Leun achterover, en kom lekker bij van de drukke werkweek/-dag in de Lego Lounge.
Lekker kletsen, minder serieus mag ook.
no avatar
User

technicbuilder

29

Wo Mrt 05, 2014 20:23

Waanrode ,Belgie

Re: nep, maar wel hele goeie nep op het oog

door technicbuilder » Do Okt 27, 2016 19:54

Ik heb dit topic al met veel aandacht gevolgd en gelezen .

Voor en tegenstanders heb je in iedere discussie ,dat wat lepin doet niet allemaal even netjes is ben ik het volledig mee eens .

Zelf heb ik me sinds een jaar of tien terug volledig toegelegd op het bouwen met lego ,eerst orginele sets van Lego ,daarna eigen moc's en het nabouwen van moc's vooral Lego technic, zowel van betalende als niet betalende ontwerpen .

Er zijn ontwerpen en moc's bij die best een aardige duit gekost hebben .

Na heel wat opzoekwerk op andere site's en ook hier op het forum ,ben ik op zoek gegaan naar verkopers van lepin ,je vind het zelfde model in heel diverse prijs categorien .

Afgelopen zondag het ik dan de imperial flagship en cafe corner van lepin besteld dit om 2 redenen

-ik vind het persoonlijk mooie sets ook al wijkt het af van het gene wat ik gewoonlijk bouw.
-de prijzen voor de orginele Lego sets van deze modellen vind ik gewoon absurd

Overigens de verkoper in China waar ik deze sets heb gekocht had een feedback positieve feedback van 98% op meer dan 3000 orders .

Mijn order is maandag verzonden in China en vandaag om 10.30u lag het bij mijn thuis op de tafel ,daar kunnen sommigen hier in Europa nog iets van leren .
Alles netjes verpakt niets gescheurd of wat dan ook .

Meteen ook maar eens gecontroleerd of het ook wel klopt wat er over dit produkt geschreven en verteld wordt ,zowel positief als negatief ,en het moet gezegd worden het ziet er zeker niet slecht uit, mooie egale kleuren blokjes passen mooi op elkaar netjes afgewerkt .

Niet dat ik nu meteen een fan ben van lepin ,Lego blijft gewoon nummer één ,maar ik kan het standpunt van sommige mensen nu wel beter vatten .120 euro voor 2 mooie sets
Gebruikers-avatar
User

thomassio

Rang

premium

premium
2999

Za Dec 20, 2008 15:30

Leiden

door thomassio » Do Okt 27, 2016 20:27

Maak eens een fotootje.
Minifiguren moeten geel blijven!
Gebruikers-avatar
User

C-3PO

104

Wo Mei 28, 2014 12:18

Tatooine

door C-3PO » Do Okt 27, 2016 20:30

ik kan het standpunt van sommige mensen nu wel beter vatten .120 euro voor 2 mooie sets

...en die prijs is voornamelijk zo laag omdat ze niets te hoeven investeren in ontwikkeling en licenties. Jatwerk dus. Illegaal. Verwerpelijk.

Het feit dat velen massaal lijken in te slaan vind ik best wel tekenend; men is hebberig en wil alles voor zo weinig mogelijk.
Het argument dat 'mensen met een kleine beurs nu ook de dure Lego kunnen kopen in de vorm van Lepin' is ook grote kolder: in plaats van € 349 voor de originele Lego versie betaald men nu pakweg € 150 op Aliexpress.
JA, dat is een stuk goedkoper.....maar als je € 150 aan 1 speelgoedset kan uitgeven heb je m.i. niet bepaald een kleine beurs.
no avatar
User

technicbuilder

29

Wo Mrt 05, 2014 20:23

Waanrode ,Belgie

door technicbuilder » Do Okt 27, 2016 21:06

als we dan toch over bedragen gaan spreken ,ik heb hier voor 25.000 euro aan Lego staan , voor de goede koop of om hebberig te zijn zal ik het dus wel niet gekocht hebben :duim: :duim:
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
4768

Wo Nov 25, 2015 21:17

Hoorn

door sanderkoenen » Do Okt 27, 2016 21:35

Mensen kopen de sets om de verzameling compleet te maken en vervolgens komen ze erachter dat ze de sets helemaal niet hebben.

Ik heb ook veel sets gemist, maar ik heb niet de neiging om een kloonmerk aan te schaffen.
Gebruikers-avatar
User

ExtraKaas

253

Do Dec 10, 2015 14:49

door ExtraKaas » Do Okt 27, 2016 22:29

Ik ben het helemaal met c-3po eens. Bij Lepin betaal je als het ware enkel voor het product en verpakking, bij Lego ook de licentie, ontwikkelkosten, reclame etc. Lego berekent dat allemaal door in haar prijs, haar volle recht natuurlijk!
Tuurlijk is het een gezond bedrijf met winst, maar daarvoor is het ook een commercieel bedrijf en geen liefdadigheidsinstelling. Zij maken iets en de koper wil het graag hebben.
Dat de prijs nou niet altijd leuk is om te horen (ook ik heb daar mijn mening over), maakt het nog niet acceptabel om dan maar het illegale en verwerpelijke alternatief te kopen omdat dit lekker goedkoop is.
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8728

Ma Dec 25, 2006 14:27

Soesterberg

door eti » Do Okt 27, 2016 22:58

Technicbuilder, als Lepin met z'n eigen ontwerpen kwam zou ik zeggen: Jouw feestje. Ik bouw met Lego, jij met alle merken door elkaar. Maar het is ordinair jatwerk. De Cafe Corner mogen ze helemaal niet maken, natuurlijk. Aan de andere kant : Nog altijd jouw feestje. Ik heb ook niet al mijn mp3'tjes legaal, zeg maar... Ieder zijn keuzes.

Ik ben wel benieuwd hoe Lepin zo'n grote set aanpakt. Zit er net zo'n mooi en duidelijk (op donkerblijs na, dan) boekwerk bij als bij Lego? Zitten er genummerde zakjes in de doos?
Gebruikers-avatar
User

C-3PO

104

Tatooine

door C-3PO » Vr Okt 28, 2016 7:14

Niet om downloaden goed te praten, maar het verschil tussen een MP3 downloaden en Lepin is het feit dat er bij Lepin een geldtransactie bij komt kijken. De overtreder (Lepin) verrijkt zich. Degenen die een MP3 op internet gooien worden er niet financieel beter van.
Lepin is beter te vergelijken met de aanbieders van DVDs/CDs/etc met daarop gedownloade/gekopieerde content: de ouderwetse bootlegs.
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8728

Soesterberg

door eti » Vr Okt 28, 2016 7:52

En ook dat niet helemaal... op bootlegs stond meestal materiaal dat niet legaal verkrijgbaar was, het werd vooral verkocht aan fans die de officiële platen van de artiest allemaal al hadden.

Maar een Lepin-versie van een niet meer verkrjigbare Legoset zou je in die zin inderdaad een bootleg kunnen noemen, dat klopt.
Gebruikers-avatar
User

Erik Leppen

3573

Zo Jul 18, 2004 12:17

Almere

door Erik Leppen » Vr Okt 28, 2016 10:42

Als er door de verkoop van neplego minder èchte Lego wordt verkocht, dan zal Lego duurder moeten worden.
Immers, Lego maakt ook kosten voor Lepin, immers, zij ontwierpen de set.

Echter, als Lego de set niet meer aanbiedt, zijn die kosten als het goed is al gedekt/terugverdiend, en zijn die ontwerpkosten dus geen verloren inkomsten voor Lego. Alleen voor doorverkopers die exorbitante prijzen vragen voor ongeopende Green Grocers (maar daar kan ik niet over inzitten). :raiseone:
no avatar
User

mezzin

51

Wo Okt 19, 2016 16:16

door mezzin » Vr Okt 28, 2016 11:03

Ik had niet verwacht dat het toch wat gevoelige discussie was .... Sorry als ik het verkeerde idee heb gegeven ik ben zelf tegen kopieergedrag koop mijn software (voor mijn computer) altijd en netjes mijn muziek ook. Hetzelfde geld voor mijn lego heb lego en Sluban (voor de kids met lego sets ook nog)

Maar goed ik ben ook net terug in de hobby en kijk hoe ik er mee kan omgaan en wat ik kan doen om mijn verzameling weer compleet/te fixen en bij te komen met wat er uitgekomen is en dan zijn die sets van Lepin verleidelijk natuurlijk zeker met de extreme prijzen op de aftermarket. Maar goed heb nu ook al weer 500 euro aan lego uitgeven de laatste maand dus mijn lego aandeel is ook weer extreem gestegen. en mijn oude verzameling loopt ook in de duizenden euros.

Maar als je een bak met onderdelen koopt. Bijvoorbeeld lego. Je bouwt met een handleiding van lego (zonder de set gekocht te hebben) hoeverre is het illegaal om die handleiding daarvoor te gebruiken om een design set na te bouwen. Misschien moeten de Lepins van deze wereld eens goed nadenken en misschien gewoon sets van onderdelen te maken die door ik kan gebruiken voor een MOC ipv het nabouwen van een design van lego.

Laten we wel zijn ik ben groot fan van lego altijd al geweest maar heb geen moeite met alternatieve legale blokken. Maar hoe meer ik weer terugkom in de Lego wereld hoe makkelijk het wordt om alles gewoon te kunnen krijgen (bricklink etc) dus dat probleem lost zich vanzelf op. Plus ga wel wat sets opkopen via markt plaats is altijd goedkoper dan Lepin of nieuwe sets.
Gebruikers-avatar
User

C-3PO

104

Tatooine

door C-3PO » Vr Okt 28, 2016 11:18

Echter, als Lego de set niet meer aanbiedt, zijn die kosten als het goed is al gedekt/terugverdiend, en zijn die ontwerpkosten dus geen verloren inkomsten voor Lego.

Hiermee praat je het natuurlijk niet goed (geen idee of dat je bedoeling was :wink: ); het blijft gewoon jatwerk en illegaal.

Mbt geen verloren inkomsten: dat kun je niet met zekerheid zeggen. Wie zegt dat de persoon die een lepin set (die als officiële lego set niet meer verkrijgbaar is) aanschaft niet anders zijn geld aan een Lego set (die nog wel te koop is) had uitgegeven?
Gebruikers-avatar
User

Large

Rang

premium

premium
3139

Ma Aug 01, 2011 11:46

Die Haghe

door Large » Vr Okt 28, 2016 11:32

Hoewel dit een Legoforum is ben ik wel van mening dat dit soort dingen besproken mogen worden. Mits dat in de daarvoor bestemde topics gebeurt, hier dus.

Ik kan het eigenlijk niet goedpraten dat Lepin sets gekocht worden die gekopieerd zijn van Lego... Dit is gewoon crimineel gedrag, en dat steun je door het te kopen...

Als je een beetje geduld hebt en handig bent met internet hoef je zelden de adviesprijs voor Lego te betalen, ik koop meestal minimaal 30% daaronder... En dan is het prijsverschil met Lepin ook niet zo heel groot meer.

Ik zou wel eens een kijkje willen nemen in de fabriek van Lepin. Zouden ze daar ook zo veel oog hebben voor het welzijn van de medewerkers als bij Lego?
"Duizend bommen en granaten..!"
-Kapitein Haddock

https://instagram.com/largebricks/
Gebruikers-avatar
User

Bricknook

3627

Ma Mrt 23, 2009 17:56

Nuenen

door Bricknook » Vr Okt 28, 2016 12:44

mezzin schreef:Maar als je een bak met onderdelen koopt. Bijvoorbeeld lego. Je bouwt met een handleiding van lego (zonder de set gekocht te hebben) hoeverre is het illegaal om die handleiding daarvoor te gebruiken om een design set na te bouwen.

Ik kan me hier 3 dingen bij bedenken:
-1: Ik heb de onderdelen om een set te bouwen, maar die set zelf heb ik niet. Die onderdelen komen dus uit andere sets. Dan mag ik met de bouwinstructies dat namaken, om in een MOC of iets dergelijks te verwerken.
-2: Ik heb de onderdelen om een LEGO-set te bouwen, maar de set zelf heb ik niet. Die onderdelen komen dus uit andere LEGO-sets. Dan kan ik die ene set misschien als LEGO-set verkopen zonder originele bouwinstructies, maar of dat rendabel zal zijn... Ik hou mijn sets bovendien liever compleet.
-3: Ik gebruik een bouwinstructie van LEGO om met mijn eigen bouwsteentjesbedrijf die set na te maken en ook op de markt te brengen. Dat is illegaal. Je handelt in strijd met het auteursrecht. En auteursrecht hoef je nergens aan te vragen of te registreren. Dat heb je, in vaktermen, van rechtswege.
Als Jamie Berard iets ontwerpt en dat ontwerp wordt geopenbaard (in Jamie's geval waarschijnlijk, omdat het een officiële set wordt, aangezien Jamie een ontwerper bij LEGO is), dan heeft LEGO daar het auteursrecht op. Niemand anders mag dat ontwerp overnemen en doen alsof hij het zelf heeft bedacht.
Dat is het probleem bij Lepin. Ze brengen sets uit en doen alsof zij die ontworpen hebben, terwijl die sets door werknemers van LEGO zijn ontworpen en ze hebben ook al een ontwerp van een MOC van een AFOL gejat.
En vergis je niet: als jij of ik ooit een MOC bouwt en we zetten daar foto's van online, dan hebben wij ook auteursrecht op onze MOCs. Dat ontwerp mag dan ook niet door een ander worden gebruikt en al helemaal niet voor persoonlijk gewin (handel is het sterkste voorbeeld).
Maar aan het einde van de rit is dat het grote probleem met Chinese bedrijven: ze weten niet hoe je 'intellectuele eigendomsrecht' spelt, laat staan wat het betekent (of ze willen het niet weten).

Hoe kan Lepin dit oplossen?
-1: zoals al vaker is gezegd: zelf een team ontwerpers inhuren;
-2: afspraken maken met LEGO (en indien het licentie-sets betreft de licentiehouder) voor een soort LEGO-licentie binnen Lepin. Dat zal wel de prijs stuwen, aangezien LEGO daar zelf aan wil verdienen. De vraag is bovendien of LEGO ooit openstaat voor dergelijke afspraken en dat betwijfel ik ten zeerste.
-3: je bouwsteentjes-bedrijf opdoeken en iets anders met de merknaam Lepin gaan doen.
Geschiedenis is de versie van het verleden, waarover men heeft besloten het eens te zijn. (Napoleon Bonaparte)
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
3434

Vr Jan 31, 2014 15:39

door Aangord » Vr Okt 28, 2016 12:57

Een maat van me kwam laatst ook met hey dat lepen is tof supergoede kwaliteit en supercheap vergeleken met lego.
Die gast was tot dan Fervent lego alof, lid van bouwsteen, heeft allemaal van die limited dozen van auto's en treinen en de modulairs (geen starwars)

en nu op eens gaat die lepin kopen.. :r
Oeh kijk, ik heb nu ook een onderschrift!
no avatar
User

mezzin

51

Wo Okt 19, 2016 16:16

door mezzin » Di Nov 01, 2016 14:46

Het is ook verleidelijk maar het klopt niet. Ik ben voor concurrentie in de blokjes maar geen 1 op 1 kopieer gedrag maar zoals sluban doet eigen sets dat is dan ook niet nep maar een goedkoper alternatief. En als echte concurenten succesvol zijn misschien gaat Lego iets aan zijn prijzen doen. En als je goed zoekt dan heb je veel sets voor 30% of minder zeker nu met de voordelige pond kan je erg goedkoop bestelen.

Ik wacht liever op een set of ga voor de nieuwe set die uitkomt er is toch te veel lego dat ik minder zorgen maak over wat ik gemist heb. Het is toch niet mogelijk om alles te hebben. (maar wel veel stenen voor mooie MOCs) Daar kan een lepin of een ander merk wel bij helpen bij grote set met alleen blokjes leveren. Maar goed dan kan je weer niet met zo een MOC op een LowLug event komen. Gelukkig zijn losse onderdelen wel goed te betalen van lego zeker als je naar de gebruikte onderdelen zoekt.
Gebruikers-avatar
User

Morriz

194

Di Jul 18, 2006 15:47

Arnhem

door Morriz » Vr Feb 10, 2017 12:16

Via facebook viel mijn oog op een advertentie waarin de Death Star word aangeboden. Op het plaatje lijkt de 10188/75159 te staan. Afgeprijst van 499 voor 299 euro. Wow... dat lijkt een koopje. Maar goed, op de site geklikt, kom ik op nerdfanworld.com . Het lijkt bijna te mooi om waar te zijn... alleen geen foto van de doos. Dan maar eens goed de tekst doorlezen. Hej, de set is fully compatible with lego bricks! Dan nog eens goed de plaatjes bekijken. Inderdaad, dit is geen Lego! Je zou er haast intrappen omdat de originele prijs overkomt met die van Lego. Overigens als je verder op de website kijkt worden er nog meer actuele en teruggetrokken sets aangeboden tegen veel te lage prijzen. Niet overal staat erbij dat het gaat om een system dat compatible is met Lego. Het blijven boefjes :notimpressed:

Link website
Lego is mmmmmm.....
no avatar
User

perrush

296

Za Jan 24, 2015 13:29

door perrush » Vr Feb 10, 2017 18:37

ff LEGO mailen als je je aan ergert en die is in no time uit de ether.
Gebruikers-avatar
User

Rusty

14445

Di Aug 03, 2004 19:46

Emmeloord

door Rusty » Wo Sep 06, 2017 22:38

Toevallig vandaag een setje nep-Lego in elkaar gezet, van Loz Mini Bricks. Is trouwens geen 1:1 kopie van de bekende blokjes, maar een maatje kleiner. Wel dezelfde soort onderdelen, dus plate 2 x 4, 2 x 2 corner, "kaas-slopes" en "dubbele kaas-slopes" maar kleiner dus niet uitwisselbaar.

Kwaliteit van de blokjes viel me niet tegen, geen grote kleurverschillen, en de pasvorm is vergelijkbaar met de echte Lego, ondanks dat de toleranties bij kleinere blokjes nog kritischer zijn.

De bouwbeschrijving is niet altijd even duidelijk, zo wordt alles wat al is gebouwd in de volgende stap als grijs weergegeven, waardoor je wel eens herkenningspunten mist. Ook is het bouwen door de kleinere onderdelen soms wat gepriegel.

Wat na het bouwen opvalt, is dat je van elk onderdeel minimaal 1 extra exemplaar krijgt, dus niet alleen van plates 1 x 1, of tiles 1 x 1, maar echt van alles. Dus een extra brick 2 x 3, extra slope45 2 x 2, en van de kleine onderdelen, zoals de "kaas-slopes" zelfs meerdere.

Ik heb geprobeerd om uit te zoeken of de set een kopie is van een MOC of uitgebrachte set, maar tot nu toe nog niets kunnen vinden. Dus hoewel ze de vorm van de elementen hebben gekopieerd, lijkt het geen poging om een bestaande set na te maken, en het te doen voorkomen dat het om echte Lego zou gaan. Het enige wat refereert aan Lego is het woord "Creator" op de doos, maar in een andere styling dan Lego gebruikt.

Vergeleken met een MegaBlocks setje, wat ik jaren geleden eens had aangeschaft, en wat echt gewoon troep was vergeleken met het origineel, pakt Loz het blijkbaar beter aan, in ieder geval wat betreft kwaliteit. Als de blokjes dezelfde maat hadden gehad als Lego, en er een ander logo op de noppen had gestaan, zou ik waarschijnlijk moeite hebben gehad om ze uit elkaar te houden. Doordat de blokjes een stuk kleiner zijn, is het geen directe kloon, en waarschijnlijk minder een bedreiging voor Lego dan de merken die claimen hetzelfde te bieden voor een lagere prijs. Maar het toont wel aan dat de Chinezen op het gebied van kwaliteit dicht in de buurt kunnen komen van het origineel, en als je gaat vergelijken met het probleem met de kleurverschillen een aantal jaren terug, zelfs beter is.
Je kan nooit te veel Lego hebben, hooguit te weinig ruimte om het netjes op te bergen...

Wil je weten wat ik met mijn Lego doe?
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=Roestig
Gebruikers-avatar
User

SL33

162

Za Okt 18, 2008 16:04

door SL33 » Wo Nov 01, 2017 11:53

Net even een shocker (voor mij dan). Is dit iets nieuws of heb ik het gewoon gemist en zie ik het nu voor het eerst?

Ik zoek op marktplaats naar kerst-lego en in de bovenste rij van betaalde advertenties staan niet alleen de verwachtte bol.com en brickshop.nl met lego aanbiedingen maar ook gewoon aliexpres met een set van lele, een exacte kopie van de winter toyshop. Niet alleen het gebouwtje, maar ook de minifigs en zelfs de brick-separator, domweg alles 1 op 1 nagemaakt

Omschrijving : WAZ Compatibel Legoe schepper 10249 Lele 39015 945 stks Winter Speelgoed Shop Figuur bouwstenen Bricks speelgoed voor kinderen

Dus een letterlijke vertaling van lego creator (met een "spelfout" zodat het Legoe is geworden) maar zelfs met het lego-nummer van de set...

Dat gaat toch wel heel erg ver. Dat er allerlei kopie-en zijn wist ik, dat sets nagemaakt worden ook. Maar dat er ook gewoon mee geadverteerd wordt in NL is toch echt nieuw voor me.
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26439

Ma Jan 27, 2003 19:04

Meijel

door stuifzand » Wo Nov 01, 2017 12:26

Zeker omdat het importeren hiervan voor zover ik weet illegaal is toch?
Gebruikers-avatar
User

vertmaori

Rang

premium

premium
917

Di Okt 30, 2007 15:05

Heveadorp (vlakbij Arnhem)

door vertmaori » Wo Nov 01, 2017 12:33

Dat importeren wordt zeer makkelijk omzeild. Ik wilde de Technic Porsche 911 wel eens bouwen zonder daarvoor de hoofdprijs te betalen. Op Ali vind je aan de Lepin en DeCool als merken. Ik bestelde er 1 van DeCool, omdat ik het niet met Lego wilde verwarren koos ik voor een wit/rode variant (ze leveren ook een groene en de oranje kleur). Binnen een week ontving ik het pakket. Een merkloze kartonnen doos met daarin vele zakjes met onderdelen. Nergens is een merknaam te vinden... de beschrijving wordt separaat verzonden via een ander kanaal (PostNL ipv DHL). Op de handleiding is de merknaam met een amper te verwijderen sticker afgeplakt.
Another brick in the wall (Pink Floyd)
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8728

Soesterberg

door eti » Wo Nov 01, 2017 12:55

Ze doen niet echt hun best om te doen alsof het wel allemaal legaal is hè? Merken afplakken, separate verzendingen... moest je het om 2 uur 's morgens in de steeg achter het verlaten pakhuis in ontvangst nemen van een heer in een lange regenjas, met als codewoord 'kwikstaartje'?
Gebruikers-avatar
User

C-3PO

104

Tatooine

door C-3PO » Za Nov 04, 2017 13:44

eti schreef:Ze doen niet echt hun best om te doen alsof het wel allemaal legaal is hè? Merken afplakken, separate verzendingen... moest je het om 2 uur 's morgens in de steeg achter het verlaten pakhuis in ontvangst nemen van een heer in een lange regenjas, met als codewoord 'kwikstaartje'?

Afbeeldingvia Imgflip Meme Generator
Gebruikers-avatar
User

JunkstyleGio

3493

Zo Jul 13, 2008 17:59

Breda

door JunkstyleGio » Do Nov 09, 2017 23:48

Wordt Xingbao nu ook als een nep-merk gezien?
Ik heb een "Paul Boratko III Official" via Xingbao gekocht en er komt binnenkort een "Ingmar Spykhoven" aan..
"Some say he eats ABS for Breakfast. Some say he dreams in Building Instructions. All we know is, he's called JunkstyleGio...."
Gebruikers-avatar
User

dip

5667

Wo Nov 23, 2005 11:33

Groningen

door dip » Vr Nov 10, 2017 7:38

Qua ontwerp niet (daar schijnen ze netjes voor te betalen), qua steentjes wel, die copieren ze van lego.
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26439

Meijel

door stuifzand » Ma Nov 13, 2017 7:32

no avatar
User

perrush

296

Za Jan 24, 2015 13:29

door perrush » Ma Nov 13, 2017 8:02

dip schreef:Qua ontwerp niet (daar schijnen ze netjes voor te betalen), qua steentjes wel, die copieren ze van lego.

op steentjes zit toch geen copyright meer
Gebruikers-avatar
User

dip

5667

Groningen

door dip » Ma Nov 13, 2017 8:21

De simpele 2x4 niet, recentere wel (geloof ik, beetje vaag allemaal dat copyright werk) en op sommige onderdelen zit zelfs patent.
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
4768

Hoorn

door sanderkoenen » Ma Nov 13, 2017 8:31

TLG heeft sowieso nog recht op het system.
Gebruikers-avatar
User

jovel

1651

Za Jan 28, 2006 12:53

Leunen

door jovel » Zo Jul 29, 2018 15:26

Hoe kan Lepin in zo'n korte tijd zo'n complexe set identiek clonen en uitbrengen?
Heeft Lego een deal met hun gesloten ofzo ( Lepin mag niet pronken met de naam Bugatti )?
Mijn camera vergroot 10x, maar de elfde keer deedt-ie het ook.
Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
2731

Ma Sep 30, 2013 21:18

Zaandam

door Raven » Zo Jul 29, 2018 21:08

Dier rode versie daarentegen vindt ik mooier dan de blauwe :fluiten:
You're never 2 old for LEGO!!! <~FlickR~>
Gebruikers-avatar
User

vertmaori

Rang

premium

premium
917

Di Okt 30, 2007 15:05

Heveadorp (vlakbij Arnhem)

door vertmaori » Zo Jul 29, 2018 21:34

Er staat nu ook een oranje/zwarte op Ali.
Another brick in the wall (Pink Floyd)
no avatar
User

Spitsoor

Rang

Nieuw

Nieuw
8

Zo Sep 09, 2018 16:36

door Spitsoor » Zo Sep 09, 2018 16:45

Heb dit topic ook even door gelezen. Allereerst zeg ik wel dat ik een echte Lego fan ben en dat ik graag originele Lego modellen aan mijn collectie toevoeg. Heb in augustus dan ook de James Bond Austin Martin DB 5 aan de collectie mogen toevoegen.

Heb 1,5 week geleden een klein uitstapje gemaakt naar een model van Lepin welke ik wel gaaf eruit vond zien. Deze is gisteren gebracht en heb ik gisterenavond in elkaar gezet. Uiteraard merk je zeker wel kwaliteits verschil, de afwerking van Lego is vele malen beter dan die van Lepin, maar daar is de prijs dan ook naar (80 euro incl verzend kosten) tegen nieuwprijs van 799 euro van het Lego model in kwestie. Denk niet dat ik snel weer een Lepin zou toevoegen aan de collectie.
Gebruikers-avatar
User

rob

2139

Zo Feb 11, 2007 23:49

Velden

door rob » Zo Sep 09, 2018 21:18

Welk model gaat het hierom? 799 om 80 is wel erg groot verschil.....
Gebruikers-avatar
User

dip

5667

Groningen

door dip » Zo Sep 09, 2018 21:33

Hoeveel modelen van €800 ken je?
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
4768

Hoorn

door sanderkoenen » Ma Sep 10, 2018 7:10

Wel weer grappig dat een nieuw lid hier iets plaatst.

Betreft het model: Millennium Falcon, overduidelijk.
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26439

Meijel

door stuifzand » Ma Sep 10, 2018 7:35

Emerald Night denk ik :)
Dat topic daarover hebben we buiten beeld gezet.
no avatar
User

Pimmie

74

Zo Mrt 11, 2012 10:02

door Pimmie » Di Sep 11, 2018 18:11

Na heel veel lego sets en moc modellen door lepin gecopieerd te hebben gezien viel mijn oog op een tank van lepin. Nu heb ik zeker niet op mijn netvlies welke moc modellen er allemaal zijn, maar omdat ik deze niet herken vroeg ik mij af of dat ze niet zijn begonnen met eigen modellen uit te brengen.

Afbeelding

Herkent iemand deze moc? Ik kan hem iig niet vinden op rebrickable maar dat zegt niet alles natuurlijk. Maar dat zou niet zo mooi zijn dat ze straks eigen modelen met gejatte steentjes gaan uitbrengen.

Daarnaast zag in in hetbmodel ook een onderdeel wat ik niet herken. Midden onder in beeld zie je een beam 5 studs lang waar je 3 pinnen vanaf de zijkan en 2 vanaf de bovenkant in kan stopen. Ziet er erg handig uit, maar zijn ze nu ook begonnen met eigen onderdelen te ontwerpen?

Afbeelding

Ik vind het niet zo mooi dat lepin zo ogenschijnlijk goed aan de weg timmert
Gebruikers-avatar
User

swandutchman

Rang

premium

premium
1057

Do Feb 12, 2015 9:21

door swandutchman » Di Sep 11, 2018 18:23

Als Lepin nu eindelijk hun eigen modellen gaat maken en zelf nieuwe onderdelen ontwerpen dan vind ik dat juist wel goed nieuws. Ik vind het juist prima als ze stoppen met het schenden van auteursrechten en gewoon hun eigen ding gaan produceren. Militaire thema's is dan een mooie niche, want lego zal dat nooit maken.
VorigeVolgende