De sets van 2008!
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26130

Ma Jan 27, 2003 19:04

Meijel

door stuifzand » Ma Okt 08, 2007 13:50

Stein schreef:Waarz ijn de treinen...? :?

Over de vliegtuigen hoor ik je niet meer ;)
Gebruikers-avatar
User

Stein

64

Ma Mrt 26, 2007 10:14

Haarlem

door Stein » Ma Okt 08, 2007 13:59

:oops:
ahum.... ik heb niet veel meer te zeggen geloof ik...
no avatar
User

jopiek

712

Za Sep 17, 2005 9:01

Oldebroek

door jopiek » Ma Okt 08, 2007 15:42

Stein schreef::oops:
ahum.... ik heb niet veel meer te zeggen geloof ik...

Fijn ook dat ze zo mooi klein zijn, bij mij komt alleen de post te staan vrees ik...
Gebruikers-avatar
User

Stein

64

Ma Mrt 26, 2007 10:14

Haarlem

door Stein » Ma Okt 08, 2007 15:54

Dat watervliegtuig vind ik echt jammer! Ik snap niet dat die door de selectie is gekomen. Zelfde geldt voor die politie-truck, ook niet echt iets waar je vrolijk van wordt.

Maar dat vrachtvliegtuig en die postbode zijn geweldig. En leuk dat de roldeuren in de garages (brandweer en politiebureau weer terug zijn!
Gebruikers-avatar
User

Dryw Filtiarn

2368

Ma Nov 07, 2005 0:30

Haaksbergen

door Dryw Filtiarn » Ma Okt 08, 2007 22:41

Bij de polen is het van de site af gehaald blijkbaar "by request of TLC" :(
Een dag niet met steentjes gespeeld is een dag niet geleefd.
Mijn stenenwinkeltje: Dryw's Brickstore
Gebruikers-avatar
User

Teup

1397

Zo Mei 02, 2004 14:59

Leusden

door Teup » Ma Okt 08, 2007 22:46

Weet behalve Legomannetje dan echt níemand hoe dat land wél heet? :banghead:
Whatever you do, don't.
Gebruikers-avatar
User

Dryw Filtiarn

2368

Ma Nov 07, 2005 0:30

Haaksbergen

door Dryw Filtiarn » Ma Okt 08, 2007 22:50

:offtopic:
Vooruit, bij nader inzien... Tsjechoslowakije :P (wat formeel ook weer onjuist is aangezien dat niet meer als 1 bestaat ;)).

Ik was eerst afgegaan op waar de taal op leek :P
Een dag niet met steentjes gespeeld is een dag niet geleefd.
Mijn stenenwinkeltje: Dryw's Brickstore
Gebruikers-avatar
User

Rusty

14444

Di Aug 03, 2004 19:46

Emmeloord

door Rusty » Di Okt 09, 2007 6:30

Dryw Filtiarn schreef:Bij de polen is het van de site af gehaald blijkbaar "by request of TLC" :(

Het stond gisteren ook op Brickshelf, maar waarschijnlijk verdwijnt het daar ook snel weer. Gelukkig hebben we het zipje van Stuif nog... :twisted:
Je kan nooit te veel Lego hebben, hooguit te weinig ruimte om het netjes op te bergen...

Wil je weten wat ik met mijn Lego doe?
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=Roestig
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26130

Meijel

door stuifzand » Di Okt 09, 2007 6:31

Ja, ik denk wel dat het weghalen van die images na een dag of 3 de zaak nog geheim houdt. :roll:
Gebruikers-avatar
User

Rusty

14444

Emmeloord

door Rusty » Di Okt 09, 2007 7:29

stuifzand schreef:Ja, ik denk wel dat het weghalen van die images na een dag of 3 de zaak nog geheim houdt. :roll:

Ik zou maar een paar extra sloten op je deur maken, want Lego komt vast bij ons op bezoek om even wat geheugens te wissen...

(kansloze actie dus dat weghalen van die plaatjes. Of ze willen voorkomen dat nog meer mensen te weten komen dat een aantal sets uit hun recente "poll" van welke Technic set we willen zien, al lang ontworpen zijn en alleen nog wachten op het definitieve prijskaartje... :roll: )
Je kan nooit te veel Lego hebben, hooguit te weinig ruimte om het netjes op te bergen...

Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26130

Meijel

door stuifzand » Di Okt 09, 2007 8:37

Rusty schreef:
stuifzand schreef:Ja, ik denk wel dat het weghalen van die images na een dag of 3 de zaak nog geheim houdt. :roll:

Het moederschip weet Lowlug anders al jaren structureel níet te vinden :lol:
no avatar
User

jackstone

199

Zo Nov 16, 2003 20:23

Denhelder

door jackstone » Di Okt 09, 2007 15:00

nu zijn al de foto's weg en lego is erg boos.

The quote referenced below (i.e., regarding scans) should be read in full length, and in its right context.

Scanning Of Copyrighted Materials Into A Web Site
The LEGO Group owns the copyrights to its building instructions, publications and to the photographs used in our catalogs and on our packages. Copying, scanning and distributing these materials on the Internet would be an infringement of our copyrights. Nevertheless, at the present time the LEGO Group does not object to scanning of limited extracts of these materials in unaltered form for non-commercial purposes of exchange of information or good faith commentary. However, scanned /images/info should not be given such prominence as to indicate sponsorship of the Web site by the LEGO Group. We would ask that the photographs be scanned without distortion or overemphasis of the LEGO logo. A disclaimer and notice must appear indicating that the copyrights are owned by the LEGO Group (e.g. LEGO Group. This is an independent site not authorized or sponsored by the LEGO Group).

This does not permit publication of unauthorized materials, but merely scanning of materials which have already been published by us, and put on LEGO.com.

Therefore, I do not see our guidelines as a justification for letting the unauthorized images remain online.
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26130

Meijel

door stuifzand » Di Okt 09, 2007 15:03

Waar komt deze tekst vandaan? Een bron zou prettig zijn...
Nu is niet duidelijk wie dit gezegd heeft. :roll:
Gebruikers-avatar
User

mahjqa

5549

Ma Feb 07, 2005 1:03

Utrecht

door mahjqa » Di Okt 09, 2007 15:25

Als ik het goed begrijp; kort samengevat:

"Lego behoudt het copyright op alle materialen die zij publiceren, zowel gedrukt als op Lego.com. Gebruik en publicatie van dit materiaal wordt toegestaan, zolang de plaatjes niet gewijzigd worden en de indruk niet gewekt wordt dat de site van Lego zelf is. Ook moet vermeld worden dat het copyright nog steeds bij Lego zelf ligt."

Lego lijkt me niet zozeer boos. Dit is simpelweg een actie om te bevestigen dat zij nog steeds eigenaar zijn van hun eigen materiaal. Gebruik wordt toegestaan. Daarnaast zijn ze verplicht om zulke acties uit te halen; anders kan een ander bedrijf (bijv. Megabloks) claimen dat ze hun copyright niet verdedigen zodat zij er mee aan de haal kunnen gaan.
Niet krabben, daar wordt het alleen maar erger van.
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26130

Meijel

door stuifzand » Di Okt 09, 2007 15:30

m.a.w. een hoop heisa om niks? ;)
Gebruikers-avatar
User

mahjqa

5549

Ma Feb 07, 2005 1:03

Utrecht

door mahjqa » Di Okt 09, 2007 15:40

Yep :P

Rusty schreef:Of ze willen voorkomen dat nog meer mensen te weten komen dat een aantal sets uit hun recente "poll" van welke Technic set we willen zien, al lang ontworpen zijn en alleen nog wachten op het definitieve prijskaartje... :roll: )

Het is een feit dat de poll geen invloed gaat hebben op wat er in 2008 uitkomt. Wat ik vermoed dat er is gebeurd; ze hebben eerst op hun eigen manier een consumentenonderzoek gedaan en nu willen ze kijken of dat overeenkomt met de mening van de gemiddelde AFOL. Dat ze de indruk wekken dat wij met deze poll enige invloed hebben is misleidend, natuurlijk.
Niet krabben, daar wordt het alleen maar erger van.
Gebruikers-avatar
User

puntcom

851

Ma Aug 23, 2004 15:44

door puntcom » Di Okt 09, 2007 15:58

mahjqa schreef:bladiebladiebla...Dat ze de indruk wekken dat wij met deze poll enige invloed hebben is misleidend, natuurlijk.

Wat, hebben wij invloed? :freaked: :censuur:
no avatar
User

jackstone

199

Zo Nov 16, 2003 20:23

Denhelder

door jackstone » Di Okt 09, 2007 16:11

sorry de bron is het zelfde als de catalogus want die is weg gehaalt.
Gebruikers-avatar
User

dip

Rang

premium

premium
5648

Wo Nov 23, 2005 11:33

Groningen

door dip » Di Okt 09, 2007 17:20

Majhqa, iets te kort door de bocht...

This does not permit publication of unauthorized materials, but merely scanning of materials which have already been published by us, and put on LEGO.com.

Dit houdt niet in dat ongeauthoriseerd materiaal* mag worden gepubliceerd. Alleen scans van eerder op lego.com gepubliceerd materiaal mag je op een website zetten.

*: materiaal dat voor bepaalde doeleinden is vrijgegeven, de dealer catalogus is bijvoorbeeld alleen voor dealers en mag dus niet worden gescand en op het internet worden geplempt.
Gebruikers-avatar
User

herman

302

Wo Jul 25, 2007 7:12

door herman » Wo Okt 10, 2007 9:26

Ik heb net ook de scans gezien(dank je stuifz.) en moet zeggen er zitten wel hele leuke sets bij.

Zeker ook die blauwe creator vrachthelikopter :-)
de ...... groeten,
Gebruikers-avatar
User

Duq

8481

Za Okt 18, 2003 20:26

Dublin

door Duq » Wo Okt 10, 2007 11:55

Er zitten een paar leuke dingen tussen maar over het geheel vind ik het tegenvallen...

Duq
There is no cloud. It's just someone else's computer.
no avatar
User

Legomaster

2577

Wo Feb 05, 2003 17:36

Amsterdam Noord

door Legomaster » Ma Okt 15, 2007 20:58

nu nieuwe sets op deze link te vinden http://www.kaleidoshop.de

fotos met prijzen dus dat word weer sparen 8O
Gebruikers-avatar
User

KarlMarX

2683

Do Sep 07, 2006 14:02

Almere

door KarlMarX » Di Okt 16, 2007 10:13

Ik vind de prijzen best meevallen. :D

Postwagen voor 6,50 euro.
Postvliegtuig voor 9 euro.
Grote vrachtwagen voor 20 euro.
Groot vrachtvliegtuig voor 43 euro.

Dat vind ik allemaal zeer schappelijk.

Politiebureau wordt wel wat duurder, 90 euro, maar dat is ook wel logisch gezien twee auto's en een motor en veel minifigs en een groot gebouw.

Politie watervliegtuig ook maar 21 euro. Hij is niet super mooi, maar voor 21 euro kan je het niet laten liggen.

Creator vakantiehuisje slechts 25 euro.

Star Wars valt me ook mee.

Het enige is dat het wel heel veel nieuwe sets zijn, dus het wordt bij elkaar wel heel duur. Zo gezien heb ik ook liever dat ze iedere maand één a twee sets uitbrengen. Dan lijkt het betaalbaarder. :P
Gebruikers-avatar
User

JelmerVS

475

Do Aug 16, 2007 12:47

Almere

door JelmerVS » Di Okt 16, 2007 10:45

jammer =( geen captain antilles bij de rebel scout speeder =(
no avatar
User

legopaap

133

Zo Mei 20, 2007 12:14

Den Haag

door legopaap » Di Okt 16, 2007 11:05

Ook hier staan al wat nieuwe sets met prijzen erbij. Van wat ik heb gezien zelfs iets goedkoper dan de bovengenoemde prijzen :D De uitkomstdata en volgorde is iets anders dan in de catalogus.
no avatar
User

Ronijn

113

Wo Sep 26, 2007 16:07

Kamperveen

door Ronijn » Di Okt 16, 2007 12:11

legopaap schreef:Ook hier staan al wat nieuwe sets met prijzen erbij. Van wat ik heb gezien zelfs iets goedkoper dan de bovengenoemde prijzen :D De uitkomstdata en volgorde is iets anders dan in de catalogus.
Daarom koop ik ook daar altijd mijn lego! goedkoper heb ik niet kunnen vinden. Ik denk dat ik die vrachtwagen maar vast bestel....
Gebruikers-avatar
User

Rusty

14444

Emmeloord

door Rusty » Di Okt 16, 2007 12:37

Ronijn schreef:
legopaap schreef:Ook hier staan al wat nieuwe sets met prijzen erbij. Van wat ik heb gezien zelfs iets goedkoper dan de bovengenoemde prijzen :D De uitkomstdata en volgorde is iets anders dan in de catalogus.
Daarom koop ik ook daar altijd mijn lego! goedkoper heb ik niet kunnen vinden. Ik denk dat ik die vrachtwagen maar vast bestel....

Misschien wat offtopic, maar A-tembo is met Technic bij een aantal sets weer net een euro of 2 a 3 goedkoper dan de hier aangehaalde webshop, en rekent 5.50 verzendkosten ipv 6.20. Dus als je echt het goedkoopste uit wilt zijn, loont het nog steeds om even rond te kijken...

Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26130

Meijel

door stuifzand » Di Okt 16, 2007 17:23

Rusty schreef:Misschien wat offtopic, maar A-tembo is met Technic

Dat is misschien wel meer iets voor het aanbiedingentopic ;)
If you get my drift :look:
Gebruikers-avatar
User

LegoHenkie

Rang

premium

premium
4466

Di Aug 07, 2007 22:05

Groningen

door LegoHenkie » Di Okt 16, 2007 17:46

Rusty schreef:
Misschien wat offtopic, maar A-tembo is met Technic bij een aantal sets weer net een euro of 2 a 3 goedkoper ...

Wat maken die paar euro's nu uit. Je krijgt meer stress door op de koopjes te jagen, dan dat je kwijt raakt door met je hobby bezig te zijn. :lol:
Gebruikers-avatar
User

Rusty

14444

Emmeloord

door Rusty » Di Okt 16, 2007 17:55

stuifzand schreef:
Rusty schreef:Misschien wat offtopic, maar A-tembo is met Technic

Dat is misschien wel meer iets voor het aanbiedingentopic ;)
If you get my drift :look:

Ronijn begon... :P

ehhmm, je hebt wel gelijk. Is er eigenlijk al wat meer bekend over het "pricewatch idee" wat in een ander topic werd besproken? Dan kunnen we dit soort discussies daar in het vervolg centraal houden.

Weer ontopic. Ik ben op een paar uitzonderingen na nog steeds niet zo onder de indruk van 2008. Behalve het grappige postvliegtuigje en postauto heb ik nergens nog echt het gevoel bij van "die moet ik hebben". Nu zal het meer van de prijs en de daarvoor geleverde onderdelen afhangen, als de kwaliteit van de onderdelen tenminste niet nog verder onderuit zakt...

no avatar
User

Ronijn

113

Kamperveen

door Ronijn » Di Okt 16, 2007 18:58

Rusty schreef:Ronijn begon... :P

ok, sorry 8)
maarre ontopic: ik denk dat die vrachtwagen wel wat wordt. maar eerst maar es gaan sparen en kijken of er nog meer foto's komen, bijv van de achterkant enzo..
Gebruikers-avatar
User

DNL

1326

Do Jan 11, 2007 14:42

Nøørwegen

door DNL » Wo Okt 17, 2007 17:29

nieuwe hoge resolutie foto's :D

Star Wars:
1
2
3
4
5
6
7

Indiana Jones:
1
2
3
4

Castle:
1
2
3
4
5

ze komen natuurlijk weer van eurobricks
Gebruikers-avatar
User

KarlMarX

2683

Do Sep 07, 2006 14:02

Almere

door KarlMarX » Wo Okt 17, 2007 18:51

Dit zijn grotere scans van de eerdere foto's. Dit zijn dus niet de definitieve versies.

De definitieve versies staan hier:
http://eurobricks.hosting.ipsyn.com/eur ... ntry206165

En dus op die pagina die al eerder hier in dit topic gepost is:
http://www.kaleidoshop.de/
Gebruikers-avatar
User

Rusty

14444

Emmeloord

door Rusty » Wo Okt 31, 2007 7:23

Is het trouwens niet opvallend dat er helemaal niets van treinen in de uitgelekte noviteiten catalogus staat? Ook geen kleine setjes zoals losse wagons of zo?

no avatar
User

Gast

door Gast » Wo Okt 31, 2007 9:25

Zouden ze nog treinen gaan uitbrengen in afwachting van het nieuwe systeem? Misschien enkele simpele modelletjes...

Nu euhm, ik las net op een ander forum dat pagina 17 uit die uitgelekte catalogus ontbreekt... Misschien stond daar nog wat op?
Gebruikers-avatar
User

Rusty

14444

Emmeloord

door Rusty » Wo Okt 31, 2007 9:49

Tiny Turbo schreef:Zouden ze nog treinen gaan uitbrengen in afwachting van het nieuwe systeem? Misschien enkele simpele modelletjes...

Nu euhm, ik las net op een ander forum dat pagina 17 uit die uitgelekte catalogus ontbreekt... Misschien stond daar nog wat op?

Tenzij het nieuwe systeem een andere spoorbreedte gaat krijgen, is dat geen reden om geen extra wagons of andere accesoires uit te brengen, zoals een laadstation of een overweg. Maar inderdaad, misschien stond daar wat over op die missende pagina.

Gebruikers-avatar
User

Duq

8481

Za Okt 18, 2003 20:26

Dublin

door Duq » Wo Okt 31, 2007 10:56

Ik denk niet dat Lego komend jaar treinen zal uitbrengen. Als ze in 2009 een nieuw treinsysteem gaan lanceren dan zullen ze op dat moment met een complete serie komen met locs, wagons en accesoires.

Duq
There is no cloud. It's just someone else's computer.
Gebruikers-avatar
User

Rick

2009

Ma Apr 14, 2003 7:33

door Rick » Wo Okt 31, 2007 11:43

Ik denk inderdaad dat ze geen 'losse' wagons of iets dergelijks gaan uitbrengen zonder een complete serie nieuwe treinen er om heen. In ieder geval niet via de reguliere retail kanalen.
Gebruikers-avatar
User

Sjaacko

906

Wo Aug 04, 2004 21:48

Sassenheim

door Sjaacko » Wo Okt 31, 2007 12:51

stuifzand schreef:Zo, da's handig:
De hele handel in een zipje :)

Fijn dat je dat gedaan hebt, want van die Tsjechiesche site zijn ze af gehaald.
Alles over LDraw, MLCad, LDCad en LPub in het Nederlands! Surf naar: http://www.binarybricks.nl/
no avatar
User

Ronijn

113

Kamperveen

door Ronijn » Wo Okt 31, 2007 19:20

en nog handiger dat jij even op quote had gedrukt want ik was dat hele ding kwijt. :lol:
Waarom lekt zo'n catalogus of foto's eerst uit en worden ze dan weer door lego verboden?... maak het dan ook niet openbaar ofzo... :idea:
VorigeVolgende