Over Ebay, over Bricklink, over Marktplaats enz. Géén advertenties.

Bricklink

Gebruikers-avatar
User

MOCkingBird

Rang

premium

premium
5515

Vr Nov 07, 2003 15:01

Oss

Re: Bricklink

door MOCkingBird » Wo Mrt 13, 2019 15:04

Vorige week had ik een grote order van een chinees, maar helaas moest hij de order cancellen vanwege douane kosten (hij zei dat hij max 125 euro mocht invoeren).

Nu een andere chinees, weer grote order. Nadat hij meteen al om 20% korting vroeg (niet gegeven overigens), vraagt hij nu om goedkopere verzendkosten. Weet iemand hoe je goedkoper een pakket van 10 kg naar China kunt sturen? (goedkoper dan postnl 63,30 euro). Deze chinees zegt niets over douane kosten, hoewel ik hem daar wel op gewezen heb.
Wil je een bijdrage leveren aan de brickbieb, stuur dan even een pb'tje
Bricklink Mockingbird's Nest Egg
Gebruikers-avatar
User

Pizzas391

98

Ma Sep 17, 2018 17:26

Apeldoorn

door Pizzas391 » Do Mrt 21, 2019 13:05

Hoi, ik wilde gister avond een bestelling doen en het zou dan 126,- zijn. Ik wilde nog even wachten tot vandaag maar nu kost dezelfde bestelling 156,-!

Ik gebruik dat autoselect en dan alleen binnen Nederland land. Vink af en toe wat aan en uit omdat de prijzen soms kunnen verschillen.

Weet iemand hoe dat kan en wat ik moet doen om het toch wat goedkoper kan krijgen dan die 156? Ik denk wacht..?
Gebruikers-avatar
User

MOCkingBird

Rang

premium

premium
5515

Oss

door MOCkingBird » Do Mrt 21, 2019 13:22

Je bedoelt het bedrag wat je nu in je 'wanted list' ziet? Het kan natuurlijk dat iets wat jij op je lijst hebt staan intussen verkocht is, en dan zoekt die lijst een nieuwe verkoper (met andere prijzen).

Ik gebruik zelf de autoselect functie nooit, en weet dus niet precies hoe dat werkt.
Ik kijk welke winkels het meeste hebben van mijn wanted list. Dan bezoek ik die winkels en kijk naar hun feedback en store terms (en of ze nog meer hebben wat ik wil). Dan kies ik die winkel die mij het beste bevalt.
Gebruikers-avatar
User

Berthil

Rang

premium

premium
619

Vr Aug 22, 2014 16:28

door Berthil » Do Mrt 21, 2019 13:42

Ik zou die Autoselect ook links laten liggen, met wat extra energie er in steken via handmatige shopping carts en vergelijken/aanpassen naar de meest ideale verkoper (prijs, terms, handling fees) ben je meestal een stuk goedkoper uit. Je kan beginnen met carts samenstellen via Buy vanuit je wanted list en dan zoeken met de blokjes waar je het meest van nodig hebt of het zeldzaamst zijn of een combinatie. Carts aanmaken en checken met je wanted lists en carts gelijk trekken naar goedkoopste varianten en er op letten dat er niets dubbel staat in de carts.

Ik had laatst een cart van drie aandbieders die ieder de drie lots hadden die ik in het juiste aantal wou hebben binnen NL. Prijzen varieerde van 13 tot 49 EURO voor exact hetzelfde!
Gebruikers-avatar
User

Pizzas391

98

Apeldoorn

door Pizzas391 » Do Mrt 21, 2019 15:09

Aha oké, bedankt voor de antwoorden. Ik ga er dan maar gewoon goed voor zitten en vergelijken. :duim:
Gebruikers-avatar
User

Pizzas391

98

Apeldoorn

door Pizzas391 » Do Mrt 21, 2019 18:21

Oké, ik heb er nu een behoorlijke tijd voor gezeten en het lukt me niet. Ik kom elke keer ruim boven het budget van autoselect :notimpressed:.
Hebben jullie nog meer tips?
Gebruikers-avatar
User

Peet

Rang

premium

premium
299

Zo Nov 22, 2015 10:59

door Peet » Do Mrt 21, 2019 19:44

Je weet dat de auto select gewoon de goedkoopste items zoekt die er zijn...
Leuk in theorie maar aangezien hij niet naar verzendkosten kijkt kom je soms op een lijst van 20 shops.
Elke verzending is ongeveer 3,50 verzendkosten dus vaak kun je beter een paar cent extra betalen en 1 of meerdere verzendkosten besparen.

Ik begin altijd met de prijzen in te vullen van je wanted list, dat kan handmatig of als je lui bent met de "price guide"
Daarna selecteer ik de items waar lastig aan te komen is en/of waar ik veel van nodig heb.
Dan ga ik zoeken en selecteer de "Lots over max price" (en soms ook "Lots below Wanted qty")
De winkels die de aantallen hebben die ik nodig heb open ik in een aparte tab en ga ik in die winkels kijken wat ze verder op mijn wanted list hebben en tegen welke prijs. Bevalt het, dan bestel ik

Dat herhaal ik een paar keer tot ik alles heb.

Hopelijk heb je hier iets aan
Nulla tenaci invia est via (Voor de volhouder is geen weg onbegaanbaar)
Gebruikers-avatar
User

Pizzas391

98

Apeldoorn

door Pizzas391 » Do Mrt 21, 2019 19:52

Ja top, bedankt. Ik heb het uiteindelijk net wat anders gedaan. Eerst autoselect zodat ik zeg maar een basis heb. Vanuit daar ben ik gaan vergelijken en gekeken of het anders kon. Nu net alles besteld voor €20,- goedkoper. Even uitzoeken maar is het wel waard :omg:
Gebruikers-avatar
User

Pizzas391

98

Apeldoorn

door Pizzas391 » Za Mrt 23, 2019 23:59

Ik heb nu een bestelling binnen maar na alles tellen mist er een onderdeel. Weet iemand of de meeste winkels dit gratis naleveren?
Gebruikers-avatar
User

MOCkingBird

Rang

premium

premium
5515

Oss

door MOCkingBird » Zo Mrt 24, 2019 8:12

Als er iets mis is met de bestelling, neem je contact op met de verkoper (via bricklink messages op je bestellingoverzicht). En dan vraag je of ze het missende onderdeel willen nasturen, als ze het nog hebben (en anders geld terug). Het is afhankelijk van de verkoper of ze iets nazenden of niet.
Een onderdeel van 1 cent versturen voor 87 cent is natuurlijk relatief duur.

Ook bij jezelf nagaan hoe belangrijk dat ene onderdeel is. Heb je 999 ipv 1000 ontvangen dan is het misschien niet zo erg. Zou je het ook gemeld hebben als je er 1001 ipv 1000 had ontvangen? Is het 1 van de 10 verschillende onderdelen die je bestelt had, dan is het wat anders. Ook als dat missende onderdeel kostbaar was.
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
3989

Ma Jan 08, 2007 21:14

Groene hart

door aawsum » Zo Mrt 24, 2019 10:22

Wat Mockingbird zegt :duim:
Plus dat je best over meer dingen in gesprek kunt. Ik kreeg bv deze week een grote bestelling binnen, 1000onderdelen plus. ongeveer 25 verschillende en de verkoper had alles in 1 zak gegooid en in een grote envelop verstuurd. Bv transparante onderdelen raken hierdoor behoorlijk beschadigd, iets dat je niet wil want dat zie je in je bouwwerken weer heel snel. Overigens herkende hij dit niet en vond hij dat ik maar had moeten zeggen dat ik het anders verpakt had willen hebben :notimpressed:
Maar goed, gewoon even contact opnemen dus is inderdaad het beste. Meeste verkopers reageren best ok.
Gebruikers-avatar
User

Pizzas391

98

Apeldoorn

door Pizzas391 » Zo Mrt 24, 2019 11:36

Heb nu een reactie terug gekregen. Ik had gezegd dat ik erg blij was met de onderdelen maar dat ik dus 6 (dezelfde) onderdelen miste. Als snel weer een antwoord gekregen dat het maandag word verstuurd :D
Gelukkig maar, ze waren best belangrijk.
Gebruikers-avatar
User

Snoopy1975

337

Za Dec 29, 2007 9:32

Brunssum

door Snoopy1975 » Zo Mrt 24, 2019 15:44

aawsum schreef:Wat Mockingbird zegt :duim:
Plus dat je best over meer dingen in gesprek kunt. Ik kreeg bv deze week een grote bestelling binnen, 1000onderdelen plus. ongeveer 25 verschillende en de verkoper had alles in 1 zak gegooid en in een grote envelop verstuurd. Bv transparante onderdelen raken hierdoor behoorlijk beschadigd, iets dat je niet wil want dat zie je in je bouwwerken weer heel snel. Overigens herkende hij dit niet en vond hij dat ik maar had moeten zeggen dat ik het anders verpakt had willen hebben :notimpressed:
Maar goed, gewoon even contact opnemen dus is inderdaad het beste. Meeste verkopers reageren best ok.

1000 items over 25 lots en dat alles in 1 zak gegooid? Die vent spoort niet..sorry, maar dat doe je toch niet.
Gebruikers-avatar
User

TriAngle

62

Ma Dec 24, 2018 21:27

door TriAngle » Do Apr 11, 2019 13:19

Heeft iemand ervaring met Russische bricklink winkels?
Gebruikers-avatar
User

swandutchman

Rang

premium

premium
885

Do Feb 12, 2015 9:21

door swandutchman » Do Apr 11, 2019 13:25

TriAngle schreef:Heeft iemand ervaring met Russische bricklink winkels?

Ik heb daar geen ervaring mee. Houd er rekening mee dat wanneer je iets koopt buiten de EU dat er nog invoerrechten en BTW bij komen.
Gebruikers-avatar
User

TriAngle

62

door TriAngle » Do Apr 11, 2019 13:31

swandutchman schreef:
TriAngle schreef:Heeft iemand ervaring met Russische bricklink winkels?

Ik heb daar geen ervaring mee. Houd er rekening mee dat wanneer je iets koopt buiten de EU dat er nog invoerrechten en BTW bij komen.
He bah invoer rechten
Maar hoe lang is the levertijd en is het een beetje secuur.
Gebruikers-avatar
User

MOCkingBird

Rang

premium

premium
5515

Oss

door MOCkingBird » Do Apr 11, 2019 16:33

Daar kun je geen algemene uitspraak over doen, want elke bricklink winkel is anders. Er zijn ook Nederlandse bricklink winkels die niet goed verpakken, er lang over doen, gebruikte onderdelen in slechte staat verkopen, enz.
Kijk naar de feedback!

Ik heb wel ooit iets uit een russische bricklink winkel gekocht geloof ik. Dat ging goed.
Gebruikers-avatar
User

TriAngle

62

door TriAngle » Do Apr 11, 2019 16:35

MOCkingBird schreef:Daar kun je geen algemene uitspraak over doen, want elke bricklink winkel is anders. Er zijn ook Nederlandse bricklink winkels die niet goed verpakken, er lang over doen, gebruikte onderdelen in slechte staat verkopen, enz.
Kijk naar de feedback!

Ik heb wel ooit iets uit een russische bricklink winkel gekocht geloof ik. Dat ging goed.
Maak me eerder zorgen over the Russische postdienst since ik het totaal niet ken etc
Gebruikers-avatar
User

Jalkow

2263

Za Aug 18, 2007 10:31

Nijmegen

door Jalkow » Vr Mei 24, 2019 9:07

Is er een manier om in Bricklink het aantal uitgebrachte minifiguren per jaar te zien? Onderaan de catalogus-pagina van sets staat een jaaroverzicht met aantallen, maar dat ontbreekt bij minifiguren. Kijk ik verkeerd? Is er een andere methode?
Niet mokken, lekker moccen!
Gebruikers-avatar
User

Night Creeper

Rang

premium

premium
1978

Vr Sep 14, 2007 20:36

Ochten

door Night Creeper » Vr Mei 24, 2019 9:45

Klik op Year Summary net onder de sorteerbalk.
https://www.bricklink.com/catalogList.a ... &catType=M
BrickLink store: Brickwilbo
Brickshelf
Gebruikers-avatar
User

Brick Rebel

Rang

premium

premium
585

Zo Mrt 06, 2016 21:41

Utrecht

door Brick Rebel » Vr Mei 24, 2019 21:31

Jalkow schreef:Is er een manier om in Bricklink het aantal uitgebrachte minifiguren per jaar te zien?

Puur uit nieuwsgierigheid, waarom wil je dat weten? :raiseone: :) Spaar ze allemaal? :what:
Gebruikers-avatar
User

Pizzas391

98

Apeldoorn

door Pizzas391 » Ma Jun 17, 2019 15:59

Ik heb net een bestelling binnen, alles super mooi verpakt enz. Alleen stinken de blokjes (vrij erg) naar rook (sigaretten).

Weet iemand hoe je dat oplost? Gaat het gewoon vanzelf weg als ik het laat luchten?

Edit: en vinden jullie dit blokje er "nieuw" uitzien?
Bijlagen
IMG_20190617_170907.jpg
Gebruikers-avatar
User

MOCkingBird

Rang

premium

premium
5515

Oss

door MOCkingBird » Ma Jun 17, 2019 17:13

rooklucht kan wel wegtrekken door luchten. Je kunt ze ook nog een keer wassen en eventueel spul gebruiken tegen nare luchtjes (febreze of zoiets).

Op die foto lijkt heb blokje niet nieuw. Maar stel het is een onderdeel uit een PaB muur, dan kan het behoorlijk wat 'schade' opgelopen hebben in zo'n bak. Maar toch nieuw zijn, want 'niet gebruikt'.
Gebruikers-avatar
User

Pizzas391

98

Apeldoorn

door Pizzas391 » Ma Jun 17, 2019 17:25

Op die foto lijkt heb blokje niet nieuw. Maar stel het is een onderdeel uit een PaB muur, dan kan het behoorlijk wat 'schade' opgelopen hebben in zo'n bak. Maar toch nieuw zijn, want 'niet gebruikt'.[/quote]

Aha bedankt, ik had een stuk of 5 onderdelen die niet mooi waren, dus dat valt gelukkig wel mee denk ik.
Gebruikers-avatar
User

rob

2127

Zo Feb 11, 2007 23:49

Velden

door rob » Ma Jun 17, 2019 19:54

Ik zou dat toch even melden hoor, ik zou deze iig niet als new verkopen en ze in de kinderbak mikken.
Gebruikers-avatar
User

Berthil

Rang

premium

premium
619

Vr Aug 22, 2014 16:28

door Berthil » Ma Jun 17, 2019 20:16

Inderdaad een weggeef blokje, die is echt niet nieuw en veel meer beschadigd dan 'krasjes van het handlen' waar men zich meestal via de Terms achter verschuilt.
Gebruikers-avatar
User

Snoopy1975

337

Brunssum

door Snoopy1975 » Do Aug 08, 2019 8:54

Ik ben nu enige jaren, als verkoperm actief op Bricklink en Brickowl.

Voor de meeste zaken weet ik wel een oplossing, maar gisteren kreeg ik een aangetekende zending naar Italië retour. Volgens de track en trace is de zending twee keer bij de koper aangeboden, vervolgens heeft de zending van 10 juli t/m 5 augustus in het sorteer centrum gelegen, en is toen retour gestuurd.

Ik heb het adres inmiddels met de koper geverifieerd en dit klopt gewoon. het betreft een order van €52 plus €15.50 verzendkosten. Hoe zouden jullie dit oplossen ?

(krijg de indruk dat het engels van verkoper niet zo heel goed is)
Gebruikers-avatar
User

MOCkingBird

Rang

premium

premium
5515

Oss

door MOCkingBird » Vr Aug 09, 2019 15:49

Als de verpakking nog goed is, weer opsturen. Dus weer op de bus doen. Waarschijnlijk moet je wel een en ander afplakken met een nieuw adressering sticker.

Als verpakking niet meer goed is. Opnieuw verpakken en opsturen. Dan moet je ook opnieuw frankeren. Dat zou je voor eigen kosten kunnen doen, of proberen of koper nog een keer wat wil betalen.
Gebruikers-avatar
User

sparhawk

Rang

premium

premium
845

Zo Jan 09, 2005 19:14

Coevorden

door sparhawk » Vr Aug 09, 2019 18:44

Vraag de koper wat hij wil. Jij kunt er niks aan doen dat hij het niet in ontvangst kon nemen en vervolgens niet komt ophalen. Dus lijken mij de opties, opnieuw verzenden op kosten van de koper of terugstorten van het geld minus de gemaakte kosten.
Gebruikers-avatar
User

Snoopy1975

337

Brunssum

door Snoopy1975 » Wo Aug 14, 2019 18:19

Bedankt voor jullie reacties.

De koper bleef in zijn mails maar herhalen dat het pakje niet was aan gekomen, dat er bij hem in het dorp 2 straten met de zelfde naam waren en dat hij doof was. Nadat ik hem een google afbeelding van zijn huis had gestuurd en een beetje bot maar toch respect vol heb gezegt dat doof zijn geen exuces kan zijn om geen pakketjes aan te nemen en dat de track & trace beweerd twee keer aan de deur te zijn geweest en een bericht hebben achter gelaten. Wilde hij dan toch cancellen en het bedrag minus verzendkosten terug ontvangen.

Inmiddels was ik wel 15 mails verder. Maar case solved.
Vorige