Leun achterover, en kom lekker bij van de drukke werkweek/-dag in de Lego Lounge.
Lekker kletsen, minder serieus mag ook.
Gebruikers-avatar
User

Large

Rang

premium

premium
3112

Ma Aug 01, 2011 11:46

Die Haghe

The Mandalorian (serie discussie, spoilers)

door Large » Wo Nov 13, 2019 6:12

Nu Disney+ voor het echie is uitgerold is daar ook eindelijk The Mandalorian :feest:

De afleveringen worden niet gebingedumped, als in het hele seizoen staat in een keer online zoals Stranger Things, na de 2e aflevering van aanstaande vrijdag worden ze wekelijks online gezet.

Let op spoilers:

Het gaat dus om The Mandalorian, of eigenlijk een Mandalorian want we komen er al snel achter dat hij niet de enige is. Que een hele wereld aan nieuwe achtergrond informatie en verhalen :feest:

Het beroep van de hoofdpersoon is een bekende, Boba Fett was het ook, een bounty hunter dus. Een aantal scènes schetsen de onderwereld waarin bounties worden verhandeld en hoe de hoofdpersoon deze binnen haalt.

Star Wars kan niet zijn wat het is zonder iconische voertuigen en zo ook niet The Mandalorian. The Razor Crest is het voertuig naar keuze en we leren het al snel goed kennen, zelfs het toilet :lol: Ongetwijfeld gaan we hier een set van krijgen!

Wat je wel merkt is hoe zwaar, zeker de nieuwste films, op CGI leunen. In een serie zijn de mogelijkheden daartoe beperkt en ook minder relevant omdat er een diepgaander verhaal vertelt moet worden.

Al met al zeer vermakelijk, niet zo episch als de meeste films, maar zeker het kijken waard :duim:
"Duizend bommen en granaten..!"
-Kapitein Haddock

https://instagram.com/largebricks/
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
3311

Vr Jan 31, 2014 15:39

Re: The Mandalorian (serie discussie, spoilers)

door Aangord » Wo Nov 13, 2019 8:48

Ik ben benieuwd wanneer de serie kompleet op Disney + staat. Ik heb net eergisteren mijn gratis proef abonnement stop gezet. Maar goed ook zonder die bingedump.

Wil wel 1 maandje 7 euro betalen om de serie er in een schoolvakantie week ff door heen te blazen. En dan Frozen als toetje en weer opzeggen. :lol:
Oeh kijk, ik heb nu ook een onderschrift!
Gebruikers-avatar
User

Large

Rang

premium

premium
3112

Die Haghe

door Large » Wo Nov 13, 2019 8:58

De laatste aflevering verschijnt 27 december :)
-Kapitein Haddock

Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
3311

door Aangord » Wo Nov 13, 2019 9:35

Kijk lekker op tijd voor laatste week schoolvakantie in januari van de kerstvakantie. :omg:
no avatar
User

ggj

876

Zo Okt 14, 2012 21:50

door ggj » Wo Nov 13, 2019 12:53

Ik had er eerlijk gezegd niet veel van verwacht maar was heel positief verrast. Ik vond hem heel leuk! :duim: Ik kijk ook zeker uit naar de sets. Daar kunnen ze denk ik wel wat leuks mee doen. Zeker die Razor Crest van hem.
Gebruikers-avatar
User

TAFOL

Rang

premium

premium
9217

Zo Sep 14, 2008 12:11

Papendrecht

door TAFOL » Wo Nov 13, 2019 18:52

Gisteravond heb ik ook de eerste aflevering van The Mandalorian zitten kijken.

Ik wist van tevoren dat deze serie een western-achtig tintje zou hebben en ik werd niet teleurgesteld. Alles, van de eerste scene in de bar waar hij zijn bounty ophaalt tot het leren berijden van een Blurrg tot de nederlaag met IG-11, zou zo in een Sergio Leone-film kunnen plaatsvinden, met 'Mando' als Clint Eastwood's personage Blondie. Ook Mando is iemand die zijn premies uitlevert bij de juiste persoon en daar weer voor krijgt betaald. Meestal krijgt hij hiervoor een mager loontje, totdat hij in deze aflevering een speciale opdracht krijgt die zijn leven mogelijk gaat veranderen.

Als iemand die niet zo heel veel af weet van Star Wars vond ik deze aflevering heel gaaf. The Mandalorian toont aan dat je niet 100% Star Wars-nerd hoeft te zijn om deze serie te volgen en dat maakte het voor mij toegankelijker om te kijken. Als je alleen de films hebt gezien, dan weet je in principe al genoeg om het verhaal te volgen.

Ik ben ook wel benieuwd of The Razor Crest het tot LEGO-set schopt. Verder hoop ik ook dat LEGO met een baby Yoda-figuurtje komt.

Voor degenen die willen weten wanneer de volgende afleveringen op Disney+ verschijnen, staat hieronder een overzichtje:
Bijlagen
Mandalorian Release Schedule.jpeg
Just the other night I was aimlessly surfing the Internet and now here I am on
the most fantastic LEGO-forum in the world having chats with you fine people.

TAFOL Brickography op Facebook
Mijn Brickshelf
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
4658

Wo Nov 25, 2015 21:17

Hoorn

door sanderkoenen » Do Nov 14, 2019 7:21

Dat was een leuke aflevering. :duim:
Die assassindroid was helemaal getikt met die zelfvernietingingsprotocol. :lol:
Ik dacht eigenlijk dat de opdracht die hij kreeg, dat het daarover zou gaan in de hele serie. :lol:
Gebruikers-avatar
User

TAFOL

Rang

premium

premium
9217

Papendrecht

door TAFOL » Vr Nov 15, 2019 16:33

Vandaag de 2de aflevering bekeken en ook deze was weer zeer het bekijken waard. :duim:

Het blijkt dat er nog meer bounty hunters uit zijn op baby Yoda, wat de vraag oproept wat deze 50 jaar oude baby zo speciaal maakt? Later in de aflevering blijkt hij ook nog gevoelig voor de Force te zijn, wat het mysterie alleen maar aanwakkert. Tot zo ver maakt dit mij alleen maar nieuwsgieriger naar het vervolg van dit verhaal en kan ik haast niet wachten tot de volgende aflevering die op de 22ste verschijnt. :omg:

Het was leuk om de Jawa's en hun reusachtige Sandcrawler weer te zien. Sinds A New Hope waren deze niet meer in de films verschenen (tot zover ik weet), dus hun terugkeer in deze serie was een leuke verrassing. De scene waarin Mando aan boord van de Sandcrawler probeert te komen deed mij een beetje denken aan de tank-scene in Indiana Jones and the Last Crusade en deed erg Spielbergiaans aan. Wat dat betreft vond ik deze aflevering erg geslaagd. :duim:

Ik kijk nu alweer uit naar de rest van de serie.

Mijn Brickshelf
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
3311

door Aangord » Wo Nov 27, 2019 20:58

Sooooo

Ik heb dus de eerste 20 minuten gezien.
Na het weekend de eerste 3 afleveringen, ik moet nog ff geduld hebben.

Het persoonlijke schip geeft goed de sfeer van het tijdperk aan en past ook goed bij het tijdperk waar het uitkomt. De republiek vlak voor de fijne oorlogen. Het model heeft veel weg van achtergrond schepen uit de prequels. Wel in een nu zoveel jaar later wat afgeragde toestand. En ook dat is weer passend voor dit huidige tijdperk.

Fijn. Ik ben benieuwd naar de rest.
De details, sfeer en omgevingen zijn goed.
Dit hoop voor de toekomst van Star Wars onder dusnie. Na het fiasco met episode 8, Mary Poppins in Space, en Han Solo.

Dank je wel Jon favreau. :omg:
Jon en zijn team lijken zich ook redelijk goed in de oude legend canon in gelezen te hebben en domme fouten te vermijden. Bv met betrekking tot beskar dat was echt cool omdat op scherm terug te zien. :feest:
Gebruikers-avatar
User

Large

Rang

premium

premium
3112

Die Haghe

door Large » Wo Dec 04, 2019 6:46

Aflevering 4 ook gezien :D

Erg leuke aflevering, deze staat een beetje op zichzelf tov van de eerste 3 afleveringen. Die vormen samen eigenlijk 1 lange aflevering.

In aflevering 4 is ook de AT-ST te zien waar we een set van hebben. Deze is eigenlijk als een soort monster in beeld gebracht en is daardoor heel levendig, gaaf gedaan :duim:
-Kapitein Haddock

Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
4658

Hoorn

door sanderkoenen » Do Dec 05, 2019 12:40

Dat was zeker een mooie aflevering.
Ik vond de AT-ST echt indrukwekkend.
Het paste goed in zo'n donkere setting. :duim:
Gebruikers-avatar
User

Aliencat

Rang

premium

premium
4188

Di Feb 05, 2008 8:57

door Aliencat » Di Dec 17, 2019 9:48

Tot nu toe was ik erg onder de indruk van The Mandalorian, ongelooflijk goede serie!
Maar zoals bij elke serie zullen er altijd afleveringen tussen zitten die minder zijn, voor mij was dat aflevering 6 (gisteravond gekeken), die is echt een heel stuk minder naar mijn mening, en zou er volgens mij qua verhaal ook geheel tussenuit kunnen.
Hopelijk pickt aflevering 7 weer op.
Gebruikers-avatar
User

workfromtheheart

Rang

Moderator

Moderator
6466

Zo Nov 04, 2007 20:44

Dronten

door workfromtheheart » Di Dec 17, 2019 10:42

Grappig dat je dat zegt. Ik vond aflevering zes juist erg leuk.
Je hebt gelijk dat het voor het verloop van het verhaal niet heel veel uit maakt al hebben ze het wel de hele tijd over de 'code' die de Mandelorian schijnt na te volgen, die wordt wel duidelijker.
Mijn Flickr pagina.
Moeite met wiskunde? Met WisWereld probeer ik te helpen.
Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
2640

Ma Sep 30, 2013 21:18

Zaandam

door Raven » Do Dec 19, 2019 21:11

Wat een einde van aflevering 7..... net nu ik wellicht zin kreeg om alle andere starre Warres te gaan kijken :look:
You're never 2 old for LEGO!!! <~FlickR~>
no avatar
User

ggj

876

Zo Okt 14, 2012 21:50

door ggj » Do Dec 19, 2019 21:23

Ik vond het een goede aflevering. Kleine spoiler wellicht:

Spoiler:
Gebruikers-avatar
User

Aliencat

Rang

premium

premium
4188

Di Feb 05, 2008 8:57

door Aliencat » Za Dec 21, 2019 1:10

Aflevering 7 was echt super goed! :freaked:
Nu wordt het echt spannend!
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
4658

Hoorn

door sanderkoenen » Za Dec 21, 2019 8:10

Spoiler:
Gebruikers-avatar
User

TAFOL

Rang

premium

premium
9217

Papendrecht

door TAFOL » Za Dec 21, 2019 9:26

Ik heb aflevering 7 inmiddels 2 keer bekeken en ik moet zeggen dat ik ook bij de herhaling nog steeds niet kan wachten op volgende week. Wat een cliffhanger, zeg! Ik had echt zoiets van: "I felt a great disturbance in the Force, as if millions of baby Yoda-fans suddenly cried out in terror and were suddenly silenced. I fear something terrible has happened." :freaked:

De terugkeer van Greef Karga (Carl Weathers), The Client (Werner Herzog), Kuiil (Nick Nolte), Cara Dune (Gina Carano) en IG-11 (Taika Waititi) en de introductie van Moff Gideon (Giancarlo Esposito) zorgden ervoor dat dit deel van de serie superieur aanvoelde tegenover de laatste paar afleveringen die naar mijn mening wat minder waren. Wel hoop ik op de terugkeer van Fennec Shand (Ming-Na Wen) uit aflevering 5 (ik vraag me af wie haar nou uiteindelijk gevonden heeft toen ze voor dood achtergelaten was in de woestijn).

Ook ben ik blij dat we wat meer te weten komen over baby Yoda's Force-krachten. Niet alleen kan hij de Force Choke uitoefenen, maar hij kan dus ook mensen helen door middel van de Force (wat ik nog niet eerder in een Star Wars-film had gezien. Had Obi-Wan deze gave ook maar. Dan had Qui-Gon Jinn misschien niet hoeven te sterven :raiseone: ). Ik ben benieuwd naar welke gaven baby Yoda nog meer heeft en hoe hij deze gaat gebruiken.

De volgende aflevering werd geregisseerd door Taika Waititi, wat dus wellicht betekent dat IG-11 wat meer in de spotlight komt. Ik kan in ieder geval niet wachten of Mando en de rest kunnen ontsnappen uit Moff's nederlaag (Cara heeft mogelijk een thermal detonator meegenomen, dus misschien kan dat wel uitkomst bieden) en wat Moff's plannen zijn voor baby Yoda. Waarom wil hij zo graag dit kleine wezentje hebben? Is Moff misschien de grote bad guy voor seizoen 2? En is Kuiil echt dood? Ik hoop dat aflevering 8 deze vragen beantwoord en meer.

Mijn Brickshelf
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
3311

door Aangord » Za Dec 21, 2019 19:36

In principe kunnen gewone TIE fighters niet zo landen. Ik denk dat het veilig is om aan te nemen dat de persoonlijke ships van hoge officieren wat extra's kunnen. (Shields, hyperdrive etc).

Zullen dan ook een stuk duurder zijn dan de gewone massa productie variant.

Maar best knap wat die hoge officier aan troepen en materiaal bij elkaar heeft weten te houden.

De opbouw naar seizoens finale gaat lekker.