Leun achterover, en kom lekker bij van de drukke werkweek/-dag in de Lego Lounge.
Lekker kletsen, minder serieus mag ook.
Gebruikers-avatar
User

EJlol

99

Do Dec 17, 2009 17:26

Re: Algemene vragen (over van alles en nog wat, behalve Lego)

door EJlol » Wo Jan 20, 2010 21:51

mist een heleboel opties die je gewoon nodig hebt om normaal iets te kunnen doen met een tekenprogramma (layers, alpha channel, brightness/contrast, hue, etc)
Gebruikers-avatar
User

DNL

1326

Do Jan 11, 2007 14:42

Nøørwegen

door DNL » Wo Jan 20, 2010 23:01

dip schreef:EDIT: wat is er trouwens mis met mspaint?

:laughcry:
Alles, met paint kan je bijna onmogelijk fotos bewerken, en als je fotos ermee verkleint wordt de kwaliteit meteen een stuk slechter.'
Heb je wel eens de Gimp gebruikt? als je een beetje weet hoe het werkt is het een erg goede manier om fotos te bewerken en ze bijv. een witte achtergrond te geven.
Gebruikers-avatar
User

koffiemoc

Rang

premium

premium
2511

Zo Sep 07, 2008 17:54

Zutphen

door koffiemoc » Wo Jan 20, 2010 23:04

MsPaint kan wel heel veel niet.
Bijvoorbeeld foto's verscherpen/vervagen, kleurbalans/witbalans bijstellen (zoals: geelzweem of blauzweem weghalen), helderder maken, noem maar op. Typisch die dingen die ik met foto's van mocs wil doen. Afrader wat mij betreft.

The Gimp is gratis en kan heel veel wel, maar is daarom ook wat ingewikkelder in de bediening.

Daartussenin zitten leuke gratis alternatieven: Picasa (van Google) of http://www.picknick.com Sommigen noemen ook Irfanview, maar daar weet ik weinig van.

Voor het maken van lijntekeningen is Inkscape geschikt en voor een 3D tekenprogramma kun je eens naar sketchup (ook van Google) kijken.
Baldrick, have you no idea what irony is? Yeah. It's like goldy and bronzy, only it's made of iron.
my koffiemocs @ flickr.
Gebruikers-avatar
User

WvdP

Rang

Site Admin

Site Admin
10778

Wo Dec 26, 2007 21:58

nabij Leiden

door WvdP » Wo Jan 20, 2010 23:48

IrfanView is ideaal om plaatjes te bekijken, draaien, spiegelen en uitsnedes te maken e.d.
Heel basaal, maar ook heel licht. Stuk sneller dan dat standaard Windowsprogramma voor het bekijken van foto's.
If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
(Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett)
Gebruikers-avatar
User

dip

Rang

premium

premium
5647

Wo Nov 23, 2005 11:33

Groningen

door dip » Do Jan 21, 2010 9:15

Dat was sarcastisch bedoelt, maar blijkbaar kwam dat niet helemaal over...
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
3938

Ma Jan 08, 2007 21:14

Groene hart

door aawsum » Do Jan 21, 2010 9:36

:lol:
Ik denk altijd heel serieus over alles wat met microsoft begint :look:
Gebruikers-avatar
User

japiow

202

Wo Mei 20, 2009 9:52

door japiow » Do Jan 21, 2010 11:17

Paint.net vind ik ook een fantastisch programma. Ik gebruik het al een tijdje als 'photoshop vervanger' thuis ( op m'n werk werk ik veel met Photoshop). Het kan natuurljk lang niet alles dat PS kan, maar de nuttige dingen voor fotobewerking, zoals layers, kleur/level/etc. correctie zijn allemaal vrij makkelijk. En dat allemaal voor een gratis programma.

The Gimp is natuurlijk echt bedoeld als PS vervanger, maar de interface vind ik zelf niet heel erg fijn (heb het maar kort gebruikt) en ook van anderen hoor ik dit.
Gebruikers-avatar
User

Telemachus

1835

Wo Jul 09, 2008 18:03

Coruscant

door Telemachus » Do Jan 21, 2010 15:45

BramAkkermans schreef:Heey,
Ik heb een aantal computer-vraagjes :
Ik zoek namelijk ;
-
3). - Software waarmee ik de muziek van clipjes kan halen en als muziek bestand kan opslaan.
-
Groetjes, Bram.

Ik gebruik daar Nero voor, via de smart start heb je de optie "audio opnemen"
In je geluid opties(dus niet van Nero), dubbelklikken op het symbool op je taakbalk rechtsonder,kies je dan je "wave" input en je kan dan al het geluid opnemen wat naar je line out gaat. Wel ff je windows geluiden uitzetten :wink:
Ik zie dat dat niet op elke computer kan, ehm je kan dan ook de stereomix gebruiken, alleen zorg er dan wel voor dat als je een microfoon hebt aangesloten dat ie uitstaat, anders heb je er achtergrond geluiden bij :lol:
Laatst gewijzigd door Telemachus op Do Jan 21, 2010 16:15, in totaal 3 keer gewijzigd.
Because I'm happy
Telemachus' Mocs
Gebruikers-avatar
User

Duq

8481

Za Okt 18, 2003 20:26

Dublin

door Duq » Do Jan 21, 2010 16:00

Laatst na een tip in een tijdschrift heb ik Photoscape geinstalleerd. Ideaal voor foto-bewerking. Je kan er niet mee tekenen, maar wel zo ongeveer alles wat je nodig hebt om je vakantie- en MOC-foto's op te poetsen. Ik vind de interface erg fijn werken. En het is gratis...
http://www.photoscape.org/ps/main/index.php
There is no cloud. It's just someone else's computer.
Gebruikers-avatar
User

Rusty

14444

Di Aug 03, 2004 19:46

Emmeloord

door Rusty » Do Jan 21, 2010 16:07

Is het ook een beetje "licht" programma? Want het klinkt wel goed, maar mijn snelste eigen PC is nog steeds een P3 op 733Mhz. Mijn laptop is wel veel sneller maar die is van de zaak en er mag geen prive software op...
Je kan nooit te veel Lego hebben, hooguit te weinig ruimte om het netjes op te bergen...

Wil je weten wat ik met mijn Lego doe?
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=Roestig
Gebruikers-avatar
User

gregory

1633

Zo Okt 28, 2007 8:34

ieper-belgie

door gregory » Do Jan 21, 2010 17:21

Telemachus schreef:
BramAkkermans schreef:Heey,
Ik heb een aantal computer-vraagjes :
Ik zoek namelijk ;
-
3). - Software waarmee ik de muziek van clipjes kan halen en als muziek bestand kan opslaan.
-
Groetjes, Bram.

Ik gebruik daar Nero voor, via de smart start heb je de optie "audio opnemen"
In je geluid opties(dus niet van Nero), dubbelklikken op het symbool op je taakbalk rechtsonder,kies je dan je "wave" input en je kan dan al het geluid opnemen wat naar je line out gaat. Wel ff je windows geluiden uitzetten :wink:
Ik zie dat dat niet op elke computer kan, ehm je kan dan ook de stereomix gebruiken, alleen zorg er dan wel voor dat als je een microfoon hebt aangesloten dat ie uitstaat, anders heb je er achtergrond geluiden bij :lol:

Indien het gaat over online filmpjes gaat , kan je dat doen op de volgende site:
www.zamzar.com
Gedachten zijn als wijnen.
Sommige moet je onmiddellijk consumeren.Andere verbeteren met liggen.
Gebruikers-avatar
User

BramAkkermans

2168

Do Jan 29, 2009 19:37

Breda

door BramAkkermans » Do Jan 21, 2010 19:25

dip schreef:Dat was sarcastisch bedoelt, maar blijkbaar kwam dat niet helemaal over...

haha, volgens mij is dat niet de eerste keer dat het niet overkomt :P
Ik heb het ook al een keer moeten vragen :lol:

Maar,
Bedankt voor alle reacties !
Voor foto bewerken heb ik nu wel genoeg opties :p

Maar, Voor die muziek bestanden, Ik hoopte op een programmatje waarmee ik het clipje kan laden en dan kan zeggen "opslaan als .mp3" ofzo.
Zoiets zoek ik eigenlijk.
Dus niet voor online filmpjes of dergelijke.
En anders moet ik ze maar tijdelijk uploaden op youtube, als zoiets niet bestaat (wat me sterk lijkt :P)

Heeft iemand trouwens nog een tip hoe ik mijn usb stick met wachtwoord kan beveiligen ?

M.v.g - Bram.
Be As You Are
Mijn Brickshelf - in de meivakantie komen de foto's !
Gebruikers-avatar
User

gregory

1633

ieper-belgie

door gregory » Do Jan 21, 2010 19:34

Kijk eens bij carry it easy , dit staat bij mij op mijn stick.
Gebruikers-avatar
User

Duq

8481

Za Okt 18, 2003 20:26

Dublin

door Duq » Do Jan 21, 2010 21:04

Rusty schreef:Is het ook een beetje "licht" programma? Want het klinkt wel goed, maar mijn snelste eigen PC is nog steeds een P3 op 733Mhz. Mijn laptop is wel veel sneller maar die is van de zaak en er mag geen prive software op...

Dan toch maar even wachten met de volgende grote set en eerst eens de PC updaten... Voor 300 euri kom je een eind en als je nog een Windows XP CD hebt kan het voor minder.
Geen idee hoe licht PhotoScape is. Ik werk op een laptop met 3,5Gb en een 2,6GHz DuoCore CPU...
There is no cloud. It's just someone else's computer.
no avatar
User

padrini

194

Zo Jul 15, 2007 17:24

Emmen

door padrini » Do Jan 21, 2010 21:17

BramAkkermans schreef:
dip schreef:Dat was sarcastisch bedoelt, maar blijkbaar kwam dat niet helemaal over...

haha, volgens mij is dat niet de eerste keer dat het niet overkomt :P
Ik heb het ook al een keer moeten vragen :lol:

Maar,
Bedankt voor alle reacties !
Voor foto bewerken heb ik nu wel genoeg opties :p

Maar, Voor die muziek bestanden, Ik hoopte op een programmatje waarmee ik het clipje kan laden en dan kan zeggen "opslaan als .mp3" ofzo.
Zoiets zoek ik eigenlijk.
Dus niet voor online filmpjes of dergelijke.
En anders moet ik ze maar tijdelijk uploaden op youtube, als zoiets niet bestaat (wat me sterk lijkt :P)

Heeft iemand trouwens nog een tip hoe ik mijn usb stick met wachtwoord kan beveiligen ?

M.v.g - Bram.

Zelf gebruik ik hier het programma, youtube downloader voor. DIt programma beschikt over een geintregeerde converter, deze converter kan bijna alles wel converten naar mp3 of wmv (de gebruikelijke extensies)
http://youtubedownload.altervista.org/ daar is het programma te downloaden, het is volkomen legaal.
Gebruikers-avatar
User

Rusty

14444

Di Aug 03, 2004 19:46

Emmeloord

door Rusty » Do Jan 21, 2010 21:21

Ik zie geen systeemeisen op de site van photoscape, maar aangezien ze zeggen dat het zelfs op Windows98 draait, zal het programma niet al te zwaar zijn. Ik ga het eens erop wagen.

Enne, het is niet zozeer alleen het geld wat de update tegen houdt, maar ook, of vooral de tijd om een nieuwe PC weer helemaal in te richten zodat ik er alles op kan wat ik op mijn "oude beestje" ook kan.
Je kan nooit te veel Lego hebben, hooguit te weinig ruimte om het netjes op te bergen...

Wil je weten wat ik met mijn Lego doe?
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=Roestig
Gebruikers-avatar
User

Rijkjavik

2027

Ede

door Rijkjavik » Za Jan 23, 2010 21:51

Laatst deed mijn PC helemaal niets meer. Geformatteerd, Windows 7 geinstalleerd en ik kon weer internetten. Nu wou ik ook weer gamen, en ik installeerde Battlefield Vietnam. Tijdens het installeren verliep alles voorspoedig, maar toen ik het spel wou opstarten kwam er een foutmelding. Het spel kon niet worden opgestart.
Eigenlijk was World in Conflict nog belangrijker. Die dus ook geinstalleerd. Verliep ook voorspoedig, maar helaas: ook hier een foutmelding. Dit keer iets over dat hij geen grafische kaart kon vinden.
Wie helpt me uit de brand?
It's multifunctionomical.

Flickr
Gebruikers-avatar
User

EJlol

99

door EJlol » Za Jan 23, 2010 22:11

Misschien is het handig om te vermelden wat voor foutmelding je krijgt. "een foutmelding" zegt hij helemaal niks :notimpressed:

en had je Windows 7 daar voor ook geinstalleerd, of een ander besturingssysteem? (Vista bijvoorbeeld)
Gebruikers-avatar
User

WvdP

Rang

Site Admin

Site Admin
10778

nabij Leiden

door WvdP » Za Jan 23, 2010 23:05

Iets heel anders: ik merk tot mijn frustratie dat ik af en toe boeken koop die ik al heb, puur en alleen omdat ik niet echt een goed overzicht heb van wat ik wel en niet heb. Uiteraard weet ik van de meestgebruikte boeken wel dat ze in mijn kast staan, maar bij de naslagwerken en de detailstudies gaat het soms wel eens mis.
Ik wil daarom eens een fatsoenlijk overzicht van mijn collectie hebben, liefst in een database of Excelbestand zodat ik in elk geval kan zoeken op titelwoorden en auteur, en liefst ook op trefwoord. Nou kan ik al die gegevens wel overtikken, maar dat is een rotklus. Kent iemand een programma of een andere handige manier om dat soort gegevens gewoon vanuit de catalogus van de KB, UB of desnoods Amazon/Bol.com te downloaden danwel copypasten?
If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
Gebruikers-avatar
User

workfromtheheart

Rang

Moderator

Moderator
6325

Zo Nov 04, 2007 20:44

Dronten

door workfromtheheart » Zo Jan 24, 2010 0:09

Ik gebruikte zelf Libra
http://www.tipdownload.com/Libra_14649/download.html

Kan putten uit Amazon, maar alleen Engelse edities geloof ik...
Ben het helaas alweer een tijdje geleden, dus een stuk of 30 boeken staan er al niet meer in.
Mijn Flickr pagina.
Moeite met wiskunde? Met WisWereld probeer ik te helpen.
Gebruikers-avatar
User

Sjakie

Rang

premium

premium
339

Di Jul 15, 2008 20:52

door Sjakie » Zo Jan 24, 2010 9:40

Brickhead schreef:Laatst deed mijn PC helemaal niets meer. Geformatteerd, Windows 7 geinstalleerd en ik kon weer internetten. Nu wou ik ook weer gamen, en ik installeerde Battlefield Vietnam. Tijdens het installeren verliep alles voorspoedig, maar toen ik het spel wou opstarten kwam er een foutmelding. Het spel kon niet worden opgestart.
Eigenlijk was World in Conflict nog belangrijker. Die dus ook geinstalleerd. Verliep ook voorspoedig, maar helaas: ook hier een foutmelding. Dit keer iets over dat hij geen grafische kaart kon vinden.
Wie helpt me uit de brand?

http://ubisoft-en.custhelp.com/cgi-bin/ ... _topview=1

Spelen met admin rechten denk
Anders zoeken naar de nieuwste drivers van je video kaart
Gebruikers-avatar
User

Neanderthaler

479

Za Okt 18, 2008 20:29

Montfoort

door Neanderthaler » Zo Jan 24, 2010 15:29

[non-lego]

Ik heb thuis nog een flinke stapel volgekladderde kasteelmuren van Playmobil. Heb geprobeerd met terpentine schoon te maken, maar daar wordt het kunststof helemaal zacht van. Ook met een spuitbusje grondverf kreeg ik hele gekke effecten, overspuiten heeft dus ook geen zin :freaked:

Iemand een ander idee? Vaatwasser? :D

[/non-lego]
Gebruikers-avatar
User

workfromtheheart

Rang

Moderator

Moderator
6325

Dronten

door workfromtheheart » Zo Jan 24, 2010 15:43

Displex, of voor Playmobil zou zelfs schuurmiddel nog wel werken denk ik...
Mijn Flickr pagina.
Gebruikers-avatar
User

Rijkjavik

2027

Ede

door Rijkjavik » Zo Jan 24, 2010 15:45

@EJlol:
ERROR: No appropriate 3D graphics card detected. Unable to run World in Conflict.

It is highly recommended that you try to fix these problems before running the game.
Press OK to quit or press Cancel to try to start the game anyway.

In Battlefield: Vietnam gaf hij ook een foutmelding, weet niet meer precies wat dat was. Ik had eerst Windows Vista.

@Neanderthaler: Op LowLUG zijn verschillende topics over het schoonmaken van bekladde LEGO. Misschien werkt dit ook voor Playmobil.
It's multifunctionomical.

Flickr
Gebruikers-avatar
User

WvdP

Rang

Site Admin

Site Admin
10778

nabij Leiden

door WvdP » Zo Jan 24, 2010 17:35

WvdP schreef:Iets heel anders: ik merk tot mijn frustratie dat ik af en toe boeken koop die ik al heb, puur en alleen omdat ik niet echt een goed overzicht heb van wat ik wel en niet heb. Uiteraard weet ik van de meestgebruikte boeken wel dat ze in mijn kast staan, maar bij de naslagwerken en de detailstudies gaat het soms wel eens mis.
Ik wil daarom eens een fatsoenlijk overzicht van mijn collectie hebben, liefst in een database of Excelbestand zodat ik in elk geval kan zoeken op titelwoorden en auteur, en liefst ook op trefwoord. Nou kan ik al die gegevens wel overtikken, maar dat is een rotklus. Kent iemand een programma of een andere handige manier om dat soort gegevens gewoon vanuit de catalogus van de KB, UB of desnoods Amazon/Bol.com te downloaden danwel copypasten?

Dank voor de tip wfth, maar ik vrees dat ik het niet kan gebruiken - het draait alleen onder Windows XP of Vista, en ik heb nog W98 op mijn pc staan... (wel Vista op de laptop, maar die ligt in coma)
Weet iemand misschien een alternatief?
Gebruikers-avatar
User

EJlol

99

door EJlol » Zo Jan 24, 2010 18:21

Brickhead schreef:@EJlol:
ERROR: No appropriate 3D graphics card detected. Unable to run World in Conflict.

It is highly recommended that you try to fix these problems before running the game.
Press OK to quit or press Cancel to try to start the game anyway.

In Battlefield: Vietnam gaf hij ook een foutmelding, weet niet meer precies wat dat was. Ik had eerst Windows Vista.

In dat geval is het idd wat Sjakie zegt:
Spelen met admin rechten denk
Anders zoeken naar de nieuwste drivers van je video kaart

Wat ook kan helpen is spelen met de compaliteitsmodus.
Gebruikers-avatar
User

Neanderthaler

479

Montfoort

door Neanderthaler » Zo Jan 24, 2010 19:28

workfromtheheart schreef:Displex, of voor Playmobil zou zelfs schuurmiddel nog wel werken denk ik...

Schuurmiddel, dat kan ik misschien wel eens proberen.
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26074

Ma Jan 27, 2003 19:04

Meijel

door stuifzand » Zo Jan 24, 2010 19:29

Neanderthaler schreef:
workfromtheheart schreef:Displex, of voor Playmobil zou zelfs schuurmiddel nog wel werken denk ik...

Ik neem aan dat je niet met Jif/Cif/hoe heet het tegenwoordig aan de gang gaat?
Dat gaat namelijk niet goedkomen... :look:
no avatar
User

G2K

1584

Za Jul 28, 2007 17:21

door G2K » Zo Jan 24, 2010 19:35

Krassen neem ik aan? Of is bedoel je iets anders?
Gebruikers-avatar
User

Neanderthaler

479

Montfoort

door Neanderthaler » Zo Jan 24, 2010 19:57

stuifzand schreef:
Neanderthaler schreef:

Ik neem aan dat je niet met Jif/Cif/hoe heet het tegenwoordig aan de gang gaat?
Dat gaat namelijk niet goedkomen... :look:

Hoezo niet? Het gaat om het jaren 70/80 spul trouwens.
Gebruikers-avatar
User

workfromtheheart

Rang

Moderator

Moderator
6325

Dronten

door workfromtheheart » Zo Jan 24, 2010 20:04

WvdP schreef:...

Ik heb zelf heel lang gezocht naar een goed programma wat boeken bijhoud,
maar (gratis) is er weinig te vinden, zeker niet als je het ook nog van BOL.com wilt downloaden.

Wel veel mensen die zelf in Acces zoiets maken.
Maar dat vind ik ook niet echt geweldig.
Mijn Flickr pagina.
Gebruikers-avatar
User

japiow

202

Wo Mei 20, 2009 9:52

door japiow » Zo Jan 24, 2010 22:11

WvdP schreef:Iets heel anders: ik merk tot mijn frustratie dat ik af en toe boeken koop die ik al heb, puur en alleen omdat ik niet echt een goed overzicht heb [...] Kent iemand een programma of een andere handige manier om dat soort gegevens gewoon vanuit de catalogus van de KB, UB of desnoods Amazon/Bol.com te downloaden danwel copypasten?

ken je librarything?

ben zelf niet gedisciplineerd genoeg voor dit soort dingen, maar hoor hier veel goede dingen over. Bovendien zit er een sociaal aspect bij, waardoor je soms leuke tips krijgt.

daarnaast is het web-based, mocht je een telefoon hebben die een beetje goed op internet kan, dan kun je het zelfs in de boekwinkel gebruiken :D
Gebruikers-avatar
User

WvdP

Rang

Site Admin

Site Admin
10778

nabij Leiden

door WvdP » Ma Jan 25, 2010 0:32

Gratis ruimte voor 200 boeken...

Klinkt goed, maar ik reken al een tijdje per meter ;-)

Maar goed, éénmalig 25 dollar lappen heb ik er wel voor over, dat zou me heel wat uurtjes werk kunnen besparen. Morgen hier maar eens wat beter naar kijken, dank voor de tip!
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26074

Ma Jan 27, 2003 19:04

Meijel

door stuifzand » Ma Jan 25, 2010 7:28

Neanderthaler schreef:
Hoezo niet? Het gaat om het jaren 70/80 spul trouwens.

Ik denk dat je het finaal aan gort schuurt.
Tenminste, als het Lego zou zijn, zou dat wel gebeuren.
En dat weet ik uit ervaring. :fluiten:
Gebruikers-avatar
User

legomannetje

2700

Vr Okt 24, 2003 9:08

Highland

door legomannetje » Ma Jan 25, 2010 19:15

Heb de dat ook al in het biecht-topic genoemd?
Kind 1: "Kijk een goederentrein"
Kind 2: "Nee, joh, dat heet een betere trein"
Gebruikers-avatar
User

Aliencat

Rang

premium

premium
3966

Di Feb 05, 2008 8:57

door Aliencat » Ma Jan 25, 2010 20:03

Hedde geij dè gebiecht gehad?
Gebruikers-avatar
User

LNB

350

Za Jun 16, 2007 17:10

Nijmegen

door LNB » Ma Jan 25, 2010 20:31

Kun je filmpjes die niet op youtube staan ook in een bericht invoegen?
Gebruikers-avatar
User

gregory

1633

ieper-belgie

door gregory » Ma Jan 25, 2010 22:19

Ik denk het niet , maar probeer eens in het test topic zou ik zeggen.
Gebruikers-avatar
User

WvdP

Rang

Site Admin

Site Admin
10778

nabij Leiden

door WvdP » Ma Jan 25, 2010 22:31

En mocht dat niet lukken: een linkje is natuurlijk altijd mogelijk.
Gebruikers-avatar
User

BrickJohannes

Rang

premium

premium
5250

Vr Jun 06, 2008 13:29

Burgum (friesland)

door BrickJohannes » Zo Jan 31, 2010 16:42

Wie kan mij helpen met vakantie uitzoeken.

Ik zoek een vakantie plek in huisjes/appartementen in de buurt van legoland Duitsland. Rond de 100 km ongeveer verwijderd zit van legoland.
* Lego overal en nergens, behalve waar het hoort *
VorigeVolgende