met lego...
Gebruikers-avatar
User

DNL

1326

Do Jan 11, 2007 14:42

Nøørwegen

door DNL » Za Nov 14, 2009 18:50

TROMSO - NOORWEGEN
Stadje in het hoge noorden met, voor Scandinavische begrippen, een overload aan speelgoedwinkels, 8 stuks ongeveer. Buiten de gebruikelijke TRU en Brio zit er in de buurt van de TRU een grote goedkope speelgoedzaak. De naam ben ik vergeten, maar ik zal dit bij een volgend bezoek nazoeken.

Die heet Extra Leker, en is de enige winkel in Noorwegen waar de LEGO lager dan de adviesprijs geprijsd is.

OSLO - NOORWEGEN
LEGO is in Noorwegen net zoals alle andere dingen enorm duur. Minstens 20% duurden dan in NL.

BR-Leker
Een winkelketen die erg aan de bart smit doet denken. Weinig aanbiedingen en de prijs van de lego is hetzelfde als adviesprijs. Redelijk goed assortiment, maar meestal hebben ze niet alles.

Locaties:
- Oslo City winkelcentrum, aan de overkant van de straat van het centraal station.
- In het Byporten shopping winkelcentrum recht naast het centraal station (ja, er zitten er drie filialen op ongeveer 200 meter van elkaar af...)
-Torggata 5
-Aker brygge shoppingcenter, aan het water naast de plaats waar den ponten aankomen.

-Sandvika Storsenter winkelcentrum in Sandvika, een buitenstad van Oslo

Extra leker

De LEGO kost hier in tegenstelling to alle andere speelgoedwinkelketens in Noorwegen minder dan de adviesprijs, maar alsnog meer dan de adviesprijs in Nederland. Waarschjinlijk een goed assortiment, maar ik ben nog niet in de nieuwe vestiging in Slependen geweest, dus ik weet het niet zeker. (de winkel op de oude locatie had een erg goed assortiment)

-Slependen tegenover de Ikea. Slependen ligt valk bij sandvika, ca 15 Km onder Oslo.

Brio

Speelgoekaeten met prijzen gelijk aan de adviesprijs.

- Oslo Glasmagasinet winkelcentrum, naast de grote kerk in het centrum van Oslo. Deze winkel heeft een extra groot LEGO assortiment.
Gebruikers-avatar
User

vijv

Rang

premium

premium
1583

Rotterdam

door vijv » Wo Nov 18, 2009 21:42

DNL schreef:Die heet Extra Leker, en is de enige winkel in Noorwegen waar de LEGO lager dan de adviesprijs geprijsd is.
-knip-

Tnx, dat is hem inderdaad. Scheelt me weer 800 km rijden vanaf hier.. :duim:
no avatar
User

Alex R

508

Zo Nov 04, 2007 18:16

Vlaardingen

door Alex R » Do Nov 19, 2009 21:19

Erg handig om te weten waar er winkels zitten met LEGO voorraad!

Maar is het niet overzichtelijker als het door een mod per land gerangschikt gaat worden.
Want in mijn ogen is het niet handig als je straks een hele berg pagina's door moet gaan scrollen.
Is hier een mogelijkheid toe?
Het is overigens een vraag hoor. (lezen doe ik de topics toch wel)
Gebruikers-avatar
User

WvdP

Rang

Site Admin

Site Admin
10947

Wo Dec 26, 2007 21:58

nabij Leiden

door WvdP » Do Nov 19, 2009 21:38

Gebeurt zodra het de moeite waard is om te doen, nu lijkt het me nog even wat overbodig ;-)
If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
(Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett)
no avatar
User

Alex R

508

Zo Nov 04, 2007 18:16

Vlaardingen

door Alex R » Do Nov 19, 2009 22:42

Dat snap ik.

In ieder geval bedankt! :duim:
Gebruikers-avatar
User

Duq

8486

Za Okt 18, 2003 20:26

Dublin

door Duq » Ma Nov 23, 2009 2:20

Iemand tips voor Tallinn (Estland) en Helsinki? De baas stuurt me volgende week weer eens op pad...
Ik gok dat de tip voor Helsinki is: hou je euro's in je zak, maar je kan niet weten.
There is no cloud. It's just someone else's computer.
Gebruikers-avatar
User

Rene.Kok

Rang

premium

premium
3465

Do Mrt 06, 2003 15:37

Braamt (Achterhoek)

door Rene.Kok » Ma Nov 23, 2009 2:49

Aangezien onze regio ook vaak als "het buitenland" betiteld wordt:

BRAAMT - ACHTERHOEK
Location: Langestroat 21; bij de lokale Cindy's Spar (kan niet missen want er is maar 1 winkel daarro) staan nog enkele city-setjes tegen adviesprijs.

René
Sorry, ben melig!
Het lijkt simpel,.............en dat is het ook!!
"Never argue with an idiot. They'll just bring you down to their level, and beat you with experience."
Gebruikers-avatar
User

Duq

8486

Dublin

door Duq » Do Nov 26, 2009 1:05

DUBLIN - IERLAND
In Ierland zijn drie ketens die Lego verkopen en nauwelijks onafhankelijke speelgoedwinkels.
Smyths
De grootste keten. Schijnt inkoop via UK te doen en zit daardoor meestal iets onder Shop at Home. In Dublin te vinden in Jervis street (vanaf O'Connell street Henry street uitlopen en dan rechts).
Toymaster
Is langzaamaan terrein aan het verliezen. De vestiging in Dublin is vrij consequent duurder dan Smyths maar heeft some door de geringe omzet nog wat oudere sets staan. In Dublin te vinden in Jervis street, twee deuren van Smyths.
Art and Hobby
Beperkt assortiment en onvoorspelbare prijzen. Gemiddeld duurder dan Smyths, maar heeft vaker interessante aanbiedingen. In Dublin te vinden in... Jervis street, op de eerste verdieping van Jervis street Shopping centre. Inderdaad, alledrie de Lego verkopers zitten binnen een straal van 100 meter van elkaar.

Alledrie hebben ook nog vestigingen in de grote winkelcentra buiten het centrum ('retail parks') maar als toerist zal je daar niet gauw komen.

LIMERICK - IERLAND
Vergeet het maar. In het centrum is geen Lego te koop. Smyths zit in Childers road retail park en aan de Ennis road, Art and Hobby zit in Crescent shopping centre. Alledrie mijlen buiten het centrum en voor toeristen niet de moeite.

AERLINGUS
Verkoopt tijdens de vlucht 7643 Air Show Plane.
Gebruikers-avatar
User

vijv

Rang

premium

premium
1583

Rotterdam

door vijv » Za Nov 28, 2009 10:10

GB EN IERLAND- ALGEMEEN

TK-maxx, soort van outlet shop die overal te vinden is. Verkoopt last-year kleding, shoenen, maar ook speelgoed. Voor Lego moet je wat geluk hebben, maar is er soms te vinden. Het assortiment kan wat verschillen tussen de filialen, dus loop gewoon even binnen als je er langs loopt.

http://www.tkmaxx.com/

@Duq: tnx
Laatst gewijzigd door vijv op Zo Nov 29, 2009 17:57, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
User

Gusto ko tren

221

Wo Nov 18, 2009 11:24

Hoog-Keppel

door Gusto ko tren » Zo Nov 29, 2009 11:54

Rene.Kok schreef:Aangezien onze regio ook vaak als "het buitenland" betiteld wordt:

Jullie hebben tenminste nog een winkel ...

Sorry, kon het niet laten :miss:
Als het goed is komt het uit Keppel en omstreken - of uit Denemarken.
Gebruikers-avatar
User

Duq

8486

Dublin

door Duq » Zo Nov 29, 2009 16:29

vijv schreef:GB - ALGEMEEN

TK-maxx, soort van outlet shop die overal te vinden is. Verkoopt last-year kleding, shoenen, maar ook speelgoed. Voor Lego moet je wat geluk hebben, maar is er soms te vinden. Het assortiment kan wat verschillen tussen de filialen, dus loop gewoon even binnen als je er langs loopt.

http://www.tkmaxx.com/

@Duq: ik heb gehoord dat ze ook in Ierland zitten, klopt dat?

Klopt, zoals zo veel britse ketens zit TK-Maxx ook in Ierland.
Gebruikers-avatar
User

legomannetje

2700

Vr Okt 24, 2003 9:08

Highland

door legomannetje » Di Dec 08, 2009 0:37

DENEMARKEN VORDINGBORG
De plaatselijke speelgoedwinkel aan de Algade (vanaf het station de straat haaks op het station in lopen) heeft een ruime voorraad Lego met zover ik weet alle in de winkels liggende thema's.

DENEMARKEN SAKSKØBING
Een beetje Lego in een boekhandel aan de Torvegade. (Qua hoeveelheid Lego een beetje vergelijkbaar met een kleine Blokker in Nederland).

DENEMARKEN MARIBO
Aan de Østergade. Hoeveelheid weet ik niet (het was al na sluitingstijd dat ik er langs kwam), maar Lego was wel in de aanbieding.
Kind 1: "Kijk een goederentrein"
Kind 2: "Nee, joh, dat heet een betere trein"
Gebruikers-avatar
User

dip

Rang

premium

premium
5652

Wo Nov 23, 2005 11:33

Groningen

door dip » Za Jun 19, 2010 9:52

Griekenland Athene bij metro station Monastiraki zit een soort lego store. Assortiment bestaat uit t-shirts, en gewone sets.

De prijzen: :what: Ik geloofde mijn ogen niet, €800 voor de UCS millenium falcon, €250 voor emporium shop (hoe heet dat ding precies?) Smart car €7 en zo'n minifig impuls setje €4.

Niet echt aan te raden...
Gebruikers-avatar
User

merman

2317

Za Jul 01, 2006 14:17

Amsterdam

door merman » Za Jun 19, 2010 11:11

ja, ze hebben een beetje geldtekort in Griekenland
I roared. And I rampaged...
Gebruikers-avatar
User

bmarreel

1105

Do Dec 27, 2007 20:37

West-Vlaanderen, België

door bmarreel » Zo Jun 20, 2010 17:52

Aangezien België voor de meesten hier ook buitenland is (nouja enkel winkelketens, veel echte winkeltjes met speciale dingen vind je hier niet):

DREAMLAND (klik!)
Gewoon een grote speelgoedwinkel die in de grotere steden te vinden is.(zie link)
Een normaal assortiment met af en toe enkele speciale setjes. (NXT, de 'windmolenvervoerset'...)
De prijzen liggen rond de adviesprijzen en af en toe eens eronder. (vooral als de set al en eindje uit is)
(vroeger was deze winkel Droomland genoemd, en nog enkele naampjes ;) , eigendom van supermarkt Colruyt)

FUN (klik!)
De grote concurrent van hierboven, maar eerder duur. Af en toe wel enkele héél speciale setjes. (zoals setjes die je nergens anders tegenkomt (zoals deze vreemde set) en space police die niet veel te vinden was/is in de andere winkels in België)
L€60 ©@$tL€ F0r L!f€
-Ik ben terug!-
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26283

Ma Jan 27, 2003 19:04

Meijel

door stuifzand » Do Aug 05, 2010 14:58

BRENNERO - ITALIE
Aan de Brennerpas (dus leuk voor mensen die naar Italië rijden via Oostenrijk), zit een Outlet.
In die outlet zit een speelgoedzaak die iets onder de adviesprijzen verkoopt.
10211 Grand Emporium hadden ze voor 129,95 staan.

Vanuit Oostenrijk, afrit Brennersee aan de Brenner Autobahn.
Gebruikers-avatar
User

fancyfair

Rang

premium

premium
503

Zo Mrt 27, 2005 19:36

Herpen

door fancyfair » Za Okt 09, 2010 17:16

Over een paar weken ga ik naar Berlijn voor een paar dagen. Zijn er nog wat mensen met tips? Zit er nu een legoshop en lego discovery of is dit hetzelfde? is me niet helemaal duidelijk.

alvast bedankt
Gebruikers-avatar
User

Holzschuh

462

Di Jul 21, 2009 16:03

Brunssum (L)

door Holzschuh » Zo Okt 10, 2010 10:33

In Berlijn ligt een Discovery Center (Potsdamer Platz)
Hier zit een legostore bij, is weliswaar geen al te grote (kleiner als Keulen maar dan staan er gewoon 10 ipv 20 dozen).

Ligt in de kelder, kun je ook bij als je niet het Discovery Center ingaat. (stelt zonder kids niet veel voor imho)
Pain is just weakness leaving the body.
Gebruikers-avatar
User

japiow

202

Wo Mei 20, 2009 9:52

Re: Re: Internationale Lego Shop lijst

door japiow » Zo Okt 10, 2010 10:45

fancyfair schreef:Berlijn

Het discoverycentre begint met een heel klein winkeltje, dar kom je terecht als je de bordjes volgt op het potzdammerplatz. De grote winkel kun je bereiken via de grote bioscoop ernaast (zit idd diep in de kelder) Als je het niet kan vinden gewoon even vragen in de kleine shop.

PAB gaat daar per kilo trouwens.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
Gebruikers-avatar
User

Bhofstede

69

Za Nov 15, 2008 9:09

Hardenberg

door Bhofstede » Wo Okt 13, 2010 13:02

in de KaDeWe zat 2 jaar geleden ook nog een grote afdeling LEGO-artikelen + muur.
Gebruikers-avatar
User

Duq

8486

Dublin

door Duq » Ma Nov 01, 2010 14:31

IERLAND - ALGEMEEN
Aanvulling op mijn eerdere posts over Ierland.
Het Lego assortiment van Tesco groeit gestaag. Prijzen gelijk aan Smyths of net erboven, maar vaker aanbiedingen.
De Ierse (en ook Britse) versie van Kijkshop heet Argos en verkoopt ook Lego. Beperkte selectie en de prijs is meestal identiek aan Smyths. Als Argos lager zit past Smyths de prijs binnen de week aan.
Gebruikers-avatar
User

darksider

1014

Leiden

door darksider » Vr Nov 05, 2010 18:45

Ook van mij weer een aanvulling op mijn eerdere post over de VS (specifiek New York), naar aanleiding van mijn recente bezoek aan NY city en een deel van de noordoostelijke staten.

Lego Store (locatie: Palisades Mall, West Nyack (aan de snelweg, vlakbij de westkant v/d Tappanzee Bridge))
Deze Lego Store bestaat al een aantal jaar. Echter, deze Lego Store is onbereikbaar vanaf New York City zonder eigen vervoer (huurauto): het ligt in een groot winkelcentrum, ongeveer 50 kilometer boven New York, langs de snelweg. Prijzen zijn gelijk aan de prijzen die te vinden zijn op de Amerikaanse S@H site. Niet bijzonder grote winkel, weinig opsmuk aan modellen of maquettes, en niet een bijzonder grote PaB wall, maar gewoon een goede Lego Store.

Lego Store (locatie: Rockerfeller Center, New York City)
Recent is in New York eindelijk een Lego Store geopend, op / in het Rockerfeller Center tegenover '30 Rock'. Het is gelijk een zogenaamde 'flagship store geworden': groot, goed gesorteerd en met heel veel enorm grote opgebouwde Lego bouwsels, onder andere van het Rockefeller Center zelf (en wel even wat groter dan de nieuwe Architecture set!). Ook is er een enorme PaB wall.
Echter... deze Lego Store heeft één heel groot nadeel... Het is namelijk een VERSCHRIKKELIJK DURE winkel. Omdat ik eerst al in de Lego Store in de Palisades Mall was geweest kon ik makkelijk de prijzen vergelijken, en gemiddeld liggen de prijzen in het Rockefeller Center 20% hoger dan de S@H USA prijzen. Een voorbeeld: de Grand Emporium kostte $149,99 in de Palisades Mall en op S@H USA, maar $179,99 in NYC. En de Winter Village Bakery respectievelijk $54,99 en $64,99. Bovendien komt hier apart nog 8,875% sales tax (BTW) bovenop. Conclusie: het loont dus bijna niet om hier Lego te kopen, in vergelijking met Nederland!
De verschillen hebben ongetwijfeld te maken met de locatie: het Rockefeller Center bevat waarschijnlijk de duurste winkelruimte van Amerika, terwijl de Palisades Mall relatief goedkoop zal zijn. Maar wees dus wel gewaarschuwd als je naar het Rockefeller Center gaat om 'goedkoop' Lego in te kopen.
This day started out SNAFU, but then my machine went all TARFUN. The place was totally FUBAR after that.
Gebruikers-avatar
User

WvdP

Rang

Site Admin

Site Admin
10947

nabij Leiden

door WvdP » Vr Nov 05, 2010 19:43

Hooguit dus interessant om eens rond te kijken en uiteindelijk alleen voor de PaB te gaan?
If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
Gebruikers-avatar
User

darksider

1014

Leiden

door darksider » Vr Nov 05, 2010 20:03

WvdP schreef:Hooguit dus interessant om eens rond te kijken en uiteindelijk alleen voor de PaB te gaan?

Ja, eigenlijk precies dat. Zowel TRU als FAO Schwartz in NY City zijn ook behoorlijk duur, maar toch nog net iets goedkoper dan de Lego Store. Alleen mis je daar de Lego Exclusives. Overigens kan je de hele Architecture series op heel veel andere plekken vinden (bijvoorbeeld in de grote boekenwinkels) tegen de normale S@H USA prijzen.
Ik weet eerlijk gezegd niet hoe duur de bekers voor de PaB wall zijn in het Rockefeller Center, maar ik neem aan dat ook daarvoor 'locatie opgeld' wordt gerekend. Maar positief is daar wel de grote sortering aan onderdelen, en je kan je beker zo efficiënt vullen als je zelf wil.
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
4065

Ma Jan 08, 2007 21:14

Groene hart

door aawsum » Zo Jan 02, 2011 17:36

Iemand nog tips voor Spanje - Madrid ?
Ga binnenkort voor een offertetraject een aantal dagen ernaar toe, echter heb nog niet echt iets kunnen vinden daaro om te shoppen. Zag wel wat internet shops, maar die zijn niet echt veel goedkoper dan hiero
Gebruikers-avatar
User

Starduck

16

Ma Jan 24, 2011 9:58

Haarlem

door Starduck » Zo Feb 06, 2011 0:29

Ik ben de afgelopen dagen in Hongarije geweest (ik kom hier met enige regelmaat), en heb wat prijzen van LEGO-City dozen bij Tesco Budapest opgeschreven. De gebruikte omrekenkoers is die welke de ING bank bij het cash pinnen van Forints in rekening heeft gebracht (269,3 forint voor 1 euro). Op een paar dingen na lijkt het meeste mij duurder dan in Nederland bij Blokker & Co, laat staan via Internet.

BUDAPEST - HONGARIJE
Tesco (locatie Bevásárlóközpont Budaörs (langs de M1 Wenen-Budapest, vlak voor Budapest))
7639, Camper 4.990,00 Ft = € 18,53
7635, 4WD-paardentrailer 5.790,00 Ft = € 21,50
7631, Kiepwagen 5.790,00 Ft = € 21,50
3180, Tankwagen 5.690,00 Ft = € 21,13
7288, Mobiele Politiepost 11.190,00 Ft = € 41,55
7684, Boerderij 8.690,00 Ft = € 32,27
3648, Politie Achtervolging 6.990,00 Ft = € 25,96
3177, Stadsauto 1.290,00 Ft = € 4,79
7566, Boer 790,00 Ft = € 2,93
7235, Politiemotor 1.190,00 Ft = € 4,42
7636, Oogstmachine 1.990,00 Ft = € 7,39
3179, Reparatietruck 3.590,00 Ft = € 13,33
3178, Watervliegtuig 2.690,00 Ft = € 9,99
7285, Politiehond Patrouille 2.790,00 Ft = € 10,36
7279, Politie Minifigure collectie 2.290,00 Ft = € 8,50
7741, Politiehelikopter 2.890,00 Ft = € 10,73
7245, Gevangentransport 3.192,00 Ft = € 11,85
7638, Sleepwagen 2.842,00 Ft = € 10,55
7630, Graafmachine 3.690,00 Ft = € 13,70
7732, Luchtpost 2.168,00 Ft = € 8,05
7286, Gevangentransport 4.790,00 Ft = € 17,79
5766, (Creator) Houthakkershut 8.290,00 Ft = € 30,78
7567, (aanbieding) Reiziger 592,00 Ft = € 2,20
5611, (aanbieding) Openbare werken 667,00 Ft = € 2,48
Collectables serie 2 en 3 : 499 Ft = € 1,85

MISCOLC - HONGARIJE
Auchan - József Attila Ut 87 (Nabij einde M30)
3661, Bank en Geldtransport 14.625,00 Ft = € 54,31
Het betreft hier een Special Edition. Wie weet wat dat inhoudt?

Wat opviel was dat noch Tesco noch Auchan de grotere sets verkocht.
I was born in a valley of bricks (...) In the Dutch Mountains
(The Nits)
Gebruikers-avatar
User

Nostromo

8

Vr Jun 17, 2011 12:42

Nijmegen

door Nostromo » Vr Jun 17, 2011 13:11

ATHENE - GRIEKENLAND
Public - Syntagma-plein

Was begin juni in Athene en bezocht daar de "Public" aan het Syntagma-plein (waar nu gedemonstreerd wordt, tegenover het parlementsgebouw (er is ook een metro-station bij dit plein)), een warenhuis vergelijkbaar met de V&D. Had gehoopt voordelig wat LEGO in te kunnen slaan, maar kwam bedrogen uit: prijzen liggen veel hoger dan in Nederland. Heb enkel naar wat Star Wars sets gekeken en had het al snel gezien:

8037 Anakin's Y-Wing Starfighter voor 103.50 Euro
8083 Rebel Trooper Battle Pack voor 21 Euro
8084 Snowtrooper Battle Pack voor 21 Euro
8087 TIE Defender voor 77.50 Euro

Hier nog een link naar de website.
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8631

Ma Dec 25, 2006 14:27

Soesterberg

door eti » Vr Jun 17, 2011 13:55

Starduck schreef:7636, Oogstmachine 1.990,00 Ft = € 7,39

Echt?

edit: quote-haakjes toegevoegd
Laatst gewijzigd door eti op Vr Jun 17, 2011 22:42, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
User

mark1991t

1749

Ma Mei 09, 2011 14:15

Ommen (Overijssel)

door mark1991t » Vr Jun 17, 2011 22:41

Waar heb je die gevonden? :D
Gebruikers-avatar
User

WvdP

Rang

Site Admin

Site Admin
10947

nabij Leiden

door WvdP » Za Jun 18, 2011 7:06

Kom zeg, neem eens even de moeite om wat verder te kijken dan je neus lang is. De quote van eti komt uit een bericht van Starduck zoals je kunt zien, en twee berichten hoger kun je in Starducks post precies lezen waar hij die prijzen heeft aangetroffen.
We hoeven dat soort informatie toch hopelijk niet voorgekauwd en op verzoek in hapklare brokjes aan te leveren? :notimpressed:
Gebruikers-avatar
User

mark1991t

1749

Ma Mei 09, 2011 14:15

Ommen (Overijssel)

door mark1991t » Za Jun 18, 2011 17:23

Sorrie hoor, dat mensen soms ergens over heen lezen. Blijkbaar ben jij perfect, anderen helaas niet;)

Edit: de quote haakjes ontbraken in die post, waardoor ik niet had gezien dat het een quote was. De post is vlak nadat ik de vraag stelde aangepast, waardoor het makkelijker te zien was dat het een quote was, wat ik dus niet heb gezien. Vandaar dat ik niet 2 posts naar boven heb gelezen.. :)
Exuses.
Laatst gewijzigd door mark1991t op Za Jun 18, 2011 21:36, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
User

WvdP

Rang

Site Admin

Site Admin
10947

nabij Leiden

door WvdP » Za Jun 18, 2011 21:32

Ik evenmin, daar maak ik me geen enkele illusie over hoor. Integendeel :twisted:
Maar het antwoord op je vraag had je zó eenvoudig kunnen vinden... Was het nou echt zo moeilijk om even te bedenken waar het zou kunnen staan en vervolgens die twee posts terug te lezen? Het stellen van die vraag heeft je waarschijnlijk meer moeite gekost!

Maar goed, deze reactie meegerekend gaat het al vier posts lang niet over internationale Lego Shops, dus verdere discussie maar per pb, en hier weer on-topic.
Gebruikers-avatar
User

Brickbuilder

707

Zo Mei 20, 2007 10:34

Ergens tussen Den Haag en Haarlem

door Brickbuilder » Zo Jun 19, 2011 15:50

Heeft er iemand info over/ervaring in frankrijk? En dan met name de buurt van Bergerac.
LEGO isn't a toy, it is a way of life
Brickfactory
no avatar
User

vliet

32

Do Jan 27, 2011 22:10

Bergen op Zoom

door vliet » Za Jun 25, 2011 21:18

Ik was gisteren (en vandaag) in een volgens mij nieuwe Lego store op de Strøget in Kopenhagen, vorig jaar deze tijd waren wij ook in Kopenhagen en toen zat deze er nog niet. Vooraan in de winkel staan een paar "life-size" minifigs incl fietsen, hierachter een grote mozaiek (ca. 3x3 meter) opgebouwd uit tiles, hierboven een grote slang die in en uit de muren lijkt te komen, dan een flink assortiment Lego sets voor adviesprijzen voor zover ik de deense kronen omrekende naar euro's van de sets waar ik ongeveer een prijs van wist. Achterin de shop de pick-a-brick afdeling en hiernaast een redelijke afdeling Lego-wear. Ik heb gisteren set 8081 (urban cruiser) gekocht en vandaag een sleutelhanger met een speciale kopenhagen minifig, foto van de minifíg volgt als ik terug ben uit Denemarken.

Ik weet niet of het assortiment veel anders is dan bij andere Lego store want dit was de eerste die gezien heb, buiten die in legoland waar ik dinsdag ook was.

Sander
Volgende