Leun achterover, en kom lekker bij van de drukke werkweek/-dag in de Lego Lounge.
Lekker kletsen, minder serieus mag ook.
Gebruikers-avatar
User

TJoling

Rang

premium

premium
3004

Zo Aug 06, 2006 13:37

winterswijk

Re: Kleermakerszit favoriete bouw-houding?

door TJoling » Ma Feb 16, 2009 21:27

eerder spreide ik een deken uit op de grond en daar werd dan de bak ongesorteerde lego op gestort. op een gegeven moment 2 ladekasten voor m'n 15e verjaardag gekregen om de lego in op te bergen/sorteren. ik bouwde toen veel aan m'n bureau, waar ik eigenlijk huiswerk moest maken(huiswerk, welk huiswerk? :raiseone: ). ging overigens voor geen meter, bureau lag altijd helemaal vol. voordeel: had de computer bij te hand. heb half jaar geleden hele bups naar de andere kant van de muur verhuist, naar een aparte tafel. heb nu mooi veel ruimte, en minder gezeur dat ik m'n bureau moet opruimen. nadelen: moet nu naar de computer lopen als ik iets wil opzoeken en er vallen altijd kleine onderdeeltjes op de grond. ook niet zo goed voor de rug.
oude situatie:http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=314126 tm 5e rij is oude situatie
nieuwe situatie:http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=3489265

oja, het ging om de zit houding he? nou eerder op de grond altijd op de knietjes, hielden m'n knieen altijd goed, ik bouwde altijd maar een paar uur achter elkaar, maar dan moest ik stoppen omdat m'n onderrug begon te zeuren. sindsdien op een bureau stoel gezeten en nooit meer last gehad. tot ik een paar weken terug m'n gewone blokjes op kleur ging sorteren, bak opkop op de grond, maar dan was het na een half uurtje gebeurd, dan vonden m'n knieen me niet meer lief, en dat was geheel wederzijds :P
The highway to succes is always under construction
Gebruikers-avatar
User

LegoRK

Rang

premium

premium
3212

Do Nov 30, 2006 16:18

Hardenberg - the place to be ;)

door LegoRK » Do Feb 19, 2009 10:47

Meestal bouw ik sets op de eettafel op.
Maar als ik moc dan zit ik ook in een andere kamer en dus op de grond en jawel: in kleermakerszit. Meestal houd ik dat wel een paar uur vol, maar wel eens wisselen met de benen.
"Het leven zit vol verrassingen, waarvan weinigen aangenaam."
MyBrickshelf en Mijn andere foto's
Gebruikers-avatar
User

legotrucks

4356

Zo Okt 19, 2003 21:18

Verweggisstan

door legotrucks » Za Feb 21, 2009 0:41

Toen ik nog thuiswoonde verhuisde ik ook snel naar de grond omdat een MOC steeds groter werd. In de kleermakerszit kan ik prima 'uit de voeten'. Alleen krijg ik na verloop van tijd last van m'n onderrug (ik heb echt een goede rugleuning nodig). Nu ik een diepere en langere werktafel heb is het voor mij niet meer nodig om op de grond te zetelen.

De hobbykamer ziet er thans zo uit:

Afbeelding

Het werkblad meet 280 x 80. Daardoor zitten de boven lades wel erg hoog, maar daar zitten dan ook de onderdelen die ik niet vaak of helemaal niet gebruik. De tijd zal het leren, ik heb er nog nauwelijks achter gezeten (alleen met het herindelen van alle onderdelen en het bouwen van twee 12V trein sets).

De modellen staan op planken aan de andere wand. Op de plank onder de modellen heb ik bakken staan met onderdelen waar ik er heel veel van heb. Je draait je om en je hebt het voor het grijpen. De bakken zullen ook wel op de grond belanden, maar daar gaan zitten heeft niet zo veel nut.

Afbeelding

Beetje 'fuzzy' foto's, maar ze zijn gemaakt met een hele oude Nikon Coolpix 950.
Mijn website: www.dennisbosman.nl
Volg mij ook op Facebook!
Gebruikers-avatar
User

LNB

350

Za Jun 16, 2007 17:10

Nijmegen

door LNB » Za Feb 21, 2009 20:59

Eerder zat ik ook altijd op de grond met de LEGO op een groot kleed en dan ook wel eens in kleermakerszit.
Afbeelding
Maar volgens mij zat ik ook wel vaak op m'n knieën, dan kun je makkelijker iets pakken dat aan de andere kant van het kleed ligt.
Toen ik de LEGO mee had genomen van m'n ouders naar m'n kamer heb ik het ook nog een tijdje op de grond gehad, maar dan wel in bakken.
Afbeelding
Later is het verhuist naar een bureau en ladekastjes.
Afbeelding
Momenteel zit m'n vriend achter dat bureau, zit ik met een computer achter zijn bureau en is de LEGO verhuist naar de eettafel waar ik eerder met m'n laptop zat (een beeldscherm op ooghoogte is toch fijner). Er zijn ondertussen ook nog wat ladekastjes bij gekomen :wink: .
Afbeelding
Grote projecten gaan alleen nog wel naar de grond omdat er anders geen plaats meer is om te eten aan de tafel. Ik bouw dan aan de tafel en zet het vervolgens op een plaat op de grond neer.
Afbeelding
En als het daar in de weg staat (zoveel ruimte hebben we nou ook weer niet) gaat het naar de bank, maar dan kun je daar weer niet zitten, dus dan gaat het weer terug naar de tafel :lol:
Gebruikers-avatar
User

Teup

1397

Zo Mei 02, 2004 14:59

Leusden

door Teup » Ma Apr 13, 2009 14:17

Aan een bureau bouwen kan ik gewoon niet, ik snap mensen die dat kunnen niet :P Sowieso word ik omringd door bakken en moet ik alle kanten op kunnen om wat te pakken en te proberen, ooit eens aan een bureau geprobeerd maar dat eindigde binnen een kwartier alweer op de grond :P Ik zit altijd met m'n linker voet onder m'n zitvlees en m'n rechter knie omhoog - dat is een speciale legohouding die ik mijn hele leven al heb, in spiegelbeeld kan ik 'm niet :lol:
Whatever you do, don't.
Gebruikers-avatar
User

harmjan

1115

Ma Mrt 26, 2007 10:14

Kollum, Friesland

door harmjan » Ma Apr 13, 2009 15:57

Op de grond bouwen kan ik gewoon niet, ik snap mensen die dat kunnen niet :P :look:

Nee, Ik heb dus sinds kort een bureau om aan te werken. het bevalt me heel goed. Het enige minpuntje dat ik kan bedenken is dat er soms wat op de grond valt. :)
Playing with LEGO every day, keeps the docter away.

brickshelf
Gebruikers-avatar
User

BrickJohannes

Rang

premium

premium
5252

Vr Jun 06, 2008 13:29

Burgum (friesland)

door BrickJohannes » Ma Apr 13, 2009 16:01

ik heb grote tafel waar ik aan kan zitten bouwen en dan nog eens plank van 50 cm diep en 2 meter lang ofzo
waar 6 ladenkastjes op staan met lego en op uit einde zit plank vast aan 2 grote metalen laden kasten en in midden nog vol met lego bakken

dit allemaal op zolder waar ook nog eens 2 bed boxen van 1x1 meter staan als opper vlakte en 20 cm hoog die vol zitten met trein wagons en kast vol met city lego

en op me kamer nog vitrine kastje vol met mijn mooiste treinen

ik bouw vooral aan het bureau boven of op me kamer achter de computer

en nieuwe sets op de bank als ze klein zijn als groot zijn bij keukentafel met vele chineese bakjes om me heen
* Lego overal en nergens, behalve waar het hoort *
Gebruikers-avatar
User

koffiemoc

Rang

premium

premium
2569

Zo Sep 07, 2008 17:54

Zutphen

Re: Slow chat VII - Hoor wie klopt daar kind'ren?

door koffiemoc » Ma Apr 13, 2009 22:17

mahjqa schreef:Ik heb trouwens een theorie dat legobouwers erg bedreven zijn in de kleermakerszit. Wie hier bouwt/bouwde ook in die houding?

Nog steeds, met je knie? Beterschap gewenst in ieder geval!

Vroeger, in de jaren BDA (Before Dark Ages) bouwde ik net als ieder kind uiteraard op de grond. Vaak probeerde ik de kleermakerszit (en later, toen ik wat over yoga had gelezen voor een werkstuk, ook de halve lotus), maar dan kon ik niet flexibel genoeg om me heen en ver voor me uit graaien en "goud wassen". Dus op me knieën en na drie uur proberen op te staan op twee dooie tafelpoten. :notimpressed:

Of m'n knieën 't nog trekken weet ik niet, maar m'n onderrug niet. De fysio heeft me al ernstig gemaand om anders te leren zitten en bewegen wil ik een echte hernia voorkomen. Dus bouw ik nu aan tafel, gezeten op een rijdende burostoel. De verdeelbakken met fijn spul staan langs de randen van de tafel, wat het bouwoppervlak helaas beperkt. De overige bakken staan in een soort mislukte kring rondom me op de grond, af en toe neem ik zo'n bak op schoot.

Ideaal is het niet, maar mijn hoek op de zolder (het zal ook niet) heeft ook niet de ideale afmetingen. Het beste zou een ronde werkplek zijn met een rond buroblad om me heen, waartussen ik heen en weer cross op de burostoel. Met ladenkastjes her en der onder het blad voor de minder vaak gebruikte onderdelen. En een plek voor de PC/monitor voor inspiratie, schaaltekeningen etc. Iemand nog een huis met torenkamer in de aanbieding? :D
Baldrick, have you no idea what irony is? Yeah. It's like goldy and bronzy, only it's made of iron.
my koffiemocs @ flickr.
Gebruikers-avatar
User

Rusty

14444

Di Aug 03, 2004 19:46

Emmeloord

door Rusty » Di Apr 14, 2009 7:16

Je kan solliciteren naar de job van J.P. B. Wordt dat torenkamertje ook eens nuttig gebruikt... :lol:
Je kan nooit te veel Lego hebben, hooguit te weinig ruimte om het netjes op te bergen...

Wil je weten wat ik met mijn Lego doe?
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=Roestig
Gebruikers-avatar
User

mahjqa

5562

Ma Feb 07, 2005 1:03

Utrecht

Re: Slow chat VII - Hoor wie klopt daar kind'ren?

door mahjqa » Di Apr 14, 2009 8:29

koffiemoc schreef:
mahjqa schreef:Ik heb trouwens een theorie dat legobouwers erg bedreven zijn in de kleermakerszit. Wie hier bouwt/bouwde ook in die houding?

Nog steeds, met je knie? Beterschap gewenst in ieder geval!

Tsja, nu is het een beetje zittend/liggend/hangend... kleermakerszit is even afgeschreven. Ik heb al een bureau gereserveerd om op te gaan bouwen, maar dan moet ik eerst mijn opslagplaats (de grond :P ) opruimen, en dat duurt nog wel even.
Niet krabben, daar wordt het alleen maar erger van.
Gebruikers-avatar
User

Bricknook

3570

Ma Mrt 23, 2009 17:56

Nuenen

door Bricknook » Di Apr 14, 2009 9:20

Bij mij gaat het half om half. Ik doe veel op de grond. Maar ik heb ook een houten plank tegen de muur staan. Die gebruik ik hoofdzakelijk om projecten naar benden te dragen. Die plank leg ik tegenwoordig ook regelmatig op de rand van mijn bed. Dan zet ik het bouwproject erop en kan ik staand/hangend werken. Ik heb een halve hoogslaper, vandaar.
Geschiedenis is de versie van het verleden, waarover men heeft besloten het eens te zijn. (Napoleon Bonaparte)
Gebruikers-avatar
User

legomannetje

2700

Vr Okt 24, 2003 9:08

Highland

door legomannetje » Wo Apr 15, 2009 17:20

Vroeger thuis had ik de beschikking over een ruime zolder (zolang we geen logé's hadden, want dat was tevens de logeerkamer). Daar dus alle ruimte om een stad neer te zetten + voldoende ruimte om te bouwen op de grond.
Later ook wel eens beneden in de woonkamer een legostad gebouwd op een grote plaat die per dag meerdere malen tussen eettafel en salontafel heen en weer getild werd, omdat de eettafel ook voor het eten moest worden gebruikt en de salontafel ook voor koffie en thee enz. Dat idee van die plaat komt eigenlijk van het puzzelen, waarbij we samen aan de eettafel puzzelstukjes zaten te leggen en voor het eten werd de plaat met puzzel onder de bank geschoven. Omdat de legostad niet onder de bank paste mocht toen de plaat op de salontafel geplaatst worden als we gingen eten :lol:

De schaarse momenten dat ik nu bouw zit ik meestal op de grond met diverse bakjes en losse onderdelen om me heen. Omdat ik regelmatig weer ergens anders een onderdeeltje vandaan moet halen sta ik vaak genoeg op en ga daarna weer in een andere houding zitten.
Kind 1: "Kijk een goederentrein"
Kind 2: "Nee, joh, dat heet een betere trein"
no avatar
User

Turbinetech

23

Wo Aug 29, 2012 21:34

door Turbinetech » Wo Aug 29, 2012 21:55

Hallo allemaal,

Voor mij geen kleermakerszit meer. Als kind van m'n 2e tot m'n 15e met de LEGO op de vloer. Nu na m'n "Dark Ages" achter purpose build buro op zolder. Heb van het op de vloer liggen wel speling op de knieën gekregen (afgekeurd voor Mill. Dienst :P ).

Ben hier net nieuw op LowLug en m'n zolder. Foto's volgen nog. Eerst rest van het huis afmaken (plinten en zo...)
Gebruikers-avatar
User

105XF

83

Ma Sep 27, 2010 15:10

door 105XF » Do Aug 30, 2012 3:45

Hé luitjes,
De meeste dingen doe ik gewoon op de grote eetkamer tafel beneden, om toch gezellig erbij te zijn (het gezin) maar op zolder bij de grote stad is op dezelfde hoogte in een nis een keurig bureau met plankjes etc. De hele baan is op 85cm hoogte gemaakt dus wat ik af heb zet ik zo weer achter me neer. Ideaal. Dit weekend op de "salontafel" een BrickComic zitten maken, dus in kleermakerzit, knieën etc maar daar had ik behoorlijk spijt van na 2 uur :?
De BrickComic heeft er niet onder geleden, die is wel gelukt :duim:
Grjts JAP 8-)
Don't panic, I am in my own world. They know me there....
Gebruikers-avatar
User

LegoMathijs

Rang

premium

premium
1623

Wo Aug 24, 2011 10:59

door LegoMathijs » Ma Sep 03, 2012 15:43

Als ik in de Legokelder bouw, sta ik altijd tijdens het bouwen. Als ik ergens anders in huis bouw, dan zit ik meestal.
Op de grond bouwen doe ik eigenlijk nooit. Altijd aan een tafel :)
Flickr: http://www.flickr.com/photos/mathijslegofan/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
User

dirk klijn

868

Do Okt 28, 2010 14:17

Woudrichem

door dirk klijn » Ma Sep 03, 2012 16:07

Ook hier een kleermakerszit. Erg goed voor je rug is het inderdaad niet :lol:. Ik hoop binnenkort een bureau te krijgen/doen samen met een nieuw opbergsysteem voor de lego.
Don't stop 'til you get enough.
Gebruikers-avatar
User

legolijntje

1017

Ma Feb 21, 2011 8:55

Omgeving Utrecht

door legolijntje » Ma Sep 03, 2012 21:08

dirk klijn schreef:Ook hier een kleermakerszit. Erg goed voor je rug is het inderdaad niet :lol:. Ik hoop binnenkort een bureau te krijgen/doen samen met een nieuw opbergsysteem voor de lego.

Nou, ik heb ook jarenlang op de grond gezeten, ik heb nu sinds 3/4 jaar een bureau voor mn lego, en naast dat het 1000% beter zit, is het ook nog eens makkelijker bouwen als je een aantal van die ladekastjes neemt. :duim:

Kortom; probeer dat bureau z.s.m. te krijgen :P
Mijn...
...Brickset
...Flickr
Gebruikers-avatar
User

Elex

Rang

premium

premium
232

Ma Feb 02, 2009 12:39

Dordrecht

door Elex » Ma Sep 03, 2012 21:53

Normaal zit ik op een stoel tijdens het bouwen.
Maar nu ben ik een poos bezig met een groot project op het dressoir.
Daar is een stoel te laag dus ik sta de laatste tijd tijdens het bouwen.

Greetz, Elex
Gebruikers-avatar
User

Brick_in_the_Wall

35

Vr Nov 11, 2011 1:37

door Brick_in_the_Wall » Wo Nov 14, 2012 0:21

Kleermakerszit maar wel op een kussentje. Dat kussentje is naar mijn weten nooit op de bank beland sinds ik het heb gekregen, maar linea recta naar de hobby gegaan. Ik heb 't idee als ik langere tijd achter elkaar met Lego bezig ben en ik zou aan een tafel zitten, dat ik het in m'n schouders of bovenarmen zou gaan voelen omdat je vaker je armen optilt. Als je op de grond zit kun je ze ontspannener laten afhangen. Af en toe van houding veranderen door op de zij te liggen en ik onderbreek het ook vaak genoeg met iets anders.
Gebruikers-avatar
User

sky4walker

1003

Ma Okt 20, 2003 21:19

bergen op zoom

door sky4walker » Wo Nov 14, 2012 8:33

Het bouwen gebeurt bij mij meestal staand. Bij grotere layouts is het haast onmogelijk om erbij te gaan zitten. Op de grond bouwen is ook geen optie omdat alle bouwwerken op de bouwtafels staat. Ik heb wel altijd te weinig ruimte om alle bakken neer te zetten rondom, maar dat heeft meer te maken met te lui zijn om de bakken weer in de rekken terug te zetten.
Fantasy is the impossible made probable. Science fiction is the improbable made possible - Rod Serling
http://www.dutchmoonbase.com
no avatar
User

Turbinetech

23

door Turbinetech » Vr Feb 15, 2013 21:20

Ehh hoe kan ik een foto plaatsen?

Gebruikers-avatar
User

TAFOL

Rang

premium

premium
9002

Zo Sep 14, 2008 12:11

Papendrecht

door TAFOL » Vr Feb 15, 2013 21:35

Kijk eens hier. :wink:
Just the other night I was aimlessly surfing the Internet and now here I am on
the most fantastic LEGO-forum in the world having chats with you fine people.

TAFOL Brickography op Facebook
Mijn Brickshelf
Gebruikers-avatar
User

LegoMathijs

Rang

premium

premium
1623

Wo Aug 24, 2011 10:59

door LegoMathijs » Ma Feb 18, 2013 20:13

Afgelopen dagen toren van Harry Potter kasteel MOC omgebouwd. Toren is zo hoog dat ik erbij moest staan :P
Anyway, staand bouwen vind ik het fijnst. Bouwen doe ik aan een tafel, en de kisten met onderdelen staan in kasten. Dus voor een onderdeel moet ik toch lopen dus kan net zo goed blijven staan :wink:
Flickr: http://www.flickr.com/photos/mathijslegofan/" onclick="window.open(this.href);return false;
no avatar
User

Paas

27

Di Dec 11, 2012 20:12

door Paas » Ma Feb 18, 2013 21:26

Ik ben sinds kort weer begonnen dus enige achtergrond info is misschien wel handig:

vroeger alles gewoon op de grond (1965-1973?) uitspreiden en bouwen maar, nooit last gehad van enig ongerief. In onze kinder-periode ook gewoon op de grond, net als de kids, plat op m'n buik, rechtop zittend, vaak ook met één been onder m'n kont, dat zat echt lekker, iemand anders schreef dat ook al, kan alleen maar aan één kant ander krijg je kramp. Huidig: niet meer op de grond, gewoon aan de eetkamertafel (8. pers.) sorteerbakken staan helaas niet allemaal op tafel maar aan de zijwand, dus regelmatig opstaan en zoeken. Lang zitten in deze houding vind ik eigenlijk ook niet prettig maar weet er, voorlopig, geen andere mouw aan te passen.
Over een paar maanden gaat dochterlief het huis verlate, dus...........een kamer over :look:
no avatar
User

Turbinetech

23

door Turbinetech » Wo Okt 02, 2013 19:52

Hallo, ben er ff tussenuit geweest (werk en klussen en zo), maar hier een paar foto's van m'n zoldertje :D Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
User

Endigo Vandane

631

Zo Nov 02, 2003 16:44

Roosendaal

door Endigo Vandane » Do Okt 30, 2014 14:13

In de vorige eeuw, toen ik nog jong was, was mijn favoriete houding zittend op één knie met het andere been opgetrokken zodat mijn bovenlichaam daar tegen kon steunen. Voordeel van die houding was dat je je rug niet belastte en dat je snel op kon staan of uit kon rekken om verderweg gelegen onderdelen te pakken.

Tegenwoordig bouw ik nieuw gekochte sets zittend aan een tafel.
Moccen zal veel staand gedaan worden omdat ik dan de hele tijd onderdelen moet pakken uit mijn bakken.
Maar voordat dat gaat gebeuren moet alles gesorteerd zijn. (ben ik nu mee bezig)
Bijgelovig? Ik?
Nee hoor, ik ben een waterman die zijn niet bijgelovig.
Gebruikers-avatar
User

HJR-Holland

4486

Do Jul 17, 2003 19:00

Dordrecht

door HJR-Holland » Do Okt 30, 2014 16:37

Hé, Endigo Vandane is uit de dood opgestaan! En dat vlak voor Halloween :miss:
my FLICKR account
Gebruikers-avatar
User

Theodoor

107

Wo Okt 08, 2014 21:33

door Theodoor » Do Okt 30, 2014 18:52

Sets bouw ik ook gewoon aan tafel of mijn bureau. Bij het maken van eigen bouwwerken ben ik veelal op de grond bezig aangezien er dan overal bakjes en onderdeeltjes om me heen liggen.
Gebruikers-avatar
User

RangerDog

149

Za Okt 04, 2014 15:43

Dordrecht

door RangerDog » Do Okt 30, 2014 19:29

Ik zit meestal op mijn bed, en soms op de grond, door problemen met mijn heupe kan ik niet eens in de kleermakerszit zitten xD :P
Gebruikers-avatar
User

WSM

276

Do Okt 16, 2014 19:32

Roggel

door WSM » Do Okt 30, 2014 23:52

Aan mijn bureau, achter mijn stoel. Ik heb overal op mijn kamer Lego liggen, af en toe loop ik even rond om ergens anders wat onderdelen te pakken en dan bouw ik effe wat staand.
----- Flickr ----- Eurobricks -----

"Als het alleen om die kat gaat, kun je die dan niet apart vinden of wat?"
Gebruikers-avatar
User

Mus66

32

Zo Okt 19, 2014 12:45

Assen

door Mus66 » Vr Okt 31, 2014 19:27

Mijn eigen sets bouw ik aan een tafel.
Met de kids is het altijd op de grond en heen en weer lopen tussen verschillende kasten en lego bakken.
Maar op de grond wordt steeds lastiger, als je wat ouder wordt. :(
Gebruikers-avatar
User

Fvddungen

674

Di Nov 23, 2010 16:03

Hilversum

door Fvddungen » Vr Okt 31, 2014 22:15

Zit er niemand in seiza houding? Oftewel op de knieen? Ik vind dat zelf het prettigst, maar dan wel met een kussentje onder mijn knieen. Voordeel is dat ik dan snel half overeind kan komen om verder te reiken.
Gebruikers-avatar
User

Free-Willy8

842

Zo Jan 03, 2010 13:46

Hardenberg

door Free-Willy8 » Di Nov 04, 2014 7:40

Ik bouw altijd aan een tafel en zittend op een stoel. Op de grond zitten houd ik maar heel kort vol en levert geheid pijnklachten op.
Mijn bouwthema's: Friends, Princess, Hobbit, PotC, LotR, City, PoP
Mijn topic: FreeWilly's mini Miniland
Gebruikers-avatar
User

b rick

240

Wo Apr 23, 2014 10:28

door b rick » Zo Nov 09, 2014 7:49

De kleermakerszit is voor kleermakers... :miss:

In een te volle kamer zit ik achter een giga verstelbare tekentafel die helemaal vol staat en inmiddels zo vast zit dat ie niet meer te verstellen is. Ik heb gemerkt dat ik na het bouwen toch last heb van mn rug. Dat heb ik niet als ik gewerkt heb achter dezelfde tafel. Komt omdat er vaak blokjes onder de tafel vallen waar ik net (niet) zittend bij kan en toch mijn lichaam in onmogelijke bochten rek zodat ik toch dat blokje kan oprapen...
Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
2337

Ma Sep 30, 2013 21:18

Zaandam

door Raven » Zo Nov 09, 2014 8:35

Na een jaar uit de darkages heb ik gemerkt dat ik aan mijn buro toch vaak sta. Als ik aan het sorteren of priegelen ben zit ik vaak. Maar door de layout die ik maak moet ik vaak rondlopen en dan is steeds staan en zitten erg vermoeiend.

Mijn dochter prefereerd op de knieen bouwen. :duim:
You're never 2 old for LEGO!!! <~FlickR~>
Gebruikers-avatar
User

jankusters

Rang

Nieuw

Nieuw
5

Vr Feb 23, 2018 19:00

Sittard

door jankusters » Vr Feb 23, 2018 20:23

(edit: oeps, de kwaal van een nieuwe lid; hoogbejaarde draadjes herleven)
Vroeger op knieën op de grond, maar mijn knieën doen niet meer zo mee tegenwoordig. Dus nu op m'n gemak aan eetkamertafel. Eigenlijk zittend, maar ik heb nogal de neiging om op te staan en dan voorovergebogen verder te werken (beter overzicht). Mijn rug meldt dat dat op wat langere termijn geen goed idee is. Ik ben nog een beetje zoekende naar de ideale oplossing.

Afbeelding
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
4192

Wo Nov 25, 2015 21:17

Hoorn

door sanderkoenen » Vr Feb 23, 2018 21:29

Ik zit vaak in een kleermakerszit, maar dat hou ik toch niet heel lang vol.
En dan is het afwisselen op de knieën en dan weer in de kleermakerszit. :P
Vorige