Over Ebay, over Bricklink, over Marktplaats enz. Géén advertenties.
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26240

Ma Jan 27, 2003 19:04

Meijel

Losse onderdelen kopen in Legoland Duitsland

door stuifzand » Wo Apr 01, 2015 8:44

Ik dacht, ik open er eens een topic over :P

Afgelopen weekend waren we in Legoland, gewoon omdat we het niet konden laten natuurlijk :D
Tot onze grote verrassing, paarse, roze en lavendelkleurige blaadjes, elfenhekjes, al mijn dromen kwamen eigenlijk uit :bigsmile:

Nou is alleen het beleid veranderd.
Je mag van de elementen die goed verkopen op bricklink nog maar 100gram per persoon per dag afnemen.
Dat zijn dus de plantjes, tegeltjes, plates en alles wat aan die kant ligt. Bij de bricks "knijpen ze een oogje toe".

Wat ik dus ronduit vervelend vond is dat ik zelf 600km rij om daar te gaan winkelen. 100 gram blaadjes is niet zo heel veel (ik zal niet zeggen niks, maar toch). Dan kom ik daar aan, en zie ik al die Zuid-Duitse bricklinkwinkeliers daar shoppen, die komen gewoon elke dag terug denk ik ofzo...
Ik heb het vaak genoeg gezien dat ze daar met karretjes vol staan te laden.

Dag 1 heb ik onnozel gedaan en Engels gepraat bij de kassa terwijl ik alle onderdelen door elkaar gegooid had, maar op dag twee ging dat dus niet meer.

Vorig jaar gold deze regel alleen voor de plantjes, nu dus ook voor tegeltjes, plates, techniconderdelen etc.

Pluspunt, we kwamen Pattiruhu en vrouw tegen. :bigsmile:
Die dus van nog veel verder kwamen en óók tegen die 100grams regel aan liepen. :look:

Ik voel me eigenlijk een beetje genaaid door die Duitse bricklinkwinkeliers die de boel lopen te verpesten :look:

Meer mensen ervaringen hiermee?

Spoiler:
Gebruikers-avatar
User

Large

Rang

premium

premium
3064

Ma Aug 01, 2011 11:46

Die Haghe

Re: Losse onderdelen kopen in Legoland Duitsland

door Large » Wo Apr 01, 2015 9:01

Ja ik kan me voorstellen dat dit erg vervelend is wanneer je lang onderweg bent geweest...

Echter vraag ik mij af wat je hiertegen kunt doen... Legoland stelt een max in om te voorkomen dat een persoon er met de hele bende vandoor gaat en hoopt zo meerdere mensen een kans te geven.

Dat jullie als Afols hier ook de dupe van worden is dan niet te vermijden.

Moeten ze trouwens niet elke dag weer entree betalen? Ze zullen wel een jaarkaart hebben zeker...
"Duizend bommen en granaten..!"
-Kapitein Haddock

https://instagram.com/largebricks/
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26240

Meijel

door stuifzand » Wo Apr 01, 2015 9:55

Large schreef:Legoland stelt een max in om te voorkomen dat een persoon er met de hele bende vandoor gaat en hoopt zo meerdere mensen een kans te geven.

Het kromme is dat ze het jarenlang normaal hebben gevonden dat mensen er met palletwagens tegelijk naar buiten gingen en de werkelijk "handelaren" niet aan spreken maar gewoon iedereen duperen.
Gebruikers-avatar
User

Large

Rang

premium

premium
3064

Die Haghe

door Large » Wo Apr 01, 2015 10:02

Ja dat is waar. Toen ik er 2 jaar geleden was kon ik met een behoorlijke berg onderdelen weg :wink:

Maar zou het ook niet temaken kunnen hebben met de beperkte beschikbaarheid van bepaalde, nieuwe, onderdelen?
-Kapitein Haddock

Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26240

Meijel

door stuifzand » Wo Apr 01, 2015 10:16

Large schreef:Ja dat is waar. Toen ik er 2 jaar geleden was kon ik met een behoorlijke berg onderdelen weg :wink:

Maar zou het ook niet temaken kunnen hebben met de beperkte beschikbaarheid van bepaalde, nieuwe, onderdelen?

Ik denk eerder aan die mensen die het per vuilniszak kopen :D
Die kiepen gewoon die bakken om. :look:
Gebruikers-avatar
User

superkees

521

Wo Mei 25, 2011 13:42

Zierikzee

door superkees » Wo Apr 01, 2015 11:53

Is het daar dan zoveel goedkoper dan wanneer je het op lego.com bestelt?

Maar is de bricklinkhandelaar die daar zijn spullen inkoopt nu het probleem, of lego die er rare restricties op loslaat? ik kan me voorstellen dat zonder restricties je er helemaal geen leuke paarse blaadjes was tegen gekomen. En die bricklinkhandelaren maken het wel mogelijk dat de rest van de wereld ook paarse blaadjes kan kopen.

Nu is het zo dat veel bricklinkhandelaren gewoon hele partijen sets opkopen. Zo zag ik vorig jaar een handelaar die 99 raampjes van die nieuwe blauwe goederentrein aanbood. Misschien dat lego beter zelf rechtstreeks een verkoopkanaal kan starten, waar Bricklinkhandelaren hun waren kunnen inslaan.
Gebruikers-avatar
User

Pattiruhu

Rang

premium

premium
372

Zo Nov 16, 2014 0:42

Dronten

door Pattiruhu » Wo Apr 01, 2015 13:55

Zoals Stuifzand al zei waren Vicstar en ik ook in LEGOland Duitsland. Die 100gr regel geldt per persoon per dag per element. We zijn twee dagen achter elkaar geweest en dan kun je samen toch 400gr per element kopen. Voor sommige elementen was dat wel jammer; voor onze nog te maken mozaïeken wilden we van sommige 1x1-plates veel meer :(
De prijs is trouwens €9 per 100 gram. Dat is alleen rendabel voor de hele kleine of hele dure elementen. Toch ruim 10kg mee naar huis genomen :D

Weet iemand trouwens of er in LEGOland Denemarken ook veel elementen te koop zijn? Dat is voor ons net zo ver rijden.
Gebruikers-avatar
User

Sonny

1105

Zo Sep 26, 2004 13:58

Maasbree

door Sonny » Vr Apr 03, 2015 12:48

Goed dat ik dit bericht lees, ik zat te twijfelen of ik volgende week even op en neer zou gaan. De laatste keer dat ik er was werd mij verteld dat je maximaal 2 kg per persoon per dag van het plaat materiaal mocht meenemen, maar ja ik spreek geen Duits en geen Engels op zo'n moment :P Wij konden gewoon alles meenemen wat we wilden en diezelfde dag nog een tweede maal afrekenen. En dat is altijd veel! De dag erop werd er niets meer gezegd en konden wij nogmaals onze gang gaan. Toch is het voor ons elke keer weer spannend hoeveel en hoe vaak we mogen afrekenen, onze gezichten zullen ze niet snel vergeten :fluiten:
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26240

Meijel

door stuifzand » Vr Apr 03, 2015 12:52

Sonny schreef: De laatste keer dat ik er was werd mij verteld dat je maximaal 2 kg per persoon per dag van het plaat materiaal mocht meenemen, maar ja ik spreek geen Duits en geen Engels op zo'n moment :P

Ik heb de indruk dat het nog strenger geworden is :look:
De eerste dag heb ik jouw mix-tip toegepast. Werkte goed :fluiten:

Men beweerde bij hoog en laag dat de regel voor iedereen geldt, ook voor mensen die elke dag daar komen. Maar goed, wat daar van waar is...
Gebruikers-avatar
User

Sonny

1105

Zo Sep 26, 2004 13:58

Maasbree

door Sonny » Vr Apr 03, 2015 14:07

Blijven luie mensen daar, dus doe er jou voordeel mee :lol: :duim:
Lego vergaren voor een goede prijs blijft een top-sport en niet voor iedereen weggelegd. :wink:
no avatar
User

kapiteiniglo

835

Do Okt 17, 2013 6:33

terneuzen

door kapiteiniglo » Di Apr 28, 2015 7:55

In Denemarken is er geen maximum, weet ik uit ervaring :D
Ik weet alleen niet of de prijs hetzelfde is? Je betaald 80 Deense kroon voor 100 gram, is ongeveer een tientje.
Pick a brick muur zijn iets van honderd bakken, en ik had echt heel veel bij op de terugreis :P
Gebruikers-avatar
User

Pattiruhu

Rang

premium

premium
372

Dronten

door Pattiruhu » Di Aug 11, 2015 9:38

Is iemand recentelijk nog in Legoland Duitsland geweest? Hebben ze nog kleine tiles en plates in nieuwe kleuren of formaten? De laatste keer dat ik er wat kocht dreigden sommige elementen op te raken. Ben benieuwd of ze die dan vervangen hebben door andere elementen.
Ik wil er over anderhalve week weer wat gaan kopen en wil liefst van te voren in kunnen schatten wat ze hebben :duim:
Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
2341

Ma Sep 30, 2013 21:18

Zaandam

door Raven » Di Aug 11, 2015 10:03

Er is een website die de pick a brick wanden bij houd. Even googlen wellicht?
You're never 2 old for LEGO!!! <~FlickR~>
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
4004

Ma Jan 08, 2007 21:14

Groene hart

door aawsum » Di Aug 11, 2015 10:09

Deze site http://www.brickbuildr.com/view/pab/
Maar voor legoland al een tijd niet bijgewerkt.
FaceBook
Instagram
of Flickr via het wereldbol knopje hier links onder mijn avatar
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26240

Meijel

door stuifzand » Di Aug 11, 2015 10:14

Pattiruhu schreef:Is iemand recentelijk nog in Legoland Duitsland geweest? Hebben ze nog kleine tiles en plates in nieuwe kleuren of formaten? De laatste keer dat ik er wat kocht dreigden sommige elementen op te raken. Ben benieuwd of ze die dan vervangen hebben door andere elementen.
Ik wil er over anderhalve week weer wat gaan kopen en wil liefst van te voren in kunnen schatten wat ze hebben :duim:

Er lag nog ongeveer hetzelfde als de vorige keer :D
Ik was er vorige week.

Overigens, nu zijn er veel meer bakken (alle tiles en plates en foliage) voorzien van de "100 gram per dag per persoon" sticker.
Gebruikers-avatar
User

Pattiruhu

Rang

premium

premium
372

Dronten

door Pattiruhu » Di Aug 11, 2015 10:34

stuifzand schreef:Er lag nog ongeveer hetzelfde als de vorige keer :D
Ik was er vorige week.

Overigens, nu zijn er veel meer bakken (alle tiles en plates en foliage) voorzien van de "100 gram per dag per persoon" sticker.

OK, dan weet ik ongeveer wat ik kan verwachten. Dan hoop ik maar dat mijn favoriete plates en tiles er nog/weer zijn. Tiles 1x1 zwart, 1x1 wit en 2x2 DBG waren twee maanden geleden op.
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26240

Meijel

door stuifzand » Di Aug 11, 2015 12:05

2x2 DBG heb ik gezien. Maar die gaan volgens mij altijd redelijk hard :look:
Gebruikers-avatar
User

Paashaas

647

Wo Apr 16, 2008 13:28

Roermond

door Paashaas » Vr Aug 14, 2015 20:16

Ik ben er gisteren voor het eerst geweest. Ik had alle standaard bouwblokjes in 1 zak bij elkaar gedaan, en de tiles grijs en zwart in aparte zakjes. Toen ik het zo uitlegde aan de kassa medewerker, heeft ie het niet eens gecontroleerd....hadden we dat geweten :lol:

Wel vind ik de winkel wat prijzig met zn 9 euro per 100 gram...Ik dacht niet zoveel te hebben, stiekum toch dik 120 euro afgetikt aan de kassa.
Ook nog even de aanbiedingen tent opgezocht, hier stonden ook nog een 8 tal grabbelbakken met daarin per bak een kuub lego (waarvan 3/4 van die wolvenmaskertjes voor minifigs waren) erin :look: er zaten wel wat blokken en tiles tussen, maar dan moet je echt de tijd nemen en lekker gaan graven...Ik had 2 vermoeide kinderen aan m'n been hangen, dus heb de strijd maar opgegeven...
You can't make the scene....if you don't have the green....
no avatar
User

jelle_city

Rang

premium

premium
345

Ma Mrt 29, 2010 6:42

Urk

door jelle_city » Wo Aug 26, 2015 8:53

Ik lees dat het 9 euro per 100 gram is voor de PAB wand. kost dit ook voor die schepbakken in de opruimingstent, of is dat weer anders geprijsd ?
Gebruikers-avatar
User

sparhawk

Rang

premium

premium
854

Zo Jan 09, 2005 19:14

Coevorden

door sparhawk » Wo Aug 26, 2015 9:15

Dat is 7 euro per 100 gr.
Gebruikers-avatar
User

crazytaxi

382

Wo Nov 23, 2011 14:17

Den Haag

door crazytaxi » Wo Aug 26, 2015 13:18

9 euro per 100 gram is best pittig in prijs, maar volgens mij nog steeds (een stuk) goedkoper dan Bricklink. Mits het kleine en niet zo zware onderdelen zijn.

Rekenvoorbeeld van een 1x1 tile zwart:
- weegt 0.16 gram (volgens bricklink)
- in 100 gram (100/0.16) zitten er dan 625 stuks
- gemiddelde prijs op bricklink in NL 0,065 euro (geen verzendkosten en een verkoper met hoge aantal stuks genomen)
- 625 stuks x 0.065 = 40,63 euro
- park 9 euro

Op dit onderdeel toch een verschil van 31,63 euro (als je een paar dagen blijft) dan kan je je reis op die manier wel 'terug verdienen'. En waarschijnlijk zijn de andere 1x1 tile kleuren nog duurder op bricklink. Dan is het prijsverschil nog groter...

Jammer dat de afstand vanaf mijn huis erg ver is en dat ik nooit in attracties ga...Zo te lezen zijn er wel mensen die er af-en-toe/regelmatig heen gaan. Misschien elkaar helpen met het delen van lego onderdelen en benzine. :duim:
Gebruikers-avatar
User

Large

Rang

premium

premium
3064

Die Haghe

door Large » Wo Aug 26, 2015 15:10

Zodra parts per gram op Bricklink duurder zijn dan 0,09 Euro is het voordeliger in het park (transportkosten en entree buiten beschouwing gelaten).

Helaas worden die lijsten op brickbuildr.com niet allemaal frequent geupdate...

Het is makkelijk in Excel uit te rekenen of het voordeliger is of niet. Als je handig bent met een rekenmachine ook natuurlijk.

Je moet alleen ter plekke de Bricklink prijzen en gewichten van de aanwezige parts weten. Ik ben geen programmeur dus geen idee hoe dat makkelijk in een app of iets dergelijks te vatten is... Als Nederlander wil je misschien het liefst de gemiddelde Nederlandse prijs en niet de wereldwijde... En dan zit er ook nog prijsverschil in de aantallen.

Als je meerdere dagen in het park bent kan je natuurlijk dag 1 inventariseren en uitrekenen (wanneer je lekker in je hotel zit) en op dag 2 kan je gaan inkopen.
-Kapitein Haddock

Gebruikers-avatar
User

Pattiruhu

Rang

premium

premium
372

Dronten

door Pattiruhu » Do Aug 27, 2015 12:02

crazytaxi schreef: Op dit onderdeel toch een verschil van 31,63 euro (als je een paar dagen blijft) dan kan je je reis op die manier wel 'terug verdienen'.

Ik ben er nu een paar keer geweest met mijn vriendin en ik zie het als een gratis weekendje weg. Legoland is goedkoop, maar alleen als je op zoek bent naar kleine tiles en plates. Bricks zijn over het algemeen op BL veel goedkoper. En ze moeten maar net hebben wat jij nodig hebt.
Behalve benzine moet je ook hotelkosten (en eten) meerekenen in zo'n trip. Dan moet je toch al een hoop LEGO kopen om dat er uit te halen hoor.

Eén extra voordeel: als je een Merlin-jaarkaart koopt (€80 geloof ik) krijg je 10% korting op de LEGO!
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26240

Meijel

Losse onderdelen kopen in Legoland Duitsland

door stuifzand » Wo Mei 04, 2016 7:04

Dit weekend weer een verandering in het beleid meegemaakt.
We hadden voor €200 aan verschillende spullen. Precies aan de regels gehouden qua grammen.
Bij het afrekenen moest er een chef bijkomen en werd er druk vergaderd.
Vervolgens werd dus onze naam genoteerd en toen volgde het dreigement dat als we op internet als handelaar te boek stonden (ze zouden gaan googlen), onze jaarkaart ingetrokken zou worden.

Ik kan me niet voorstellen dat LEGO met deze klantbehandeling geassocieerd wil worden...
Ik vond het heel vervelend en voor mij is de lol van Legoland er wel af moet ik zeggen.
Als je gewoon niks meer mag kopen in die winkel....
Gebruikers-avatar
User

workfromtheheart

Rang

Moderator

Moderator
6407

Zo Nov 04, 2007 20:44

Dronten

door workfromtheheart » Wo Mei 04, 2016 7:36

Ik ben er vorige week geweesr en ik moet zeggen dat het nog best wel afhangt van de persoon aan de kassa.
De eerste keer liep er een redelijk strenge mevrouw rond die iemand aansprak als er onderdelen gemixed werden en aan de kassa controleerde. Ik kreeg nog op m'n kop omdat ik mijn zes minifiguren gewoon als losse onderdelen in een zakje had gedaan in plaats van in elkaar had gezet.

Een paar uur later stond er een vriendelijke meneer achter de kassa. Het was geen probleem dst ik twee soorten onderdelen in een zakje had gemixed en een kleine overschrijding van de 100 gram was ook niet zo erg.

De dag dat ik er was, was het superrustig in het park, maar in de winkel was iedereen samen gekomen of zo...
Wat me opviel is dat heel veel mensen van alles proberen om maar zoveel mogelijk van iets mee te nemen. Kan me goed voorstellen dat je dat als medewerker die een van hogerhsnd bepaald beleid moet volgen goed zat wordt.
Mijn Flickr pagina.
Moeite met wiskunde? Met WisWereld probeer ik te helpen.
Gebruikers-avatar
User

Large

Rang

premium

premium
3064

Die Haghe

door Large » Wo Mei 04, 2016 7:37

Kan je in het Ambassasors forum niet eens vragen vanwaar ze zo fanatiek zijn geworden ineens. Dat handelaren Lego daar vandaan halen gebeurt al jaren. Of zouden ze daar echt zo naïef zijn?...
-Kapitein Haddock

Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
4201

Wo Nov 25, 2015 21:17

Hoorn

door sanderkoenen » Wo Mei 04, 2016 7:41

Ik ben er maar 1 keer geweest en kan niet herinneren dat er zulke strenge mensen waren. :what:
We hadden toen redelijk wat meegenomen, maar wel volgens de eisen.

Jammer om te horen dat mensen de boel verpesten daarzo. :(

Of zouden ze daar echt zo naïef zijn?...

Zijn mensen wel allemaal op de hoogte van dit soort praktijken?
Gebruikers-avatar
User

ExtraKaas

253

Do Dec 10, 2015 14:49

door ExtraKaas » Wo Mei 04, 2016 7:42

Wat een vreemde reactie ook. Een dergelijk dreigement zou mij echt in het verkeerde keelgat schieten. Ze verkopen toch gewoon Lego daar, en jij als klant koopt dat. Je betaalt daar gewoon voor.
Nu snap ik ook wel dat ze niet willen dat iemand het door verkoopt, maar dan moet je daar zelf een betere methode voor verzinnen en niet je klanten gaan wantrouwen, dat is naar mijn mening totale minachting voor je 'normale' klanten.
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26240

Meijel

door stuifzand » Wo Mei 04, 2016 11:27

ExtraKaas schreef:Wat een vreemde reactie ook. Een dergelijk dreigement zou mij echt in het verkeerde keelgat schieten.[...] totale minachting voor je 'normale' klanten.

Nou precies, dat had ik dus ook.
€200,- is echt best wel braaf. Dat is 1 tas, geen kar vol.
Ik vraag me ook af waarom ik elke keer dat gezeik heb, en ze wel mensen met pallets vol spullen via de achterdeur laten komen. Het lijkt ook willekeur.
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
2886

Vr Jan 31, 2014 15:39

door Aangord » Wo Mei 04, 2016 11:57

Waarom pakken ze niet gewoon de Duitse bricklink handelaren aan?
Moet toch met camera beelden e.d. makkelijk te achterhalen zijn wie er elke dag alleen maar lego komt shoppen in het park en daarna weer naar huis gaat?
Oeh kijk, ik heb nu ook een onderschrift!
Gebruikers-avatar
User

Large

Rang

premium

premium
3064

Die Haghe

door Large » Wo Mei 04, 2016 12:36

Het zijn niet alleen Duitse handelaren, maar handelaren uit ongeveer alle buurlanden...

En er zit natuurlijk een grens aan de hoeveelheid mankracht en beveiliging die ze hier tegenaan kunnen gooien.
-Kapitein Haddock

Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
2886

Vr Jan 31, 2014 15:39

door Aangord » Wo Mei 04, 2016 17:55

Dan Los je het software technisch met je kassa op.
Iemand die elke dag komt vis je er toch zo uit?
Dat lukte 'ons' vroeger in de winkel ook wel zonder de fancy stuff die je nu wel hebt.
Oeh kijk, ik heb nu ook een onderschrift!
no avatar
User

kapiteiniglo

835

terneuzen

door kapiteiniglo » Wo Mei 04, 2016 21:18

Jeetje wat een verhaal :what:
Nou ben ik alleen nog maar in denemarken geweest, maar er was toch iets met extra korting met een jaarkaart, als ik het me goed herinner. Correct me if im wrong :wink:
Misschien dat ze daarom zo reageren?

In denemarken was meer de insteek van hoe meer hoe beter! Ik liep drie keer heen en weer naar de kassa met zakken vol uit de pab muur, vraagt het vrouwtje of ik niet nog wat vergeten ben :lol: :lol: :lol:
Gebruikers-avatar
User

Quarktaart

Rang

premium

premium
1387

Vr Jun 10, 2011 11:25

Vleuten

door Quarktaart » Ma Aug 08, 2016 14:39

Zojuist bij de winkel geweest, vol in de verwachting tegen die 100 gram regel aan te lopen. Dus heel erg passen, meten, overwegen. Bleek er geen regel meer te zijn :) Meteen nog maar een keer gegaan
Stenen maken de minifig
Brickshelf
Flickr
Gebruikers-avatar
User

sparhawk

Rang

premium

premium
854

Zo Jan 09, 2005 19:14

Coevorden

door sparhawk » Ma Aug 08, 2016 16:13

Welk Legoland zit je dan Quarktaart ? Wij zijn net terug uit Duitsland en daar werd nog steeds gecontroleerd op inhoud en niet te veel van hetzelfde onderdeel. Het was wel een beetje afhankelijk van bij wie je afrekende, de een was wat strenger dan de ander. Ik heb zelfs gezien dat de inhoud van de plastic tas in een bak gegooid werd om te controleren. Wij hebben er zelf niet veel problemen mee gehad gelukkig, doordat we er heel dicht bij zaten konden we makkelijk ff op en neer naar Legoland, dus hoefde niet alles in 1x mee (voordeel van een jaarkaart).
Op een van de laatste dagen kwamen er ineens witte boomblaadjes in de bakken, daarvan moest ik voor iemand wel een heleboel meenemen, dus toen maar gewoon verdeeld over 4 plastic zakken en daar ook ander onderdelen bij ingedaan en gewoon met z'n 4en bij de kassa gaan staan om af te rekenen, bij iemand waarvan we al wisten dat hij niet moeilijk was en gelukkig ook toen geen probleem.

Maar wij hebben dus nog wel controle gehad en er stond ook duidelijk aangegeven niet meer dan 100 gram per onderdeel per persoon per dag.
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26240

Meijel

door stuifzand » Ma Aug 08, 2016 17:48

Witte boomblaadjes? :twitch:
Gebruikers-avatar
User

Quarktaart

Rang

premium

premium
1387

Vleuten

door Quarktaart » Ma Aug 08, 2016 19:35

We zijn op de terug weg vanuit Oostenrijk een tussenstop aan het maken in legoland Duitsland. Bij Günzburg. We blijven overnachten, dus ik ga het morgen weer proberen. Witte boomblaadjes heb ik niet gezien, anders was ik met wel meer terug gekomen :P
Stenen maken de minifig
Brickshelf
Flickr
no avatar
User

perrush

296

Za Jan 24, 2015 13:29

door perrush » Ma Aug 08, 2016 21:29

stuifzand schreef:Witte boomblaadjes? :twitch:

ja, de kleine
Gebruikers-avatar
User

Quarktaart

Rang

premium

premium
1387

Vleuten

door Quarktaart » Wo Aug 10, 2016 0:12

Een kleine aanpassing van mijn eerdere bevinding; vandaag (nou ja, eigenlijk gisteren) viel me pas de bordjes op verschillende bakken op waarop de 100 gram limiet staat vermeld. Die bordjes staan niet op elke bak, maar wel op de meest interessante. Ik weet niet of die 100 gram dan per bak geldt of in totaal.
Maar als nog geldt; de menselijke factor speelt een rol. Ik heb gezien dat een zakje helemaal leeg gegooid werd in een bak om na te gaan wat er allemaal precies inzit. Zelf had ik een andere persoon bij de kassa. Die keek alleen even vluchtig van buiten naar m'n zakje, volgens mij om te checken of ik er geen minifigs in verstopt had ofzo. Daarna gewoon gewogen en afrekenen. Misschien hielp het dat ik er wel als typische toerist uitzag met fototoestel om m'n nek en rond rennend zoontje in de buurt.
Stenen maken de minifig
Brickshelf
Flickr
no avatar
User

kapiteiniglo

835

terneuzen

door kapiteiniglo » Wo Aug 10, 2016 7:47

Dus voortaan neem ik mijn camera mee :lol:

Ik zit dit topic te volgen omdat ik er binnenkort ook eens heen wil, maar als ik het allemaal lees dan gaat mijn zin al een beetje over.

Staan er ook meer bakken dan in de store of valt dat tegen?
Volgende