Leun achterover, en kom lekker bij van de drukke werkweek/-dag in de Lego Lounge.
Lekker kletsen, minder serieus mag ook.

Het grote voorsteltopic

Gebruikers-avatar
User

Glody82

15

Do Aug 20, 2015 7:59

Eindhoven

Re: Het grote voorsteltopic

door Glody82 » Do Dec 10, 2015 15:11

En niet te vergeten de Steentjeskerk nabij het Philipsstadion.
Gebruikers-avatar
User

HJR-Holland

4486

Do Jul 17, 2003 19:00

Dordrecht

door HJR-Holland » Do Dec 10, 2015 16:20

(Ex) Groningers zijn altijd extra welkom hier!
my FLICKR account
no avatar
User

DimMade

Rang

Nieuw

Nieuw
5

Ma Dec 28, 2015 16:48

Veenendaal

door DimMade » Di Dec 29, 2015 12:08

Hallo allemaal :)

Na veel lezen van de forum's, filmpjes bekijken en zelf graag met Lego Technic te bouwen, heb ik een account aangemaakt om ook MOC's te delen. Het is geweldig om te zien hoeveel mensen er nog bouwen met Lego en de mooiste dingen maken, ik ben daar graag onderdeel van!

Dim van der Made is de naam, ben 26 jaar, kom oorspronkelijk uit Made maar woon momenteel in Veenendaal (lang verhaal :lol: ) Werk in Utrecht en bouw het liefste met Lego Technic.

Gisteren heb ik mijn eerste post geplaatst:
http://www.lowlug.nl/forum/viewtopic.php?f=93&t=14020

Succes allemaal, groet Dim :duim:
no avatar
User

Kenji

25

Wo Dec 30, 2015 5:44

door Kenji » Do Dec 31, 2015 4:42

Ik ben Patrick, 41 jaartjes jong en woonachtig te Ridderkerk.

Al van klein kind af aan met Lego bezig geweest. Toen ik op mezelf ging wonen alles weggedaan (stom, want ik had gigantisch veel), en het sinds een jaartje weer herontdekt.
Nu meer voor het plezier van het bouwen dan het ermee spelen uiteraard.
Ik heb een aantal Star Wars sets (Super Star Destroyer en de gewone Star Destroyer), en ben sinds kort begonnen met gebouwen.
Zo heb ik de Ninjago Temple en de laatste 4 Modular sets staan. Uiteraard komt in januari de bank en het Ghostbusters HQ erbij.

Ik ben nog zoekende naar het modular warenhuis en de brandweerkazerne. Vanaf het stadhuis en ouder vind ik ze een tikkie te duur worden.....
Gebruikers-avatar
User

alois

Rang

premium

premium
1197

Vr Feb 04, 2011 16:22

Arnhem

door alois » Do Dec 31, 2015 11:57

Altijd leuk, mensen uit 1974! Welkom. En als je nog meer modulaire huizen wilt bezitten, ontwerp en bouw ze gewoon zelf...
Mijn flickr-pagina
no avatar
User

Kenji

25

door Kenji » Do Dec 31, 2015 17:06

alois schreef:Altijd leuk, mensen uit 1974! Welkom. En als je nog meer modulaire huizen wilt bezitten, ontwerp en bouw ze gewoon zelf...

Ik ben van '75 (maandag aanstaande ben ik jarig, dus ik noem mezelf maar alvast 41, haha)

En zelf bouwen gaat nog wat lastig, ik heb geen losse steentjes, alleen maar complete sets.
Gebruikers-avatar
User

Jojootje

152

Vr Jan 30, 2004 21:50

Zuid-Holland

door Jojootje » Do Dec 31, 2015 18:05

Kenji schreef:
En zelf bouwen gaat nog wat lastig, ik heb geen losse steentjes, alleen maar complete sets.

Sets uit elkaar halen en het zijn weer losse steentjes, tenzij je lijmt natuurlijk :lol:

(Ik geloof dat ik je wel snap hoor, nu je weer opnieuw begonnen bent met sparen en alle sets heel wilt houden, maar ik kon het toch niet laten zo te reageren, want onze legoverzameling bestaat uit een heleboel losse steentjes die allemaal in sets horen/zaten.)
Mag ik hier een blokje tekst zetten?
no avatar
User

Kenji

25

door Kenji » Vr Jan 01, 2016 1:50

Klopt ja, "vroegâh" had ik dus enorm veel Lego, en dus ook heel veel los. Als ik ernaar terugkijk zou ik er heel wat moc modulars van kunnen bouwen. Maar helaas....
Nu heb ik eigenlijk alleen kant-en-klare sets staan.

Wie weet in de nabije toekomst dat ik eens wat sets uit elkaar trek en zelf wat ga bouwen.

Vooralsnog, zojuist de Brick Bank besteld, en nieuwjaarsdag ga ik via Marktplaats een Grand Emporium ophalen.

Ik wou het Ghostbusters HQ kopen, maar vind het Emporium nu even voorkeur hebben (nu issie nog enigszins betaalbaar, het GB HQ is voorlopig nog wel te bestellen)
Gebruikers-avatar
User

alois

Rang

premium

premium
1197

Arnhem

door alois » Za Jan 02, 2016 15:09

Kenji schreef:
alois schreef:Altijd leuk, mensen uit 1974! Welkom. En als je nog meer modulaire huizen wilt bezitten, ontwerp en bouw ze gewoon zelf...

Ik ben van '75 (maandag aanstaande ben ik jarig, dus ik noem mezelf maar alvast 41, haha)

En ik maar denken dat ik op 31 december niet fout kan zitten met zo'n opmerking :lol:
En sets zijn ook losse steentjes, hoor... het is geen Playmobil.
Mijn flickr-pagina
no avatar
User

MobyNL

Rang

Nieuw

Nieuw
1

Ma Jan 25, 2016 23:49

door MobyNL » Di Jan 26, 2016 17:37

Hey allemaal!

Ik ben Mark, inmiddels 25 jaar oud en de laatste tijd begint 'het' bij mij weer een beetje te kriebelen. Oftewel, ik wil weer iets met mijn LEGO gaan doen. Heel lang geleden heb ik me volgens mij al eens aangemeld voor deze website, maar aangezien dat zo'n 10 jaar geleden is geweest ga ik ervan uit dat die account niet bestaat. Ook ben ik niet echt heel actief geweest destijds, maar wel op andere (niet LEGO) fora.

Mijn grootste probleem is momenteel nog dat eigenlijk alles bij mijn ouders thuis staat en ik hier maar een paar sets heb staan. Niet genoeg dus om zelf veel mee te kunnen bouwen. Gelukkig ga ik binnenkort weer een keertje langs en dan ga ik maar eens een paar dozen meenemen.

Mochten jullie vragen hebben, stel ze vooral!

Groetjes, Mark
Gebruikers-avatar
User

jebbo32

631

Ma Feb 11, 2013 14:41

Kamerik

door jebbo32 » Di Jan 26, 2016 19:44

Welkom Mark,

Leuk dat het Lego virus ook bij jou weer is gaan kriebelen. Ik zou inderdaad lekker alle dozen meenemen om ze lekker uit te zoeken. Dat heb ik jaren terug ook gedaan en er ontzettend veel lol aan beleefd en vooral heel veel jeugdsentiment mee naar boven gehaald.

Laat ons maar eens zien wanneer je zo ver bent wat je zoal wilt of gaat bouwen.
no avatar
User

aj,s

1

Zo Feb 07, 2016 23:36

wereld opzich

door aj,s » Ma Feb 08, 2016 0:00

hallo

ik arjan ouwens te woonachtig te papendrecht
tot 3 jaar weer in contact gekomen met lego friends vanwege mn dochter die nu bijna 8 is
daarna zelf ook weer lego gaan herontdekken en wat is er veel bijgekomen ,wist niet wat ik moest gaan doen zoveel leuke dingen
toch een beetje van alles wat gedaan en gekocht maar de passie treft ook je portomenee en de themas terug gebracht naar
lego architecture , 3-1 creator houses . super heroes , en mocs , wat is dat een gaaf thema moccen
ben via via ook in contact gekomen met verschillende mensen in facebook waaronder een echte moccer , de creaties die die maakt zette mij ook op dit spoor , het voordeel is gewoon je kan er alles mee maken en ik vind het waanzinnig om te zien hoe zoiets onstaat , ben beginner in deze wereld maar deze wereld vind ik personelijk wel de leukste wereld tot nu toe , ik hoop ook dat er nog veel mooie creaties voorbij komen

gr aj,s arjan ouwens
Gebruikers-avatar
User

TAFOL

Rang

premium

premium
8961

Zo Sep 14, 2008 12:11

Papendrecht

Re: wereld opzich

door TAFOL » Ma Feb 08, 2016 3:39

Hé, een mede-Papendrechter! Welkom. :duim:
Just the other night I was aimlessly surfing the Internet and now here I am on
the most fantastic LEGO-forum in the world having chats with you fine people.

TAFOL Brickography op Facebook
Mijn Brickshelf
Gebruikers-avatar
User

Davekuhh

904

Zo Mrt 09, 2014 8:29

door Davekuhh » Ma Feb 08, 2016 8:54

Welkom hier aj,s hopelijk kun je hier veel inspiratie op doen. En kunnen wij straks genieten van jou creaties 8-)
Volg mij ook op: Flickr & Facebook
Gebruikers-avatar
User

jebbo32

631

Ma Feb 11, 2013 14:41

Kamerik

door jebbo32 » Di Feb 09, 2016 10:27

Hoi aj,s

Welkom en ik ken je al wat langer. Goed dat je meerdere fora tegenkomt, dat brengt je een hoop inspiratie tot bouwen. Ik hoop samen met alle andere dat we straks kunnen genieten van je mocs die gaan komen. Gezien jou dochter helemaal weg is van Friends is een creatie met dit thema misschien een leuke start.

Ik ben benieuwd en succes :duim:
no avatar
User

CreatorDude

Rang

Nieuw

Nieuw
3

Za Jan 16, 2016 10:33

Zoetermeer

door CreatorDude » Za Feb 13, 2016 21:51

Hallo mede bouwers,

Na wat jaren te hebben mee gelezen en sinds kort geregistreerd op dit forum is het tijd om ook mezelf voor te stellen, voordat ik plomp ergens om ga reageren zonder dat jullie weten wie ik ben.

Mijn naam is Wouter, ben 33 jaren jong, getrouwd voor 11 jaar met mijn vrouw en 2 pracht kinderen als kroon op onze relatie.
Ik ben woonachtig in Zoetermeer waar ik geboren en getogen ben.
Sinds kinds af aan al gek op LEGO wat helaas beperkt bleef door toen der tijd de omstandigheden.
Nu een jaar geleden begon mijn dochter zich voor LEGO te interesseren waardoor mijn hart een vreugde sprongetje maakte en mijn oude liefde voor LEGO weer aanwakkerde.
Vorige jaar rond deze tijd dan ook meteen weer goed van start gegaan met THE TUMBLER.
Wat een genot was dat, de avonden die ik hier aan besteed heb. En het staat nu te pronken in de vitrine kast.
Daar is later de T1 en Wall-E aan toegevoegd.
Wat ik nu echt het gaafste vindt is moeilijk te zeggen.
Ik ben nog steeds zoekende want ik vindt alles leuk.
Zodra een set mij in vuur en vlam zet dan moet hij er privé komen.

Ik leer hier een hoop op dit fantastische forum wat uniek is in NL. :duim:
Gebruikers-avatar
User

ExtraKaas

253

Do Dec 10, 2015 14:49

door ExtraKaas » Zo Feb 14, 2016 0:04

Welkom creatordude!
Erg herkenbaar om te beslissen welke sets / thema's je leuk vind. Ik ben persoonlijk een groot Star Wars fan, dus daar heb ik al erg veel van. Echter, de nieuwe sets vind ik niet het geld waard. Je betaald veel en je krijgt relatief weinig. Dit komt door de hoge licentie kosten.
Sinds kort ben ik wel enorm fan geworden van de creator serie. De seasonal expert en de modular buildings zijn werkelijk waar een lust voor het oog. Ook de bouwervaring is simpelweg geweldig. Ze zijn wel prijzig, maar dan krijg je ook heel wat bouwuren en display value voor terug! :duim:
Gebruikers-avatar
User

Mooste

Rang

premium

premium
367

Wo Feb 17, 2016 12:25

Den Dungen

door Mooste » Vr Feb 19, 2016 10:46

Hallo iedereen,

Ik zal mij ook eens voorstellen op deze forum. Ik ben Martijn, 35 jaar en een aantal jaar weer aangestoken door het Lego virus toen ik de set 10215 kocht. Ik ben toen ook als Star Wars fan de UCS sets gaan sparen. Ik heb nu een redelijke collectie met een paar andere uitstappen buiten het SW universum. Zoals de UCS Batmobile en UCS Tumbler. En ook wat kleinere sets die mij toch aanspraken.

Hoewel mijn interesse in Lego primair bij de UCS reeks ligt hoop ik hier toch inspiratie op te doen voor andere Lego thema's. Als het groot is vind ik al snel interessant. :wink:

Ik bezit ook wat MOC's maar liggen ook weer bij het SW UCS thema zoals de UCS Venator, UCS Turbo Clone Tank en UCS Slave 1. Deze MOC's zijn allemaal ontworpen door Anio.

Misschien niet de juiste plek om hier te vragen maar wat houd precies het premium lidmaatschap in? Welke voordelen krijg je daarmee?

Groeten,
Martijn
Gebruikers-avatar
User

dip

Rang

premium

premium
5648

Wo Nov 23, 2005 11:33

Groningen

door dip » Vr Feb 19, 2016 10:52

Welkom en premium info
Gebruikers-avatar
User

Mooste

Rang

premium

premium
367

Wo Feb 17, 2016 12:25

Den Dungen

door Mooste » Vr Feb 19, 2016 12:04

dip schreef:Welkom en premium info

Heel erg bedankt dip! :D
no avatar
User

traibergen

122

Vr Feb 12, 2016 7:48

door traibergen » Zo Feb 21, 2016 20:22

Hallo iedereen!
Ik ben Abel en ben nieuw op dit forum.
Ik was vroeger vooral bezig met lego treinen maar daarna ben ik overgestapt op modelspoor.
Maar sinds een maandje is het lego virus bij mij weer uitgebroken.
Daarom heb ik me geregistreerd op dit forum.
Abel
Gebruikers-avatar
User

HJR-Holland

4486

Do Jul 17, 2003 19:00

Dordrecht

door HJR-Holland » Zo Feb 21, 2016 21:54

Goeie switch!
my FLICKR account
no avatar
User

traibergen

122

door traibergen » Zo Feb 21, 2016 22:06

idd
Maar ik blijf nog wel bezig met modelspoor.
Abel
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
3989

Ma Jan 08, 2007 21:14

Groene hart

door aawsum » Zo Feb 21, 2016 22:11

Welkom. Als het virus echt toeslaat zul je zien dat lego treinen je ook een heel leuk modelspoor kan brengen :P
no avatar
User

traibergen

122

door traibergen » Zo Feb 21, 2016 22:21

:)

p.s. Wat is dat premium wat onder sommige namen staan?
Abel
Gebruikers-avatar
User

Quarktaart

Rang

premium

premium
1377

Vr Jun 10, 2011 11:25

Vleuten

door Quarktaart » Zo Feb 21, 2016 22:29

dip schreef:Welkom en premium info

Hier een link naar de uitleg
Stenen maken de minifig
Brickshelf
Flickr
Gebruikers-avatar
User

nordkooijmans

107

Za Feb 13, 2016 14:10

Arnhem

door nordkooijmans » Di Feb 23, 2016 15:15

Hoi ik ben Nord

ik zwerf al een paar maanden op dit Fora dacht vorige week maar eens een account aan te maken
mijn lievelings lego zijn modulars en starwars ben nog niet aan het moccen geslagen
en heb zojuist een premium gekocht voor lowlug yaaaay :feest: :feest: :feest:
no avatar
User

traibergen

122

door traibergen » Di Feb 23, 2016 15:35

Welkom, Nord.
Abel
Gebruikers-avatar
User

alois

Rang

premium

premium
1197

Arnhem

door alois » Di Feb 23, 2016 17:55

Welkom, leuk om een Arnhemmer erbij te hebben.
Mijn flickr-pagina
Gebruikers-avatar
User

nordkooijmans

107

Za Feb 13, 2016 14:10

Arnhem

door nordkooijmans » Di Feb 23, 2016 18:27

Was al opzoek naar arnhemers op het forum maar ze zijn zeldzaam volgens mij
Gebruikers-avatar
User

Brick Rebel

Rang

premium

premium
585

Zo Mrt 06, 2016 21:41

Utrecht

door Brick Rebel » Zo Mrt 06, 2016 21:57

Hallo allemaal,

Ook ik ben al een tijd aan het meekijken op dit forum maar heb nu dan eindelijk een account aangemaakt :) Ik ben Sjoerd, 29 jaar en kom uit Utrecht. Heb als kind enorm veel met Lego gebouwd maar kwam in mijn tienerjaren in mijn 'dark ages' terecht. Ben wel altijd enorm Star Wars fan gebleven en deze liefde voor Star Wars heeft ook mijn interesse in Lego weer aangewakkerd.

Ben nu sinds een paar jaar weer sets aan het kopen en bouwen, wat weer erg leuk is om te doen. Daarnaast heb ik net mijn eerste MOC als AFOL gebouwd voor de Speeder Bike contest. Zie mijn Flickr account voor het resultaat. Ik heb erg veel plezier gehad bij het maken van deze MOC dus wil hier dan ook zeker mee doorgaan!
Gebruikers-avatar
User

Edwin Korstanje

2468

Za Jan 21, 2012 16:54

door Edwin Korstanje » Zo Mrt 06, 2016 22:17

Beste Sjoerd,

Welkom op Lowlug en heb vooral veel plezier in je hobby :duim: .
Leuk dat je ook al aan een contest heb mee gedaan, maar plaats niet gelijk op Flickr foto's wat je versneden heb om het passend te maken :wink: er zijn namelijk veel puristen in de AFOL wereld en ook hier op Lowlug :fluiten: (heb daar zelf geen problemen mee want het is jouw LEGO)
Gebruikers-avatar
User

Large

Rang

premium

premium
3057

Ma Aug 01, 2011 11:46

Die Haghe

door Large » Zo Mrt 06, 2016 22:23

Welkom :duim:
Ik ben zo vrij geweest je speeder maar even te posten:
Afbeelding
"Duizend bommen en granaten..!"
-Kapitein Haddock

https://instagram.com/largebricks/
Gebruikers-avatar
User

Brick Rebel

Rang

premium

premium
585

Zo Mrt 06, 2016 21:41

Utrecht

door Brick Rebel » Ma Mrt 07, 2016 22:13

Bedankt, Edwin! En bedankt voor het advies. :duim: Ik snap dat sommigen 'puristen' zijn en ben dat in principe zelf ook (geen clone brands en liever ook geen custom artikelen zoals Brick arms oid). In mijn - schijnbaar nu al 'controversiële' :raiseone: - eerste bouwsel vond ik dat dit schedelzwaard het geheel completeerde en tja, dan moet je soms offers brengen... :fluiten:
In de LSB contest stond dat het customizen van onderdelen juist werd gewaardeerd, dus dat heeft me uiteindelijk over de streep getrokken. Maar genoeg hierover, ik vind niet dat ik mezelf hoef te verantwoorden en dit is daar ook zeker niet de juiste plaats voor :)

@Large, bedankt voor het posten van mijn speeder. Als er iemand verder inhoudelijke feedback op wil geven, kan dat hier :) Alvast bedankt! :duim:
no avatar
User

PietjeB

Rang

Nieuw

Nieuw
4

Di Mrt 08, 2016 12:16

Zwolle

door PietjeB » Di Mrt 08, 2016 12:41

Hallo, na een tijdje rondlezen heb ik me toch maar eens besloten aan te melden om mee te kunnen schrijven. Ik ben Pieter (door vrienden wel Pietje genoemd, vandaar de forumnaam :wink: ). ´Vroeger´ echt helemaal lego-fan, er toen jarenlang helemaal niet meer mee bezig geweest en nu sindskort de hobby weer opgepakt. Net als volgens mij sommige anderen hier doordat mijn zoontje met lego is begonnen. Toen ging het bij mij ook weer kriebelen. We hebben in huis nog een soort kantoortje en ik heb ´toestemming´ om daar een beetje een legokamer van te gaan maken. Ik sta dus (weer) een beetje aan het begin en heb ook niet zoveel materiaal meer, maar hopelijk gaat dat de komende tijd veranderen!
no avatar
User

mennopuch

Rang

Nieuw

Nieuw
1

Do Mrt 24, 2016 10:10

door mennopuch » Vr Mrt 25, 2016 12:16

Hallo allemaal,

Ik ben Menno Rintjema woonachtig in het noorden van het land en ben geboren in 1977, en sinds die tijd speel ik al met lego :D .
Natuurlijk zijn er jaren geweest dat ik niets kocht en/of er niets mee deed maar heb alles nog bewaard behalve de eerste serie star wars sets die ik toch bijna allemaal wel heb gehad :? .Nu ben ik weer zeer actief met het bouwen van MOC's :duim: en mijn voorkeur gaat uit naar treinen en city (ik heb hier al even op het forum rond gekeken en denk dat er nu weer iemand heel :D is, maar zal geen namen noemen :fluiten: ). Helaas zit ik nu even tussen twee woningen in en is alle lego ingepakt, maar heb toch nog een mooie brug kunnen maken met 3 (12v) sporen naast elkaar. Ik moet nog even uitzoeken hoe ik de foto,s hier plaats en dan zal ik die even posten.

Hopelijk ben ik duidelijk geweest en anders, vraag maar raak.

Mvg, Menno Puch

P.S. om de eerste vraag maar gelijk te beantwoorden, ja ik ben ook een puch rijder :duim:
no avatar
User

Hessel

44

Do Mrt 24, 2016 20:37

door Hessel » Vr Mrt 25, 2016 20:55

Mijn naam is Hessel Feenstra.

Sinds klein kind bouw ik al met lego. Dit komt mede door mijn ouders omdat die vroeger heel veel oude lego hadden maar alles hebben verkocht voor nieuwe lego. Toen ik het parijse restaurant zag dacht ik die moet ik hebben en zo begon ik met bouwen daarna kwam de volgende modular ( ik weet zo niet meer welke ) Nu heb ik bijna alle modulars behalve de eerste 3, Die zijn onbetaalbaar voor iemand die niks verdient en nog jong is. Toen ik op marktplaats lego verlichting zag dacht ik dat kan ik zelf ook maken toen heb ik eerst een paar proefjes gedaan en uiteindelijk ook verkoop gedaan in lampjes ( nu nog steeds ).
no avatar
User

papacorne

12

Ma Apr 25, 2016 20:45

Apeldoorn

Even voorstellen!

door papacorne » Di Apr 26, 2016 12:29

Beste Forumleden,

Mijn naam is Corné. Ik ben 27 jaar oud en al zeker 22 jaar bewust fan van LEGO!
Nadat mijn LEGO de afgelopen jaren in de kast heeft gestaan is na de geboorte van mijn oudste zoon het LEGO gevoel weer gaan kriebelen.
Mijn zoon is nu 7 jaar en samen met mij hebben we alles van vroeger opgebouwd. Tevens hebben we de verzameling uitgebreid met allerlei bouwdozen van tegenwoordig.

Onze favoriete thema's zijn: City, Star wars en Lego treinen.

Naast onze privé liefde voor Lego zijn we sinds een poosje bezig met het starten van ons eigen bedrijf, gerelateerd aan de verkoop van tweedehands LEGO. Ik wil hier geen reclame spammen dus voordat ik hier mee over vertel wil ik weten of dit wel mag.

Wij hebben iedergeval een enorme hoeveelheid LEGO thuis en zijn er bijna dagelijks mee bezig.

groet,
Corné
no avatar
User

Musicbuilder

901

Ma Aug 27, 2012 10:09

Re: Even voorstellen!

door Musicbuilder » Di Apr 26, 2016 13:07

welkom en veel plezier op lowlug :duim:
Mijn naam : Michiel; mijn 2 passies : Muziek (Jean Michel Jarre) & LEGO (Minifig Sets/1978-heden).
Gebruikers-avatar
User

cellkuh

41

Za Apr 18, 2015 20:03

Zuid Limburg

Re: Even voorstellen!

door cellkuh » Di Apr 26, 2016 13:37

Welkom Papacorne

And have fun! :feest:
VorigeVolgende