Over Ebay, over Bricklink, over Marktplaats enz. Géén advertenties.

Ervaringen Shop@Home

Gebruikers-avatar
User

Berthil

Rang

premium

premium
619

Vr Aug 22, 2014 16:28

Re: Ervaringen Shop@Home

door Berthil » Wo Jul 31, 2019 0:00

Voor 160 Euro aan losse onderdelen besteld maar helaas aan de late kant geleverd. Daardoor aangeboden tijdens mijn vakantie en DHL was onverbiddelijk, na 7 dagen terug sturen ondanks telefoontje van mij vanuit vakantieland met het verzoek om het langer te laten liggen op het ophaalpunt. Na wat emails heen en weer met TLG en mixup met andere order is het allemaal goed gekomen en de bestelling is weer onderweg. Complimenten voor de service van TLG.
Gebruikers-avatar
User

swandutchman

Rang

premium

premium
885

Do Feb 12, 2015 9:21

door swandutchman » Wo Jul 31, 2019 15:55

Boindil schreef:Dank je swandutchman daar kan ik wel wat mee. Enig idee wanneer deze dubbele VIP punten voor het laatst waren? Ik ken het inderdaad maar vanuit Groningen nogal ver :wink:

Er ligt me iets van bij dat dat het vroege voorjaar is. Misschien kan iemand dat bevestigen?
Gebruikers-avatar
User

Peet

Rang

premium

premium
299

Zo Nov 22, 2015 10:59

door Peet » Wo Jul 31, 2019 19:51

Als ik mijn mailtjes mag geloven, ergens in maart, juni, oktober en december. (erg laks met mail opschonen... :lol: )
Nulla tenaci invia est via (Voor de volhouder is geen weg onbegaanbaar)
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
2781

Vr Jan 31, 2014 15:39

door Aangord » Wo Jul 31, 2019 20:26

Begin van de maand juli toen ik schildjes ging halen in Wijnegem was het ook dubbele vippunten
Oeh kijk, ik heb nu ook een onderschrift!
Gebruikers-avatar
User

Peet

Rang

premium

premium
299

Zo Nov 22, 2015 10:59

door Peet » Wo Jul 31, 2019 21:37

Klopt er was daar denk ik iets mis gegaan, ze hadden eind juni/begin juli een actie met dubbel vip, gratis 'jaar van het varken' + gratis kermis raket + gratis spiderman set (bij marvel aankoop)

Maar die actie was ook verdacht snel weer weg..
Nulla tenaci invia est via (Voor de volhouder is geen weg onbegaanbaar)
Gebruikers-avatar
User

fancyfair

Rang

premium

premium
497

Zo Mrt 27, 2005 19:36

Herpen

door fancyfair » Vr Aug 02, 2019 6:10

Lego Shop@Home stapt over van DHL naar DPD. Wanneer dit gaat gebeuren is niet geheel duidelijk, maar het contract met DHL liep af en ze zijn overgestapt naar DPD.
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26203

Ma Jan 27, 2003 19:04

Meijel

door stuifzand » Vr Aug 02, 2019 6:15

Dpd is gelukkig tegenwoordig niet meer zo erg als 6 jaar geleden.
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
3989

Ma Jan 08, 2007 21:14

Groene hart

door aawsum » Vr Aug 02, 2019 7:34

Het is geen verslechtering nee, helaas ook geen verbetering verwacht ik.
Hier op het platteland is DPD erg langzaam en komt het regelmatig voor dat pakketten gewoon bij de het bedrijf van de buurman in de hal wordt gegooid ipv bij mij. Ook de bezorging skippen gebeurt nog wel eens.
Maar wat ik zeg, met DHL was het niet heel veel beter, dus ik laat me verrassen.

Overigens verwacht ik met 2 lego stores in de regio steeds minder online te gaan bestellen bij Lego zelf dus ...
Gebruikers-avatar
User

fancyfair

Rang

premium

premium
497

Zo Mrt 27, 2005 19:36

Herpen

door fancyfair » Vr Aug 02, 2019 8:51

Ik ben zelf niet zo bekend met DPD. Ik hoop dat Lego gaat veranderen dat je gewoon een ophaalpunt kunt selecteren waar je je pakket kan ophalen. Dat heb ik laatst ook aangegeven bij de enquête, hopelijk gaat dat er een keer van komen.
Gebruikers-avatar
User

mark1991t

1643

Ma Mei 09, 2011 14:15

Ommen (Overijssel)

door mark1991t » Za Aug 10, 2019 11:57

fancyfair schreef:Lego Shop@Home stapt over van DHL naar DPD. Wanneer dit gaat gebeuren is niet geheel duidelijk.

Ik krijg via LEGO een track en trace nummer van DPD, dus dit is al gebeurt.
Gebruikers-avatar
User

LegoRK

Rang

premium

premium
3204

Do Nov 30, 2006 16:18

Hardenberg - the place to be ;)

door LegoRK » Vr Aug 16, 2019 19:42

Na drie dagen in 'warehouse' heb ik eindelijk een mail dat mijn bestelling aangemeld is bij dpd. ( ik had gedacht dit weekend mooi te kunnen gaan bouwen... of het pakket moet morgen al komen, maar dat lijkt me niet echt mogelijk.)
"Het leven zit vol verrassingen, waarvan weinigen aangenaam."
MyBrickshelf en Mijn andere foto's
Gebruikers-avatar
User

mark1991t

1643

Ommen (Overijssel)

door mark1991t » Vr Aug 16, 2019 20:03

Ik had hem bij DPD het afgelopen weekend ook nog van vrijdag tot maandag in hún 'warehouse', maar ik hoop voor je dat je hem morgen krijgt :)
no avatar
User

Hobbythom

Rang

Nieuw

Nieuw
90

Wo Mei 15, 2013 12:51

door Hobbythom » Za Aug 17, 2019 5:35

Lego.com is vernieuwd en de BnP weer open, dus vol goede moed mijn mega order samengesteld. Zowaar in keer goed gegaan. Goedgemutst naar de afrekenpagina. En ja hoor...ik mag niet afrekenen. De site pikt de order niet op. Hoe kan het toch dat zo'n miljardenbedrijf zo'n prutsite heeft..?
Gebruikers-avatar
User

Orange L.

284

Zo Nov 24, 2013 18:34

door Orange L. » Za Aug 17, 2019 9:11

Hobbythom schreef:Lego.com is vernieuwd en de BnP weer open, dus vol goede moed mijn mega order samengesteld. Zowaar in keer goed gegaan. Goedgemutst naar de afrekenpagina. En ja hoor...ik mag niet afrekenen. De site pikt de order niet op. Hoe kan het toch dat zo'n miljardenbedrijf zo'n prutsite heeft..?

Ik had dat constant vóór de werkzaamheden bij lego.com, met mijn FireFox. Met Chrome pakt deze het wel en kon ik gewoon afrekenen. Ik heb het nu niet kunnen checken, maar verder heb ik geen idee. Anders gewoon telefoneren en mailen hierover met eventuele BnP bestelling.
Gebruikers-avatar
User

swandutchman

Rang

premium

premium
885

door swandutchman » Za Aug 17, 2019 13:17

Ik liep tegen hetzelfde probleem aan: 'sorry, we kunnen uw betaling niet autorisen!'
Wel opmerkelijk, want ik betaal op factuur :?

Ik probeer het later deze week nog een keer en hoop dat ze de B&P onderdelen nog hebben.
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
2781

door Aangord » Za Aug 17, 2019 17:38

Anders ff bellen met je b&p scherm open, dan kun je daar de juiste onderdeel nummers zoeken en dan door geven aan telefonistes.

Die kunnen dan op hun scherm ook nog wat extra informatie over beschikbaarheid zien. (Sommige voor ons als niet beschikbaar staande onderdelen kunnen zij wel bestellen of zien dat ze na bepaalde datum weer beschikbaar zijn.)
Gebruikers-avatar
User

workfromtheheart

Rang

Moderator

Moderator
6397

Zo Nov 04, 2007 20:44

Dronten

door workfromtheheart » Za Aug 17, 2019 18:20

Dat is natuurlijk een mooie omweg, maar het blijft natuurlijk jammer dat een bedrijf als LEGO z'n site niet werkend krijgt.
Mijn Flickr pagina.
Moeite met wiskunde? Met WisWereld probeer ik te helpen.
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
4091

Wo Nov 25, 2015 21:17

Hoorn

door sanderkoenen » Za Aug 17, 2019 18:49

Wat WftH zegt.
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
2781

door Aangord » Za Aug 17, 2019 20:35

workfromtheheart schreef:Dat is natuurlijk een mooie omweg, maar het blijft natuurlijk jammer dat een bedrijf als LEGO z'n site niet werkend krijgt.

Mooie...
Wat je zegt het zou niet noodzakelijk moeten zijn... :what:

Ik vermeld het alleen maar zodat "we" tijdens deze [scheldwoord] up nog tenminste enigszins iets aan "onze" gezamenlijke abs verslaving kunnen doen en de steentjes en nieuwe onderdelen stroom en honger niet volledig spaak loopt.

Zou alleen ook handig zijn als de telefonisten net als vroeger wel je vip punten te goed kunnen verrekenen..... Kan ik nog ff wat steentjes voor legoworld moc aanschaffen voor gratis... Maar dat wordt nog ff afwachten.
Gebruikers-avatar
User

workfromtheheart

Rang

Moderator

Moderator
6397

Dronten

door workfromtheheart » Za Aug 17, 2019 20:47

Aangord schreef:Ik vermeld het alleen maar zodat "we" tijdens deze [scheldwoord] up nog tenminste enigszins iets aan "onze" gezamenlijke abs verslaving kunnen doen en de steentjes en nieuwe onderdelen stroom en honger niet volledig spaak loopt.

En dat waarderen we natuurlijk ook :wink:
Mijn Flickr pagina.
Gebruikers-avatar
User

workfromtheheart

Rang

Moderator

Moderator
6397

Dronten

door workfromtheheart » Di Aug 20, 2019 21:45

Nou had ik wel gedacht dat LEGO het probleem door zou hebben en er na het weekend er hard aan zou werken om het probleem aan te pakken, maar helaas kan ik nog steeds niet afrekenen...
Wellicht werken ze wel hard, maar heeft het nog geen effect, dit moet toch aardig omzet kosten...
Mijn Flickr pagina.
Gebruikers-avatar
User

mark1991t

1643

Ommen (Overijssel)

door mark1991t » Di Aug 20, 2019 21:52

Heb je al contact gezocht met LEGO dan? Misschien geldt dit probleem niet voor iedereen, waardoor ze er bij TLG niet al te veel van merken. Hoe onwaarschijnlijk het ook lijkt, het is een mogelijkheid.
Gebruikers-avatar
User

workfromtheheart

Rang

Moderator

Moderator
6397

Dronten

door workfromtheheart » Di Aug 20, 2019 22:27

Nee, ik heb nog geen contact gehad met LEGO, maar ik hoor van veel anderen hetzelfde probleem.
Mijn Flickr pagina.
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
4091

Wo Nov 25, 2015 21:17

Hoorn

door sanderkoenen » Di Aug 20, 2019 22:42

Ik had een paar uur geleden hetzelfde probleem.
no avatar
User

Hobbythom

Rang

Nieuw

Nieuw
90

Wo Mei 15, 2013 12:51

door Hobbythom » Wo Aug 21, 2019 9:03

Ik heb gebeld en het is een bekend probleem. Nu zei de dame van de klantenservice dat ik mijn bestelling per mail door kon geven. Alleen omdat het om 140 euro aan 50 verschillende soorten onderdelen gaat weet ik even niet hoe dat handig te doen. Ook weet ik niet hoe ik het overzicht (dus de inhoud van de bestelling) weer te voorschijn kan toveren. Hebben anderen daar ervaring mee?
Gebruikers-avatar
User

swandutchman

Rang

premium

premium
885

door swandutchman » Wo Aug 21, 2019 11:08

Het probleem speelt wereldwijd. Op Eurobricks wordt er ook over gepraat in het Bricks & Pieces topic:
https://www.eurobricks.com/forum/index.php?/forums/topic/118184-lego-licensed-parts-available-from-bricks-pieces/&page=94
Ik wacht gewoon af, lijkt me dat het onwenselijk is voor LEGO om er lang niets aan te doen.

Hobbythom schreef:Ik heb gebeld en het is een bekend probleem. Nu zei de dame van de klantenservice dat ik mijn bestelling per mail door kon geven. Alleen omdat het om 140 euro aan 50 verschillende soorten onderdelen gaat weet ik even niet hoe dat handig te doen. Ook weet ik niet hoe ik het overzicht (dus de inhoud van de bestelling) weer te voorschijn kan toveren. Hebben anderen daar ervaring mee?

Wat ik zou doen is een mail sturen met per rij het elementnummer van het onderdeel dat je wilt hebben en daarnaast het aantal, zoals dit:
4528604 - 52
6201647 - 103
6099368 - 60
Natuurlijk wel even zeggen dat het linker getal het elementnummer is en het rechter getal het aantal. Wat betreft het aantal zou ik per element niet meer dan 200 bestellen, want dat kan op B&P ook niet (anders wordt denk ik je order gecanceld).
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
2781

door Aangord » Wo Aug 21, 2019 11:20

Gisteren in Lego house gehoord dat ze nog heel hard aan het werk zijn om allerlei problemen te repareren. Dus Lego is zich wel degelijk bewust van de diversiteit aan problemen.

En waarschijnlijk ook wel aan tijdelijk inkomsten verlies.
Vorige