Over Ebay, over Bricklink, over Marktplaats enz. Géén advertenties.

Bricklink

no avatar
User

dennisz

13

Do Feb 17, 2005 18:53

balkbrug

Bricklink

door dennisz » Di Mrt 11, 2008 23:30

weken geleden bestelde ik 8 24x43 wielen bij een engelse seller. het duurde een tijd maar toen kreeg ik een mailtje. Geld overgemaakt (6 euri's per stuk :o magoed. Toen ik me net een beetje zorgen begon te maken kreeg ik vanmiddag eindelijk een pakketje hiephiep. Maar tot grote verbazing slechts 5 wielen in de verpakking. En ook geen bon of lijstje o.i.d. Een wiel vergeten oke maar 3? Ik heb die vent gemaild enz. maar uiteraard geen reactie. Heb maar een NSS melding gemaakt, maar hoe groot is de kans dat ik uiteindelijk mn wielen nog krijg?
Iemand hier ervaring mee?
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26203

Ma Jan 27, 2003 19:04

Meijel

door stuifzand » Di Mrt 11, 2008 23:35

De kans lijkt me nihil, aangezien je al een NSS gedaan hebt. Daar gaat hij niet vrolijk van worden...
no avatar
User

C.Camp

190

Wo Aug 31, 2005 17:47

door C.Camp » Wo Mrt 12, 2008 7:53

Wanneer heb je hem voor laatst gemaild? En uit welk land komt het vandaan? Je kunt ook via bl mail versturen, zodra hij inlogt ziet hij dat hij een mailtje heeft.
Gebruikers-avatar
User

DNL

1326

Do Jan 11, 2007 14:42

Nøørwegen

door DNL » Wo Mrt 12, 2008 9:59

of hij heeft de e-mail niet ontvangen....
no avatar
User

dennisz

13

balkbrug

door dennisz » Wo Mrt 12, 2008 12:25

is uit engeland ( wil je weten wie vraag maar), toen ik een vraag over de betaling mailde kreeg ik direct antwoord terug.....
no avatar
User

dennisz

13

balkbrug

door dennisz » Wo Mrt 12, 2008 12:26

is uit engeland ( wil je weten wie vraag maar), toen ik een vraag over de betaling mailde kreeg ik direct antwoord terug.....
Gebruikers-avatar
User

MOCkingBird

Rang

premium

premium
5515

Vr Nov 07, 2003 15:01

Oss

door MOCkingBird » Wo Mrt 12, 2008 18:37

Ik heb onlangs ook een NSS uitgedeeld aan een bricklink verkoper. Uiteindelijk kreeg ik een verhaal dat ze de enveloppe kapot (en leeg) teruggekregen hadden van de post. Ze zouden een scan maken van die enveloppe. Die scan heb ik nog steeds niet gezien. (en ook de beloofde 'refund' is nog niet aangekomen). Gelukkig gaat het hier over nog geen euro.
no avatar
User

Menno Gorter

1541

Do Dec 30, 2004 2:24

door Menno Gorter » Di Aug 26, 2008 10:45

Ik plaats het maar hier vanwege de titel van het topic.

Heb ik dat?

Ik heb al eens eerder zaken met hem gedaan; ging welliswaar traag maar verder prima.
Daarom durfde ik wel een iets grotere bestelling te doen en nu lijkt het of m'n € 47,39 foetsie is. :(
Gebruikers-avatar
User

legOscar

3219

Zo Dec 30, 2007 18:25

Culemborg

door legOscar » Di Aug 26, 2008 10:49

Wat betekent "Three or more Completed NSS/NRS"?
I Love it when a MOC comes together.

Flickr
Gebruikers-avatar
User

bmarreel

1105

Do Dec 27, 2007 20:37

West-Vlaanderen, België

door bmarreel » Di Aug 26, 2008 10:52

@ Menno Gorter, heb je al mailtje naar de verkoper (als dan nog kan) of naar Bricklink zelf gestuurd?
L€60 ©@$tL€ F0r L!f€
-Ik ben terug!-
Gebruikers-avatar
User

Rusty

14444

Di Aug 03, 2004 19:46

Emmeloord

door Rusty » Di Aug 26, 2008 10:55

legOscar schreef:Wat betekent "Three or more Completed NSS/NRS"?

NSS = Non Shipping Seller, dus de verkoper krijg wel je geld en stuurt vervolgens niets op, ook niet na herhaaldelijk contact daarover.

Waar NRS voor staat weet ik zo even niet, maar het zal vast wel zo na te kijken zijn op Bricklink.
Je kan nooit te veel Lego hebben, hooguit te weinig ruimte om het netjes op te bergen...

Wil je weten wat ik met mijn Lego doe?
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=Roestig
Gebruikers-avatar
User

bmarreel

1105

Do Dec 27, 2007 20:37

West-Vlaanderen, België

door bmarreel » Di Aug 26, 2008 11:01

Rusty schreef:

NSS = Non Shipping Seller, dus de verkoper krijg wel je geld en stuurt vervolgens niets op, ook niet na herhaaldelijk contact daarover.

Dus dat is wat Menno Gorter ook gehad heeft, maar kan je ook je geld terugkrijgen via Bricklink ofzo?
L€60 ©@$tL€ F0r L!f€
-Ik ben terug!-
no avatar
User

ReneR

170

Do Feb 02, 2006 12:23

Deventer

door ReneR » Di Aug 26, 2008 11:07

Rusty schreef:

Waar NRS voor staat weet ik zo even niet, maar het zal vast wel zo na te kijken zijn op Bricklink.

Gokje: Non Responding Seller?
Gebruikers-avatar
User

HJR-Holland

4486

Do Jul 17, 2003 19:00

Dordrecht

door HJR-Holland » Di Aug 26, 2008 11:07

NRS = Non Responding Seller

Aankopen via de creditcard zijn altijd verzekerd, dus zou je dat terug kunnen vorderen; of dat viade weg van Paypal ook mogelijk is weet ik eigenlijk niet...
my FLICKR account
Gebruikers-avatar
User

Dryw Filtiarn

2368

Ma Nov 07, 2005 0:30

Haaksbergen

door Dryw Filtiarn » Di Aug 26, 2008 12:19

Via Paypal is het als het goed is ook mogelijk, zolang degene die het ontvangen heeft nog voldoende geld op z'n account heeft staan. Hoe het precies werkt weet ik zo even niet en zou je even na moeten kijken.
Een dag niet met steentjes gespeeld is een dag niet geleefd.
Mijn stenenwinkeltje: Dryw's Brickstore
no avatar
User

G2K

1584

Za Jul 28, 2007 17:21

door G2K » Di Aug 26, 2008 14:03

Paypal heeft inderdaad kopersbescherming, alleen daarmee ben je met oplichters te laat. Als de verkoper geen geld meer op zijn Paypal account heeft staan, kun je fluiten naar je geld. Als de verkoper je heeft opgelicht, heeft ie het geld waarschijnlijk niet meer op zijn paypal staan.
no avatar
User

Menno Gorter

1541

door Menno Gorter » Di Aug 26, 2008 15:08

Nou is dit dus via IBAN betaald; dus dat gedeelte wordt moeilijk.

Verder is het nooit een vlotte geweest, dus het kàn zijn dat ie alsnog wakker wordt.
Maar voorlopig weet ik dus ook nog niets behalve dat ik het in juli besteld heb.

Als je bij de beoordelingen kijkt zie je ook dat in die periode het merendeel nog steeds positief is, maar gaandeweg komen er steeds meer negatieve.

Dus het wordt afwachten of hij m'n mail beantwoord; kan er misschien alsnog positieve feedback komen.... (?)
Gebruikers-avatar
User

BrickJohannes

Rang

premium

premium
5252

Vr Jun 06, 2008 13:29

Burgum (friesland)

door BrickJohannes » Di Aug 26, 2008 15:22

Week Month Year Total
Praise: 6 3 433 657
Neutral: 0 0 6 6
Complaint: 4 4 5 13

Total: 10 7 444 676

als ik zo effe bij feedbacks kijk bij hem
krijg hij nog steeds positiefe feedbacks

dus daar klopt effe iets niet bij hem

hoop op goede afloop voor jouw

:offtopicsmile: gelukkig heb ik nog nooit uit buiteland met bricklink bestelt alleen nog maar in nederland en alles wat ik bestelde kreeg ik of ik kreeg netjes e-mail met dit en dat is er niet
of ik haal het ook vaak op ivm ik vaak koop bij iemand in veenwouden en daar sport ik ook vlakbij dus na sporten haal ik het altijd op maar nu weer :ontopic:
Gebruikers-avatar
User

HJR-Holland

4486

Do Jul 17, 2003 19:00

Dordrecht

door HJR-Holland » Di Aug 26, 2008 15:25

Nou, in Nederland heb je ook oplichters hoor...

Ik haal mijn onderdelen al jààààààren wereldwijd overal vandaan, en eigenlijk nog nooit problemen gehad... (ff afkloppen...)
my FLICKR account
no avatar
User

Menno Gorter

1541

door Menno Gorter » Di Aug 26, 2008 16:18

Zoals ik al zei, heb ik bij deze shop al meer besteld en ja; ik moest hem wel eens achter de broek zitten, maar echt vervelend werd het niet.
Anders ga ik toch niet wéér bij hem bestellen?

Sterker nog: de mailtjes die ik kreeg als antwoord waren altijd heel correct en niet bepaald automatisch gegenereerd.

Dus ik kan helaas niet anders dan stomweg nu even afwachten.
( Tap, tap, tap... :? )
Gezien het feit dat er toch nog positieve feedback's op hem komen ga ik nu nog niet klagen bij Bricklink.
no avatar
User

Crazydance

110

Vr Aug 24, 2007 12:53

door Crazydance » Vr Sep 12, 2008 16:51

Heb alleen nog ervaring met een hele grote shop uit duitsland en brickshop.
(de bricklink shop van de gelijknamige shop, een vrouw uit het westen iig.)

Moet zeggen dat het op beide kanalen echt idioot snel en netjes is afgehandeld.
Dus dat is zeker voor herhaling vatbaar!
Gebruikers-avatar
User

Vdub

1149

Za Dec 30, 2006 20:04

Alkmaar

Re: Bricklink

door Vdub » Di Jan 06, 2009 18:01

(ik achtte het niet nodig hier een apart topic voor te openen)

Ik heb 3 januari op bricklink een 20L Flex Cable besteld, vandaag envelop ontvangen met een 19L Flex Cable, is de verkoper nu verplicht om mij alsnog de 20L Flex Cable te leveren? (Ik stuur de 19L Flex Cable terug dan, hier heb ik niks aan.)
Gebruikers-avatar
User

Prezzz84

115

Ma Dec 29, 2008 12:25

Zwolle

door Prezzz84 » Di Jan 06, 2009 18:02

Vdub schreef:(ik achtte het niet nodig hier een apart topic voor te openen)

Ik heb 3 januari op bricklink een 20L Flex Cable besteld, vandaag envelop ontvangen met een 19L Flex Cable, is de verkoper nu verplicht om mij alsnog de 20L Flex Cable te leveren? (Ik stuur de 19L Flex Cable terug dan, hier heb ik niks aan.)

Misschien eerst maar is contact met de verkoper opnemen? Wellicht heeft hij/zij zich vergist??
De informatie in dit bericht kan van vertrouwelijke aard zijn en kan binnen het bereik vallen van een geheimhoudingsplicht en een verschoningsrecht. De verzender staat niet in voor de juiste en volledige overbrenging van dit bericht.
Gebruikers-avatar
User

workfromtheheart

Rang

Moderator

Moderator
6397

Zo Nov 04, 2007 20:44

Dronten

door workfromtheheart » Di Jan 06, 2009 18:35

In principe is de verkoper altijd verplicht om de bestelde goederen op te sturen, net zoals de koper word verplicht te betalen.

Natuurlijk kan de verkoper zich vergist hebben.
Neem daarom altijd gewoon contact op met de verkoper en werk het samen uit.
Iedere verkoper heeft hier zijn eigen manieren voor en in mijn ervaring pakken de meeste dit goed aan.
Mijn Flickr pagina.
Moeite met wiskunde? Met WisWereld probeer ik te helpen.
no avatar
User

G2K

1584

Za Jul 28, 2007 17:21

door G2K » Di Jan 06, 2009 18:38

Ja, de verkoper is zeker verplicht jou te leveren wat je besteld hebt. Ik denk ook dat het hier gaat om een foutje, en het beste wat je dan even kunt doen is de verkoper inlichten zodat hij je alsnog het goede product toe kan zenden of je het geld retour doen als hij het niet op voorraad heeft of het op een andere manier oplossen.

Edit: Te laat... :notimpressed:
Gebruikers-avatar
User

workfromtheheart

Rang

Moderator

Moderator
6397

Dronten

door workfromtheheart » Di Jan 06, 2009 18:42

Gerjan Lennips schreef:Edit: Te laat... :notimpressed:

Twee weten meer dan één
(of in dit geval hetzelfde :wink: )
Mijn Flickr pagina.
Gebruikers-avatar
User

Vdub

1149

Za Dec 30, 2006 20:04

Alkmaar

door Vdub » Di Jan 06, 2009 19:56

Reactie:

Het spijt mij om dit te horen, een fout van mijn kant. Ik heb helaas ook geen langere kabel, als enige kan ik voor stellen om hetbedrag terug te storten. Ik hoor graag van U.

----------------

Jammer, dan ga ik hem ergens anders bestellen dan maar he. Kost het wel weer een eurootje meer.
Gebruikers-avatar
User

DNL

1326

Do Jan 11, 2007 14:42

Nøørwegen

door DNL » Za Jan 10, 2009 1:16

Even een ander (heel dom :slygrin: ) vraagje; het kost toch niks om een bricklink bestelling uit Belgie naar nederland te importeren (tol, duane e.d.)?
Gebruikers-avatar
User

workfromtheheart

Rang

Moderator

Moderator
6397

Dronten

door workfromtheheart » Za Jan 10, 2009 7:48

Nee, vrij verkeer van mensen en goederen en zo...
Alhoewel met de stabiele situatie in België op dit moment weet je maar nooit :lol:
Mijn Flickr pagina.
Gebruikers-avatar
User

Prezzz84

115

Ma Dec 29, 2008 12:25

Zwolle

door Prezzz84 » Do Feb 05, 2009 11:08

Zo, net een order geplaatst bij een bricklink-winkeltje in de UK.

Vind het eerlijk gezegd wel spannend of het allemaal gaat lukken :D
De informatie in dit bericht kan van vertrouwelijke aard zijn en kan binnen het bereik vallen van een geheimhoudingsplicht en een verschoningsrecht. De verzender staat niet in voor de juiste en volledige overbrenging van dit bericht.
Gebruikers-avatar
User

BramAkkermans

2168

Do Jan 29, 2009 19:37

Breda

door BramAkkermans » Do Feb 05, 2009 19:05

ff een vraag over bricklink ;
af en toe dat heb ik van alles aangeklikt in een winkel maar wil ik eerst nog ff verder kijken bij andere winkels, of ik wil de lijst nog aanpassen maar moet na bed, of ik wil er nog iets bij doen later ofzo

kan je die lijst "opslaan" maar niet sturen na de winkelier ?
speelgoedzolder heeft bij "verzendsoorten" wel de optie die zegt "leave order open"
dit houd simpel weg in dat ze er niks mee doen en dat je het later nog kan aanpassen door een extra order te plaatsen of te mailen e.d. :)

ERG HANDIG DUS ! :D
Be As You Are
Mijn Brickshelf - in de meivakantie komen de foto's !
Gebruikers-avatar
User

workfromtheheart

Rang

Moderator

Moderator
6397

Dronten

door workfromtheheart » Do Feb 05, 2009 19:09

Zo'n optie is er niet.
Als je de winkel verlaat of je wacht te lang (eens in de 24 uur), dan is je winkelwagen weer leeg.
Je kunt natuurlijk altijd in de "order comments" vragen of ze de bestelling open willen houden, zodat je er vandaag of morgen nog wat aan toe zou kunnen voegen...

Als je een bestelling plaatst, ben je trouwens wel verplicht om door te gaan met de bestelling, ook bij een 'open order'.
Mijn Flickr pagina.
Gebruikers-avatar
User

BramAkkermans

2168

Breda

door BramAkkermans » Do Feb 05, 2009 19:22

workfromtheheart schreef:Zo'n optie is er niet.
Als je de winkel verlaat of je wacht te lang (eens in de 24 uur), dan is je winkelwagen weer leeg.
Je kunt natuurlijk altijd in de "order comments" vragen of ze de bestelling open willen houden, zodat je er vandaag of morgen nog wat aan toe zou kunnen voegen...

Als je een bestelling plaatst, ben je trouwens wel verplicht om door te gaan met de bestelling, ook bij een 'open order'.

echt ? :what:

Lol xD

achja, zo erg is het niet
maar nu moet ik dus wel een partijtje lego verplicht kopen :$
Be As You Are
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8545

Ma Dec 25, 2006 14:27

Soesterberg

door eti » Do Feb 05, 2009 19:57

Leave Order Open heb je soms wel bij Bricklink, maar ik geloof alleen als de winkel waar je zit dat goed vindt. En dan nog ben je verplicht te nemen wat je hebt, maar er kan dan nog meer bij...

Als je in een ander winkeltje wilt verderkijken terwijl er al wat in je wagentje hebt, dan moet je een nieuwe tab of venster openen.

Ik zou graag een optie Save Karretje zien maar die is er niet... de reden zou kunnen zijn dat als je later terugkomt de winkelier de prijzen verhoogd of de dingen al verkocht kan hebben.
Gebruikers-avatar
User

BramAkkermans

2168

Breda

door BramAkkermans » Do Feb 05, 2009 20:12

eti schreef:Leave Order Open heb je soms wel bij Bricklink, maar ik geloof alleen als de winkel waar je zit dat goed vindt. En dan nog ben je verplicht te nemen wat je hebt, maar er kan dan nog meer bij...

Als je in een ander winkeltje wilt verderkijken terwijl er al wat in je wagentje hebt, dan moet je een nieuwe tab of venster openen.

Ik zou graag een optie Save Karretje zien maar die is er niet... de reden zou kunnen zijn dat als je later terugkomt de winkelier de prijzen verhoogd of de dingen al verkocht kan hebben.

Tja, das dan gewoon pech !
dan moet er een melding komen zodra zoiets gebeurt ...
Be As You Are
Gebruikers-avatar
User

Bengh Zeran

1278

Za Nov 01, 2003 14:23

Etten-Leur (West-Brabant dus)

door Bengh Zeran » Vr Feb 06, 2009 1:31

eti schreef:Leave Order Open heb je soms wel bij Bricklink, maar ik geloof alleen als de winkel waar je zit dat goed vindt. En dan nog ben je verplicht te nemen wat je hebt, maar er kan dan nog meer bij...

Klopt, ik heb als verkoper ook zo'n optie toegevoegd. Een verkoper kan dat doen door bij de verzendmethoden dit zelf aan te geven: Eerst nadat je de Checkout procedure doorloopt (om wat je tot dan toe in je Shopping Cart hebt daadwerkelijk te kopen) kun je dan aangeven welke verzendmethode je kiest (mogelijkheden door verkoper bepaald, dus verschilt per shop!).
Zo heb ik er bijvoorbeeld bij gezet: "Keep my order open; I will add more within 7 days!"
Zulke bepalingen kunnen verkopers zelf samenstellen in hun Store Policies. Niet iedere verkoper die zo'n optie biedt zet dit ook daadwerkelijk bij de mogelijkheden, dus als je niet bent uitgewinkeld kun je altijd beter even een mailtje sturen met de vraag aan de verkoper of je later nog wat toe kunt voegen en hoeveel tijd je daarvoor hebt?
Let wel: Lees ALTIJD goed iemands Store Policies, want alles wat daarin staat is bindend voor een aankoop (mits die bepalingen binnen de algemene BrickLink Terms of Service vallen!!).
Het devies is dus: lezen = weten! Ook hebben veel verkopers aanvullende bepalingen staan op hun Splash Page (bijvoorbeeld een tabelletje met verzendkosten), maar ook veel verkopers zetten op de Splash Page hun winkelvoorwaarden; als deze óók in hun Store Policies staan dan is daar niks mis mee, maar als er op de Splash pagina bepalingen staan die níet terug te vinden zijn in de Store Policies, dan is dat officiëel tegen de regels van BrickLink en dus níet bindend!
Dus nogmaals: goed lezen bij onduidelijheden of twijfel!!
Ook hanteren veel Europese verkopers véél te hoge wisselkoersen: men mag deze zelf bepalen, maar wanneer een verkoper een wisselkoers hanteert die meer dan 5% afwijkt van de échte wisselkoersen (van bijvoorbeeld Paypal of XE.com), dan is dat een geldige reden om onder een bestelling uit te komen. Bedenk wel, dat als zo'n excessieve wisselkoers wél in de Store Policies stond, dat zo'n verkoper je waarschijnlijk wél negatieve feedback gaat geven, ook al sta je officiëel in je recht! (Argument wat je dan vaak hoort is dat zo'n verkoper zegt dat je diens Store Policies niet gelezen hebt... :notimpressed: Zulke tegenstrijdigheden geeft weleens verhitte discussies op het Bricklink forum!) Ik heb er zelf gelukkig nooit problemen mee gehad, omdat ik altijd de moeite heb genomen om eerst ALLE regeltjes goed te leren en te lezen (ik ben dan ook al 7,5 jaar aktief op Bricklink :wink: )

eti schreef:Als je in een ander winkeltje wilt verderkijken terwijl er al wat in je wagentje hebt, dan moet je een nieuwe tab of venster openen.

Precies, maar bedenk wel dat als je terugkeert naar je vorige shop/ winkelwagentje en je gaat tot aankoop over (via de Checkout dus), dan kan het weleens gebeuren dat je alsnog misgrijpt wanneer -terwijl jij ergens anders hebt rondgekeken- iemand anders in diezelfde shop het onderdeel of set die jij al in je Shopping Cart had gedaan heeft weggekaapt voor je neus doordat ie simpelweg eerder op 'Submit Order' heeft geklikt.
De kans dat dit gebeurt is vooral groot bij érg gewilde onderdelen en sets waarvan het aanbod minimaal is en de vraag heel hoog is. Komt erop gewoon op neer dat wie het eerst komt, die het eerst maalt. Alleen iets in je winkelwagentje leggen is dus nog geen garantie dat je het kunt kopen; heb je haast en wil je het per sé kopen (en ken je de Store Policies), dan kun je het beste z.s.m. de Checkout doorlopen en op Submit Order klikken; je zit er dan aan vast, maar dan ben je tenminste zeker dat jij de koper bent.

eti schreef:Ik zou graag een optie Save Karretje zien maar die is er niet... de reden zou kunnen zijn dat als je later terugkomt de winkelier de prijzen verhoogd of de dingen al verkocht kan hebben.

Precies; zie hierboven. En wat de prijzen aanpassen betreft; ja, regelmatig passen verkopers hun prijzen aan. Of ze doen een uitverkoop en gooien een aantal prijzen omlaag... óf de vraag naar bepaalde artikelen wordt groter dan het aanbod en dan zie je de prijzen meestal aanzienlijk omhoog schieten!
Zo zal er dus waarschijnlijk nooit zo'n optie op Bricklink komen (tenzij een verkoper zelf kan kiezen of ie deze optie wil aktiveren voor zijn of haar klanten)
Persoonlijk zou ik die optie nooit gebruiken... geeft me te weinig flexibiliteit als verkoper en ik denk dat de meesten er op Bricklink (hierna BL te noemen :wink: ) er hetzelfde over denken.

BramAkkermans schreef:Tja, das dan gewoon pech !
dan moet er een melding komen zodra zoiets gebeurt ...

Wijzigingen in funkties op Bricklink worden ALTIJD op het forum aldaar aangekondigd en zijn best vaak het gevolg van wat de community daar aandraagt (middels 'Suggestions' waarop gestemd kan worden door BL leden).
Houdt dus de diverse forum topics in de gaten (op BL) als je meer wilt weten!
P.S. Het is geen Lowlug; je kunt je er niet abonneren op nieuwe onderwerpen en je krijgt geen automatische meldingen als er nieuwe berichten zijn. Je zult dus veel zaken zelf in de gaten moeten houden als je dat interesseert. Het is natuurlijk geen must!
BL is niet moeilijk als je het systeem eenmaal door hebt, maar begin eerst met het leren van de algemene regels, dat kan je behoeden voor onaangename verrassingen en veel plezier bieden!
Kost best wat tijd om alles te lezen en uit te spitten, maar is een geweldige investering voor de slimme koper en verkoper op de langere termijn. En verdomd goed voor je Engels! Free education! :bigsmile:

Succes!
Vroeger bouwde ik MOCs... totdat ik hier geen tijd meer voor had... Toen bouwde ik maar de sets die ik kocht... totdat ik hier geen ruimte meer voor had... Nu 'n Lego-cave aan het bouwen opdat ik straks weer tijd en ruimte heb om te bouwen en te MOCcen!
Gebruikers-avatar
User

workfromtheheart

Rang

Moderator

Moderator
6397

Dronten

door workfromtheheart » Vr Feb 06, 2009 10:49

Het is wel zo, dat als je een artikel in je winkelwagentje hebt gelegd,
en de prijs word daarna verhoogt (of verlaag), dat je dan nog steeds bij
checkout de prijs betaald waarvoor jij het in het winkelwagentje hebt gelegd.
Mijn Flickr pagina.
Gebruikers-avatar
User

Bengh Zeran

1278

Za Nov 01, 2003 14:23

Etten-Leur (West-Brabant dus)

door Bengh Zeran » Vr Feb 06, 2009 13:12

En da's wel zo eerlijk ja! :duim:
(tja, tenzij de prijs zakt vanwege een Sale, dan heb je gewoon pech... :freaked: )
Vroeger bouwde ik MOCs... totdat ik hier geen tijd meer voor had... Toen bouwde ik maar de sets die ik kocht... totdat ik hier geen ruimte meer voor had... Nu 'n Lego-cave aan het bouwen opdat ik straks weer tijd en ruimte heb om te bouwen en te MOCcen!
Gebruikers-avatar
User

workfromtheheart

Rang

Moderator

Moderator
6397

Dronten

door workfromtheheart » Vr Feb 06, 2009 13:36

En als je nou niet weet hoe BrickLink werkt...
Omdat je daarmee net begint of zo...

Dan is er ook een hulpsectie en die is zelfs (gedeeltelijk) vertaald in het Nederlands!
http://www.bricklink.com/helpLang.asp?viewLang=6
Toch makkelijk he? :P
Mijn Flickr pagina.
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8545

Ma Dec 25, 2006 14:27

Soesterberg

door eti » Vr Feb 06, 2009 13:53

Zo'n optie Save Karretje zou een functie moeten hebben waarbij als je de winkel verlaat en dan weer terugkomt met grote uitroeptekens erop gewezen wordt dat er prijzen veranderd of dingen niet meer beschikbaar zijn (alleen als je niet uit de winkel weg geweest bent dan moet de prijs idd hetzelfde blijven). Dat zou in het belang van de buyer zijn (meer gemak, bovendien verwacht je van een winkelsite gewoon dat het karretje gesaved wordt, dat doen amazon, bol.com, lego.com enz. allemaal ook) en de seller heeft er geen nadeel bij. Jammer dus dat die functie niet werkt.
Het is me wel overkomen dat het internet uitviel terwijl ik wel 6 karretjes met bij elkaar gesprokkelde items open had staan. Dat kost een paar uur om terug te vinden. Dan zeg ik dus: Laat maar, en koop niks meer... dus dit systeem kan in het nadeel van de verkoper werken.

Maar hoe dan ook, het is zoals het is... wel goed om te weten.
Volgende