Over Ebay, over Bricklink, over Marktplaats enz. Géén advertenties.

Ervaringen Shop@Home

Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8545

Ma Dec 25, 2006 14:27

Soesterberg

Ervaringen Shop@Home

door eti » Za Jan 10, 2009 15:12

Er was nog geen topic om algemene ervaringen met Shop@Home te bespreken, dus bij deze:

Ik heb onlangs wat dingen bij Shop@Home besteld en ik ben een paar keer op het verkeerde been gezet door Lego.com. Je krijgt uiteindelijk je dingen allemaal netjes thuisbezorgd, maar er is nogal wat verwarring.

Je kunt bij Shipping and handling keurig zien hoeveel werkdagen het ongeveer duurt, maar vergeet niet deze kleine lettertjes te lezen:
* For custom LEGO Factory and Pick A Brick online products ordered, please allow up to an additional 10 days processing time before the products are shipped. If you order a large quantity of a custom model, we may combine and ship them in one box.
An express shipping option is not available for custom LEGO Factory and Pick A Brick online products.

Toen ik reeds besteld had, zag ik dit staan, en ik dacht: Jammer, ik moet vanwege 10 losse steentjes nu 2 weken langer wachten op mijn set...

Maar zo is het toch niet bedoeld, want mijn set kwam keurig op tijd binnen, alleen zonder de losse steentjes maar met een briefje waarin stond dat Pick a Brick apart komt. Dus blijkbaar hoef je bij een gecombineerde bestelling sets / PaB toch niet die 10 dagen extra te wachten.
In het mailtje 'your order has shipped' en in het tracking-systeem staat nergens te lezen dat het niet over je complete bestelling gaat, trouwens.

Overigens kwam vreemd genoeg mijn PaB bestelling later dezelfde dag binnen... dus ik ben dik tevreden.
Gebruikers-avatar
User

LegoHenkie

Rang

premium

premium
4466

Di Aug 07, 2007 22:05

Groningen

Re: Ervaringen Shop@Home

door LegoHenkie » Za Jan 10, 2009 15:36

LegoHenkie schreef:
eti schreef:De PaB wordt blijkbaar altijd apart verzonden van de rest, het kwam wel later op dezelfde dag binne, vreemd genoeg.

Volgens mij worden de losse onderdelen vanuit een andere plaats verstuurd dan de sets uit de webwinkel.
Het zal mij dan ook niets verbazen, dat deze zendingen op twee verschillende rekeningen moeten worden betaald. Namelijk de ene in Breda en de andere in Amsterdam.
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8545

Soesterberg

door eti » Za Jan 10, 2009 15:54

Dat zou kunnen , ik heb geloof ik in één keer met m'n creditcard betaald....
Gebruikers-avatar
User

LegoHenkie

Rang

premium

premium
4466

Groningen

door LegoHenkie » Za Jan 10, 2009 22:19

Heb een mailtje onvangen dat ik de postwagen 7731 niet zal ontvangen, terwijl ie nu nog steeds als verkrijgbaar staat vermeld.

Dus ik heb nu ook een probleempje met Lego :r
Gebruikers-avatar
User

Rusty

14444

Di Aug 03, 2004 19:46

Emmeloord

door Rusty » Zo Jan 11, 2009 8:53

Wordt in dit topic de starpost bijgewerkt met info (en het mooiste zou zijn in een vraag en antwoord faq)? Dan is het wellicht handig om daarin ook te vermelden dat je soms de zending al in huis hebt voordat het mailtje dat deze onderweg is, is verstuurd.

En dat je soms de rekening (als je betalen per acceptgiro hebt gekozen) komt voordat je het pakket hebt, maar soms ook tot een week later. In ieder geval zit de rekening met accepgiro nooit in het pakket, dus hoef je daarvoor niet te bellen. De rekening komt echt wel.

En dat je maar tot een bepaald bedrag met acceptgiro kunt betalen. Ik weet niet precies waar de grens ligt, maar ik dacht tussen de 150 en 100 euro. Je hebt kans dat als je dan voor acceptgiro kiest, je geen waarschuwing krijgt dat deze betaalwijze niet geldig is voor een hoger bedrag, en vervolgens weken wacht op je bestelling. Ik heb dat 1 keer gehad, en toen was de bestelling gewoon op "hold" gezet, en moest ik vooruitbetalen om de dozen opgestuurd te krijgen. Alleen was het mailtje dat ik dit moest doen nooit naar mij verstuurd. Mogelijk is dit inmiddels wel aangepast, want zeker als het om dozen in de sale gaat, is de kans dat die er tegen de tijd dat je doorkrijgt dat je wel eerst moet betalen, nog zijn natuurlijk vrijwel 0.
Je kan nooit te veel Lego hebben, hooguit te weinig ruimte om het netjes op te bergen...

Wil je weten wat ik met mijn Lego doe?
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=Roestig
Gebruikers-avatar
User

WvdP

Rang

Site Admin

Site Admin
10827

Wo Dec 26, 2007 21:58

nabij Leiden

door WvdP » Zo Jan 11, 2009 8:58

Dank voor de info, die komt zeker in de FAQ. Ook aanvullende info is natuurlijk van harte welkom!
If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
(Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett)
Gebruikers-avatar
User

Sjeekie_Beekie

1089

Do Okt 28, 2004 14:08

Kaatsheuvel

door Sjeekie_Beekie » Di Jan 13, 2009 15:12

Vandaag mijn tweede bestelling binnengekregen die ik gedaan had tijdens de Kerstdagen. De bestelling van tweede kerstdag was er bijna een week eerder dan de bestelling van eerste kerstdag [met de 10193]. Voor deze order heb ik op de diezelfde dag twee identieke facturen in de bus gevonden. Op de eveloppen stond een datum afgestempeld van 10 en 12 januari.

Wat Rusty schreef over het maximale bedrag... deze order heeft een totaalbedrag van € 228,23. Mijn eerdere orders waren vaak boven de € 100,- en tot op heden heb ik deze altijd achteraf met en acceptgiro kunnen betalen. Ik heb nog nooit een bericht gehad dat ik eerst vooruit moest betalen, voor ik mijn bestelling toegezonden kreeg. Misschien weet er iemand meer van waar deze grens ligt?
Weltrusten, tot morgen zonder zorgen!
Did you know?... On average, every person on earth has 62 LEGO bricks!
Gebruikers-avatar
User

Rusty

14444

Emmeloord

door Rusty » Di Jan 13, 2009 15:56

Het kan best zijn dat die grens hoger is dan toen ik ermee te maken had, dat is inmiddels al weer een jaar of 2 geleden geloof ik. Of dat er een maximum is aan het totaalbedrag dat open mag staan. Dus 1 bestelling van ruim 200 euro kan misschien wel, maar 2 bestellingen kort achter elkaar van 150 per stuk, waardoor er 300 euro open komt te staan, is dan bijvoorbeeld te veel. Ik moet binnenkort toch even bellen met Lego Direct over wat vervangende onderdelen, misschien kan ik dan meteen te weten komen of er nog steeds een maximum voor acceptbetalingen is, en hoe hoog dat is, maar als iemand anders eerder in de gelegenheid is om dit te vragen, ook prima. Des te eerder is er duidelijkheid.
Je kan nooit te veel Lego hebben, hooguit te weinig ruimte om het netjes op te bergen...

no avatar
User

G2K

1584

Za Jul 28, 2007 17:21

door G2K » Di Jan 13, 2009 16:09

Naar mijn idee is die grens nogal willekeurig. De ene medewerker laat de order vooraf betalen, de andere vind een acceptgiro geen probleem. Ik heb mij laten vertellen dat het ook niet helpt als je daarvoor al meerdere bestellingen (met hoge waardes) hebt geplaatst, je bouwt geen positieve betalingsgeschiedenis of iets dergelijks op. Volgens de medewerkster die mij dat vertelde, kijken ze soms ook in het systeem op postcode of je vooraf moet betalen of niet.
Ik zal er direct even naar informeren voor alle zekerheid.

Edit: Ik heb even gebeld met de consumentenservice. Het verschilt inderdaad per order en per woongebied of een order vooraf betaald moet worden. De grens ligt volgens de medewerkster rond de 150 euro, als je daarboven komt heb je kans (dus het gebeurt niet in alle gevallen) dat je vooraf moet betalen. Ook is het inderdaad mogelijk dat ze gebruik maken van systemen waarbij je de postcode invoert, en vervolgens zichtbaar wordt of het verstandig is om vooraf te laten betalen. De gegevens gebaseerd op postcode zijn volgens de medewerkster in samenwerking met andere bedrijven.
Dit is weer typisch zo'n voorbeeld van geen vaste lijn trekken in bepaalde situaties, iets wat volgens mij bij Lego wel vaker het geval is.
Gebruikers-avatar
User

LegoHenkie

Rang

premium

premium
4466

Groningen

door LegoHenkie » Do Jan 15, 2009 10:02

LegoHenkie schreef:Heb een mailtje onvangen dat ik de postwagen 7731 niet zal ontvangen, terwijl ie nu nog steeds als verkrijgbaar staat vermeld.

Dus ik heb nu ook een probleempje met Lego :r

Heb gebeld met LegoDirect en de postwagen wordt alsnog nagestuurd.

Kreeg vandaag ook nog een mailtje dat de bezorging door DHL met 3 dagen vertraagd is.
Gebruikers-avatar
User

Rusty

14444

Emmeloord

door Rusty » Do Jan 15, 2009 10:50

@Gerjan: Ok, dat verklaart waarom de een tot over de 200 kan bestellen en met accept kan betalen, terwijl de keer dat mijn bestelling toen werd vastgehouden ik voor een stuk minder dan 200 had besteld. Beetje willekeur dus. Blijft wel zaak om er rekening mee te houden dat, vooral als je iets in de aanbieding bestelt wat een goede kans heeft snel op te raken, je beter niet voor accept kan kiezen als het bedrag in de buurt van die "fuzzy" grens van 150 euro komt. Want dan loop je kans dat je bestelling blijft "hangen", en je geen seintje krijgt dat dit gebeurt en waarom, en ondertussen het artikel uitverkocht raakt. :notimpressed:

Gebruikers-avatar
User

KarlMarX

2683

Do Sep 07, 2006 14:02

Almere

door KarlMarX » Do Jan 15, 2009 11:58

Daarom betaal ik sinds een tijdje gewoon alles met Credit Card. Dan heb je geen vertragingen en gezeur en je betaalt het uiteindelijk ook nog ruim een maand later. :)
Gebruikers-avatar
User

legopaul

779

Vr Jun 20, 2003 8:05

Krimpen aan den IJssel

door legopaul » Vr Jan 16, 2009 8:04

Ter info:
Mijn pick-a-brick order heeft er precies 15 dagen ( 11 werkdagen dus) over gedaan, inclusief verzenden.
Op zich niet slecht voor iets wat ik op de laatste dag van het jaar bestelt had.
(drukte bij Lego en vrijdagen ertussen!)
Kijk eens op mijn website http://pave.selfip.com
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8545

Soesterberg

door eti » Za Jan 31, 2009 14:09

Net raar mailtje van Lego gehad: Nu alle power miners online! Kijk in de legoshop!
Blijken daar dezelde 6 sets te staan die al meer dan een maand in de winkel staan...?
Gebruikers-avatar
User

LegoHenkie

Rang

premium

premium
4466

Groningen

door LegoHenkie » Za Jan 31, 2009 16:14

eti schreef:Net raar mailtje van Lego gehad: Nu alle power miners online! Kijk in de legoshop!
Blijken daar dezelde 6 sets te staan die al meer dan een maand in de winkel staan...?

Dat heb je soms met reclame he.
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8545

Soesterberg

door eti » Za Jan 31, 2009 16:38

Ja, maar ik verwacht dat ze die reclame opsturen als het echt nieuw is, niet een paar maanden te laat...
Gebruikers-avatar
User

KarlMarX

2683

Do Sep 07, 2006 14:02

Almere

door KarlMarX » Za Jan 31, 2009 18:57

Dit doen ze al jaren altijd zo, dus is niks nieuws... Beetje raar is het wel, maar ja...
Gebruikers-avatar
User

LegoHenkie

Rang

premium

premium
4466

Groningen

door LegoHenkie » Wo Mrt 04, 2009 11:12

Zondagavond besteld, en zojuist afgeleverd. Het lijkt Overtoom wel.
Gebruikers-avatar
User

workfromtheheart

Rang

Moderator

Moderator
6397

Zo Nov 04, 2007 20:44

Dronten

door workfromtheheart » Wo Mrt 04, 2009 13:07

Toch fijn dat het ook gewoon lekker snel kan gaan he...
Mijn Flickr pagina.
Moeite met wiskunde? Met WisWereld probeer ik te helpen.
no avatar
User

G2K

1584

Za Jul 28, 2007 17:21

door G2K » Wo Mrt 04, 2009 18:33

Ze zijn inderdaad volgens de medewerkers weer uit de hoogseizoensdrukte, dus kunnen ze alles weer op normale snelheid aan!
Gebruikers-avatar
User

LegoHenkie

Rang

premium

premium
4466

Groningen

door LegoHenkie » Ma Mrt 09, 2009 20:48

Niet alleen hier wordt er gediscusieerd over de Lego-prijzen. Ook in Polen hebben ze problemen met de wisselkoers die Lego hanteerd.
http://www.e-klocki.com/
Gebruikers-avatar
User

Sonny

1105

Zo Sep 26, 2004 13:58

Maasbree

door Sonny » Ma Mrt 09, 2009 21:31

Weet iemand hier wanneer je van lego bericht krijgt dat je bestelling is verzonden?

Ik heb namelijk afgelopen vrijdag een bestelling gedaan van +500 euro maar tot op heden nog geen bericht van verzenden? Is dit gebruikelijk?
Gebruikers-avatar
User

workfromtheheart

Rang

Moderator

Moderator
6397

Zo Nov 04, 2007 20:44

Dronten

door workfromtheheart » Ma Mrt 09, 2009 21:34

Je hebt net het weekend er tussen zitten, dus het kan zijn dat ze nu je bestelling net hebben gezien.
Verzenden is 5-7 werkdagen (standaard).

Denk er daarbij ook aan dat als je met acceptgiro betaald ze het nog niet willen versturen.
Bedragen boven de 500 euro willen ze soms vooruitbetaald of met credit card betaald hebben.
Mijn Flickr pagina.
Moeite met wiskunde? Met WisWereld probeer ik te helpen.
Gebruikers-avatar
User

Rusty

14444

Emmeloord

door Rusty » Di Mrt 10, 2009 7:56

En soms heb je de bestelling al in huis en komt dan de mail dat het pakket onderweg is...

Gebruikers-avatar
User

Sonny

1105

Maasbree

door Sonny » Di Mrt 10, 2009 17:52

Oke, dus het is weer eens een kwestie van geduld hebben :notimpressed: en laat ik daar nu zo goed in zijn :look:
Gebruikers-avatar
User

Sonny

1105

Maasbree

door Sonny » Wo Mrt 18, 2009 17:20

Vandaag een telefoontje van lego. Helaas is uw bestelling uitverkocht en kunnen wij niet leveren :notimpressed: Ik had dus een aantal twighlights gekocht voor de parts. Het geld wordt nu terug gestuurd naar mijn rekening. En dat allemaal omdat lego perse wilde dat ik het geld eerst overmaakte ipv gewoon een acceptgiro te sturen. :( Had ik het geld niet eerst over hoeven te maken had ik de sets wel in huis gehad, alsdus de vriendelijke mevrouw aan de telefoon. Dus bij deze bedankt lego, nu kan ik hem voor de volle mep gaan kopen :duim:
no avatar
User

evdberg

632

Zo Aug 10, 2003 16:24

door evdberg » Wo Mrt 18, 2009 18:51

@Sonny,
Misschien heb je hier wat aan? Zie link naar Amazon.de
Gebruikers-avatar
User

Sonny

1105

Maasbree

door Sonny » Wo Mrt 18, 2009 21:54

Bedankt :) , maar ik ben bang dat met verzendkosten het niet meer interessant is.
no avatar
User

evdberg

632

Zo Aug 10, 2003 16:24

door evdberg » Wo Mrt 18, 2009 22:43

Verzendkosten zijn €6, dat valt toch wel mee? Volgens mij niet meer dan S@H.

Ik heb het even nagekeken, en het lijkt er zelfs op dat het tegenwoordig gratis verzenden is:
Bestellungen liefern wir nach Deutschland, Österreich, Belgien, Liechtenstein, Luxemburg, Niederlande und in die Schweiz ab einem Bestellwert von 20,00 EUR in der Regel versandkostenfrei.
Gebruikers-avatar
User

Vdub

1149

Za Dec 30, 2006 20:04

Alkmaar

door Vdub » Ma Mrt 23, 2009 13:10

Ik heb een vraagje, ik heb zojuist een bestelling geplaatst bij Lego S@H. Ik had naar aanleiding van een eerdere fout van lego nog een tegoed van 7 euro toegezegd gekregen, kan dit ergens terug zien op mijn online account?

Edit: Ik moest telefonisch bestellen om dit tegoed te gebruiken :notimpressed: Vraagje opgelost.
Gebruikers-avatar
User

Night Creeper

Rang

premium

premium
1978

Vr Sep 14, 2007 20:36

Ochten

door Night Creeper » Vr Mrt 27, 2009 11:00

Mijn PaB bestelling van 240 Reddish Brown plates is vermist sinds 12-3.
Wel de rekening ontvangen, maar geen bestelling :notimpressed:
Gelukkig heeft de vriendelijke klantenservice het opnieuw willen uitsturen voor me. :duim:
BrickLink store: Brickwilbo
Brickshelf
Gebruikers-avatar
User

Vdub

1149

Za Dec 30, 2006 20:04

Alkmaar

door Vdub » Vr Mrt 27, 2009 17:00

Het is bij mij erg snel gegaan, 23ste besteld vandaag in huis. (standaard verzending) :duim:
Gebruikers-avatar
User

Night Creeper

Rang

premium

premium
1978

Ochten

door Night Creeper » Di Mrt 31, 2009 13:41

Night Creeper schreef:Gelukkig heeft de vriendelijke klantenservice het opnieuw willen uitsturen voor me. :duim:

Opnieuw gebeld, de bestelling bleek door een systeemfout niet uitgezonden. :fluiten:
Ter compensatie vervallen de verzendkosten :duim: en volgende week moet het aangekomen zijn.
Brickshelf
Gebruikers-avatar
User

LegoHenkie

Rang

premium

premium
4466

Groningen

door LegoHenkie » Di Mrt 31, 2009 20:26

Afgelopen zondag heb ik de EMERALD NIGHT COLLECTION besteld en kort daarna een bevestiging van de bestelling.

Vandaag krijg ik een e-mail dat niet alles op 15-4-2009 geleverd gaat worden en de Rechargeable Battery Box al op 30-03-2009:

QTY ITEM DESCRIPTION PRICE SHIP DATE*
1 K10194 11 EMERALD NIGHT COLLECTION - DE VERSION EUR 214.99 15/04/09
1 10194 46 Emerald Night EUR 0.00 15/04/09
1 8882 46 Power Functions XL-Motor EUR 0.00 30 days
1 8884 46 Power Functions IR RX EUR 0.00 30 days
1 8870 29 Power Functions Light EUR 0.00 30 days
1 8878 29 Power Functions Rechargeable Battery Box EUR 0.00 30/03/09
1 8867 29 Flexible Train Track EUR 0.00 15/04/09
1 8879 29 Power Functions IR Speed Remote Control EUR 0.00 15/04/09
1 8887 11 Transformer 10VDC - DE Version EUR 0.00 15/04/09

Nog meer mensen die dit mailtje gehad hebben?
Gebruikers-avatar
User

LegoHenkie

Rang

premium

premium
4466

Groningen

door LegoHenkie » Do Apr 16, 2009 10:03

fonz uit Trains schreef:Vanwaar worden de sets verstuurd?
Ik heb pas 1 keer iets bij S@H besteld.....en ik weet niet meer hoe lang dat toen duurde voordat ik het in huis had.

Vanuit Duitsland en wanneer ze verstuurd zijn krijg je normaliter een mailtje hiervan.
Daarna duurt het meestal een week, maar soms gaat het wat vlugger.
Gebruikers-avatar
User

Night Creeper

Rang

premium

premium
1978

Ochten

door Night Creeper » Do Apr 16, 2009 10:17

Night Creeper schreef:KNIPPERDEKNIP .... volgende week moet het aangekomen zijn.

Vorige week met een paar dagen verschil 2x dezelfde levering ontvangen met datum 1 april. :P
Brickshelf
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8545

Soesterberg

door eti » Vr Apr 17, 2009 13:18

Weet iemand trouwens wat die wishlist inhoudt? Ik heb nou een set op m'n wishlist staan, krijg ik dan bericht als hij beschikbaar komt, of is het alleen maar een soort reminder voor mezelf?
Gebruikers-avatar
User

LegoRK

Rang

premium

premium
3204

Do Nov 30, 2006 16:18

Hardenberg - the place to be ;)

door LegoRK » Vr Apr 17, 2009 14:51

Het is gewoon een verlanglijstje voor jezelf.
"Het leven zit vol verrassingen, waarvan weinigen aangenaam."
MyBrickshelf en Mijn andere foto's
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26203

Ma Jan 27, 2003 19:04

Meijel

door stuifzand » Vr Apr 17, 2009 17:18

Volgens mij kun je daar een verlanglijst samen stellen, wat dan weer door anderen geraadpleegd kan worden als je bijvoorbeeld jarig bent (kunnen ze natuurlijk even klikken en kopen :raiseone:).
In speelgoedwinkels heb je ook wel eens zo'n systeem, dat je een mandje kunt samen stellen met wat je voor je verjaardag wilt, en dat je familie of vriendjes dan uit dat mandje dingen kunnen kopen. Ik denk dat het een dergelijk systeem is :)
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8545

Soesterberg

door eti » Vr Apr 17, 2009 19:06

tja, ik had 't handiger gevonden als ik dan een mailtje kreeg als ie weer beschikbaar komt... maar dat is dus niet zo, dank jullie wel.
Volgende