Leun achterover, en kom lekker bij van de drukke werkweek/-dag in de Lego Lounge.
Lekker kletsen, minder serieus mag ook.
Gebruikers-avatar
User

LegoMathijs

Rang

premium

premium
1618

Wo Aug 24, 2011 10:59

Re: Slow Chat XVIII - Eindelijk tijd voor een volwassen gesp

door LegoMathijs » Ma Okt 29, 2012 23:14

LegoHenkie schreef:Afbeelding

Als ze de LEGO maar laten staan! Daar zorgen we wel voor :P
Flickr: http://www.flickr.com/photos/mathijslegofan/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
User

WvdP

Rang

Site Admin

Site Admin
10812

Wo Dec 26, 2007 21:58

nabij Leiden

door WvdP » Ma Okt 29, 2012 23:47

@ eti: het zou me niets verbazen als die fusie van de provincies niet doorgaat. Volgens mij is er een wijziging van de Grondwet voor nodig, dus áls de Eerste en Tweede Kamer er al mee instemmen, moet dat over vier jaar nog eens maar dan met 2/3 meerderheid. Op zich mooi, want dan hebben de heren in Den Haag voldoende tijd om nou eens te bedenken welke problemen dat eigenlijk oplost.
Eén probleem zal in elk geval alleen maar groter worden: de afstand tussen kiezers en gekozene. Ik snap ook niets van de wens om alleen maar gemeenten met meer dan 100.000 inwoners te willen hebben (daar speelt dat probleem trouwens in nog veel grotere mate). De afstand tussen kiezer en gekozene wordt dan alleen maar groter - op de Waddeneilanden letterlijk, maar in de Randstad net zo goed. Ik woon nu nog in een Groene Hartgemeente met elf kernen en 25.000 inwoners, dat wordt nog interessant. Dan moet mijn gemeente óf samen met een grotere plaats, hieperdepiephoera maar niet heus, óf met meer plattelandsgemeenten, maar dan krijg je straks één gemeente die veertig kernen ofzo moet bedienen. Dat gáát toch niet?
If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
(Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett)
Gebruikers-avatar
User

Bricknook

3541

Ma Mrt 23, 2009 17:56

Nuenen

door Bricknook » Di Okt 30, 2012 19:06

Dat hebben wij hier in Brabant ook nogal. Rondom Eindhoven heb je veel gemeenten met meerdere dorpskernen, maar de meesten halen de 25.00 inwoners niet eens. Moeten wij dan gaan fuseren met Eindhoven, Veldhoven of Helmond?
-De gemeente Nuenen bestaat uit de dorpskernen Nuenen, Gerwen en Nederwetten en nog enkele buurtschappen, waarvan Eeineind nog het meest herkenbaar is, omdat dit nog niet volledig door één van de dorpskernen is opgeslokt. Maar ook wij hebben net 22.500 inwoners.
-De gemeente Eersel is ook zoiets: 6 dorpskernen (Eersel, Duizel, Knegsel, Steensel, Vessem en Wintelre) en net 18.000 inwoners. EN die dorpskernen liggen ook redelijk vervan elkaar verwijderd. Eersel is een gemeente met veel agrarische bedrijven op haar grond (evenals Nuenen, overigens). De totale opervlakte van Eersel is bijna net zo groot als die van de gemeente Eindhoven.
-Bergeijk, Bladel en Reusel-De Mierden zijn ook allemaal gemeenten met meerdere dorpskernen, deze gemeenten en Eersel liggen allemaal bij elkaar in de buurt, maar bestrijken allemaal een oppervlakte die niet bijzonder veel scheelt met die van Eindhoven. Maar samen zouden ze net 63.000 inwoners halen. Moeten zij dan fuseren met Veldhoven? Dan komen ze op ongeveer 112.000 inwoners, maar qua grondgebied zou die combinatie volgens mij net zo groot zijn als de stad Utrecht. Die gemeente zou dan uit 20-25 dorpskernen bestaan. :? Volgens mij is dat compleet onbestuurbaar vanuit één centraal gemeentehuis.

Het idee hierachter is overigens een kleinere overheid, die door zijn kleinere omvang minder geld gebruikt. Dat zal echter niks uithalen, want om dicht bij de burger te willen staan, heb je stadsdeelkantoren nodig. Kijk maar naar bijvoorbeeld Amsterdam, dat naast het stadhuis en de gemeenteraad ook deelraden en stadsdeelkantoren kent, o.a. voor de Bijlmer.

Met andere woorden: mooi bedacht, maar totaal onuitvoerbaar. :notimpressed:
Geschiedenis is de versie van het verleden, waarover men heeft besloten het eens te zijn. (Napoleon Bonaparte)
Gebruikers-avatar
User

DaanTjuhh^

160

Zo Apr 01, 2012 16:05

Gelderland

door DaanTjuhh^ » Di Okt 30, 2012 19:26

ik woon in de gemeente ermelo rond de 30.000 inwoners. Bij ons zou het wel wat makkelijker gaan, we hebben 4 gemeentes naast elkaar met ongeveer het zelfde aantal inwoners en we kunnen allemaal goed met elkaar opschieten:P

Alleen wat ik denk, er gaan nu erg veel banen vervallen, krijgen we nu niet een grotere werkloosheid?(ligt eraan hoeveel mensen er bij de gemeentes werken), of gaan alle gemeente mensen van de gemeentex van nu later in 1 gemeente allemaal samenwerken? lijkt me ook weer onlogisch:|
Spelen met Lego is niet kinderachtig, maar goed voor je Fantasie:D
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8526

Ma Dec 25, 2006 14:27

Soesterberg

door eti » Di Okt 30, 2012 20:15

Ergens begrijp ik het wel, die grote gemeenten. Het komt eigenlijk neer op het afschaffen van het begrip 'gemeente'. En je kunt je inderdaad afvragen in hoeverre we we gemeenten echt nog nodig hebben. We zitten nu met drie bestuurslagen, misschien kunnen we het wel met twee af.

Alleen bewandelen ze weer precies de verkeerde weg door gemeenten van 100.000 inwoners te maken door middel van fusies. Het probleem is namelijk dat de vaak armlastige steden alles binnen hun gemeentegrenzen volgebouwd hebben, en dat de rijkere randgemeenten krampachtig gaan fuseren met dorpen 20 km verderop om maar niet door de stad opgeslokt te worden. Zo wordt de agglomeratie Utrecht dus niet goed bestuurd omdat het Utrecht nog net gelukt is om Vleuten/De Meern te annexeren, maar de meeste voorsteden zijn nog zelfstandig, en Maarssen is gefuseerd met een aantal veel verderop gelegen dorpen.
Dan heb je wel het BRU, het Bestuur Regio Utrecht, wat een overlegorgaan is dat de ruimtelijke ordening op elkaar moet afstemmen en dat over het openbaar vervoer gaat. Maar in dat orgaan verdedigt iedereen zijn eigen hachie - en ik meen dat het hele BRU zelfs opgedoekt wordt.

Dus ja, in deze wereld waarin afstanden geen issue meer zijn en mensen dagelijks op en neer pendelen tussen werk- en woongebied ligt het wat mij betreft voor de hand om ook bestuurlijk grotere plaatsen met het omliggende land samen te voegen om zo tot een logisch gezamenlijk beleid te komen. Je zou de belangrijkste 30 plaatsen kunnen nemen met elk een progevinmeenciete van pakweg een half miljoen inwoners.

Ik betwijfel of de afstand tot de burger echt groter wordt als de letterlijke afstand groter wordt. Het lijkt me beter als er in alle voormalige gemeenten (ook de reeds opgedoekte) een kantoor voor burgerzaken, inspraak etc. openblijft.

Maar het is in ieder geval zaak om de indeling centraal te regelen en niet dorpen zelf te laten bekonkelen bij wie ze zich willen voegen. Dat dat niet werkt, weet elke gymleraar die groepjes moet maken...

Overigens was mijn punt vooral dat ik het een stuk minder belangrijk vind dan alles wat er verder in het regeerakkoord staat. Want eigenlijk loopt er niemand warm voor of er nou wel of niet drie provincies gaan fuseren.
Gebruikers-avatar
User

dip

Rang

premium

premium
5648

Wo Nov 23, 2005 11:33

Groningen

door dip » Di Okt 30, 2012 20:33

eti schreef:Overigens was mijn punt vooral dat ik het een stuk minder belangrijk vind dan alles wat er verder in het regeerakkoord staat. Want eigenlijk loopt er niemand warm voor of er nou wel of niet drie provincies gaan fuseren.

Misschien geld dat in de randstad; maar Drenthe en Groningen samen met Friesland, nee echt niet.

Wat gemeentes samenvoegen betreft; daar in Drenthe niet veel meer te halen, dat worden dan zulke grote gedrochten. In Groningen is nog wel wat samen te voegen, dat zijn nog redelijk kleine gemeentes (qua inwoners en oppervlak).
Gebruikers-avatar
User

WvdP

Rang

Site Admin

Site Admin
10812

nabij Leiden

door WvdP » Di Okt 30, 2012 21:31

eti schreef:Ik betwijfel of de afstand tot de burger echt groter wordt als de letterlijke afstand groter wordt. Het lijkt me beter als er in alle voormalige gemeenten (ook de reeds opgedoekte) een kantoor voor burgerzaken, inspraak etc. openblijft.
Toen de gemeenten Katwijk en Valkenburg fuseerden hebben ze dat eventjes gedaan, maar in Valkenburg is het gemeentelijk kantoor na twee of drie jaar al weer gesloten. Uiteindelijk zijn die decentrale locaties toch te duur.
Overigens levert de fusies van gemeenten geen geld op, zo bleek in 2010 uit een onderzoek van de Rijksuniversiteit Groningen. Het niveau van wethouders en raadsleden stijgt en fusiegemeenten blijken beter in staat om grote beslissingen te nemen, maar het levert geen besparingen op. Het blijkt erg lastig om twee of meer ambtelijke apparaten samen te smelten en uiteindelijk hoeft er in een grote gemeente niet minder werk te worden gedaan dan in de voormalige afzonderlijke gemeenten bij elkaar. En iedereen weet dat schaalvergroting óók leidt tot vergroting van het aantal management-lagen met de daarbijkomende ellende...
If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8526

Soesterberg

door eti » Di Okt 30, 2012 21:57

Nee, geld levert het niet op, je kunt hooguit gebieden beter besturen als één bestuur over stad + satellietsteden gaat, zodat er minder langs elkaar heen gewerkt wordt.
Gebruikers-avatar
User

LegoHenkie

Rang

premium

premium
4466

Di Aug 07, 2007 22:05

Groningen

door LegoHenkie » Di Okt 30, 2012 22:09

dip schreef:In Groningen is nog wel wat samen te voegen, dat zijn nog redelijk kleine gemeentes (qua inwoners en oppervlak).

Eindigd netzo als de tram.
Er gaat niets boven Groningen.
Gebruikers-avatar
User

WvdP

Rang

Site Admin

Site Admin
10812

nabij Leiden

door WvdP » Di Okt 30, 2012 22:13

@eti: Maar voor gemeente-overstijgende dingen hebben we toch de provincie?
Want in gebieden die bestaan uit grote stad + omliggend platteland heeft het omliggende platteland in het algemeen niet veel te winnen bij gemeentefusies. Kleinere plattelandsgemeenten proberen vaak in zoveel mogelijk kernen een basisniveau van voorzieningen te handhaven, terwijl in grote fusiegemeenten de grootste kern alles naar zich toe zuigt. Bij verkiezingen heb je dan als kleinere kern niets meer in te brengen, want getalsmatig leg je het altijd af tegen de centrumplaats.
Niet voor niets kijken Voorschoten en Wassenaar niet naar respectievelijk Leiden en Den Haag voor samenwerking, terwijl dat geografisch wel voor de hand zou liggen, maar naar elkáár... en zo zijn er meer voorbeelden natuurlijk.
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8526

Soesterberg

door eti » Di Okt 30, 2012 22:19

De provincies zijn veel te groot, in de meeste provincies zijn er meerdere agglomeraties/verzorgingsgebieden. Bovendien hebben ze natuurlijk nogal weinig zeggenschap.

De kleine kernen die voorzieningen kwijtraken, zijn allang geen eigen gemeente meer of dat nooit geweest. Gemeenten met 1000 inwoners lijken mij ook niet echt wenselijk, eerlijk gezegd...

Wat je overigens ziet in Duitsland, waar mijn zus woont, is dat er per dorp één raadslid is dat de belangen van dat dorp vertegenwoordigt. Heel Klosterholte stemt op hun mannetje, dat in de gemeenteraad van de stad waar ze onder vallen ervoor waakt dat Klosterholte niet over het hoofd gezien wordt. Van welke partij hij is, boeit niet eens...
Gebruikers-avatar
User

legomannetje

2700

Vr Okt 24, 2003 9:08

Highland

door legomannetje » Di Okt 30, 2012 22:21

Kunnen niet alle gemeentes in Europa fuseren tot één gemeente: Europa? :look:
Kind 1: "Kijk een goederentrein"
Kind 2: "Nee, joh, dat heet een betere trein"
Gebruikers-avatar
User

WvdP

Rang

Site Admin

Site Admin
10812

nabij Leiden

door WvdP » Di Okt 30, 2012 23:45

eti schreef:De kleine kernen die voorzieningen kwijtraken, zijn allang geen eigen gemeente meer of dat nooit geweest.
Misschien dat het voor de regio Utrecht anders is, maar voor de regio Leiden/Alphen/Gouda is het wel een serieuze dreiging. Om een voorbeeld te geven: Valkenburg (ZH) was tot zes jaar geleden nog een eigen gemeente en heeft sindsdien heel veel voorzieningen zien verdwijnen naar Katwijk - en dat is nog niet eens de grootste plaats in de regio...
no avatar
User

ggj

796

Zo Okt 14, 2012 21:50

door ggj » Wo Okt 31, 2012 0:31

Heb net m'n pas gekochte 8865 Test Car uit elkaar gehaald. Was al gebouwd toen ik hem kocht. Pfff wat was dat lastig zeg. Die oude zwarte pinnetjes waren met geen mogelijkheid uit de technic steentjes te krijgen. Misschien wel een goed idee om ze te vervangen voor nieuwe pinnetjes.
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
3967

Ma Jan 08, 2007 21:14

Groene hart

door aawsum » Wo Okt 31, 2012 7:15

Wellicht dat het hiermee wat makkelijker gaat.
Afbeelding
Je kunt natuuurlijk ook zelf iets fabriceren met een axle en een technic brick.
Gebruikers-avatar
User

LegoHenkie

Rang

premium

premium
4466

Groningen

door LegoHenkie » Zo Nov 04, 2012 12:15

Burgum in het nieuws.

BrickJohannes, was jij één van de lolbroeken. :lol:
Gebruikers-avatar
User

BrickJohannes

Rang

premium

premium
5250

Vr Jun 06, 2008 13:29

Burgum (friesland)

door BrickJohannes » Zo Nov 04, 2012 20:37

oooh is vlakbij me huis, maar nee ik was er niet bij.

Vandaag grunn onveilig gemaakt met mijn vriendin. Wat is lw toch mooi dan.
* Lego overal en nergens, behalve waar het hoort *
Gebruikers-avatar
User

JunkstyleGio

3479

Zo Jul 13, 2008 17:59

Breda

door JunkstyleGio » Wo Nov 07, 2012 19:52

Vandaag voor het eerst met Windows 8 gewerkt...

Ik weet nog niet wat ik er van moet vinden; op sommige gebieden moet je namelijk wel op een heel andere manier de computer besturen.
"Some say he eats ABS for Breakfast. Some say he dreams in Building Instructions. All we know is, he's called JunkstyleGio...."
Gebruikers-avatar
User

Amentia

313

Zo Okt 22, 2006 14:39

Dordrecht

door Amentia » Wo Nov 07, 2012 19:57

LegoHenkie schreef:Burgum in het nieuws.

BrickJohannes, was jij één van de lolbroeken. :lol:

BrickJohannes schreef:oooh is vlakbij me huis, maar nee ik was er niet bij.

Nee, dat was de andere helft van het dorp :miss:
Gebruikers-avatar
User

BrickJohannes

Rang

premium

premium
5250

Burgum (friesland)

door BrickJohannes » Wo Nov 07, 2012 23:12

Jan min wat te veel is, maar hoe is met je gezondheid kerel?
Gebruikers-avatar
User

legomannetje

2700

Highland

door legomannetje » Wo Nov 07, 2012 23:45

JunkstyleGio schreef:Vandaag voor het eerst met Windows 8 gewerkt...

Ik weet nog niet wat ik er van moet vinden; op sommige gebieden moet je namelijk wel op een heel andere manier de computer besturen.

En steeds je scherm weer schoonmaken van al die vingerafdrukken...
Gebruikers-avatar
User

Sjakie

Rang

premium

premium
339

Di Jul 15, 2008 20:52

door Sjakie » Do Nov 08, 2012 9:53

http://www.stardock.com/products/start8/
Als je de startknop weer terug wil kan ik je deze wel aanbevelen.
Niet gratis maar vindt hem zelf erg strak en werkt goed.
http://classicshell.sourceforge.net/
Deze is gratis, vindt ikzelf wat minder.
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8526

Soesterberg

door eti » Do Nov 08, 2012 10:12

Als ik het goed begrepen heb, kom je in Windows 8 eerst op een scherm met allemaal vierkantjes, die apps moeten voorstellen en wijzen naar diensten van Microsoft die ik niet gebruik. Vandaar uit kun je doorklikken naar het echte bureaublad.
Vanuit beide schermen kun je naar de instellingen van Windows (waaronder 'computer uitzetten'), maar het instellingenmenu is veel uitgebreider wanneer je het oproept vanuit het bureaublad.

Kortom: Dat scherm met apps is weinig nuttig, althans op een PC. Is het mogelijk om Windows 8 zo in te stellen dat je dat scherm niet eens te zien krijgt maar meteen op het ouderwetsche bureaublad terechtkomt?
Gebruikers-avatar
User

Sjakie

Rang

premium

premium
339

Di Jul 15, 2008 20:52

door Sjakie » Do Nov 08, 2012 11:03

Met start8 kun je gelijk op de desktop terechtkomen.
Als ik het goed heb kan het ook met classic shell.
Volg de links 2 berichten hoger.
Gebruikers-avatar
User

JunkstyleGio

3479

Zo Jul 13, 2008 17:59

Breda

door JunkstyleGio » Do Nov 08, 2012 12:15

Zo na een paar uurtjes werken is het allemaal niet zo onhandig.
Het is leuk om een paar leuke dingen op je startscherm te hebben die leuke dingen doen en bijvoorbeeld je sociale media bijhouden...

Er wordt een geheel andere manier van denken en handelen aangeboden die voor smartphone en tablet gebruikers wel bekend is, maar die je als pc gebruiker een paar keer voor een raadsel zetten.

Kwestie van wennen...
"Some say he eats ABS for Breakfast. Some say he dreams in Building Instructions. All we know is, he's called JunkstyleGio...."
Gebruikers-avatar
User

LegoMathijs

Rang

premium

premium
1618

door LegoMathijs » Do Nov 08, 2012 14:59

Heb Windows 8 half jaar geleden uitgeprobeerd virtueel op mijn computer. Kreeg het niet voor elkaar Internet Explorer af te sluiten :P
Flickr: http://www.flickr.com/photos/mathijslegofan/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
User

LegoHenkie

Rang

premium

premium
4466

Groningen

door LegoHenkie » Do Nov 08, 2012 15:49

Ik heb 5 minuten Windows8 op mijn PC

LowLug lukt dus, nu de rest nog.
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26141

Ma Jan 27, 2003 19:04

Meijel

door stuifzand » Do Nov 08, 2012 16:22

LegoHenkie schreef:Ik heb 5 minuten Windows8 op mijn PC

LowLug lukt dus, nu de rest nog.

Prioriteiten zijn er om gesteld te worden 8-)
Gebruikers-avatar
User

legomannetje

2700

Highland

door legomannetje » Do Nov 08, 2012 18:52

De laatste keer dat ik zelf een versie van Windows heb geïnstalleerd was iets van 3.11.
Alle nieuwere versies die ik heb gebruikt zat al bij aanschaf op de pc.
Voorlopig voldoet Windows 7 prima, en de volgende keer dat ik een nieuwe PC nodig heb zal Windows 9 of 10 wel uit zijn.
Gebruikers-avatar
User

LegoHenkie

Rang

premium

premium
4466

Groningen

door LegoHenkie » Vr Nov 09, 2012 11:10

Vanmorgen Windows8 opnieuw geïnstalleerd.

De reden hiervoor was omdat de map windows.old niet te verwijderen was, om diverse redenen. Maar hij nam wel 20 gByte in beslag, hetgeen ik te veel vond.

Zodoende de laptop vanaf de cd opgestart, door bij het opstarten op F12 te drukken en dan in het bootmenu de dvd-speler te kiezen.
Dan kun je zelfs de harde schijven formatteren en maak je dus een schone installatie. Na de installatie bleek dat Windows8 maar 15 Gbyte nodig had.

Microsoft vond het natuurlijk niet nodig om dit te vermelden, zodat heel veel mensen denken dat ze een upgrade versie gekocht hebben, hetgeen beslist niet zo is.
Gebruikers-avatar
User

LegoHenkie

Rang

premium

premium
4466

Groningen

door LegoHenkie » Vr Nov 09, 2012 12:41

Weer effe lachen gieren brullen :duim:

Afbeelding
Gebruikers-avatar
User

BrickJohannes

Rang

premium

premium
5250

Burgum (friesland)

door BrickJohannes » Vr Nov 09, 2012 15:11

LegoMathijs schreef:
LegoHenkie schreef:Afbeelding

Als ze de LEGO maar laten staan! Daar zorgen we wel voor :P

Waarom zijn vrouwen net orkanen? Ze komen vochtig en hard, en als ze weg gaan nemen ze alles mee :lol:
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26141

Meijel

door stuifzand » Vr Nov 09, 2012 17:42

Het ruikt hier naar Clearasil. Heel erg :r
Gebruikers-avatar
User

WvdP

Rang

Site Admin

Site Admin
10812

nabij Leiden

door WvdP » Vr Nov 09, 2012 17:45

En dat terwijl we hier een volwassen gesprek probeerden te voeren...
Iets anders: stuifzand op 19.000 posts!
Spoiler:
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26141

Meijel

door stuifzand » Vr Nov 09, 2012 17:58

Volgens mij was die post boven jou ook nog de daadwerkelijke 19000ste ook :lol:
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
3967

Ma Jan 08, 2007 21:14

Groene hart

door aawsum » Vr Nov 09, 2012 18:30

stuifzand schreef:Het ruikt hier naar Clearasil. Heel erg :r

:laughcry:
Spoiler:

:freaked: Over mijlpalen gesproken, heb ik nou mijn 2000ste post gemist :banghead:
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26141

Meijel

door stuifzand » Vr Nov 09, 2012 20:37

aawsum schreef:
stuifzand schreef:Het ruikt hier naar Clearasil. Heel erg :r

:laughcry:
Spoiler:

Weet ik het joh, 20 jaar geleden :bigsmile:
Gebruikers-avatar
User

dip

Rang

premium

premium
5648

Wo Nov 23, 2005 11:33

Groningen

door dip » Vr Nov 09, 2012 20:54

En zo jammer dat het ook nog eens gebaseerd is op een foute aanname...

Charley, Ike, Andrew
Gebruikers-avatar
User

thomassio

Rang

premium

premium
2854

Za Dec 20, 2008 15:30

Leiden

door thomassio » Vr Nov 09, 2012 21:08

ook jammer dat clearasil helemaal niet werkt.
Minifiguren moeten geel blijven!
Gebruikers-avatar
User

LegoMathijs

Rang

premium

premium
1618

door LegoMathijs » Vr Nov 09, 2012 23:21

thomassio schreef:ook jammer dat clearasil helemaal niet werkt.

Misschien werkt clearasil als het zou ruiken :bigsmile:
VorigeVolgende