Leun achterover, en kom lekker bij van de drukke werkweek/-dag in de Lego Lounge.
Lekker kletsen, minder serieus mag ook.
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26257

Ma Jan 27, 2003 19:04

Meijel

Het grote voorsteltopic

door stuifzand » Di Sep 24, 2013 23:19

Het grote voorsteltopic!
Na 10 jaar een topic in Reg-Only, gaan we voor een deel 2 in De Lounge.

Zin om je voor te stellen? Dat kan hier :duim:
Gebruikers-avatar
User

Morpheus

Rang

Nieuw

Nieuw
6

Do Aug 09, 2012 23:11

Almere

Re: Het grote voorsteltopic

door Morpheus » Di Sep 24, 2013 23:28

Ha, laat ik nou net op zoek zijn naar dit topic :lol:

Dan zal ik hier maar de spits afbijten.
Al meer dan een jaar lid, en nu tijd om wat actiever te worden.

Mijn naam is Dennis, (nog) 35 jaar oud en woonachtig in Almere.
Al 15 jaar samen met mijn vrouw en we hebben 2 prachtige kids.

Ik heb nooit echt een dark age gehad, altijd was er de interesse voor Lego.
Het kopen van sets is in mijn tienerjaren wat op een laag pitje komen te staan, maar het is nooit echt weggeweest.
Ik geniet van alle creativiteit doe ik hier zie en hoop dat ik ooit het niveau haal wat de meesten van jullie halen.
Ik ben fan van de Modular Buildings-serie, en helaas mis ik alleen Market Street, maar wie weet...ooit... 8-)
Dat was het in het kort, mochten jullie nog vragen hebben, stellen mag altijd!
Actus non facit reum risi mens sit rea
the act does not make a person guilty unless the mind is also guilty
no avatar
User

Adhiction

Rang

Nieuw

Nieuw
3

Ma Sep 30, 2013 15:36

door Adhiction » Do Okt 03, 2013 12:42

Hallo, net aangemeld. Dus tijd om me voor te stellen.

Mijn naam is Adhi Kassanna, ben 35 jaar jong en woon in Den Haag

Ik heb in 2008 mijn carrierre een doorstart gegeven, door een voltijd opleiding te gaan volgen. Hierdoor heb ik vanwege financieen en tijd mijn hobby op een time-out moeten zetten. Nu heb ik de opleiding met succes afgerond en inmiddels weer aan het werk. Dus dacht ik, tijd om weer eens steentjes te gaan kopen.

Ik zit voornamelijk in de thema Space en dan vooral SHIPS. Hoe groter, hoe beter. Momenteel ben ik bezig om dit bouwwerkje in MLCAD te zetten. Bijna klaar, waardoor ik het met vertrouwen kan afbreken en aan een nieuw project kan beginnen.

Tot schrijfs en misschien tot in Zwolle.
Gebruikers-avatar
User

mark1991t

1697

Ma Mei 09, 2011 14:15

Ommen (Overijssel)

door mark1991t » Do Okt 03, 2013 12:51

Adhiction schreef:Tot schrijfs en misschien tot in Zwolle.

Wat is er in Zwolle dan?
no avatar
User

Adhiction

Rang

Nieuw

Nieuw
3

Ma Sep 30, 2013 15:36

door Adhiction » Do Okt 03, 2013 12:55

Oeps foutje, ik bedoel Utrecht. Legoworld
Gebruikers-avatar
User

thomassio

Rang

premium

premium
2923

Za Dec 20, 2008 15:30

Leiden

door thomassio » Do Okt 03, 2013 15:19

Welkom Adhiction,
Mooi schip heb je daar gebouwd!
Minifiguren moeten geel blijven!
Gebruikers-avatar
User

jebbo32

633

Ma Feb 11, 2013 14:41

Kamerik

door jebbo32 » Za Okt 26, 2013 11:47

Wel ook ik heb me nog niet eens netjes voorgesteld. Ik ben Jebbo geboren Amsterdammer, maar woon sinds een jaar of acht
met mijn vrouw in een klein boerendorpje. 6 jaar geleden papa geworden van me eerste zoon en 2 jaar geleden is onze 2e zoon
geboren.

Tja ik Lego al sinds kleins af aan en ook ik heb een tijd gekent dat er ff geen Lego tijd was, maar blij dat ik het nooit heb weggedaan.
Mijn kids zijn er ook helemaal verzot op, het virus heeft zich zelf al een beetje overdoen slaan naar moeders sinds Friends uit is. :omg:

Ik ben een echte Moccer in hart en nieren en altijd op minifig schaal omdat voor mij de minifigs het Lego afmaken. Ondertussen
zijn er al eem paar Lowluggers die mij een beetje kennen. Ik hoop er nog meer te leren kennen en zeker om elkaars werken te
mogen bewonderen.

Veel bouw plezier allen, groetjes Jebbo.
Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
2390

Ma Sep 30, 2013 21:18

Zaandam

door Raven » Ma Okt 28, 2013 21:03

Hallo,

ik ben Patrick Koningh en ik ben 30 jaar oud. Onlangs begon mijn LEGO jeuk weer op te zetten en ben ik begonnen met ht verzamelen van LEGO. Gelukkig gesteund door mijn vrouw en in het vooruitzicht mijn dochter van 1,1/2 jaar.

Ik ben gezegend met een groot huis en een eigen studeerkamer. En daar heb ik een grote LEGO tafel gemaakt (pics volgen) en heb ik een kast omgetoverd tot sorteerstation (pics volgen). De totale ruimte die ik tot mijn beschikking heb is 15m2.

Ik doe hier vele leuke ideeën op en verheug me op een lange en vruchtbare periode op het forum.

Het doel is om een mooie LEGO City te bouwen incl. trein en echt water :wink: .

Groetjes Patrick
You're never 2 old for LEGO!!! <~FlickR~>
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
4033

Ma Jan 08, 2007 21:14

Groene hart

door aawsum » Ma Okt 28, 2013 21:37

Welkom. Foto's helpen altijd naast deze introductie :)
City + Treinen = :duim:
Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
2390

Zaandam

door Raven » Ma Okt 28, 2013 21:44

Dank je wel, ben me alleen suf aan het zoeken hoe te linken. Heb zowel flickr als copy aangemaakt om pics te uploaden, maar hoe ze dan hier in te krijgen..... :r

EDIT
Afbeelding

Gelukt maar vraag niet hoe...
Gebruikers-avatar
User

vijv

Rang

premium

premium
1583

Do Nov 09, 2006 23:49

Rotterdam

door vijv » Ma Okt 28, 2013 21:52

Hoi Patrick,

Welkom op Lowlug :)

Dit soort tests kun je het beste in ons testtopic doen, dan blijft dit topic een beetje schoon.
Hier is van alles te vinden over de werking van het forum, ook over het plaatsten van afbeeldingen.
Echte mannen spelen met lego...
Gebruikers-avatar
User

mjdooren

Rang

Nieuw

Nieuw
42

Vr Feb 01, 2013 1:49

Roosendaal

door mjdooren » Ma Okt 28, 2013 21:55

Hallo,

Ik ben Mark van Dooren, 37 jaar oud. Gelukkig getrouwd en 2 kinderen. 1 zoon van 6, Sem en een dochter van 14 maanden Zoë. Door mijn zoon 2 jaar geleden weer aangestoken door het virus. Dit virus heeft inmiddels ervoor gezorgd dat bijna het gehele gezin is aangestoken. Zelf de dochter is niet meer weg te slaan van het gooien met duplo stenen.

Zelf ben ik een verzamelaar van de exclusives en modular houses. Om deze hobby betaalbaar te houden koop ik weleens partijen op van mensen die niet weten wat ze met hun lego moeten doen. Wij weten er wel raad mee. We sorteren deze uit en maken wat setjes compleet om deze weer via bricklink te verkopen en de rest gaat in de verzameling.

We zijn druk bezig om een mooie city layout bij elkaar te krijgen.

Ik ben zelf nog niet zo actief op dit forum. Maar ga zeker wat vaker van me laten horen.
no avatar
User

kapiteiniglo

835

Do Okt 17, 2013 6:33

terneuzen

door kapiteiniglo » Wo Okt 30, 2013 23:48

Hoi allemaal,

Ik zal me ook eens netjes voorstellen, ik ben erwin, 36 jaar. En sinds mijn dochter eindelijk om gaat kijken naar lego, heeft bij mij het virus meteen weer toegeslagen. Mijn dochter is deze zomer zeven geworden, en al geprobeerd met duplo( vond ze niks aan), vroeg ze ineens voor haar verjaardag een set van chima, dat zijn er dus drie geworden! Meegeholpen met bouwen, en toen bedacht ik me dat mijn oude lego ook nog bij mijn moeder op zolder moest staan. Opgezocht, en op zolder gaan bouwen met dochterlief. Ondertussen heb ik al meer plannen, dan tijd om te bouwen ;) En heb ik de legovoorraad al minstens verdriedubbeld, zit ik te bedenken hoe ik mijn kantoortje om kan gaan bouwen in een legokamer, om wat comfortabeler te kunnen bouwen dan op zolder.
Ik ben per ongeluk eigenlijk op dit forum terrecht gekomen, maar heb al heel veel gelezen, tig ideeen opgedaan, en hoop wat actiever deel te kunnen
nemen in de onderwerpen.

Groet, Erwin
Gebruikers-avatar
User

legojeroen

Rang

Nieuw

Nieuw
441

Ma Feb 25, 2013 10:15

Alphen aan den Rijn

door legojeroen » Do Okt 31, 2013 9:15

Dag allemaal,

ik ga mezelf ook maar eens voorstellen. Ik ben Jeroen, 21 jaar en ik kom uit Lisse. Ben ongeveer 3 jaar geleden door mijn collega uit de "dark ages' gehaald, hij begon met een bouwen en ik ging weer eens kijken op de lego site. Tijdens een weekendje Keulen met vriendinlief zeg ik aldaar een lego store. Even binnen kijken dus. Daar ben ik (en zij ook) volledig gevallen voor de modulars en al snel stonden de fire brigade, grand emporium en pet shop op de grond (ja eerst wel, nooit meer!)

Het eerste jaar was het nog aardig stil rondom mijn collectie. Ofterwijl, het enige wat erbij kwam was een nieuwe modular. Maar vorig jaar sloeg de vlam in de pan. Ik heb een paar wegplaten aangeschaft en een straat gemaakt en city voertuigen gekocht. Toen kwam daar de Monster Fighters. Direct de hele collectie aangeschaft. Eerste afwijking van modular dus. Daarna volgden er meer 'afwijingen'. Ik heb nu 4 thema's staan, te weten: Castle (met de medival village, mill village raid en kingdom joust) Monster Fighters (helemaal compleet), Lone Ranger (op polybags na compleet) en City, met veel voertuigen, collectible minifigures, en modulars. Alles is verdeeld over 2 planken en 2 vitrinekasten. :)

De foto hieronder is nog een oude situatie, inmiddels heb ik een green grocer kunnen bemachtigen.
Ook is er geen ruimte meer voor autotjes op dit moment :lol:
Dit weekend ga ik langs de bouwmarkt een nieuwe plank halen, wat de totale oppervlakte van mijn city layout gaat verdubbelen naar 220 cm x 50 cm (plek voor 8x4 baseplates van 32x32).

Daarop ga ik een plein maken en daarop de winter village market installeren, maar dan wel aangepast naar een niet-kerst/winter versie. Hier zal ook nog een aantal dingen uit de Town Square komen te staan als het standbeeld en de pizzaria.
Ook komt er een creator wijkje met 5 creator huizen (heb er nu 3), een campingkje met de 2 creator huisjes en caravan, en plek voor nog 3 modulars. Ik ga als het zover is een topic maken en updates plaatsen over de voorderingen.

Van mij zul je weinig/geen mocs zien. Daar ben ik gewoon niet goed in. Het enige wat ik zonder bouwinstructie heb gemaakt en kon maken is de straat de voor de modulars ligt. Sta wel elke keer te kijken bij de creaties die op dit forum voorbij komen, ik vind het altijd geweldig om te zien wat er gemaakt word!

Afbeelding
foto by legojeroen, on Flickr

Dat was het, best een lang verhaal nog :what:
no avatar
User

hschaaps

Rang

Nieuw

Nieuw
2

Za Nov 02, 2013 7:56

door hschaaps » Zo Nov 03, 2013 13:24

Gisteren mezelf geregistreerd op lowlug dus het lijkt me ook wel gepast om me even voor te stellen.

Ik ben Hans, 37 jaar en ik woon met m'n vrouw en dochters in de buurt van Alkmaar.

Na heel wat jaren compleet niets met Lego gedaan te hebben heb ik het virus weer helemaal te pakken. Mede door een bezoek aan Legoland Florida heeft onze oudste dochter 6 belangstelling gekregen voor Lego Friends en de eerste dozen waren dan ook snel gekocht. Na het nodige rondsurfen heb ik de modular buildings ontdekt en ben ik aan de slag gegaan met de Town Hall. Dat was ook het moment dat ik alle andere exclusives ontdekte en er achter kwam dat ik behoorlijk wat moois heb gemist de laatste jaren.
Nooit geweten dat Lego big business was en dat sets al na een paar jaar niet meer te krijgen waren.

Inmiddels heb ik de modulars die nu nog te koop zijn gebouwd en ben ik begonnen aan het Sydney Opera House maar ook de mini figs series zijn ook erg leuk om te sparen.

M'n vrouw die dit forum ontdekte is zelf ook gelukkig gek op Lego al is het dan voornamelijk de technische variant die haar interesseert.

Zo zijn we met z'n allen lekker aan het bouwen geslagen, mooi spul dat Lego.
Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
2390

Zaandam

door Raven » Zo Nov 03, 2013 17:58

Welkom en veel plezier met deze mooie hobby :duim:
no avatar
User

m4rtinb

35

Di Dec 03, 2013 17:07

door m4rtinb » Za Dec 07, 2013 9:27

Handig dat ik dit topic zie.

Ik ben Martin, 41 jaar, ben getrouwd en heb 2 geweldig dcohters van 6 en 3 (Mykhaila en Yuliya). Onze grootste passie is reizen en onze kids zijn al echte "globetrotters" :-)

Vanaf mijn 15e niets meer met Lego gedaan totdat het vorig jaar weer begon te kriebelen. Ik heb toen mijn oude trein van zolder gehaald en samen met mijn dochter in elkaar gezet. De trein deed het na al die jaren gewoon nog.

Afgelopen maand the Tower Bridge gekocht en deze samen met mijn meiden in elkaar gezet. Ik vind het erg leuk om te zien dat ze Lego erg leuk vinden.

Vroeger het nodige zelf gebouwd, ik denk dat dat er voorlopig niet van komt. Te weinig tijd; drukke baan (50+ uur), in het weekend studie (gelukkig studeer ik medio februari af).

Sinds kort probeer ik ook wat te handelen in Lego sets. Zo probeer ik de nieuw leven ingeblazen hobby te financieren. Daarnaast is het natuurlijk ook gewoon leuk om met allerlei sets bezig te zijn.

Ik heb in mijn leven nog nooit een Star Wars film gezien, maar ben wel helemaal gek van de sets, die zijn echt prachtig!
no avatar
User

daver

10

Vr Dec 27, 2013 11:23

Rotterdam

even voorstellen

door daver » Za Dec 28, 2013 23:25

Hallo allen

Mijn naam is Dave en ik speel nu al zo'n 38 jaar met lego, ik woon in rotterdam.
Samen met mijn zoon max hebben we een gave city stad op zolder, maar dat is niets vergeleken jullie geweldige bouwwerken en creaties.

We zijn op dit forum terecht gekomen omdat we naar wat ideeen op zoek waren om te bouwen,
nou daar zijn we hier dus aan het goede adres.

We hebben al kilo's aan lego en om de hobby een beetje betaalbaar te houden run ik ook een bricklink store.
Verder ben ik altijd opzoek naar bepaalde items in grote aantallen, tips zijn hier natuurlijk welkom ;-)

Binnenkort gaan jullie zeker veel van ons horen.

Mvg Dave
no avatar
User

m4rtinb

35

Di Dec 03, 2013 17:07

door m4rtinb » Zo Dec 29, 2013 17:32

Hallo allemaal,

Ik hang nu ongeveer een maand op lowlug rond, maar heb mij tot op heden nog niet voorgesteld.

Mijn naam is Martin, ik ben 41 jaar en vader van 2 meiden van 6 en 3 jaar oud. Vroeger was ik helemaal gek van Lego, maar vanaf mijn 15e tot een jaar geleden heb ik mijn hobby volledig verwaarloosd.

Vorig jaar mijn oude Lego trein van zolder gehaald en de meiden vonden het geweldig om deze te bouwen en er mee te spelen. Dit jaar wat leuke sets gekocht (Tower Bridge en tweedehands de 10143 en 10030) en ik merk dat ik steeds meer wil gaan verzamelen en bouwen. Het huis begint al wat te klein te worden.

Sinds een paar maanden handel ik er wat bij, om zo de hobby iets te kunnen bekostigen. Het nadeel hiervan is dat mijn huis nog meer te klein wordt ;-)

Zelf bouwen kom ik helaas nog niet aan toe. Ik heb een drukke baan, doe daarnaast een post-HBO studie (gelukkig bijna klaar!!), ik schrijf af en toe stukjes voor een reissite en ik doe nog wat aan vrijwilligerswerk. En ik probeer ook nog voldoende tijd aan mijn gezin te besteden, niet onbelangrijk natuurlijk.

Je zal me hier wel regelmatig voorbij zien komen. Ik vind het een erg leuk forum, met interessante topics. Sinds ik lowlug ken heb ik al veel geleerd over Lego en alles daaromheen, bedankt!
no avatar
User

niels

17

Wo Jan 01, 2014 21:31

door niels » Ma Jan 06, 2014 15:06

Ben Niels Freriks 34 jaar en gelukkig getrouwd en twee kinderen. Altijd al met lego bezig gebleven maar voornamelijk sets bouwen. Nu toch maar meer eigen projecten doen/ proberen. Heb in ieder geval al nuttige tips hier gevonden.
Gebruikers-avatar
User

TAFOL

Rang

premium

premium
9050

Zo Sep 14, 2008 12:11

Papendrecht

door TAFOL » Ma Jan 06, 2014 15:14

Hé, een naamgenoot. Welkom op het forum. :D
Just the other night I was aimlessly surfing the Internet and now here I am on
the most fantastic LEGO-forum in the world having chats with you fine people.

TAFOL Brickography op Facebook
Mijn Brickshelf
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
4033

Groene hart

door aawsum » Ma Jan 06, 2014 15:40

Goh Tafol, ik wist niet dat jij Niels Freriks heette :lol:
Welkom trouwens, bouw je nog in een favoriet thema?
*hoopt op een extra treinen bouwer*
FaceBook
Instagram
of Flickr via het wereldbol knopje hier links onder mijn avatar
Gebruikers-avatar
User

sunfig

Rang

Nieuw

Nieuw
5

Ma Jan 06, 2014 15:40

Ermelo

door sunfig » Ma Jan 06, 2014 16:30

Gegroet! Hier is uw nieuwste lid; sunfig.

Ik ben Sunder (19) en ik ben al mijn hele leven een LEGO enthousiasteling geweest, tot ongeveer drie jaar geleden toen ik mijn Dark Ages in ging. Niet dat ik LEGO ineens stom vond, maar mijn interesse ging nu meer naar een fruitige computermerk. Zonder bijbaan is zo'n nieuwe interesse als deze niet te betalen, dus (je raad het al) ging de LEGO de deur uit (ca. 30 kg).

(Wajoo, mijn Brickshelf gallery bestaat nog)

Zonde natuurlijk, maar geen paniek! De liefde voor LEGO is nooit weggeweest en hoewel ik geen enkele van mijn oude steentjes meer in mijn bezit heb kan er nog altijd een nieuwe hobby ontstaan. Momenteel kom ik echter tijd te kort, maar in de toekomst hoop ik mij te kunnen richten op de twee dingen die ik het leukste vind: verzamelen en het bouwen van steden.

Lowlug heb ik in de LEGO-periode volop gevolgd, maar een account heb ik nooit gehad. Waar ik eerst helemaal up-to-date was qua LEGO ontwikkelingen, sets en steentjes moet ik nu even wat inhalen, maar het is alleen maar leuk om te zien wat er allemaal bijgekomen is.

Kortom: ik sta aan het begin van een nieuwe LEGO-periode :feest:
Gebruikers-avatar
User

mark1991t

1697

Ma Mei 09, 2011 14:15

Ommen (Overijssel)

door mark1991t » Ma Jan 06, 2014 18:14

Welkom sunfig :)

Kijkend naar je layout van toen is het behoorlijk zonde dat je de lego de deur uit hebt gedaan. Zeker omdat je zowel Market Street als Green Grocer had. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je er toen voor hebt gekregen :oops: .

sunfig schreef:maar mijn interesse ging nu meer naar een fruitige computermerk.

Afbeelding ?? :slygrin:

aawsum schreef:Goh Tafol, ik wist niet dat jij Niels Freriks heette :lol:

:laughcry:
Gebruikers-avatar
User

sunfig

Rang

Nieuw

Nieuw
5

Ma Jan 06, 2014 15:40

Ermelo

door sunfig » Ma Jan 06, 2014 21:40

mark1991t schreef:Welkom sunfig :)

Kijkend naar je layout van toen is het behoorlijk zonde dat je de lego de deur uit hebt gedaan. Zeker omdat je zowel Market Street als Green Grocer had. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je er toen voor hebt gekregen :oops: .

Dankje! Ja, LEGO verkopen is altijd zonde. Ik had lang gespaard, maar de helft ofzo had ik tweedehands gekocht; iets wat ik altijd weer kan doen. De MS en GG had ik uiteraard nooit weg moeten doen, ik heb de MS los verkocht voor een kleine 200 euro (wat destijds een goede prijs was) en de GG verkocht ik samen met de rest voor zo'n 700 euro in totaal (volgens mij had ik de trein en wat grotere gebouwen al los verkocht). Ik deed een half jaar over de verkoop van de grote berg, dus ik was blij eindelijk echte interesse te hebben voor 700 terwijl ik eigenlijk 1200 had gewild. Nu zou 700 voor beide sets ongeveer kunnen..

Uiteindelijk heb ik veel plezier gehad van het geld en los van de Exclusives heb ik nooit zo'n grote spijt gehad. Ik heb immers vele iPods en Macs kunnen kopen en weer verkopen waar ik veel lol aan heb gehad en veel Marktplaats-ervaring mee heb opgedaan :)
Gebruikers-avatar
User

Vlie-Bricker

Rang

premium

premium
89

Wo Jan 01, 2014 22:33

Vlieland

door Vlie-Bricker » Vr Jan 10, 2014 23:21

Hallo Luitjes, ben een paar dagen terug er maar eens voor gaan zitten om mezelf te registreren bij LOWLUG.

Ik ben in het dagelijks leven Joost van Bommel en woon op de Parel van de Waddenzee: Vlieland! En, pfoeoeoeoe, wat is-t-ie oud wanneer ik al die leeftijden van de LOWLUGgers voorbij zie komen. Ben van bouwjaar '55.
Mijn hele werkzame bestaan heb ik doorgebracht bij Hare Majesteit's Wapenrok als officier bij de Cavalerie. Daardoor altijd te weinig tijd en plaats gehad om allerlei hobby's te beoefenen. Voordeel was wel dat toen onze kinderen (4) er de leeftijd voor hadden ik uit Duitsland belastingvrij Duplo en Lego kon meenemen. De kinderen zijn inmiddels lang de deur uit en raad eens...... de Lego NIET. Dus 1 van de projecten die op mijn lijstje stonden om te doen, nadat HMdK had goed gevonden en verstaan dat ik de rest van mijn tijd voortaan zelf mocht gaan indelen met dank voor den lande bewezen diensten :P , was om alle Lego maar eens te gaan uitzoeken en waar nodig wat minifigs te repareren.

Van jongs af aan ben ik Lego en modelspoor liefhebber geweest maar heb dat toen nooit kunnen combineren. Nu heb ik tijd om zelf in te delen (maar dat betekent niet dat ik genoeg tijd heb :freaked: ) en heb me voor genomen om de tijd die me rest voordat ik 100 wordt (hier op Vlieland kan dat met gemak :lol: ) flink wat te gaan LOWLUG modelsporen. Ik zal hiervoor wel veel moeten terugvallen op kennis en ervaring van doorgewinterde Legorotten binnen LOWLUG. Verder heb ik me voorgenomen dit mogelijk te combineren met het nabouwen van (een deel van) Vlieland in Lego. En mocht ik tussendoor nog wat tijd overhouden dan mogelijk nog wat modellen bouwen van Nederlands materieel van de Koninklijke Landmacht, waar ik 37 jaar met veel plezier heb doorgebracht. Kortom, ik ga me zeker niet vervelen en hoop voorlopig wat activiteiten binnen de LOWLUG actief te kunnen meemaken.
Tot ziens, tot bouws.....
...ach...., spoelde er maar eens 'n Maersk-containertje uit Billund aan op ons mooie strand.....
Gebruikers-avatar
User

Trijntje

Rang

premium

premium
1678

Vr Feb 11, 2011 12:43

door Trijntje » Za Jan 11, 2014 0:36

Welkom Vlie-Bricker! Ook een deel van mijn Lego komt bij de WZZ vandaan.... :D
Gebruikers-avatar
User

Thaleonoor

Rang

Nieuw

Nieuw
3

Za Jan 04, 2014 12:33

Apeldoorn

Thal

door Thaleonoor » Za Jan 11, 2014 16:22

Hoi allemaal,

Even voorstellen, ik ben Thal uit Apeldoorn, ik werk in de kinderopvang, ben getrouwd en we hebben een geweldige dochter van 3 , die op het moment met de plakband aanbieding van de Aldi ( 6 rolletjes voor 1,49) ons hele huisje aan het dichtplakken is :)
In mijn hele jonge jaren veel met Lego gespeeld en na het lezen van een aantal posts hier, zag ik dat ik niet de enige was die de hobby heeft vervangen voor andere dingen in de tienerjaren, maar het zogenaamde vuurtje bleef wel branden, tot aan de dag dat ik aan huis gekluisterd was door spit, een erg pijnlijke ervaring.
Het enige wat ik nog goed kon was rechtop zitten en aangezien ik geen ruimte meer had om te puzzelen, kwam mijn vrouw met een grote ton lego aanzetten, en na een tijdje bouwen en prutsen raakten we allebei verslaafd.
We hebben ons eerlijk gezegd een beetje laten gaan want we hebben nu zoveel auto's en vliegtuigen dat we een aardig museum kunnen inrichtten, en nu is het zover dat ik de gebouwtjes die ik heb gebouwd in de ziektewet weer af moet breken omdat er weer 2 mods staan te wachten, en ik daar 1 groter gebouw van wil maken, ik zal de foto's ervan in deze post plaatsen als ik uitgevogeld heb hoe dat moet :) , evenals een film 8 filmpje uit de jaren 80 van mijn bezoek aan legoland gemaakt door mijn moeder, denk dat dat wel leuk is om te zien voor een ieder.
Als laatste diep respect voor sommige bouwers hier, uiteraard hebben jullie een hoop ervaring maar ik ben echt een beginner vergeleken bij jullie, ik kan erg genieten van de gebouwen/creaties die jullie hebben bedacht, ik heb al weer een hele hoop ideetjes opgedaan sinds mijn eerste bezoek hier en ga daar ook eens mee prutsen, maar be gentle with me :)
"If it aint workin' , try hittin it with a hammer"
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26257

Ma Jan 27, 2003 19:04

Meijel

Re: Thal

door stuifzand » Za Jan 11, 2014 18:15

Thaleonoor schreef: die op het moment met de plakband aanbieding van de Aldi ( 6 rolletjes voor 1,49) ons hele huisje aan het dichtplakken is :)

:lol:
Welkom!
Gebruikers-avatar
User

maskedfly

305

Za Jun 22, 2013 14:47

Wateringen

door maskedfly » Za Jan 11, 2014 19:46

Vlie-Bricker schreef: En mocht ik tussendoor nog wat tijd overhouden dan mogelijk nog wat modellen bouwen van Nederlands materieel van de Koninklijke Landmacht, waar ik 37 jaar met veel plezier heb doorgebracht. Kortom, ik ga me zeker niet vervelen en hoop voorlopig wat activiteiten binnen de LOWLUG actief te kunnen meemaken.
Tot ziens, tot bouws.....

Welkom!

*hoopt op Centurion, YP408's, Leopard, Pruttels en ander mooi materiaal :)*
Gebruikers-avatar
User

Vlie-Bricker

Rang

premium

premium
89

Wo Jan 01, 2014 22:33

Vlieland

door Vlie-Bricker » Za Jan 11, 2014 23:23

maskedfly schreef: *hoopt op Centurion, YP408's, Leopard, Pruttels en ander mooi materiaal :)*

Ik beloof niets maar zal zeker m'n best doen om e.e.a. te combineren met bijv. beladen van militaire trein en city. Ook al brengt Lego zelf geen militaire modellen uit. Maar misschien dat met groen, zwart en bruin of zand er toch iets van te maken valt. Een zwarte baret heb ik al wel gezien, als Cavalerist in hart en nieren :duim:
...ach...., spoelde er maar eens 'n Maersk-containertje uit Billund aan op ons mooie strand.....
Gebruikers-avatar
User

Thaleonoor

Rang

Nieuw

Nieuw
3

Za Jan 04, 2014 12:33

Apeldoorn

door Thaleonoor » Zo Jan 12, 2014 9:13

Thx voor degene die me wel in de juiste topic zette btw:)
Hoop dat dit goed gaat met die foto's, was hier ooit best bedreven in maar de tijd zorgde ervoor dat ik me nu blondtdt voel :P

Hier me dochter met haar plakband :P
http://www.flickr.com/photos/114238786@N08/11902836356/

Hier het inmiddels gesloopte gebouw, de andere zal ik ook nog plaatsen, maar is ook niet echt heel bijzonder hoor :D
http://www.flickr.com/photos/114238786@N08/11902242003/
"If it aint workin' , try hittin it with a hammer"
Gebruikers-avatar
User

trcks

Rang

Nieuw

Nieuw
9

Di Jan 14, 2014 0:48

door trcks » Di Jan 14, 2014 1:16

Hallo allemaal.

Even voorstellen: Tim uit het zuiden van het land.
37 jaar.

Sinds enige jaren weer het LEGO virus te pakken.
Thema waar ik mij op concentreer is het zo natuurgetrouw mogelijk nabouwen
van vrachtwagens in City scale. In het bijzonder kermis transport voertuigen.

Deze scale heeft zo zijn beperkingen wat betreft detail, maar is wel een leuke uitdaging.

Zal zometeen even iets posten.

cheers, Tim
no avatar
User

Daytona

89

Di Jan 14, 2014 22:09

door Daytona » Di Jan 14, 2014 23:14

Hallo allemaal,

Na twee maanden de kat uit de boom gekeken te hebben heb ik me net aangemeld. Ik wil mij bij deze natuurlijk ook even voorstellen.

Ik ben M., 36 jaar, getrouwd, en bijna 2 kinderen. Ik kom uit Limburg en woon nu vlak over de grens in Duitsland.
Ongeveer drie maanden geleden na ongeveer 20 jaar langzaam uit de lego winterslaap :gaap: gekomen. Wat is er in die tijd veel veranderd zeg .

Laatst mijn oude lego bij mijn ouders van zolder gehaald en alles weer in elkaar gezet. Gelukkig was het nog nagenoeg compleet. Ik ben vooral trots op mijn oude 12v passagierstrein. :feest: Ik hoop dat iemand mij kan helpen met hoe deze weer aan te sluiten op de rails. Ik ben vergeten hoe dat moet.

Sinds mijn ontwaking heb ik erg veel lego gekocht. Wat een leuke hobby! :omg:

Groeten,

Daytona
Just when I thought I was out... they pull me back in.
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
4033

Groene hart

door aawsum » Wo Jan 15, 2014 0:08

En nog een liefhebber, welkom !! Wel een bijzondere introductie, je naam klinkt als die uit een contact advertentie en je hebt bijna 2 kinderen, je bent niet zeker begrijp ik ;)
Daytona schreef:Ik ben vooral trots op mijn oude 12v passagierstrein. :feest: Ik hoop dat iemand mij kan helpen met hoe deze weer aan te sluiten op de rails.
die is simpel, leg de rails op de grond en zet de trein er op ....

Nee effe serieus, spit het forum even door. In het treinengedeelte vind je al het een en ander, en anders hebben we altijd nog het lego vragentopic.
FaceBook
Instagram
no avatar
User

Daytona

89

Di Jan 14, 2014 22:09

door Daytona » Wo Jan 15, 2014 0:29

Hallo Aawsum,

Bedankt voor de warme onthaal.

hahaha "contactadvertentie". :lol:

Ik ben wel zeker. De tweede is op komst. Dat bedoelde ik. :)

Ik zal t.z.t. eens een vraag droppen op het treinenforum. Ik heb de transformator en zo... maar volgens mij mis ik wat kabeltjes???
Just when I thought I was out... they pull me back in.
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
4033

Groene hart

door aawsum » Wo Jan 15, 2014 7:07

Ik snapte het wel hoor :)
Hier op lowlug hebben we meerdere treinenexperts, ook van de 12v variant, Dus die vraag ga je wel hulp op krijgen. Ik ben wat treinen een beetje een laatbloeier, en daarom alleen ingewijd en verslaafd aan de rc variant.
FaceBook
Instagram
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
2970

Vr Jan 31, 2014 15:39

door Aangord » Vr Jan 31, 2014 16:18

@iedereen goedemiddag

Ook maar even een voorstel post.
Ik ben Ruud uit Zwijndrecht, bijna 30. Heb nooit in de dark ages gezeten hoewel mijn meeste lego in kratten onder mijn bureau staat. Enkele modellen zijn in elkaar gezet en zo verhuist en dus nooit opgeborgen. De UCS TIE Interceptor bijvoorbeeld. Helaas woon ik al een aantal jaar in een kleine bovenwoning maar met een beetje mazzel ga ik binnenkort naar een echt huis met grote zolder (OE OE OE ) hint hint....

Afgelopen Herfst, in mijn eentje voor het eerst,
met de drie kids van een vriend van mij naar Legoworld Utrecht geweest.
En dat heeft mijn vriendin geweten...

Mijn favorieten zijn er een paar; Lego City, de oude piraten, castle, LOTR en Starwars.

Ben door Lego JAP op dit forum gewezen een maand of wat geleden. Het is dan best leuk om te zien dat je niet de enigste bent en jeetje wat een prachtige builds (MOC's) zijn er door de leden hier gebouwd.

Voorlopig weinig tijd en ruimte voor het herbouwen en uit bouwen van mijn lego collectie
maar sinds Legoworld staat het wel weer op de agenda.

Met vriendelijke groeten

Ruud
Oeh kijk, ik heb nu ook een onderschrift!
Gebruikers-avatar
User

pj_bosman

3006

Zo Okt 17, 2004 21:48

door pj_bosman » Vr Jan 31, 2014 16:21

Welkom Ruud! :)
Gebruikers-avatar
User

MOCkingBird

Rang

premium

premium
5531

Vr Nov 07, 2003 15:01

Oss

door MOCkingBird » Vr Jan 31, 2014 16:22

Welkom!
Afgelopen jaar stond er ook een grote lowlug stand op legoworld, dus een aantal van ons heb je waarschijnlijk al gezien :D . Hopelijk krijg je inderdaad in afzienbare tijd, ruimte voor je lego.
Wil je een bijdrage leveren aan de brickbieb, stuur dan even een pb'tje
Bricklink Mockingbird's Nest Egg
Volgende