Over Ebay, over Bricklink, over Marktplaats enz. Géén advertenties.
Gebruikers-avatar
User

Sato

332

Do Jul 01, 2010 15:26

Omgeving Alkmaar.

Re: Ervaringen met webwinkels

door Sato » Vr Feb 16, 2018 12:40

Helemaal mee eens, En was niet op jouw reactie gericht maar in het algemeen.

Het probleem zit hem naar mijn mening vooral in het aan algoritmes overlaten van dit soort controle op producten.
Dat is gedoemt om te falen.

Overigens wordt Ninjago Movie set: 70617 De tempel van het ultieme wapen door amazon.de nog altijd niet naar Nederland verzonden.
Gebruikers-avatar
User

RetiredLegoSets

96

Zo Feb 07, 2016 23:28

door RetiredLegoSets » Za Feb 17, 2018 2:14

Sato schreef:Vrees dat dit ook echt de reden was, Aantal Ninjago Movie sets werden eerst ook niet naar Nederland verstuurd en nadat ik Retiredlegosets zijn/haar reactie in dit topic las wel.

Gister eindelijk 70613 Garma Mecha Man met mooie korting kunnen bestellen, Nu even afwachten wanneer ze weer met die tempel stunten. En dan heb ik alle sets van dat thema die ik wou.

Antwoord op de Quiz: De 70613 (mes?) was inderdaad een van de twee sets, de andere was de 60156 (machete).
Gebruikers-avatar
User

Obelix1971

155

Zo Dec 09, 2012 16:58

Rossum

door Obelix1971 » Wo Apr 18, 2018 21:34

Ik weet niet of het hier goed staat? (want ik heb geen ervaring met deze winkel)

Ik weet dat Lego soms als "het beste beleggingsobject" wordt gezien, maar door toeval kwam ik op deze site uit:
https://www.dropshippingcentrale.nl/spe ... ort/prijsl

Weet niet wat ik erop moet zeggen, weet dat er sets zijn die niet meer "op de markt zijn" sterk in prijs stijgen, maar hier gaat het om sets die nog gewoon te koop zijn. :freaked:
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
2960

Vr Jan 31, 2014 15:39

door Aangord » Do Apr 19, 2018 10:35

soooo.. wat een afzetters zijn dat dan? :freaked:
Oeh kijk, ik heb nu ook een onderschrift!
no avatar
User

jelle_city

Rang

premium

premium
359

Ma Mrt 29, 2010 6:42

Urk

door jelle_city » Do Apr 19, 2018 14:49

Even een korte uitleg wat het woord dropshipping betekend...

Persoon A besteld op de website van persoon B een product. Nadat de bestelling door persoon B is ontvangen en betaald, plaatst persoon B de bestelling bij een andere winkel/groothandel/leverancier (of te wel: persoon C)

Persoon C stuurt de producten naar persoon A en handelt de financiële transactie af met persoon B. Zo heeft persoon B een mooie winst zonder winkel/loods/voorraad/personeel te hebben en de producten in principe niet ziet...
Gebruikers-avatar
User

fonz

Rang

premium

premium
984

Zo Jan 13, 2008 8:03

Brick-Enschot

door fonz » Do Apr 19, 2018 16:31

Dan moet persoon A iets verder kijken en direct bij persoon C bestellen, en niet naderhand gaan lopen janken dat persoon B profiteert van persoon A.......
Gebruikers-avatar
User

Obelix1971

155

Rossum

door Obelix1971 » Do Apr 19, 2018 17:15

Dat is ook zo, en ik verbaas mezelf vaak dat er zulke prijsverschillen zijn.
Kijk meestal eerst even op Markplaats wat een beetje de prijs voor een set is.

Maar 20,90 vragen voor een zakje CMF (serie 18) en die dan aanprijzen met 32% korting vindt ik toch wel een enorm verschil t.o.v. de 3,99 die Lego vraagt
Gebruikers-avatar
User

Aurum

Rang

premium

premium
227

Wo Okt 21, 2015 19:01

door Aurum » Di Dec 18, 2018 18:07

Iemand ervaringen met A2toys? Gewoon betrouwbare en goede levering?
"A wise man once said nothing"
Gebruikers-avatar
User

Mooste

Rang

premium

premium
373

Wo Feb 17, 2016 12:25

Den Dungen

door Mooste » Vr Dec 28, 2018 9:12

Aurum schreef:Iemand ervaringen met A2toys? Gewoon betrouwbare en goede levering?

Zeker! Word gerund door AFOL's!
no avatar
User

ggj

841

Zo Okt 14, 2012 21:50

door ggj » Vr Aug 16, 2019 12:20

Net voor het eerst een bestelling van IWOOT ontvangen. Ging helemaal perfect! Ik had de standaard verzendmethode aangegeven zonder tracking (was gratis verzending) maar kreeg bij de bevestiging alsnog te horen dat het wel met tracking was. De set zou maandag of dinsdag geleverd worden maar kwam vandaag al binnen :duim:
no avatar
User

jelle_city

Rang

premium

premium
359

Urk

door jelle_city » Zo Sep 22, 2019 10:52

Vrijdagochtend rond 5.30 uur een bestelling geplaatst bij A-tembo en meteen betaald met iDEAL.
Vervolgens later op de dag wordt de webshop gesloten vanwege de extreme drukte en het niet actueel hebben van de voorraad status.

Ben benieuwd wat ik van mijn bestelling ontvang, en wanneer. Lijkt wel radiostilte. Ook op berichten op hun facebookpagina wordt niet gereageerd.
no avatar
User

Jetser

Rang

Nieuw

Nieuw
26

Zo Mei 19, 2013 11:02

door Jetser » Zo Sep 22, 2019 12:26

Ik heb om Donderdag om 23.30 besteld ( 10255, 10260, 10265 en wat Harry Potter sets ).

Deze sets zijn zaterdag keurig verpakt hier afgeleverd.
Gebruikers-avatar
User

UrbanErwin

Rang

premium

premium
697

Do Mei 02, 2013 7:19

Zwolle

door UrbanErwin » Zo Sep 22, 2019 14:38

Heel erg jammer dat er niet een Zwolle komt, klinkt als een goeie bijbaan.

Spoiler:
Foto's: Flickr
'Sorry mijn naam is niet UrbanEdwin'
Gebruikers-avatar
User

mark1991t

1691

Ma Mei 09, 2011 14:15

Ommen (Overijssel)

door mark1991t » Zo Sep 22, 2019 15:19

Mijn bestelling bij A-tembo is geplaatst en betaald op donderdag om 23:48. Ik heb de gebruikelijke bevestiging gehad en in mijn account is de status aangepast naar geprint. Meer heb ik er nog niet van vernomen. Het bestellen alleen al duurde ook zo'n 3 kwartier en ik kreeg het idee dat de actie live ging rond 23 uur op donderdag.
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
2960

door Aangord » Zo Sep 22, 2019 18:39

Het is heel erg druk in de fysieke Lego speciaal zaken. In Gouda bv wordt er vanavond nog overgewerkt met bestellingen en winkel bijvullen. Dus de webwinkel bestellingen kunnen wat achter lopen.
Gebruikers-avatar
User

mark1991t

1691

Ommen (Overijssel)

door mark1991t » Ma Sep 23, 2019 16:28

mark1991t schreef:Mijn bestelling bij A-tembo is geplaatst...

Ik heb inmiddels de bevestiging van versturen, dus het zal wel zijn goed gegaan.
Gebruikers-avatar
User

LegoRK

Rang

premium

premium
3217

Do Nov 30, 2006 16:18

Hardenberg - the place to be ;)

door LegoRK » Ma Sep 23, 2019 18:14

Nou, ik kan nu helemaal niks in mijn winkelmandje stoppen online. ...
"Het leven zit vol verrassingen, waarvan weinigen aangenaam."
MyBrickshelf en Mijn andere foto's
Gebruikers-avatar
User

mark1991t

1691

Ommen (Overijssel)

door mark1991t » Ma Sep 23, 2019 18:18

Volgens hun bericht op de hoofdpagina gaat dat ook nog wel enkele dagen duren, zie onder.

######### Vanaf nu is het tijdelijk niet meer mogelijk om online te bestellen (ook niet via email) ivm de drukte van de lego crazy days. We verwachten dat dit enkele dagen zal duren. Iedereen hartelijk bedankt voor jullie geduld en begrip en bestellingen######
no avatar
User

jelle_city

Rang

premium

premium
359

Urk

door jelle_city » Di Sep 24, 2019 21:22

In tegenstelling tot mij vorige berichten over A-tembo, heb ik vanmiddag mijn bestelling in goede orde compleet ontvangen.
Bestelling was verpakt in zo'n stevige bruine omdoos, en opgevuld met luchtkussens. Hierdoor bleef alles netjes op zn plaats.
Gebruikers-avatar
User

mtvgn

107

Wo Sep 11, 2013 13:47

Utrecht

door mtvgn » Vr Sep 27, 2019 0:10

Zo snel nog terwijl je pas vrijdagochtend besteld hebt?? Mijn bestelling van 23:55 op donderdagavond heeft nog steeds status 'geprint', dus ik hoor al een week niks ...
Gebruikers-avatar
User

mark1991t

1691

Ommen (Overijssel)

door mark1991t » Vr Sep 27, 2019 12:38

En ook meteen betaald?
Gebruikers-avatar
User

mtvgn

107

Utrecht

door mtvgn » Vr Sep 27, 2019 17:36

Jazeker. Ik gok dat de voorraad van 1 van de twee sets die ik besteld heb niet toereikend was en dat ik daarom nog aan het wachten ben, maar goed, we gaan het zien ...
Gebruikers-avatar
User

mark1991t

1691

Ommen (Overijssel)

door mark1991t » Vr Sep 27, 2019 17:42

Ik heb 15 sets besteld, waarvan er 1 niet geleverd kon worden. De 14 sets zijn netjes geleverd en die ene set hebben ze geannuleerd. Dat ging om een klein city-setje, dus dat was niet zo belangrijk, maar die bestelling is hier van de week al geleverd.
Gebruikers-avatar
User

SollX

108

Ma Aug 20, 2018 20:39

Dronten

door SollX » Za Sep 28, 2019 8:58

Ik heb vrijdag ochtend nog besteld, en meteen betaald. Maar ik heb nog niets binnen.

Wel netjes een mailtje terug gehad of mijn betaling goed was doorgekomen.

Ze geven aan dat het wel even kan duren, dus ik wacht wel even.. maar wachten duurt wle lang :p
Gebruikers-avatar
User

mtvgn

107

Utrecht

door mtvgn » Ma Sep 30, 2019 19:40

Nou, het is nog erger dan ik dacht, ze zijn gewoon allebei geannuleerd omdat ze 'uitverkocht' zijn :?

Sorry, maar dat vind ik toch eigenlijk niet kunnen. Je kan niet iemand die er zo snel bij was, na zo'n lange tijd maar gewoon laten zitten en niet eens iets aanbieden als goedmakertje of zo omdat je zelf als bedrijf zo hebt lopen prutsen. Ik heb o.a. gelezen dat er mensen zijn die tussen in het winkelmandje doen en het daadwerkelijk bestellen artikelen zijn kwijtgeraakt, wat op zich al vrij slecht is, want dan loopt je voorraadsysteem achter, maar dat betekent dat er wel een voorraadsysteem in werking is en dan mag dit dus niet gebeuren!

Ik ga sowieso een klacht indienen, maar me nu nog even beraden op de bewoording daarin, omdat ik eigenlijk beide sets alsnog voor de kortingsprijs wil zodra die weer op voorraad zijn, maar ja, ik gok dat zij erop hopen dat mensen dit soort acties maar gewoon gelaten accepteren, nou echt niet :censuur:
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26249

Ma Jan 27, 2003 19:04

Meijel

door stuifzand » Di Okt 01, 2019 7:54

Wat wil je dan? Sets met heel veel korting die dan op zijn en dat ze een nieuwe voor je toveren?
Soms lijkt het of mensen denken dat winkeliers sets voor niks krijgen van Lego.
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
2960

door Aangord » Di Okt 01, 2019 8:09

Of een winkel kiezen die zijn online en fysieke voorraad wel beter weet te reguleren in een systeem.

Of niet online bestellen bij een knotsgekke actie* maar gewoon naar een fysieke winkel als je daar een doos uit het schap kan pakken en vasthouden tot je bij de kassa bent heb je hem gewoon he kan dan niet meer fout gaan.

* met dit soort acties kun je van te voren voorspellen dat het hard, heel hard gaat. zeker als zoals "wij" wat meer weet van lego dan de gemiddelde burger.
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26249

Meijel

door stuifzand » Di Okt 01, 2019 8:58

Als een webwinkel zn shop stil zet omdat ze het niet meer aankunnen dan is er wat aan de hand. Dan proberen ze verdere ellende te voorkomen.
Ik vind het altijd jammer om te zien hoe sommige mensen die ellende tot de laatste druppel willen uitmelken.
Elke retailer wil het de klant naar de zin maken, anders ga je dit niet doen, maar er zijn grenzen.
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26249

Meijel

door stuifzand » Di Okt 01, 2019 9:02

Aangord schreef:* met dit soort acties kun je van te voren voorspellen dat het hard, heel hard gaat. zeker als zoals "wij" wat meer weet van lego dan de gemiddelde burger.

Nou. Eigenlijk niet.
Het is maar net hoe de wind waait ;)
Gebruikers-avatar
User

mtvgn

107

Utrecht

door mtvgn » Wo Okt 02, 2019 20:20

Nu wordt het helemaal gek, ik had mijn geld nog niet teruggestort gekregen en dus bedacht dat ik dat vanavond in de klacht mee zou nemen, maar ik heb eind van de middag een mail gekregen dat mijn bestelling onderweg zou zijn en hij lijkt nu morgen overdag bezorgd te worden. Het zal mij benieuwen of ik ze inderdaad allebei krijg, want eergisteren waren beide sets nog uitverkocht :raiseone:
Gebruikers-avatar
User

mtvgn

107

Utrecht

door mtvgn » Do Okt 03, 2019 18:48

Beide sets zijn toch bezorgd vandaag. Nou, alsnog bedankt voor deze geweldige deal A-Tembo! Al zitten er wel wat foutjes in jullie bestelproces, maar daar zijn jullie zelf denk ik ook al wel achter :P
Gebruikers-avatar
User

SollX

108

Ma Aug 20, 2018 20:39

Dronten

door SollX » Do Okt 03, 2019 20:27

mtvgn schreef:Nu wordt het helemaal gek, ik had mijn geld nog niet teruggestort gekregen en dus bedacht dat ik dat vanavond in de klacht mee zou nemen, maar ik heb eind van de middag een mail gekregen dat mijn bestelling onderweg zou zijn en hij lijkt nu morgen overdag bezorgd te worden. Het zal mij benieuwen of ik ze inderdaad allebei krijg, want eergisteren waren beide sets nog uitverkocht :raiseone:

helaas heb ik gisteren ook de mail gekregen dat mijn sets waren uitverkocht... alleen mijn geld is wel terug gestort :notimpressed:
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
2960

door Aangord » Do Okt 03, 2019 21:50

mtvgn schreef:..... Nou, alsnog bedankt voor deze geweldige deal A-Tembo!...

Volgens mij bedank je de verkeerde.
LEGO Nederland heeft deze actie landelijk verplicht en hapt de rekening van die 25% korting. Want de landelijke Lego verkoop cijfers liepen wat achter.

Elders op het forum heb ik ook al gemeld dat het een landelijke actie vanuit Lego is. En geen kadootje bedacht door bovenstaande winkel.
Gebruikers-avatar
User

mtvgn

107

Utrecht

door mtvgn » Do Okt 03, 2019 23:31

Nou, in zoverre dat A-Tembo 25% korting gaf op hun toch al lagere prijzen, daarmee waren ze nog een stuk goedkoper dan de Intertoys en zo en daarom werd het ook zo'n gekkenhuis.
no avatar
User

ggj

841

door ggj » Vr Okt 04, 2019 11:43

Ik heb 23 september besteld maar nog niets gehoord. Er staat nu op de site dat het tot 3 weken kan duren, was vorige week nog 2 weken.
Gebruikers-avatar
User

dip

Rang

premium

premium
5651

Wo Nov 23, 2005 11:33

Groningen

door dip » Za Okt 05, 2019 19:07

Grote doos van mr bricks met mijn technic offroader en... Hmm de 42098 (technic autotransport) ipv de 42089 (kleine rode technic boot). En om het 8 jarige buurjongetje nou een €120 set ipv een €10 set voor zijn verjaardag te geven wordt ook wat gortig. Dus maar even een mailtje gaan sturen om te vragen hoe we dit gaan aanpakken.
no avatar
User

ggj

841

door ggj » Zo Okt 13, 2019 22:51

dip schreef:Grote doos van mr bricks met mijn technic offroader en... Hmm de 42098 (technic autotransport) ipv de 42089 (kleine rode technic boot). En om het 8 jarige buurjongetje nou een €120 set ipv een €10 set voor zijn verjaardag te geven wordt ook wat gortig. Dus maar even een mailtje gaan sturen om te vragen hoe we dit gaan aanpakken.

Hier had toch iemand een keer een UCS Super Star Destroyer op die manier gekregen?

Mijn bestelling van A-Tembo is deze week geleverd. Duurde wat langer als verwacht maar wel netjes geleverd. Waar ik niet zo blij mee ben is de opzichtige doos met koeienletters ‘A-Tembo’ en ‘Lego’ erop. Ik zie dat liever in een onbedrukte doos.
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
4026

Ma Jan 08, 2007 21:14

Groene hart

door aawsum » Ma Okt 14, 2019 7:49

Wat is daar mis mee dan? Dat is gewoon reclame. Pakketpost is verzekerd dus als er iets mee gebeurt is er alsnog niks mee aan de hand.
FaceBook
Instagram
of Flickr via het wereldbol knopje hier links onder mijn avatar
Gebruikers-avatar
User

Obelix1971

155

Rossum

door Obelix1971 » Ma Okt 14, 2019 9:20

Voor het eerst niet helemaal gekregen wat ik besteld had.
Bij bouwsteenwinkel het Shakespeare poppetje besteld, wordt compleet afgebeeld (dus met veer en tile) en kreeg h'm helaas met een andere tile (landkaart).
Gelijk e-mail gestuurd op vrijdag en dinsdag gebeld.
Helaas na 1 week nog geen reactie.
Vorige