Over Ebay, over Bricklink, over Marktplaats enz. Géén advertenties.
no avatar
User

m4rtinb

35

Di Dec 03, 2013 17:07

3450 Pedestal kopen: losse onderdelen of compleet?

door m4rtinb » Wo Dec 04, 2013 19:59

Ik ben mij aan het oriënteren om een volledige 3450 te kopen, dus met de custom made pedestal die er waanzinnig uit ziet en de set helemaal compleet maakt.

Nu bestaat dat ding uit zo'n 6.800 bricks. Ik vroeg me af of het echt de moeite loont om de handleiding te kopen en al deze steentjes via verschillende kanalen aan te schaffen, of gewoon in 1 keer de set te kopen (bij de persoon die hem ook ontworpen heeft).

Aantal dingen die mij te binnen schieten:
Bricks zijn in NL/Europa volgens mij een stuk duurder dan in the US (doe dit nog niet zo lang, dus weinig ervaring mee, maar viel me op bij paar steekproeven).

Als ik ze allemaal in de US bestel (en in kleine porties) heb ik geen last van invoerrechten, alleen in verhouding hoge verzendkosten. Ik weet niet of die opwegen tegen prijsvoordeel materiaal.

Ik kan die sokkel in 1 keer vanuit de US bestellen. Dat wordt dan 21% BTW en mogelijk invoerrechten (ik kon niet zo snel iets vinden op douanesite, dus wie weet of invoerrechten er nog bijkomen?) en inklaringskosten. Daarnaast ook flinke verzendkosten natuurlijk.

De persoon die de handleiding verkoopt gaf wel aan dat er lijsten bijzitten, die je zo kunt importeren naar Bricklink, zodat aanbieders je weten te vinden (of via rebrickable?) Dit gedeelte is voor mij nogal onduidelijk, ik heb hier geen ervaring mee.

Verkoper geeft aan dat als je alle onderdelen een beetje handig scoort je rond de $ 950,- moet kunnen slagen. Als je alles voor MSRP koopt ben je rond de $ 1.300,- kwijt. Set kost op Ebay $ 1.850,-, buiten Ebay zal het $ 1.800,- zijn. Dan verzenden nog $ 75,-

Hoeveel zoekwerk er in het aankopen van de afzonderlijke steentjes gaat zitten zou ik eerlijk gezegd niet weten 

Wie o wie heeft er wat wijze raad voor mij?

Geen haast overigens, want ik moet eerst nog een mooie 2ehands 3450 op de kop tikken (heb gekeken om die zelf te bouwen, maar die zandgroene steentjes zijn wel heel erg aan de prijs als je ze los wilt kopen). En ik zal eerst nog wat Lego moeten verkopen voordat ik een investering van deze omvang ga maken :-)