Leun achterover, en kom lekker bij van de drukke werkweek/-dag in de Lego Lounge.
Lekker kletsen, minder serieus mag ook.

Het grote voorsteltopic

Gebruikers-avatar
User

Large

Rang

premium

premium
2993

Ma Aug 01, 2011 11:46

Die Haghe

Re: Even voorstellen!

door Large » Wo Apr 27, 2016 8:42

papacorne schreef:Naast onze privé liefde voor Lego zijn we sinds een poosje bezig met het starten van ons eigen bedrijf, gerelateerd aan de verkoop van tweedehands LEGO. Ik wil hier geen reclame spammen dus voordat ik hier mee over vertel wil ik weten of dit wel mag.

Welkom! Reclame maken mag in ieder geval niet... Op zich blijkt uit je verhaal al wel wat je precies doet :wink:
"Duizend bommen en granaten..!"
-Kapitein Haddock

https://instagram.com/largebricks/
no avatar
User

papacorne

12

Ma Apr 25, 2016 20:45

Apeldoorn

Re: Even voorstellen!

door papacorne » Wo Apr 27, 2016 20:00

Large schreef:
papacorne schreef:Naast onze privé liefde voor Lego zijn we sinds een poosje bezig met het starten van ons eigen bedrijf, gerelateerd aan de verkoop van tweedehands LEGO. Ik wil hier geen reclame spammen dus voordat ik hier mee over vertel wil ik weten of dit wel mag.

Welkom! Reclame maken mag in ieder geval niet... Op zich blijkt uit je verhaal al wel wat je precies doet :wink:
echter noem ik geen bedrijfsnaam of anderzijds gerelateerde zaken aan ons
no avatar
User

JDL1967

44

Do Apr 28, 2016 13:13

Echt

Re: Het grote voorsteltopic

door JDL1967 » Do Apr 28, 2016 19:23

Hallo allemaal,

Ik heb me vandaag aangemeld, maar ik zal me ook maar even netjes voorstellen zoals het hoort. Ik ben Jesse 48 jr. ( dus een van de jongere hier :lol: :lol: :lol: :lol: ) en sinds 3 jaar weer aan het bouwen. In het begin moc's van andere designers o.a. Lucio Switch Tracktor truck en Airport Crashtender. Nu bezig met mijn eigen moc, die ik als deze klaar is hier zal plaatsen. Begonnen met het kopen van 1 set, nu inmiddels een frequente Bricklink klant. Vooralsnog ben ik nog aan het kijken hoe het werkt allemaal hier op Lowlug, maar dat gaat goedkomen naar mate ik vaker online ben.

Veel interessante topics gelezen inmiddels. :duim:
Lego technic, modelbouw, moc en mod
Gebruikers-avatar
User

WvdP

Rang

Site Admin

Site Admin
10786

Wo Dec 26, 2007 21:58

nabij Leiden

door WvdP » Do Apr 28, 2016 22:17

JDL1967 schreef:Ik ben Jesse 48 jr. ( dus een van de jongere hier :lol: :lol: :lol: :lol: )
Dat zou nog best eens kunnen tegenvallen hoor! We hebben daar eens een poll over gehad, eens zien of ik die nog kan terugvinden (en opnieuw uitzetten).
If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
(Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett)
no avatar
User

JDL1967

44

Echt

door JDL1967 » Do Apr 28, 2016 22:34

Ach leeftijd zegt niet alles.. we hebben hier allemaal dezelfde interesse. En ik vind het wel leuk om te zien hoe creatief mensen zijn, en daar ook diverse (bouw)- technieken in meenemen. :duim:
no avatar
User

kapiteiniglo

835

Do Okt 17, 2013 6:33

terneuzen

door kapiteiniglo » Vr Apr 29, 2016 6:00

WvdP schreef:
JDL1967 schreef:Ik ben Jesse 48 jr. ( dus een van de jongere hier :lol: :lol: :lol: :lol: )
Dat zou nog best eens kunnen tegenvallen hoor! We hebben daar eens een poll over gehad, eens zien of ik die nog kan terugvinden (en opnieuw uitzetten).

Ik weet wel zeker dat je dat tegenvalt, ik ken echt heel veel afols die jonger dan 48 zijn. Ik zou bijna zeggen het merendeel, maar we gebruiken niet allemaal het geboortejaar in de nickname :wink:

Die poll lijkt me echt wel leuk om te zien wvdp:lol:

Wat me eigenlijk ook wel interesseert is dat er drie jaar geleden zoveel afols uit de dark age zijn gekomen, ik lees dat echt vaak in dit draadje. Ik ken zo al een paar handen vol opnoemen van mensen die rond die tijd weer met lego zijn begonnen( waaronder ikzelf ).

Maar in ieder geval welkom, ouwe :wink: :lol:
no avatar
User

JDL1967

44

Echt

door JDL1967 » Vr Apr 29, 2016 15:37

Bedankt.!! Ouwe hmm tja, je bent zo oud als je jezelf voelt he.!! Maar mbt het weer beginnen, tja net zoals bij velen denk ik dat na het kopen van een set, dit heel snel gaat. De set is zo gebouwd, je ziet veel op het internet en denkt, ja dat lijkt me leuk dat ga ik ook maar eens proberen. En voor je het weet, heb je onderhand een klein winkeltje. In ieder geval, een leuke hobby om te doen als weer niet echt zo lekker is om naar buiten te gaan om wat te ondernemen. Een terrasje pakken is heerlijk, maar niet bij 9 graden en regen.!! :duim: :duim:
no avatar
User

JDL1967

44

Echt

door JDL1967 » Vr Apr 29, 2016 15:41

kapiteiniglo schreef:Die poll lijkt me echt wel leuk om te zien wvdp:lol:

Is dat niet dit topic? viewtopic.php?f=12&t=14251
no avatar
User

kapiteiniglo

835

terneuzen

door kapiteiniglo » Vr Apr 29, 2016 18:14

Inderdaad, had niet gezien dat hij er al op stond, ik was de zesde die hem invulde vanochtend :wink:
no avatar
User

JDL1967

44

Echt

door JDL1967 » Vr Apr 29, 2016 19:21

Ik moet eerlijk zeggen ik bij toeval bij het topic uitkwam :lol:
Gebruikers-avatar
User

hfos

Rang

Nieuw

Nieuw
1

Di Jun 28, 2016 22:21

door hfos » Di Jun 28, 2016 22:43

Beste mensen, ik ben hier al een tijdje een lurker (ben ik op meer sites) maar heb nu toch maar besloten een account te maken. Ik ben Robin, 39. Sinds de modulaire gebouwen weer enthousiast over Lego, en ben l a n g z a a m alle Lego uit mijn jeugd aan het sorteren en opruimen. Met name Creator en City zijn mijn ding. Beetje Technic op zijn tijd.
Intussen is mijn dochter (5) ook een fan. Met name Friends en Disney Princesses doet het daar goed, maar we hebben samen ook al o.a. de Tower Bridge gebouwd en dat ging ook helemaal prima. Het is leuk om te zien hoe ze ermee speelt, je kunt samen een Frozen-kasteel bouwen, en het eerste wat ze doet is het halve ding uit elkaar halen en anders in elkaar zetten omdat ze er echt mee speelt.
Tot spreeks!
no avatar
User

kapiteiniglo

835

terneuzen

door kapiteiniglo » Di Jun 28, 2016 22:55

Welkom, bij mijn dochter gaat het net zo. Bouw je een auto op schaal, dan klaagt ze dat het dak niet los kan om er een poppetje in te zetten. Tegenwoordig moc ik meestal maar wat simpeler, omdat ze toch overal mee wil spelen :lol:

Maar het blijft een geweldige combinatie, zelf kan je je creativiteit erin kwijt, en zij haar fantasie :P
Gebruikers-avatar
User

AFOL1988

Rang

premium

premium
243

Za Jul 02, 2016 12:24

Veluwe

door AFOL1988 » Za Jul 02, 2016 12:36

Hallo allemaal,

Mijn naam is Johan Keuterink en ik ben 27 jaar (bijna 28 :slygrin: ).
Woonachtig op de Veluwe en al vanaf kinds af aan bezeten van Lego. In mijn tienerjaren even een switch gehad richting de modelspoorbouw, maar sinds een aantal jaren weer volledig bezig met het knooien met Lego.

Vorig jaar ben ik afgestudeerd als leerkracht basisonderwijs en het is gewoon enorm leuk om de hobby met je leerlingen te kunnen delen :lol: Op dit moment ben ik niet werkzaam in het onderwijs, daar er geen vastigheid te vinden is, maar ik nam destijds altijd mijn bouwwerken mee naar school. Leerlingen vonden dat altijd erg leuk. Ik bouw ook eigenlijk alleen maar MOC's die speelbaar zijn.

Ik hoop hier op het forum veel bij te leren en andere AFOL's te leren kennen. En ik hoop ook mijn bouwwerken hier te kunnen delen natuurlijk :omg:

Tot op het forum! :D

Groetjes,
Johan
Gebruikers-avatar
User

workfromtheheart

Rang

Moderator

Moderator
6346

Zo Nov 04, 2007 20:44

Dronten

door workfromtheheart » Za Jul 02, 2016 13:10

Leuk om nog weer een onderwijzer erbij te hebben, we beginnen de boel hier goed over te nemen :lol:
Altijd leuk om bouwwerken te zien en als je ons in het echt ook wilt tegenkomen, op 10 juli is er een meeting in regio Rotterdam,
altijd erg gezellig.
Mijn Flickr pagina.
Moeite met wiskunde? Met WisWereld probeer ik te helpen.
Gebruikers-avatar
User

AFOL1988

Rang

premium

premium
243

Za Jul 02, 2016 12:24

Veluwe

door AFOL1988 » Zo Jul 03, 2016 9:14

Dank je wel :D
Leuk dat jullie ook meetings organiseren! 10 juli ga ik niet redden omdat ik dan mijn verjaardag vier, maar wie weet bij een volgende meeting. Neem aan dat velen ook wel op Lego World zullen staan in oktober.

Ik zal vandaag even een topic starten voor mijn MOC's en er alvast wat foto's en uitleg plaatsen :omg:

Gr,
Johan
Gebruikers-avatar
User

ExtraKaas

253

Do Dec 10, 2015 14:49

door ExtraKaas » Ma Jul 04, 2016 8:41

Welkom Johan! Altijd goed om iemand erbij te hebben van dezelfde leeftijd!
Gebruikers-avatar
User

deKeet

Rang

Nieuw

Nieuw
7

Zo Jul 03, 2016 18:53

door deKeet » Di Jul 05, 2016 23:21

En daar is er weer eentje...

Ik ben Rob, 50+, en woonachtig in de regio Eindhoven. Afgelopen week ben ik door een verkoper op Marktplaats gewezen op dit forum. Ik heb me daar vervolgens uren in de rondte gelezen (en gekeken!). Leuk dat er zo veel mensen zijn die zich ook met dat "kinderspeelgoed" bezighouden.

Vroeger, toen ik jong was (lang, lang geleden...) speelde ik al met Lego. Die Lego werd echter niet alleen door mij gebruikt; we waren namelijk met meer. Dus toen ik het huis uit ging kwam er natuurlijk geen Lego mee. Om van ruimtegebrek maar niet te spreken.

Een jaar of acht geleden heb ik eens een City-autootje gekocht. En zo is het weer begonnen. Na een paar autootjes kwamen er ook enkele bouwwerken, maar de nadruk bleef in eerste instantie toch liggen op de auto's. Later kwamen daar de minifiguren bij, en de treinen.

En toen werd het nog leuker.

Treinen, dat betekent ook rails en wissels, rijden, rangeren. Dat deed ik vroeger ook al, niet alleen met de Lego treinbaan (12 V, blauwe rails), maar ook met de Fleischmann H0 van mijn vader.
Ondertussen heb ik een drietal personentreinen (met wat uitbreiding t.o.v. de reguliere sets), en vier verschillende locomotieven voor goederentreinen. Al dat materieel is RC. Dus nog één trein en mijn kanalen zitten vol. :( Aan de andere kant, ze kunnen vooralsnog niet eens allemaal tegelijk rijden want daar heb ik de (vierkante) meters niet voor.
De laatste tijd heb ik wat extra materieel aan de collectie toegevoegd, want een goederentrein met maar drie verschillende wagons vind ik niet optimaal. De eerste MOC is er ondertussen ook al. Ik zal hem binnenkort eens voorstellen op de een of andere plek. Ondertussen heb ik wel wat ideetjes om lekker met de treintjes enzo aan de gang te kunnen. Wordt vervolgd!
Gebruikers-avatar
User

Large

Rang

premium

premium
2993

Die Haghe

door Large » Wo Jul 06, 2016 9:07

Welkom :duim:

Je zult hier nog veel meer trein enthousiastelingen vinden :wink:

Tevens is er momenteel een wedstrijd gaande, wellicht dat jouw Moc daar aan mee kan doen :D
-Kapitein Haddock

Gebruikers-avatar
User

deKeet

Rang

Nieuw

Nieuw
7

Zo Jul 03, 2016 18:53

door deKeet » Wo Jul 06, 2016 13:27

Large schreef:Welkom :duim:

Dank!

Large schreef:Je zult hier nog veel meer trein enthousiastelingen vinden :wink:

Ja, ik weet het. Daarom heb ik ook zo veel uren zitten lezen en kijken! :lol:

Large schreef:Tevens is er momenteel een wedstrijd gaande, wellicht dat jouw Moc daar aan mee kan doen :D

Dat was al de bedoeling ja. Gaat goed komen. Ik heb nog even tijd om te kijken of hijj helemaal goed is nu. Heb wat moeten sleutelen want er waren nog enkele aandachtspuntjes.
no avatar
User

modestolus

Rang

Nieuw

Nieuw
2

Di Jul 26, 2016 16:50

door modestolus » Wo Jul 27, 2016 6:55

Beste mensen,

Net aangemeld wil ik mij ook even voorstellen. Ik ben Ben, 38 en Duitser die sinds 2 jaar in Den Haag leeft (daaroom is mijn Nederlands heelaas nog niet zo goed - maar hier werk ik aan). Ik hoor bij de fractie onderwijs...tuurlijk: Leraar Duits.

Ik kwam 2006 uit mijn dark ages en was actief in de Duitse LUG 1000Steine en ook Bricking Bavaria. Naar drie jaar (dus 2009) begon heelaas een nieuwe fase waar ik niet veel heb gebouwt maar wel meegelezen in forums. Sinds 1,5 jaar ben ik nu weer actief aan het bouwen, sinds een jaar meestaal actief in het Duitse forum "Imperium der Steine". Terwijl ik ook nog op 1000Steine zit.
Nu gebaseerd in Den Haag zou het natuurlijk fijn zijn LEGO enthusiaste mensen in mijn omgeving te leren kennen. Persoonlijke contacten zijn voor en na eventementen in ieder geval voor mij belangrijk en ik zou het heel erg fijn vinden oom mee te doen.
Ik bouw eigenlijk alles waar ik zin in heb. Op dit moment ben ik beezig met een Role Play Game (RPG) op "Imperium der Steine". Hier bouw ik voor het koniklijke dwarfenrijk Lurvenheim MOCs. Deze kunnen jullie op mijn flickr-account (http://www.flickr.com/modestolus) vinden. Hier vinden jullie ook andere dingen zoals en space hangar die dit jaar op de Duitse ComicCon in Stuttgart en op het eventement ABSolutSteinchen in St. Augustin te zien waren.

Dit jaar wil ik (als bezoeker) nog naar de LEGO world in Utrecht en (misschien als deelnemer) naar de Fanworld in Keulen. Bijzonders verheug ik mij op Skaerbaek waar ik (als ik een goede rijsverbinding krijg) ook naartoe ga. Misschien rijd iemand van jullie naar Denemarken en weer terug? Een plaats te slaapen heb ik al :)

Ik zou het fijn vinden jullie te leren kennen en als ik iets heb gebouwt laat ik het zien.

Groetjes, Ben
Gebruikers-avatar
User

Brick Rebel

Rang

premium

premium
553

Zo Mrt 06, 2016 21:41

Utrecht

door Brick Rebel » Wo Jul 27, 2016 9:02

Welkom, Ben! He Nederlands is al behoorlijk goed hoor! En je hebt een aantal mooie MOCs op je naam staan! Ben zeker benieuwd water nog komt!
Gebruikers-avatar
User

HJR-Holland

4485

Do Jul 17, 2003 19:00

Dordrecht

door HJR-Holland » Wo Jul 27, 2016 14:12

Hi Ben, welkom! Ik ben ook IDS lid en mijn werkgever zit in Bayern; ik ken een paar IDS'ers van mijn bezoek aan Noriscon. Heel veel hardcore SW bouwers tref je niet op LL, maar kom eens naar de Amsterdam Comic Con op 27&28/08, daar staan er een aantal :-)
my FLICKR account
Gebruikers-avatar
User

cellkuh

41

Za Apr 18, 2015 20:03

Zuid Limburg

door cellkuh » Wo Jul 27, 2016 19:07

Herzlich willkommen :duim:
no avatar
User

modestolus

Rang

Nieuw

Nieuw
2

Di Jul 26, 2016 16:50

door modestolus » Zo Jul 31, 2016 6:38

brick rebel, hjr-holland en cellkuh, hartelijk bedankt voor de welkom!

Groetjes, Ben
no avatar
User

miepiescippy

34

Di Aug 09, 2016 16:32

Barneveld

door miepiescippy » Di Aug 09, 2016 18:10

Hoi,

Ik ben Mirjam, 23 jaar en al een tijdje legofan. Eigenlijk pas sinds een week verzamelaar ;-) Ik kan nog niet zo goed bouwen, daarom koop ik vooral Creator sets en volg netjes de instructies, om zo nieuwe technieken te leren. En daarom heb ik me ook hier aangemeld, om van jullie te leren. Als ik zover ben dat ik wat durf te laten zien wat ik gebouwd heb, doe ik dat (over 20 jaar ofzo :P ).

Groetjes,
Mirjam
Gebruikers-avatar
User

TAFOL

Rang

premium

premium
8757

Zo Sep 14, 2008 12:11

Papendrecht

door TAFOL » Di Aug 09, 2016 18:43

Welkom, Mirjam. Creator is ook mijn favoriete thema. :duim:
Just the other night I was aimlessly surfing the Internet and now here I am on
the most fantastic LEGO-forum in the world having chats with you fine people.

TAFOL Brickography op Facebook
Mijn Brickshelf
no avatar
User

kapiteiniglo

835

terneuzen

door kapiteiniglo » Wo Aug 10, 2016 7:52

Welkom mirjam,

Creator geeft in ieder geval een breed scala aan verschillende onderdelen om zelf te creëren.
Als je zo ver bent, gewoon een paar sets afbreken en sorteren en lekker moccen. Als het niet lukt, kun je ze altijd weer in de originele sets opbouwen :wink:
no avatar
User

miepiescippy

34

Di Aug 09, 2016 16:32

Barneveld

door miepiescippy » Wo Aug 10, 2016 8:49

TAFOL schreef:Welkom, Mirjam. Creator is ook mijn favoriete thema. :duim:

kapiteiniglo schreef:Welkom mirjam,

Als je zo ver bent, gewoon een paar sets afbreken en sorteren en lekker moccen. Als het niet lukt, kun je ze altijd weer in de originele sets opbouwen :wink:

Dank voor dit welkom. En zoiets was ik wel van plan. Ik heb nu met wat tussenplaatjes de sets aan elkaar gebouwd, dus het begin is er...
Gebruikers-avatar
User

Large

Rang

premium

premium
2993

Die Haghe

door Large » Wo Aug 10, 2016 12:30

Welkom Mirjam :D

Als je een stad of landschap met huisjes leuk vindt moet je eens overwegen een hele berg groene stenen of plates te kopen op bricklink. Dan kan je snel landschappen bouwen en een beetje experimenteren met bouwtechnieken op dat gebied.
-Kapitein Haddock

Gebruikers-avatar
User

Kahlann

Rang

premium

premium
41

Di Aug 23, 2016 12:44

door Kahlann » Di Aug 23, 2016 15:26

Even voorstellen,

ik ben Yvonne, ben 50 jaar, moeder van 2 zonen en al jarenlang fan van lego. Ik woon met de jongens in het noordelijkste puntje van Limburg waar ons huis uitpuilt van lego. Mijn kinderen zijn niet echt into lego maar we zijn wel regelmatig bij legoworld geweest toen ze jonger waren en legoland natuurlijk bezocht.

Mijn favorite thema is Star Wars maar ook Middle earth/middle ages en de architecture sets vind ik mooi.

Tot nu to heb ik alleen maar bestaande sets gebouwd maar sinds een jaar ongeveer probeer ik ook eigen creaties te maken. Meestal begin ik dan met LDD en als het me bevalt dat begint de zoektocht naar voldoende steentjes.

Ik heb niet veel ervaring met forums e.d. maar zal een poging doen ene zinvolle bijdrage te leveren.
no avatar
User

RanjaMan

Rang

Nieuw

Nieuw
1

Wo Okt 19, 2016 12:01

door RanjaMan » Wo Okt 19, 2016 12:35

Ook maar even voorstellen dan....

Ik ben Merijn, 36 jaar oud en werkzaam als kok.

Eigenlijk pas sinds kort weer met Lego bezig.
Als kind ooit begonnen met een paar oude sets van mijn oom, daarna veel City (toen nog Legoland) en later wat Technic sets.
Daarna jarenlang niets gedaan (behalve af en toe in de speelgoedwinkel kijken), tot ongeveer een half jaar geleden.
Op bezoek bij mijn ouders, die toevallig de zolder aan het opruimen waren, kreeg ik de vraag wat er met alle oude Lego moest gebeuren: meenemen of wegdoen.
Die keus was makkelijk natuurlijk !
Na heel wat wassen en sorteren, en de aankoop van een paar ladenkastjes, ben ik inmiddels weer helemaal verslaafd geraakt.
Ik heb een paar dingen gekocht, vooral kleine doosjes (minifighters bij de Kruidvat ftw), maar gisteren op Legoworld mijn eerste nieuwe grote set gehaald (10251).
Nu eerst die maar opbouwen, daarna zelf lekker gaan MOC-en :D
no avatar
User

ChrisO

Rang

Nieuw

Nieuw
2

Wo Okt 19, 2016 13:45

door ChrisO » Do Okt 20, 2016 15:25

Hoi,

Ik ben Chris, ben 38 jaar.

inmiddels is het bijna al weer bijna 10 jaar geleden dat ik van mijn LEGO-dark-ages over ging naar mijn 'gray-ages'.
Ik kocht toen meerdere LEGO StarWars sets, maar deed er verder niets mee.
De LEGO dozen werden na aankoop regelrecht bovenop de kledingkast in de slaapkamer gelegd om daar enkel te verstoffen. Een aantal dozen liggen daar nu nog steeds :?

Een jaar of 4 geleden voor het eerst sinds 2006/7 geen StarWars set gekocht, maar de Technic 42009 kraanwagen en deze heb ik ook daadwerkelijk opgebouwd en toen waren mijn dark/gray ages echt over.
inmiddels heb ik naast Technic sets ook enkele modulars en ben ik al +/- een jaar met veel plezier bezig met een MOC.
no avatar
User

mezzin

51

Wo Okt 19, 2016 16:16

door mezzin » Vr Okt 21, 2016 13:12

Even voorstellen

Ik ben Justin, 36 jaar oud en werk als freelance software ontwikkelaar. Vroeger heel veel met lego gebouwd veel oude sets en zakken met oud lego gekregen. Met een voorliefde voor treinen lego en daarna ruimte lego. Heb nog het meeste lego alleen de trein is ooit verkocht. (was met de blauwe rails) Door mijn voorliefde voor computers en software ontwikkeling is lego op een zijspoor geraakt todat de kids kwamen eerst wat met duplo en nu zijn ze oud genoeg voor lego. Dus vorig jaar weer een beetje opgestart na sinterklaas omdat de kids (heb 2 dochters) begonnen waren met Lego Friends. Dus mijn oude zooi weer opgezocht en weer in gebruik genomen. Ben zelf alleen niet echt begonnen toen vanwege de aanstaande verhuizing.
Maar door de verhuizing alles weer de ijskast in. Nu rond sinterklaas en de verjaardag van mijn jongste weer rustig aan het opstarten. De dozen met lego zijn gevonden en we hebben weer wat lego kado gedaan. Met sinterklaas wordt ook weer een hoop lego gekocht dus we zijn weer terug.

Ik ga zelf beginnen met een X-wing 10240 set in elkaar te zetten met als grote wens om die mega set van de Millennium falcon te gaan bouwen. Maar goed dat laatste gaat waarschijnlijk niet snel lukken mits te veel geld wil uitgeven.

Zit alleen te twijfelen of ik mijn oude sets van de tijd dat lego te veel speciale blokken maakte uit elkaar haal en recycle.

En omdat ik mega fan ben van Firefly ga ik met dochter deze in elkaar zetten:
Afbeelding
Nu alleen nog alle blokjes regelen. :what: het zijn er maar 2000+ :omg:
Gebruikers-avatar
User

HJR-Holland

4485

Do Jul 17, 2003 19:00

Dordrecht

door HJR-Holland » Vr Okt 21, 2016 20:44

Ah joh, een UCS AT-AT is 6000 parts ;-) maareh, browncoats krijgen bonuspunten hier!
my FLICKR account
Gebruikers-avatar
User

Bricknook

3523

Ma Mrt 23, 2009 17:56

Nuenen

door Bricknook » Vr Okt 21, 2016 21:39

Wat zijn browncoats? :look:
Antwoord al gevonden: Firefly-fans. :)
Geschiedenis is de versie van het verleden, waarover men heeft besloten het eens te zijn. (Napoleon Bonaparte)
no avatar
User

mezzin

51

Wo Okt 19, 2016 16:16

door mezzin » Za Okt 22, 2016 20:25

HJR-Holland schreef:Ah joh, een UCS AT-AT is 6000 parts ;-) maareh, browncoats krijgen bonuspunten hier!

browncoats :duim:

Voor een MOC vind ik een 2000 stukjes nog wel te doen met verzamelen enzo. Is niet zo simpel kom ik achter moet via brickowl al bij 6-10 mensen bestellen om compleet te raken. Veel vreemde en bijzondere stukjes. Serenity is ook wel een bijzonder schip ^_^ er is nog een 40k+ versie maar dat gaat me iets te ver.
no avatar
User

vaarsuvius

Rang

Nieuw

Nieuw
4

Ma Nov 21, 2016 19:44

door vaarsuvius » Ma Nov 21, 2016 20:04

Hallo allemaal!

Ik ben Martin, 40j oud. Vroeger was Lego favoriet speelgoed, maar al 25 jaar niks mee gedaan. Had ook niet zoveel. Dat spul gewoon bij pa en ma gelaten (nu opa en oma) waar een nieuwe generatie er plezier aan beleeft.

Maar... ik hou wel van een goede deal en met het oog op de toekomst (kinderen) heb ik een aantal jaren geleden van een andere familie hun hele Lego bezit overgenomen voor een paar honderd euro. Hun kids(tieners) werden te oud.. (wat gaan die daar spijt van krijgen hehehe) Het is van alles wat, vooral de jaren 2000-2010, wat grote dozen zoals een airport, 9v elektrische cargo trein, wat Technic, Ferrari spul , normale City spul, Pirates,, in totaal zo'n 50 kleine doosjes en 15 middelgrote dozen en 5 grote sets. instructies zitten erbij, originele dozen niet. Mijn plan is om dat in kleine beetjes , zo'n beetje set voor set door te geven aan 3 kinderen die nu 3, 5 en 7 zijn, zodra ze oud genoeg zijn voor het spul. ik moet dat dus een beetje slim plannen, zodat er ook wat overblijft voor diegene die nu 3 is.

Maar ondertussen zit hier nog een volwassene die denkt, ha! ik kan hier zelf ook best wat mee gaan bouwen! Ik moet sowieso nog gaan sorteren (heb het al 4 jaar in kratten in de berging staan) , kijken wat er wel dan niet compleet is en reserve stukjes gaan kopen indien ik dat nodig vind. Ik heb inmiddels begrepen dat je zo ongeveer elk los onderdeeltje wel kopen 2de hands...

Ook zoek ik nog een soort 'beginners cursus' voor modern lego bouwen. Ik zie al die prachtige bouwwerken die oa hier gepresenteerd worden en wat metten opvalt is dat men nu gevels 90 graden gedraaid bouwt, in vergelijking met vroeger. Dus in extra dimensies.. Ik bedoel... tegeltjes tegen de wand... Toen ik klein was werd alles gewoonlijk ouderwets blokje op blokje van beneden naar boven gebouwd.

Ik zou graag hier wat basis principes over willen bekijken om te zien of ik dit MOC gebeuren leuk genoeg vind om daar een hobby van te maken...
Gebruikers-avatar
User

BramAkkermans

2168

Do Jan 29, 2009 19:37

Breda

door BramAkkermans » Do Dec 15, 2016 15:56

*Kuch*

Ja, hoi, het is eventjes geleden. :miss:

Afgelopen jaren wel veel met LEGO bezig geweest, alleen voornamelijk verzamelen en handelen.
De laatste tijd ga ik veel naar beurzen en het begon weer enorm te kriebelen om zelf te bouwen, en nu ben ik nieuw leven aan het inblazen in mijn SciFi MOC idee. Ook maar mijn oude MOC's aan het afstoffen ter inspiratie.

Ook is mijn Bricklinkwinkeltje gesloten nadat ik door een overlijden een paar weken niet genoeg tijd had voor Bricklink en mensen NSS-alerts hadden aangemaakt... Mijn schuld, zand erover, heb nu een kamer vol blokjes om mee te bouwen en weer wat meer tijd. :duim:

In het kort : Hoi! Ben ik weer.
Be As You Are
Mijn Brickshelf - in de meivakantie komen de foto's !
no avatar
User

AriePraat

Rang

Nieuw

Nieuw
2

Za Dec 24, 2016 7:38

AriePraat heeft z'n Lego verzameling weer gevonden

door AriePraat » Za Dec 24, 2016 9:02

Goedendag,

Ik heb al wat meer rondgekeken op het forum, nu maar eens voorstellen.

Mijn naam is Arie, 38 jaar.

Vijf jaar geleden ben ik vader geworden en bij de eerste Sinterklaas kreeg mijn dochter een Duplo setje.
Lekker samen met haar rommelen en vele cadeaus verder heeft ze nu met haar jongere zusje een aardige verzameling Duplo en Friends.

Zelf heb ik sinds vorig jaar winter ook weer mijn Lego van het zolder gehaald. Ik heb een aardige verzameling Fabuland (bewaard voor de meiden) en wat setjes Technic.

Vorig jaar heb ik 2 modellen gebouwd, een Renault Avantime en een Renault Magnum. De Avantime is wel lastig geweest, al die rare vormen van die auto. De deuren gaan net zoals het origineel in 2 etappes open. Verder kan er niets open, ook geen motorblok of iets dergelijks. De Magnum is best mooi geworden, als zeg ik het zelf, maar moet nog worden verbeterd. Ik moet maar eens bij bricklink registreren denk ik, dan kan ik wat onderdeeltjes bijbestellen.

Dit jaar ga ik eens een DAF (vroeger als kind al gedaan, toen een 3600) proberen en daarna misschien nog een Scania Torpedo. Ook wil ik nog een smart roadster bouwen, maar ik weet niet of ik daar nog aan toe kom. En die is ook wat lastiger met al die gekke vormen.

Nu heb ik lang niet zo veel Lego als de meeste forumleden, dus het zal er iets minder echt uit zien, maar ach.. ik ben bezig en ik doe er niemand kwaad mee.
Gebruikers-avatar
User

TAFOL

Rang

premium

premium
8757

Zo Sep 14, 2008 12:11

Papendrecht

Re: AriePraat heeft z'n Lego verzameling weer gevonden

door TAFOL » Za Dec 24, 2016 13:07

Welkom op het forum, AriePraat. :duim:
Heb je misschien ook foto's van jouw Renault Avantime en Renault Magnum? Ben er wel benieuwd naar.
Just the other night I was aimlessly surfing the Internet and now here I am on
the most fantastic LEGO-forum in the world having chats with you fine people.

TAFOL Brickography op Facebook
Mijn Brickshelf
VorigeVolgende