Leun achterover, en kom lekker bij van de drukke werkweek/-dag in de Lego Lounge.
Lekker kletsen, minder serieus mag ook.

Het grote voorsteltopic

no avatar
User

AriePraat

Rang

Nieuw

Nieuw
2

Za Dec 24, 2016 7:38

Re: Het grote voorsteltopic

door AriePraat » Za Jan 07, 2017 17:18

ik was ff mn topic kwijt, maar die is dus hier naar toe gegaan :)

hier enkele foto's, zoals gezegd, ik moet het doen met de blokjes die ik heb ;) mijn vrouw laat een grotere hoeveelheid niet toe :lol:

http://www.poppekoppie.com/arie/Avantime_lego_3.JPG
http://www.poppekoppie.com/arie/Avantime_lego_4.JPG
http://www.poppekoppie.com/arie/Avantime_lego_5.JPG

wat vinden jullie van de Avantime ?, nog verbeteringen ?

dit is de Magnum maar al weer uit elkaar gehaald

http://www.poppekoppie.com/arie/Magnum_lego_1.JPG
Gebruikers-avatar
User

WvdP

Rang

Site Admin

Site Admin
10870

Wo Dec 26, 2007 21:58

nabij Leiden

door WvdP » Za Jan 07, 2017 22:56

De Avantime is een automaat zo te zien? Leuke oplossing voor de pedalen!
If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
(Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett)
no avatar
User

Renz

Rang

Nieuw

Nieuw
1

Ma Jan 30, 2017 16:59

door Renz » Di Jan 31, 2017 14:36

Hoi allemaal,

Mijn eerste berichtje hier op het forum. Dat kan natuurlijk niet anders als het berichtje zijn waarin ik mij voorstel.

Ik ben dus Renz, een afkorting van mijn achternaam welke aangenomen is tot roepnaam, 33 jaartjes en eigenlijk al Lego fan sinds mijn kinderjaren. Nu jaren later besloten mijn vrouw de deur uit te zetten en de vrijgekomen tijd te besteden aan Lego. Vooralsnog ben ik nu bezig om weer een stad op te bouwen met zowel treinen, mods en mocs. Mijn grootste moc zal een voetbalstadion worden maar dat kan nog wel even duren voor deze gerealiseerd zal worden.

Ik heb 2 jonge kinderen die een paar dagen per week bij mij zijn en de overige dagen bij hun moeder. Mijn dochter van 4 heeft haar vaders genen en is helemaal gek op de Disney serie. Dus ook daarvan zal ik geregeld wat mee moeten bouwen. Voor haar wil ik in de nabije toekomst een eigen Legotafel maken zodat haar Lego niet "vervuild" zal worden met dat van mij. Mijn zoon van nog geen jaar heeft ook al interesse in Lego, maar dan alleen om op te kauwen.

Van beroep ben ik touringcarchauffeur en kom geregeld in bijvoorbeeld Oberhausen om mij aan al het moois dat te koop is te vergapen.

Nou, dit ben ik en wie weet spreken we elkaar eens.

Groeten,

Renz
It's nice to be important but it's more important to be nice!
no avatar
User

iain

Rang

Nieuw

Nieuw
6

Do Nov 17, 2016 8:15

Soesterberg

door iain » Za Feb 04, 2017 9:21

Hallo allemaal

Ik kom me maar even voorstellen.. Ik ben Iain (ja, dat is de echte spelling :lol: ) woonachtig in Soesterbergen bijna 37 jaar jong.
Als kind was ik al gek van lego en had ik voornamelijk City en Space. Maar sinds 4 jaar heb ik mijn lego weer erbij gepakt en nu ben ik met Ciry en Creator sets bezig en ook met mijn eigen creaties. Mijn huidige project is een klein haventje met veerpontje.

Naast lego blog ik, kijk ik graag een film en lees ik een boek. Ook wandel ik graag, met mijn camera in de aanslag. Maar de allerbelangrijkste in mijn leven: mijn twee kinderen die ik elk weekend zie.
no avatar
User

Aeschere

Rang

Nieuw

Nieuw
7

Zo Jun 22, 2014 19:51

door Aeschere » Do Jun 22, 2017 11:10

Hallo!

Enige tijd geleden heb ik mij al aangemeld op het forum maar ik kan me niet herinneren eerder wat gepost te hebben.
In mijn jeugd (geboren in 1982) een groot Lego fan, ik heb/had van alles maar was voornamelijk onder de indruk van de kastelen, piraten en een deel space (met die fel neon groene schotels). Na verloop van tijd begon de interesse wat af te nemen en zoals het bij zovelen ging belande alles in een grote doos met uiteindelijk een laagje stof erover.

Een aantal jaar geleden heb ik de doos weer overgehaald van mijn ouderlijke woning naar mijn eigen flatje en samen met mijn vriendin hebben we een aantal avonden gespendeerd om zoveel mogelijk weer op te bouwen. Wat was dat leuk!
Het merendeel hebben we in elkaar kunnen zetten maar door gebrek aan stallings/bouwruimte belande alles uiteindelijk weer in de kast. Ondertussen zijn we verhuisd naar een eengezinswoning, is er een kleine bijgekomen (3 weken oud op dit moment) en staat de Lego nog steeds in de doos maar het begint wel weer te kriebelen.

Een nieuwe aanschaf zal er nog wel even niet inzitten al zijn we beiden wel erg gecharmeerd van de Volkswagen T1 bus dus die zal er vast wel komen. Voor nu lees ik even mee, kijk wat anderen aan het bouwen zijn en zal langzaamaan de Lego doos weer eens tevoorschijn halen om te kijken wat er ook alweer inzit, wat er mist en wat er nog mee te doen is. Het ligt er een beetje aan hoe het allemaal loopt maar misschien dat ik ook eens een keer ga kijken bij LegoWorld aan het einde van dit jaar.
Gebruikers-avatar
User

SamtheChemist

Rang

premium

premium
533

Wo Okt 19, 2016 12:13

Woudenberg

door SamtheChemist » Ma Jun 26, 2017 8:17

Hallo allemaal,

Ik ben inmiddels al een tijdje lid van het forum maar kom er net achter dat ik me helemaal nog niet voorgesteld heb hier :what: . Mijn naam is Joost ben momenteel woonachtig in Kampen en werkzaam in Houten. Ik ben op vroege leeftijd al besmet met het Lego virus welke een korte tijd gesluimerd heeft maar sinds een jaar of 2-3 weer actief is geworden.

Ik ben voornamelijk fan van sets die ik kan gebruiken om een mooie eigen Lego stad te bouwen. Wanneer ik verhuisd ben hoop ik te kunnen starten met het opbouwen van een mooie stad.

Vragen? Stel ze gerust.

Groeten, Joost
no avatar
User

Aeschere

Rang

Nieuw

Nieuw
7

Zo Jun 22, 2014 19:51

door Aeschere » Ma Jun 26, 2017 11:38

Welkom Joost. Je gaat naar Houten verhuizen? Is een prima plek om te wonen :)
Gebruikers-avatar
User

SamtheChemist

Rang

premium

premium
533

Woudenberg

door SamtheChemist » Ma Jun 26, 2017 12:28

Aeschere schreef:Welkom Joost. Je gaat naar Houten verhuizen? Is een prima plek om te wonen :)

Niet direct naar Houten maar wel een stuk dichterbij. Ben meer aan het oriënteren rondom Leusden
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
4004

Ma Jan 08, 2007 21:14

Groene hart

door aawsum » Ma Jun 26, 2017 20:50

Welkom, succes met de start met bouwen, dat vinden we altijd leuk om te zien :duim:
Gebruikers-avatar
User

martijnvdlinden

Rang

premium

premium
51

Zo Mei 14, 2017 9:54

Vleuten (utrecht)

door martijnvdlinden » Do Jun 29, 2017 10:00

Hallo allemaal. Ik lees regelmatig mee en geniet van alle bouwwerken, aangezien ik wat meer aan activiteiten binnen de lego wereld wil gaan deelnemen zal ik me hier ook eerst eens netjes voorstellen.

Ik ben Martijn, 42 jaar en woon met het gezin in Utrecht. De jonge lego bouwers hier in huis zijn bijna 6 dus er is inmiddels geen kamer meer zonder lego. Zelf bouw ik modulars, treinen en hier en daar wat starwars, van dat laatste heb ik meer officiele sets maar mijn stads bouwwerken zijn doorgaans mocs of tenminste mods.

Ik plan veel bouwwerken voor een groot deel in LDD, de details breng ik dan uiteindelijk uit de losse pols aan.
Als ik redelijk tevreden ben over mijn model heb ik een Flickr account om wat op te plaatsen.

Ik hoop hier ideeën te kunnen uitwissellen met mede-trein en modular bouwers. Opbouwende kritieken op mijn werk zijn altijd welkom.
Gebruikers-avatar
User

SamtheChemist

Rang

premium

premium
533

Woudenberg

door SamtheChemist » Do Jun 29, 2017 10:34

Welkom! Gave creaties heb je staan zeg!
Gebruikers-avatar
User

Brick Rebel

Rang

premium

premium
590

Zo Mrt 06, 2016 21:41

Utrecht

door Brick Rebel » Do Jun 29, 2017 11:51

Hoi Martijn, welkom op het forum! Leuk om een mede-Utrechter te zien hier :)
Je hebt al een paar mooie gebouwen op je Flickr-account staan. Kan het zijn dat je station ook op Bouwblokjes Gorinchem stond? Volgens mij heb ik het daar gezien.
Je LDD concept voor het Library Hotel is ook prachtig! Hopelijk lukt het je om het een keer echt te bouwen!
In ieder geval succes en nogmaals welkom! :duim:
Gebruikers-avatar
User

martijnvdlinden

Rang

premium

premium
51

Vleuten (utrecht)

door martijnvdlinden » Do Jun 29, 2017 13:30

Brick Rebel schreef: Kan het zijn dat je station ook op Bouwblokjes Gorinchem stond? Volgens mij heb ik het daar gezien.

Hi, ja, klopt die stond in Gorinchem. Ik ben hem nu aan het uitbreiden met wat extra modules links en rechts. Dank je voor de complimenten.
Gebruikers-avatar
User

Quarktaart

Rang

premium

premium
1387

Vr Jun 10, 2011 11:25

Vleuten

door Quarktaart » Do Jun 29, 2017 18:57

Een mede-Vleutenaar, dat is leuk. Mooi werk op je Flickr!
Stenen maken de minifig
Brickshelf
Flickr
Gebruikers-avatar
User

martijnvdlinden

Rang

premium

premium
51

Vleuten (utrecht)

door martijnvdlinden » Vr Jun 30, 2017 21:53

Quarktaart schreef:Een mede-Vleutenaar, dat is leuk. Mooi werk op je Flickr!

Hee, meer afols in het dorp? Leuk! Ga je toevallig zondag ook?
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8558

Ma Dec 25, 2006 14:27

Soesterberg

door eti » Vr Jun 30, 2017 22:07

Ha ja, jullie zoeken allebei een carpoolgelegenheid zondag. Het kán zijn dat Iain gaat en ik met hem meerijd, en het kán zijn dat jullie dan ook mee kunnen (maar ik kan niet namens Iain spreken).
no avatar
User

Skel

Rang

Nieuw

Nieuw
19

Ma Aug 22, 2011 18:18

door Skel » Vr Aug 11, 2017 10:02

Ola allen,

Johan hier, 31 jaartjes jong. Na een paar jaar rondhangen, veel lezen en te weinig bouwen ga ik mij toch maar is wat actiever bezig houden met de hobby. Een aantal jaar geleden mijn eerste technic set gekocht de 8258 crane truck, dit met het idee om naast mijn werk (het schrijven van besturingssoftware voor grote offshore installaties) thuis geen computer georiënteerde hobby's bij te houden.

Met die eerste set kreeg ik ook weer zin om zelf modellen te verzinnen, dus ik dacht ik begin klein en ga een SPMT maken. ironisch genoeg gaat daar een hoop EV3 werk in zitten en zit ik alsnog op m'n computer te hobby-en :) .

Enfin, binnenkort hoop ik hiervan het een en ander te laten zien..

Groeten,

Johan aka Skel
Gebruikers-avatar
User

SamtheChemist

Rang

premium

premium
533

Woudenberg

door SamtheChemist » Vr Aug 11, 2017 10:52

Welkom!
no avatar
User

Underground75

Rang

Nieuw

Nieuw
2

Zo Aug 27, 2017 9:37

door Underground75 » Wo Aug 30, 2017 19:09

Hallo allemaal, mijn naam is Rob, 41 jaar.
Ben na 20 jaar weer geïnteresseerd geraakt in Lego. Momenteel is mijn Lego kamer nog in ontwikkeling en ben van plan wat basissets aan te schaffen zodat ik er weer een beetje in kom.
Er zijn door de jaren heen een hoop mooie nieuwe onderdelen gemaakt.

Groeten Rob
Gebruikers-avatar
User

alois

Rang

premium

premium
1200

Vr Feb 04, 2011 16:22

Arnhem

door alois » Wo Aug 30, 2017 21:06

Kijk, dat is nog eens een leuke dark age. Welkom terug!
Mijn flickr-pagina
Gebruikers-avatar
User

Pondswald

74

Ma Nov 13, 2017 15:18

Utrecht

door Pondswald » Ma Nov 13, 2017 15:46

Hoi!

Ik ben Eveline, 26 jaar en in het dagelijks leven freelance journalist, nerd en AFOL. Ik woon in Utrecht, en werk als freelancer op verschillende plekken in Nederland (maar ook veel thuis).

Afgelopen mei ben ik uit de dark ages gekomen en inmiddels ben ik volop met Lego bezig. In mijn geval betekent dat:
- De tafel die mijn vriend bouwde in mijn werkkamer voor mijn stad is al te klein;
- Op de televisiekast staan alle Brickheadz die tot nu toe zijn uitgebracht, plus een kleine collectie Star Wars-Lego
- In de woonkamer staat mijn Kerstdorpje die ik voor de eerste keer bouw
Ik identificeer me dus zeker als AFOL en ben groot verzamelaar (met op moment een te klein huis).

Ik verzamel met name de Modular buildings, Star Wars, Creator, Lego Batman Movie en Lego City-sets. Op Instagram, Flickr en YouTube deel ik wat ik maak. Hoop me de komende tijd wat meer in MOC's te verdiepen, die je ook daar kunt vinden.
Gebruikers-avatar
User

LegoRK

Rang

premium

premium
3212

Do Nov 30, 2006 16:18

Hardenberg - the place to be ;)

door LegoRK » Ma Nov 13, 2017 17:44

Welkom Pondswald!
Leuk dat je je zo enthousiast op de Lego stort. Wat zich ook laat zien in je winterdorp.
En natuurlijk goed een dame te verwelkomen in de Lego community omdat ze wat onder-vertegenwoordigd zijn volgens mij.
Heel veel plezier met je nieuwe hobby en hier op t forum. :D
"Het leven zit vol verrassingen, waarvan weinigen aangenaam."
MyBrickshelf en Mijn andere foto's
Gebruikers-avatar
User

Pondswald

74

Utrecht

door Pondswald » Ma Nov 13, 2017 19:37

Haha dank je! Op Facebook zie ik redelijk wat dames, maar zou inderdaad best kunnen dat we wat ondervertegenwoordigd zijn. Met mij is er dan in ieder geval weer een bij!
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
2886

Vr Jan 31, 2014 15:39

door Aangord » Di Nov 14, 2017 9:59

welkom :)
Oeh kijk, ik heb nu ook een onderschrift!
Gebruikers-avatar
User

Rebla

370

Vr Mei 30, 2014 14:38

Eelde - Snake City!

door Rebla » Di Nov 14, 2017 11:54

Welkom Pondswald :)
Gebruikers-avatar
User

Pondswald

74

Utrecht

door Pondswald » Di Nov 14, 2017 12:08

Dank jullie! :)
Gebruikers-avatar
User

SamtheChemist

Rang

premium

premium
533

Woudenberg

door SamtheChemist » Di Nov 14, 2017 13:19

Welkom Pondswald!
Gebruikers-avatar
User

Boindil

Rang

premium

premium
687

Do Okt 05, 2017 17:30

door Boindil » Za Nov 18, 2017 11:35

Hallo mijn naam is Gerco en ben 32. Ik kom uit het hoge noorden, uit een klein plaatsje op 10km van Groningen. Als kind was ik veel met lego bezig. Ik heb vbo mbo en hbo bouwkunde gedaan en heb nu een eigen bouwbedrijfje. Het huis waar ik nu in woon heb ik met hulp van mijn vader en veel vrienden en mijn vriendin gebouwd. Sinds een paar maanden heb ik weer wat meer tijd en ben ik mij weer wat gaan verdiepen in Lego. Ik vind het erg ontspannend om dingen te bouwen zoals ik ze wil en waar ik niet te veel bij na hoef te denken. Ik heb eerst een paar sets gekocht van Architecture, de Eiffeltower en United States Capitol Building. Dat vond ik wel leuk, maar niet heel uitdagend. Daarna heb ik mijn oude Lego bij mijn ouders opgehaald en daarvan een MOC gebouwd. Ik heb er wel wat foto's an gemaakt maar niet hele goeie kwaliteit. Ik zal ze binnenkort wel op het forum zetten. Daarna heb ik van de Ninjago Movie Destiny's Bounty gekocht. Deze heb ik inmiddels gebouwd, gesloopt en weer gebouwd omdat het zo'n leuke zet is. Er zitten veel technieken in en heb er veel van geleerd. Nu ben ik bezig met een nieuwe MOC van mijn oude steentjes en heb ik Medieval Village Market op Bricklink gekocht. Ik vind het medieval fantasy gerne heel leuk dus daar wil ik mij een beetje op richten.

Nou volgens mij heb ik nu wel genoeg over mijzelf vertelt. :raiseone: Oh ja ik ben van kinds af aan al heeeeeeel slecht in de d en t en alles wat verder met spelling te maken heeft dus bij voorbaad excuses hiervoor :fluiten:
Don't take life too seriously. You`ll never outlive it.
Flickr
Gebruikers-avatar
User

jaapxaap

290

Ma Mrt 17, 2014 16:05

Zeist

door jaapxaap » Za Nov 18, 2017 12:31

Welkom! En nog extra vanwege je voorliefde voor fantasy castle! :duim:
"Parents... teach your kids to collect Lego... and there's no way they'll have money for drugs."

Mijn Flickr pagina: https://www.flickr.com/photos/98322162@N04/
Gebruikers-avatar
User

Boindil

Rang

premium

premium
687

door Boindil » Za Nov 18, 2017 12:44

Dank je. Ah zo heet dat dus in vakjargon :P . Ik heb jouw flickr account al vaak doorgespit. Hele mooie creaties maar ook erg frustrerend. Want ik heb nog steeds geen ided hoe jij die schuine wanden en doorgezakte daken zo mooi krijgt :r :lol:
Flickr
Gebruikers-avatar
User

Enrico7676

Rang

premium

premium
88

Zo Nov 19, 2017 20:16

door Enrico7676 » Zo Nov 19, 2017 20:56

Hoi allemaal.

Na al een lange tijd stiekem mee gelezen te hebben, heb ik nu ook een account hier op het forum aangemaakt.

Mijn naam is Enrico ben momenteel 17 jaar en ik woon in Nieuwerkerk aan den IJssel, en me grote passie is Lego stoomtreinen. Samen met Martijn heb ik dit jaar op LegoWorld gestaan. Hij had zijn prachtige station mee en ik al mijn stoomlocs met bijpassende rijtuigen.

Ik heb in de loop van de jaren veel dingen meegemaakt en heb geleerd dat Lego een medicijn is tegen bijna alles.
Gebruikers-avatar
User

Rebla

370

Vr Mei 30, 2014 14:38

Eelde - Snake City!

door Rebla » Zo Nov 19, 2017 21:34

Welkom Boindil & Enrico7676
Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
2341

Ma Sep 30, 2013 21:18

Zaandam

door Raven » Zo Nov 19, 2017 22:26

Welkom nieuwe legogekkies, welkom bij de club.
You're never 2 old for LEGO!!! <~FlickR~>
Gebruikers-avatar
User

SamtheChemist

Rang

premium

premium
533

Woudenberg

door SamtheChemist » Ma Nov 20, 2017 9:55

Welkom Boindil & Enrico7676!
Gebruikers-avatar
User

Boindil

Rang

premium

premium
687

door Boindil » Di Nov 21, 2017 8:20

Dank u. 8-)
Flickr
Gebruikers-avatar
User

Ace

Rang

Nieuw

Nieuw
23

Vr Nov 24, 2017 9:11

door Ace » Vr Nov 24, 2017 10:35

Hallo allemaal,
Na het registreren meteen maar even voorstellen! Mijn naam is Patrick. Ik ben 47 jaar en woon ergens in Limburg.
Mijn liefde voor Lego begon 43 jaar geleden met het klassieke Lego pakhuis van Chocomel (wie kent deze nog? :P )

Naarmate ik ouder werd, werd de interesse voor Lego minder, maar op het moment dat ik papa werd begon het weer te kriebelen. Naast het bouwen met mijn 2 zoontjes (eerst Duplo, maar nu Lego!) ben ik zelf weer net zo gepassioneerd bezig met Lego als vroeger.

Met name de Modulars zijn mijn favoriet en daarvoor ben ik jaren geleden gestart met mijn Lego Modular Facebook pagina.
Ook het bouwen van grotere modellen doe ik soms.

Ik kijk uit naar het opdoen van veel inspiratie en het delen van mijn bouwwerken in Lowlug.
no avatar
User

traibergen

122

Vr Feb 12, 2016 7:48

door traibergen » Vr Nov 24, 2017 10:41

Welkom op het forum.
Abel
Gebruikers-avatar
User

SamtheChemist

Rang

premium

premium
533

Woudenberg

door SamtheChemist » Vr Nov 24, 2017 16:32

Welkom!
Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
2341

Ma Sep 30, 2013 21:18

Zaandam

door Raven » Vr Nov 24, 2017 16:40

Welkom, je hebt er in ieder geval zin in en bent lekker actief op het forum. TOP :duim: .
You're never 2 old for LEGO!!! <~FlickR~>
Gebruikers-avatar
User

Ace

Rang

Nieuw

Nieuw
23

Vr Nov 24, 2017 9:11

door Ace » Vr Nov 24, 2017 16:54

Raven schreef:Welkom, je hebt er in ieder geval zin in en bent lekker actief op het forum. TOP :duim: .

‘Als je ergens voor gaat, moet je het ook goed doen’ zou mijn motto kunnen zijn!
VorigeVolgende