Leun achterover, en kom lekker bij van de drukke werkweek/-dag in de Lego Lounge.
Lekker kletsen, minder serieus mag ook.

15 jaar Lowlug

Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
25860

Ma Jan 27, 2003 19:04

Meijel

15 jaar Lowlug

door stuifzand » Vr Jan 26, 2018 9:28

Ooooooohhhh ja, er was een dingetje vandaag! :P

Vandaag bestaat Lowlug 15 jaar! :feest:

Ik dacht, laten we samen herinneringen ophalen in dit topic. Een soort van "mijn meest memorabele Lowlugmoment was...".
Ik heb er zelf ook wel eentje (die mij als eerste te binnen schoot), maar ik ben nog even op zoek naar beeldmateriaal. :P
no avatar
User

Musicbuilder

888

Ma Aug 27, 2012 10:09

Re: 15 jaar Lowlug

door Musicbuilder » Vr Jan 26, 2018 9:33

Nou bij deze dan van harte met dit vijftien jarig jubileum :feest: :duim: :feest:

en dat er nog vele jaren mogen volgen :duim:
Mijn naam : Michiel; mijn 2 passies : Muziek (Jean Michel Jarre) & LEGO (Minifig Sets/1978-heden).
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
25860

Meijel

door stuifzand » Vr Jan 26, 2018 9:40

Het moment dat mij meteen te binnen schoot was dat Casper en Jan-Albert naar Brickfest waren.
In 2004.
In het jaarverslag (misschien zet ik ze nog weer eens online), zeg ik daarover:
Brickfest 2004
Ik was er zelf helemaal niet bij, maar toch is het een zeer gedenkwaardig moment. Neverroads en Javanree gingen naar Washington. Destijds hét LEGO-event in de wereld.
Mét geborduurde Lowlugpolo, Lowlugtreincontainers voor de swap, en volgens mij ook nog wat Lowlugfigs. Vooraf had Leqa een prachtige Lowlugbanner gemaakt, en die opgestuurd naar Washington. Dat was toen een soort van traditie, dat alle LUGs een banner bij hadden, die dan aan die wand hingen.
Ik was echt a-pe-trots dat die banner daar hing. :D
's Nachts was de keynote, dan kwam dus Jake McKee himself een praatje houden en Q&A-en. Destijds één van de weinige manieren om contact met het moederschip te hebben, of info te krijgen. De Q&A konden we live volgen via de webcam, wat we met een paar diehards dus ook deden!
Het forumtopic uit 2004 vind je hier!

Die foto's zijn allemaal verdwenen van de site, of in ieder geval werken die links niet meer. :look:
Ik ga op zoek :duim:
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
3348

Wo Nov 25, 2015 21:17

Hoorn

door sanderkoenen » Vr Jan 26, 2018 9:47

:feest:

Gefeliciteerd met dit jubileum. :feest:
Gebruikers-avatar
User

Large

Rang

premium

premium
2902

Ma Aug 01, 2011 11:46

Die Haghe

door Large » Vr Jan 26, 2018 10:02

Cool :duim: Gefeliciteerd!

Mijn meest memorabele Lowlug moment :raiseone: Het zijn er meerdere:

Mijn eerste meeting was de meeting in Oss ten tijde van het 10 jarig bestaan. Zeer memorabel omdat dit de drukste meeting in tijden was. En nog nooit heb ik zoveel mensen over Lego gesproken. Tijdens deze meeting heb ik mensen ontmoet die ik inmiddels als vrienden voor het leven beschouw, en dat maak je niet vaak mee. Ook was dit de meeting waarop ik voor het eerst werd geconfronteerd met "Het Friesche Geweld" beter bekend als BrickJohannes :wink:

Mijn eerste openbare evenement was Skaerbaek, waar ik met een groep Lowluggers een huisje deelde. Alleen al de heenreis met Eti was een Lego belevenis op zich, Eti is een veteraan met verhalen waar je een boek mee kunt vullen. Het evenement wist de meetings die ik tot dan toe had bezocht ruimschoots te overtreffen en er volgden nog veel meer buitenlandse evenementen.

Ook mijn eerste Legoworld was een memorabel moment. Hoewel ik was gepositioneerd binnen gehoorafstand van eerder genoemd "Friesch Geweld" was het heel gezellig, met BrickJohannes en Jebbo een boel CMFs kunnen ruilen. Legoworld is toch wel een van de, zo niet het, grootste Lego evenementen ter wereld. Het enige nadeel zijn die kinderen... :wink:

Op naar de 20! :feest:
"Duizend bommen en granaten..!"
-Kapitein Haddock

https://instagram.com/largebricks/
Gebruikers-avatar
User

dip

Rang

premium

premium
5624

Wo Nov 23, 2005 11:33

Groningen

door dip » Vr Jan 26, 2018 10:05

In de huisjes tijdens een legoworld lang geleden, met 5 man op het gesharde netwerk van Dryw. En dan in de slowchat je comments aanpassen zodat het leek alsof je al wist wat de ander ging zeggen. Wij hadden lol in ieder geval.

Waarom kan dat toch niet meer, je comments later aanpassen :fluiten:
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
3902

Ma Jan 08, 2007 21:14

Groene hart

door aawsum » Vr Jan 26, 2018 10:20

Die eerste meeting met al die andere nerds :look:
Ik vier dan maar gelijk mijn 11jarig jubileum :what: Ja zo lang alweer en geen moment spijt.

ps.
En al 2 keer deze comment aangepast :lol:
no avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
2163

Vr Jan 31, 2014 15:39

door Aangord » Vr Jan 26, 2018 11:36

:feest:

gefeliciteerd iedereen..

mijn moment,

eerste lego meeting lelystad bliksem bezoek..

1 uur stuiteren en weer terug naar huis,...
en daarna hup zelf maar een meeting organiseren :look: :fluiten: :lol:
Gebruikers-avatar
User

workfromtheheart

Rang

Moderator

Moderator
6226

Zo Nov 04, 2007 20:44

Dronten

door workfromtheheart » Vr Jan 26, 2018 11:39

Mijn mooiste LOWLUG moment is denk ik mijn allereerste meeting in Oss.
Ik was nog een studentje met net een rijbewijs en vond het nogal wat om vanuit Urk naar Oss te rijden in mijn eentje. Maar na een oproepje op het forum kwam daar een oplossing. Namelijk dat ik naar Joure kon rijden, om daar Fedde op te pikken. In zijn Citroën zijn we vervolgens via Zwolle (alwaar we Thomassio oppikten) naar Oss gereden. Half Nederland gezien voor een meeting. Voor ons allemaal een goede oplossing, ik reed niet alleen en Fedde mocht zelf niet rijden vanwege zijn hartkwaal.

Op de meeting aangekomen erg hartelijk ontvangen en leuke gesprekken gevoerd. Natuurlijk werd er ook wel wat vriendelijk geplaagd met wat een Urker op zondag van Urk moest, maar dat heb ik gelukkig na al die jaren behoorlijk geaccepteerd weten te maken :slygrin:

En omdat ik het niet bij één herinnering weet te houden:
Tijdens een van de meetings in Wijk bij Duurstede had HJR, toenmalig ambassadeur, een serie sets van Agents weten te bemachtigen van het moederschip (die daarna naar een kinderziekenhuis zijn gegaan, top dus :duim: ) En een van die sets was een afgrijselijke achtervolging met een driewieler erbij. Hetgeen Jalkow en ik dusdanig begonnen af te kraken, dat stuifzand toch maar eens opmerkte dat wij het dan maar moesten laten zien dat we het beter konden. Dat groeide uit tot een wedstrijd die Jalkow en ik toch zo'n vijf jaar achtereen opgezet hebben, waarbij we ieder jaar braaf de prijsjes uit eigen zak betaalden, wat toen heel wat was voor twee armlastige studenten. Maar we hebben er heel veel plezier van gehad en wat een prachtige bouwwerken kwamen er uit voort.

En wat Large zegt, gedurende de tijd die ik nu bij LOWLUG doorbreng, ben ik een aantal mensen tegengekomen die ik nu tot mijn beste vrienden reken. Iets wat ik nooit had kunnen verwachten die dag dat ik in de auto stapte op naar Oss te gaan naar de eerste meeting. En hoewel er in de laatste jaren veel veranderd is in het AFOL wereldje, blijft voor mij LOWLUG een belangrijke plaats innemen in de beleving van mijn hobby en hoop ik dat we de komende 15 jaar net zoveel kunnen betekenen voor (nieuwe) AFOL's als dat het voor mij betekend heeft.
Mijn Flickr pagina.
Moeite met wiskunde? Met WisWereld probeer ik te helpen.
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
25860

Meijel

door stuifzand » Vr Jan 26, 2018 11:50

Voor wie het leuk vindt om de jaarverslagen nog eens te lezen: http://www.lowlug.nl/category/jaarverslagen/
Gebruikers-avatar
User

vertmaori

Rang

premium

premium
865

Di Okt 30, 2007 15:05

Heveadorp (vlakbij Arnhem)

door vertmaori » Vr Jan 26, 2018 13:18

Toen ik redelijk nieuw was in afol-land bezocht ik een meeting in Oss... ik had gelijk aanspraak en leerde veel mensen kennen. Rond het middaguur met een groep, waaronder rob, naar de plaatselijke snackbar om een onwaarschijnlijke hoeveelheid snacks te downloaden.

Een paar meetings later reed ik naar Almere, legopapa had de meeting in zijn woonplaats georganiseerd. Mijn 16x16 moc voor een wedstrijd ruim op tijd af... wat kon er mis gaan... veel! Bij het naar buiten gaan en richting mijn auto vervoeren van die moc ging het mis. De deurmat gleed onder me weg. Ik hield mezelf staande, de moc overleefde het niet. Weken later vond ik nog parts in onze tuin. Ik had de letters A, L, M, E, R, en nogmaals de E op 16x16 gemaakt in de kleuren van Almere en deze met transclear bricks op elkaar gemaakt met 8 bricks tussenruimte. Nooit meer een poging ondernomen om hem te herbouwen.
Another brick in the wall (Pink Floyd)
Gebruikers-avatar
User

Duq

8480

Za Okt 18, 2003 20:26

Dublin

door Duq » Vr Jan 26, 2018 15:08

Mijn twee Meest Memorabele Momenten...
Op Legoworld Zwolle in november 2003 een tafel vinden met mooie modellen van een club die zich Lowlug noemde. 's avonds meteen aangemeld.
Ergens in 2004 de uitnodiging van stuifzand om moderator te worden.

Vier-en-een-half jaar met veel plezier mod en admin geweest maar na mijn verhuizing naar Ierland kreeg ik het te druk met het opzetten van brick.ie dus werd het tijd om de sleutels weer in te leveren ;-)
Lowlug meetings, treinenshows met Jan-Albert, Klaas, Casper en anderen, allerlei zinnige en onzinnige discussies...
There is no cloud. It's just someone else's computer.
Gebruikers-avatar
User

Neverroads

Rang

premium

premium
897

Zo Feb 16, 2003 17:51

Zeist

door Neverroads » Vr Jan 26, 2018 16:15

Oh ja, daar was inderdaad nog dat dingetje!

Het mooiste? Toen, lang geleden, gelijkgestemden ontdekken die met je delen dat LEGO echt gewoon de meeste geweldige hobby is op deze planeet, ongeacht hoe de rest van de planeet daar naar kijkt. Daar ben ik iedereen die daar aan bijdroeg (en draagt) super dankbaar voor.

Het is grappig meebeleefd te hebben dat van een toch wat obscure bezigheid, LEGO inmiddels bijna een respectabele hobby geworden is... saai mainstream bijna.

En oh ja, ik leef nog hoor! Maar online ben ik wat slaperiger geworden dan 15 jaar geleden...

Gefeliciteerd Lowlug; 15 jaar nog levend zijn op het internet, dat is al een prestatie op zich zelf trouwens :wink:
"De minifig is de maat voor alle dingen."
-Bricktagoras-
Gebruikers-avatar
User

legopapa

Rang

premium

premium
2642

Za Jun 26, 2004 10:57

Almere

door legopapa » Vr Jan 26, 2018 16:46

Jemig, 15 jaar Lowlug. Dan ben ik alweer 14 jaar lid van deze club. En inmiddels ook alweer ongeveer 16 jaar uit de medium-darkages. Allereerst natuurlijk gefeliciteerd :feest: :feest: :feest:

Ik heb goede herinneringen aan de eerste (en vooralsnog enige) meeting in Almere in 2013, welke ik mocht organiseren. Een hele drukke super gezellige meeting afgesloten met een gezellig diner in de wok. Zowiezo heb ik bijna altijd wel een leuke tijd op de meetings.
Ook een Fanwelt-editie in Keulen (2010 en/of 2012??) komt naar boven waar Lowlug zo ongeveer een aparte hal had :lol: :lol: . Een uitgebreide stand met een eigen "clubhuis" omringt door geweldige moc's. Met o.a. NxtChris met een giga-bouwerk dat enorm veel aandacht kreeg van het publiek ondanks dat het eigenlijk niet echt goed werkte. Maar wat een lol ...

Wat ik mooi vind is dat Lowlug is uitgegroeid van een klein groepje eigenzinnige moccers tot Neerlands hofleverancier op (inter)nationale events. Ik heb in die14 jaar veel (markante) mensen zien komen en gaan bij Lowlug.
Zo was er bv. Anko, een hyperactieve tiener die altijd groots uitpakte, zich van niemand wat aantrok en vooral heel luid aanwezig was (die stofzuiger :notimpressed: :notimpressed: ). Al jaren niet meer gezien maar gelukkig hebben we mijn "zoon" Brickjohannes en Aangord ervoor terug gekregen :lol: :lol: :lol:
Maar ook de bovenstaande Neverroads, een markante briljante moccer waar je prachtige gesprekken mee kan hebben. Ach, er zijn zoveel leuke mensen hier die allemaal bijdragen of hebben bijgedragen aan de Lowlug-familie. Altijd fijn om weer samen te komen en te genieten van onze mooie hobby.

Op naar nog eens 15 jaar Lowlug ... :duim: :duim:
Gebruikers-avatar
User

MOCkingBird

Rang

premium

premium
5342

Vr Nov 07, 2003 15:01

Oss

door MOCkingBird » Vr Jan 26, 2018 19:11

Nadat ik lowlug ontdekt had op internet was er al snel ook een meeting. Die eerste lowlug meeting was ook een eerste groep gebeuren waar ik naar toe ging. Best spannend voor mij. Was een klein zaaltje waar allerlei mensen waren die over lego praatten en dingen lieten zien de ze gemaakt hadden. :omg: Iedereen werd geaccepteerd, ook zo'n stille aanwezige zoals ik was. Er waren broodjes en koffie/thee. Het 'zelf doen/bijdragen' beviel me wel, niet te moeilijk doen allemaal.

Bij latere voorbereidingen voor het als groep naar een modelbouwbeurs gaan, viel me dat ook op. Gewoon doen, bijdragen wat je kunt en dan is het goed. De samenwerking van heel verschillende mensen voor een mooie layout gaat gewoon, en dat is mooi.

Ik zie hierboven al dat meetings in Oss voor een aantal belangrijk geweest zijn. Die meetings zijn dus blijkbaar goed bevallen, dat vind ik fijn om te lezen. Misschien moet er maar weer eens 1 komen.
Wil je een bijdrage leveren aan de brickbieb, stuur dan even een pb'tje
Bricklink Mockingbird's Nest Egg
no avatar
User

Legomaster

2547

Wo Feb 05, 2003 17:36

Amsterdam Noord

door Legomaster » Vr Jan 26, 2018 20:39

15 jaar wat gaat de tijd snel.
Toen was ik 30 in 2003.
Veel leuke, handige en kortingen op sets mogen plaatsen.
Het laatste nieuwtjes en nog veel meer,
Veel mensen leren kennen , helaas zijn er ook paar niet meer onder ons :(
Maar Lowlug is echt een leuke club voor iedereen.

Nu nog een feestje :feest:
Let op mijn website is vernieuwd http://www.natuurfotograafmarcel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
User

Moos

Rang

premium

premium
104

Di Aug 07, 2007 6:45

Hoorn

door Moos » Vr Jan 26, 2018 20:43

Gefeliciteerd allemaal!
Ik moest even graven maar ik zie dat ik al sinds 08-2007 rondneus op dit forum. Echt rondneus want ik laat niet zoveel van me horen op het forum, maar ik kijk toch dagelijks wel even of er nog nieuws is of roddels zijn.
M’n eerste meeting die ik heb bezocht was in Drachten, gewoon om eens te kijken wie zich allemaal bezig houdt met de blokjes. Skaerbaek een keer mee mogen maken, heeeel bijzonder. Ik kan me ook een meeting in Wijk bij Duurstede herinneren waar we voor het eerst MILS met treintjes aan elkaar knoopte wat uiteindelijk heeft geresulteerd in 2x volle bak LEGOWORLD in Utrecht.
Ondertussen veel leuke (blijvende) contacten gemaakt in het ‘wereldje’
EVERYTHING IS AWESOME!
Gebruikers-avatar
User

rob

2122

Zo Feb 11, 2007 23:49

Velden

door rob » Za Jan 27, 2018 12:24

15 jaar alweer, wow.

Gefeliciteerd iedereen.

Herineringen,

Ik ben iig maar bij een paar meetings geweest en ik herinner me de tocht naar de snackbar met Richard nog wel.
Mij kwamen vaak de data slecht uit maar ik kan me Rotterdam en Oss nog wel goed herinneren.

Ik herinner me Lowlug iig wel van de site waar je vooral in de beginjaren de Moc ideeën vandaan haalde, later kwam daar FB enz bij.

Ook Lugbulk en mijn bijdrage in de werkzaamheden met tellen en verdelen.

Helaas heeft mijn gezondheid, rug, mijn bouwen op een zeer laag pitje gezet.
Het is beperkt tot wat sets en dat blijf ik verzamelen.

Skaerbaek is het event voor mij en ik ga er elk jaar heen, vooral om vrienden weer te zien en de sfeer van het geheel.
Heb maar 2 of 3 events gemist.
Gebruikers-avatar
User

Griffon

Rang

premium

premium
887

Za Feb 07, 2009 13:03

Drachten

door Griffon » Za Jan 27, 2018 12:26

Gefeliciteerd met het jubileum :feest: .

Zelf ben ik ben ik nu bijna 9 jaar op Lowlug, wat gaat de tijd toch snel.

Mijn eerste meeting was in Wijk bij Duurstede in 2009. Ik heb toen met HarmJan en zijn vader mee kunnen rijden en zo ontmoette ik ook "Het Friesche Geweld" zoals Large beschrijft :D a.k.a. BrickJohannes. Ook hij reed mee en sindsdien zijn we vaak aan het carpoolen naar meetings.

In september 2011 en september 2012 heb ik de meeting in Drachten mogen organiseren wat ik ontzettend leuk vond om te doen.
Ik zou dit graag nog een keer willen doen als er animo voor is.

In 2014 ben ik naar Skaerbaek geweest, het was een geweldige ervaring!
Samen met andere Lowluggers in een huisje, enorm veel plezier gehad.
Ik heb met Jebbo mee mogen rijden naar Skaerbaek en hiervoor ben ik hem nog steeds enorm dankbaar, zonder hem had ik dit mooie evenement niet mee kunnen maken :duim: .

Ook de Lowlug stand op Legoworld 2013 weet ik mij goed te herinneren. Ik had toen net een nieuwe baan aangenomen dus kon niet een hele week vrij krijgen maar het weekend meedraaien kon natuurlijk wel.

Tijdens Legoworld heb ik altijd bij Eti kunnen logeren, waarvoor dank. Het is s'avonds gezellig napraten over de afgelopen dag.

Ik kijk uit naar de meetings en evenementen die nog komen gaan en de contacten die gelegd gaan worden, op naar het volgende jubileum van Lowlug!
"Some say he still plays with LEGO, others say he is building with LEGO, all we know is he's called Griffon"

Flickr
Brickshelf
Gebruikers-avatar
User

swandutchman

Rang

premium

premium
621

Do Feb 12, 2015 9:21

door swandutchman » Za Jan 27, 2018 17:14

Gefeliciteerd allemaal! :feest:

Volgens mij ben ik 3 jaar geleden bij lowlug gekomen en heb sindsdien alle meetings meegemaakt. Altijd gezellig en er is een hoop te zien en te doen. Nou, wat mij betreft op naar het volgende jubileum!
Gebruikers-avatar
User

Rinse

Rang

premium

premium
243

Wo Okt 12, 2011 21:19

Dronten

door Rinse » Za Jan 27, 2018 22:35

15 jaar Lowlug! Dat is zeker een feestje waard. :feest:

Blijkbaar draait deze forum-lurker dan ook alweer 6+ jaar mee (ik heb toen ooit met mijn hotmail e-mailadres nog een account aangemaakt).

Het meest dankbaar blijf ik voor alle meetings die elk jaar weer door vrijwilligers georganiseerd worden. De eerste die ik bijwoonde was hélémaal in Rotterdam (op 3 juni 2012). Dat was vanuit de Flevopolder als middelbare scholier met de trein een flink reis. Die Lowlug meeting in Rotterdam bleek heel anders te zijn dan een clubdag Harderberg van de Bouwsteen, wat een verademing was dat, al die ‘normale’ mensen om je heen!

Iedereen, bedankt voor de afgelopen 6 (+9) Jaren!
“Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere” ― Albert Einstein
flickr
Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
1837

Ma Sep 30, 2013 21:18

Zaandam

door Raven » Zo Jan 28, 2018 10:56

Ikzelf draai nog niet zo lang mee op het forum, maar wat een verademing was het om een "clubje" met gelijkgezinden tegen te komen. Veel geleerd van velen van jullie en leer nog wekelijks iets bij.

Hoogtepunt zijn voor mij de meetings (al kan ik niet altijd) en afgelopen jaar op LW mogen staan. Komend jaar zelfs LW (mits toegelaten) en Skaebaeck op het programma :omg: .En natuurlijk de meeting in Maart dit jaar wat in de planning zit.

Al met al erg naar mijn zin hier in deze ongedwongen sfeer met leuke mensen zowel op als buiten het internet. Vooral door blijven gaan zoals het nu gaat. :duim:
You're never 2 old for LEGO!!! <~FlickR~>
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
3348

Hoorn

door sanderkoenen » Ma Jan 29, 2018 8:26

Ik draai zelf ook nog maar kort mee met LowLUG, maar al best lang in de Lego community.
De eerste keer dat ik leden van LowLUG zag en sprak, was op een modeltreinenbeurs heel lang terug.
Daar was ik toen met mijn vader en oom. Ik heb uren gestaan voor een city layout om alle details op te nemen.

Door de jaren heen heb ik blijkbaar veel Lowluggers gezien tijdens verschillende Lego World edities, maar dat was mij eigenlijk nooit opgevallen. :look: Ik was laatst foto's aan het terugkijken en toen zag ik veel bekende gezichten.

Eind 2015 heb ik mij aangemeld. Zo blij was ik dat er een forum was met veel activiteit. :duim:
Mijn eerste meeting in Lelystad in 2016 was een moment om mensen beter te leren kennen en zo veel gezichten aan forumnamen gekoppeld. Dit jaar gaan we met een groepje naar Bricks am Meer met een gezamelijke layout. Ik heb er zin in. :feest:
Gebruikers-avatar
User

Jalkow

2236

Za Aug 18, 2007 10:31

Nijmegen

door Jalkow » Ma Jan 29, 2018 20:34

Wauw, 15 jaar! Wat een lange, lange tijd!
Ik moest het opzoeken, maar ik ben al meer dan 10 jaar geleden lid geworden. Vooral die eerste jaren was het forum echt onderdeel van m'n dag. Ik deed in 2008 mee met een lustrum MMM, dat was zo geweldig leuk, dat was echt ding voor een puber met stomme schooldagen. Ik heb toen in korte tijd heel veel gebouwd en ook veel online gedeeld, met Lowlug altijd als vaste uitvalsbasis.

Mijn lijstje memorabele Lowlug-momenten is lang hoor. M'n allereerste lowlug-meeting, met de lift die Rene.kok me toen aanbood, de twee Lego Fanwelts waar ik bij mocht zijn, de brave duitse kiddo's die we daar hebben bezig gehouden dankzij het handensysteem van Eti, de wedstrijdjes die Workfromtheheart en ik hielden, gebaseerd op ons eeuwige klagen op de meetings, een van de eerste bulks waar ik met zuurgespaard geld m'n eerste echte bulkvoorraadjes kocht, en boven alles het tot laat rondklikken op het forum, om bijvoorbeeld gelekte setfoto's uit te pluizen (TAFOL, knikje naar jou).

Ik ben niet meer zo actief, met lego in het algemeen niet, maar op Lowlug hangen nog steeds mensen rond met wie ik tussen m'n 15de en 20ste veel tofs heb gedeeld. En dan zie ik Dips inzending voor de Architecture-wedstrijd... en dan zie ik dat er in 15 jaar geen klap is veranderd. :lol: :lol: :lol:

Stuifzand verdient een digitaal standbeeld voor de oprichting destijds en duizend keer hoera voor de vaste kern die 15 jaar geleden begonnen met de allereerste online gezellige lego-ontmoetingsplek in het Nederlands, want: wat een tijd hier :feest:
Niet mokken, lekker moccen!
Gebruikers-avatar
User

KlaasK

Rang

premium

premium
338

Za Feb 14, 2015 11:38

Tholen

door KlaasK » Di Jan 30, 2018 19:41

Heel hartelijk gefeliciteerd met het jubileum!
Elke MOC begint met één steentje.
Gebruikers-avatar
User

jebbo32

Rang

premium

premium
587

Ma Feb 11, 2013 14:41

Kamerik

door jebbo32 » Vr Feb 02, 2018 16:28

Beetje laat maar als eerste van harte Lowlug met deze mijlpaal. :feest: :feest:

Om dan ook maar even iets van mijn momenten te delen met jullie, het is nu bijna 5 jaar geleden dat ik lid werd. 1 van mijn eerste momenten wat ik nog steeds een warm hard toebreng is LW 2013. Ik stond daar met een landelijke layout tussen (om netjes te blijven) het toch wat mindere spul aan de kant van een heel andere groep.
Maar het waren de Lowluggers die mij deden blozen vanwege mijn bouwwerken. Een jaar later ging ik met Griffon opweg naar skearbeak weekend. Dat was wel 1 van de hoogte punten om bij te mogen zijn met vele andere luggers. Ik leerde daar Moos kennen en hebben een weekend gehad tussen de Zweden, Kroaten en Brazilianen. Wat ik ook nog goed weet was mijn eerste meeting in Rotterdam vlak na LW 2013. Klein maar fijn en een enorme diversiteit aan bouwwerken.

Kortom op naar nog eens 15 jaar. Stuifzand bedankt voor deze geweldige Lug.
Gebruikers-avatar
User

thomassio

Rang

premium

premium
2766

Za Dec 20, 2008 15:30

Leiden

door thomassio » Vr Feb 02, 2018 18:24

workfromtheheart schreef:Mijn mooiste LOWLUG moment is denk ik mijn allereerste meeting in Oss.
Ik was nog een studentje met net een rijbewijs en vond het nogal wat om vanuit Urk naar Oss te rijden in mijn eentje. Maar na een oproepje op het forum kwam daar een oplossing. Namelijk dat ik naar Joure kon rijden, om daar Fedde op te pikken. In zijn Citroën zijn we vervolgens via Zwolle (alwaar we Thomassio oppikten) naar Oss gereden. Half Nederland gezien voor een meeting. Voor ons allemaal een goede oplossing, ik reed niet alleen en Fedde mocht zelf niet rijden vanwege zijn hartkwaal.

Op de meeting aangekomen erg hartelijk ontvangen en leuke gesprekken gevoerd. Natuurlijk werd er ook wel wat vriendelijk geplaagd met wat een Urker op zondag van Urk moest, maar dat heb ik gelukkig na al die jaren behoorlijk geaccepteerd weten te maken :slygrin:

Je hebt het weer eens helemaal verkeerd.
We zijn in onze omzwervingen met Fedde toen misschien ook wel langs Oss geweest, maar de eindbestemming was toen Gendringen.
Ik was net veertien en mijn moeder vond het toch best raar dat ik met wildvreemden in de auto stapte, totdat bleek dat WftH geen vreemde maar een Urker was.
Het was fantastisch om de mensen achter bouwwerken te leren kennen en discussies te kunnen voeren waardoor mijn eigen bouwen transformeerde.
Ik weet ook nog dat het grote robotgevaarte van Aliencat in duizend stukjes op de grond viel

De lol met lowluggers op legoworld is voor mij altijd het hoogtepunt van het jaar.
De laatste editie van legoworld in Zwolle was mijn eerste evenement waar ik met een groepje lowluggers stond. Het was toen nog mogelijk om zonder fatsoenlijke moc deel te nemen dus Mahjqa was er ook.
Tijdens de veiling 's avonds was Mahjqa in een verwarde toestand (Hij maakte 's nachts ook al rare geluiden) en kocht hij de eerste Minecraft set voor destijds de dubbele waarde. Gelukkig voor hem liep er de volgende dag een te enthoussiast jongetje met een te snel toegevende moeder langs onze tafel die hem konden verlossen (alleen van zijn aankoop, dus helaas niet van zijn gesnurk).

Jalkow schreef:Ik ben niet meer zo actief, met lego in het algemeen niet, maar op Lowlug hangen nog steeds mensen rond met wie ik tussen m'n 15de en 20ste veel tofs heb gedeeld.

Hey Jalkow! Kom weer eens langs op een meeting zou ik zeggen.
Minifiguren moeten geel blijven!
Gebruikers-avatar
User

fonz

Rang

premium

premium
952

Zo Jan 13, 2008 8:03

Brick-Enschot

door fonz » Vr Feb 02, 2018 20:08

10 jaar en 2 weken geleden ben ik ook maar eens lid geworden van dit clubke.
Mijn eerste meeting was in Wijk bij Duurstede, iedereen had een modulair huisje bij om het aan te laten sluiten aan een flinke straat van allerlei geweldige creaties. Daar zag ik voor het eerst dat mensen bezig waren met een trein lay-out.( moet ik ook weer eens iets mee gaan doen). Mijn eerste ontmoeting met een Lowlugger was met Stuifzand, ben mijn eerste Lugbulk bij haar gaan ophalen en moest van haar maar snel eens naar een LLmeeting komen. Ondertussen al een aantal meetings meegemaakt. Vind ze altijd wel gezellig en leuk om meer Legofielen tegen te komen.
Kortom, proficiat Lowlug en iedereen die zich hier voor in zet :duim:
Gebruikers-avatar
User

Erik Leppen

Rang

premium

premium
3563

Zo Jul 18, 2004 12:17

Almere

door Erik Leppen » Za Feb 03, 2018 13:22

Mijn meest memorabele Lowlug-moment is geen beste herinnering, en bovendien nogal beschamend, maar dat was een jaar of 9 geleden toen ik voor het eerst naar een meeting wilde, en ik dacht, ik ga wel naar het busstation van de plaats in kwestie en dan zal het daar wel aangegeven staan, of daar staan wel mensen, met een lowlugvlaggetje herkenbaar, die daar dan heen gaan. Maar dat was dus niet zo. Ik had geen benul hoe kleinschalig zo'n meeting was, ik dacht dat is echt een evenement weetjewel. En m'n beltegoed was ook op, dus ik kon ook niemand bellen, en toen restte mij geen andere optie dan dan maar terug naar huis. En het was ook nog eens heel slecht weer, dus mijn eerste meetingdag was tweeënhalf uur voor nop in het OV (met m'n zakje ruilonderdelen en zonder MOCs), plus een uur wachten in de regen want het was zondag en dan rijden de helft van de bussen niet en ik had toen ook nog te veel betaald.

Dus tja. Dat was best wel dom. :fluiten:

Wist ik veel dat iedereen met de auto kwam en niemand met het OV :P Supernaïef.

Gelukkig had ik mezelf de meetings erna beter voorbereid en is het toch nog allemaal goedgekomen :P

Om positief af te sluiten, Lowlug was ook een van de allereerste internetforums waar ik bij aansloot (ook al weer heel wat jaartjes terug) en je kan dus zeggen dat ik hier op Lowlug mede het "forummen" heb geleerd en ook het plezier dat dat oplevert. Dus ik ben het Lowlugteam (dat was toen volgens mij nog alleen Stuifzand) daar zeker dankbaar voor. En dat deze mooie club nu al 15 jaar bestaat is een prachtig moment. :feest:
Gebruikers-avatar
User

legomannetje

2700

Vr Okt 24, 2003 9:08

Highland

door legomannetje » Zo Feb 04, 2018 15:36

Gefeliciteerd!
Mijn eerste LowLug meeting was in januari 2004 in Den Helder en daar leerde ik de eerste mede-Lego'ers in real life kennen.
Ik weet nog dat daar minifigs in poses werden geplaatst die niet door iedereen werden gewaardeerd :fluiten: :lol:

Een meeting in Oss twee jaar later heeft me mijn huidige baan opgeleverd. Ik kon met iemand meerijden die ook nog Teup in Leusden ging ophalen. Daardoor reden we langs het toen nog in aanbouw zijnde pand van AFAS in Leusden met spandoeken dat ze personeel zochten. Daarop heb ik gesolliciteerd en ben ik aangenomen en ik werk er nog steeds met plezier.

Op menig LegoWorld liep ik met twee naambadges rond: een van de organisator De Bouwsteen, en de andere van LowLug. Ondanks de rivaliteit tussen beide clubs (waar ik me persoonlijk niet mee bemoeide), verborg ik mijn LowLug betrokkenheid niet op dergelijke evenementen.

Qua lego ben ik niet meer zo actief, maar ik volg het LowLugforum nog wel geregeld.
Kind 1: "Kijk een goederentrein"
Kind 2: "Nee, joh, dat heet een betere trein"
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8433

Ma Dec 25, 2006 14:27

Soesterberg

door eti » Ma Feb 19, 2018 22:08

Het zou best kunnen dat ik zonder Lowlug allang weer met die lego was opgehouden. Ik blijf het natuurlijk vreselijk leuk vinden om zelf dingen te maken met Lego, maar als dat betekent dat ik in m'n eentje op zolder zit, dan zoek je na een tijdje toch eens een hobby waar je ook eens mensen ontmoet. Maar goed, dat was dus Lowlug. De eerste keer dat ik Lowluggers ontmoette was toen ik meedeed aan een lego-evenement in een museum in eh, ergens bij Alkmaar of zo. Ik heb daarvoor een mijn eerste mocjes gemaakt - het museumgebouw zelf - en trof daar (geloof ik) Marakoeschtra en Vdub. Toen hoorde ik ook dat er soms meetings waren, waar ik daarna ook maar eens ben gaan kijken.

Nu doe ik al jarenlang mee aan Legoworld - met meestal een huis vol logés (met Griffon als meubilair, die moet het eens wagen om níet te komen...) - en ga ik een paar keer per jaar een weekendje naar een lego-evenement. Gezellige ritjes naar Skaerbaek gehad met Large, Thomassio, Mahjqa en Koffiemoc, en nu gaan we dan echt met een lowlugclubje naar een Duits evenement. Lowlug is toch wat de gezelligheid erin brengt bij de hobby.

Dat weet ik des te zekerder sinds ik vorig jaar ook bij een andere lug gegaan ben (met Lowlug ben je immers niet getrouwd, het kan nooit kwaad om ook eens ergens anders te kijken). Daar heb ik een jaar tijd geruzie tussen de lug en een concurrent meegemaakt, geruzie tussen het bestuur en een aantal leden, leden of ex-leden tegen wie op de Facebookpagina werd gewaarschuwd, en regels die leden verplichten om tig keer per jaar op te komen draven... en dan kom je weer bij Lowlug en is alles weer gewoon. Ik heb zin in de volgende 15 jaar.
Laatst gewijzigd door eti op Ma Feb 19, 2018 22:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
User

Dikkie

638

Ma Dec 11, 2006 20:09

Den Helder

door Dikkie » Di Feb 20, 2018 21:38

Hallo zeg een kleine 15 jaar alweer!!

Hoewel te laat, alsnog van harte.
Ik kwam zojuist tot de conclusie dat mijn account hier nu ook iets meer dan 10 jaar bestaat. Heb altijd fanatiek met lego gebouwd maar dat is sinds mijn meest recente verhuizing (2012 alweer..) volledig in het slop geraakt en mijn lego ligt op zolder te wachten op betere tijden. Maarja met een kleine op komst verwacht ik op korte termijn geen verbetering. :fluiten: Zelfs dit forum bezoek ik nog maar zelden, puur om te kijken bij de MOC afdeling.. LUGbulk heeft op moment ook geen meerwaarde voor mij als non-actieveling

Mijn enige anekdote is een meeting in... tja, waar, wanneer? Zelfs dat weet ik zo even gauw niet meer. Ik geloof zo rond 2010 of 2011, ergens in Brabant - Oss lees ik vaak dus dat zal het zijn. Vele gelijkgezinden tegengekomen, met een heerlijke informele sfeer waar iedereen welkom was. De houding en attitude daar kunnen heel wat clubs nog van leren!! :omg: :duim:

--> Naar aanleiding van dit bericht mijn oude fotomap eens opgezocht, het was 2011 te Schijndel!
"I personally love the internet. It's just too bad that many people seem to fake quotes."
- Abraham Lincoln, 1869
no avatar
User

javanree

1897

Za Okt 25, 2003 23:18

door javanree » Wo Feb 28, 2018 22:44

Na een eerdere 'blast from the past' deze week toch voor de gein ook hier maar weer eens ingelogd (ja mijn login deed het nog... hulde aan de beheerders!)

Leuk om dingen van ruim 10 jaar geleden terug te lezen. Inmiddels uit mijn zoveelste dark ages gekomen dankzij een neefje en nichtje, in 2016 nog mee naar LEGOWorld geweest en daar nog even met HJR gesproken. Zelf bouw ik amper meer, verzamel ik sporadisch (sommige 2017 Batman sets waren te leuk om te laten liggen) en sluimert het hele LEGO gebeuren een beetje.

Voor mij blijven als hoogtepunten toch samen met Neverroads naar Washington en Eigenwijze Treintjes , nog altijd goede herinneringen aan. En altijd als ik langs Driebergen-Zeist rijd moet ik toch weer denken aan de eerste LOWLUG meeting en de gezellige bezoekjes aan Neverroads.

Tijd voor een reunie? :lol:
Gebruikers-avatar
User

Large

Rang

premium

premium
2902

Ma Aug 01, 2011 11:46

Die Haghe

door Large » Do Mrt 01, 2018 6:55

Ik zou zeggen wees welkom in Lelystad volgend weekend :duim:
"Duizend bommen en granaten..!"
-Kapitein Haddock

https://instagram.com/largebricks/
Gebruikers-avatar
User

Griffon

Rang

premium

premium
887

Za Feb 07, 2009 13:03

Drachten

door Griffon » Vr Mrt 02, 2018 7:12

eti schreef:Nu doe ik al jarenlang mee aan Legoworld - met meestal een huis vol logés (met Griffon als meubilair, die moet het eens wagen om níet te komen...)

:look:
"Some say he still plays with LEGO, others say he is building with LEGO, all we know is he's called Griffon"

Flickr
Brickshelf
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
3348

Hoorn

door sanderkoenen » Vr Mrt 02, 2018 7:39

What happens in Soesterberg, stays in Soesterberg? :lol:
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
25860

Meijel

15 jaar Lowlug

door stuifzand » Vr Mrt 02, 2018 9:14

Jan-Albert! :cheer:
Gebruikers-avatar
User

Orange L.

Rang

premium

premium
226

Zo Nov 24, 2013 18:34

door Orange L. » Vr Mrt 02, 2018 10:07

Nog gefeliciteerd!

Sinds 2013 lid van het forum maar in het begin nooit echt actief geweest, omdat ik vaker op Eurobricks rondhang. Dit jaar is daar enige verandering ingekomen en ga ik zelfs naar de aankomende meeting.

Voor mij begint het pas echt in 2018!
Gebruikers-avatar
User

HJR-Holland

4485

Do Jul 17, 2003 19:00

Dordrecht

door HJR-Holland » Vr Mrt 02, 2018 23:11

Hallo, gefeliciteerd allemaal :duim:

Ik ben een groot deel van mijn hobby aan het afsluiten; ik heb mijn in 18 jaar opgebouwde Star Wars LEGO ingeruild voor een sportwagen. Ik ben nog aan het nadenken hoe ik, als ik echt alles verkocht heb, daarna de LEGO hobby ga vormgeven. Ik houd jullie op de hoogte :wink: Mijn leukste herinneringen blijven toch wel de beurzen in de begintijd waar geen hond op afkwam, maar waar we wél altijd lol hadden. En die eerste meeting bij het kasteel van Zeist blijft leuk :)
my FLICKR account