De sets van 2008!

Star Wars 2008

Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26205

Ma Jan 27, 2003 19:04

Meijel

door stuifzand » Ma Aug 25, 2008 17:23

Volgens mij heeft hij het over de 2008 sets hoor ;)
Gebruikers-avatar
User

Ivarblaauw

108

Ma Dec 24, 2007 13:51

Leusden

door Ivarblaauw » Ma Aug 25, 2008 19:28

heb je het over mijn bericht? dan ja..
lego castle zal je nooit vervelen, iniedergeval als je het leuk vind...>_<
mijn brickshelf:
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/galle ... Ivarblaauw
Gebruikers-avatar
User

thymen

190

Ma Apr 05, 2004 14:57

Roelofarendsveen (Alkemade)

door thymen » Ma Aug 25, 2008 21:39

Ivarblaauw schreef: komen er nieuwe soorten van de clone wars :? (eps II troopers) uit? of komen er geen nieuwe :( ,

had mischien iets duidelijker moeten zijn maar ik gaf antwoord op deze vraag :)
sorry hiervoor :oops:
Laatst gewijzigd door thymen op Di Aug 26, 2008 11:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
User

Duq

8481

Za Okt 18, 2003 20:26

Dublin

door Duq » Ma Aug 25, 2008 21:54

Eh, Thymen, als je quotes wil gebruiken moet je niet bbcode uitzetten in je post....
There is no cloud. It's just someone else's computer.
Gebruikers-avatar
User

thymen

190

Ma Apr 05, 2004 14:57

Roelofarendsveen (Alkemade)

door thymen » Di Aug 26, 2008 11:03

Ow.. dus daarom doen mijn quotes het nooit... :?

Ik ben blij dat ik het nu weet bedankt :oops:
Gebruikers-avatar
User

dip

Rang

premium

premium
5648

Wo Nov 23, 2005 11:33

Groningen

door dip » Wo Sep 03, 2008 19:42

Your LEGO Star Wars Death Star Order

Your wait is almost over!
The latest and coolest LEGO® Star Wars™ model, your exclusive Death Star™ has arrived early and will be with you in a few weeks.

* vijfjarige modus aan *

Dus phuu! aan iedereen die een millennium falcon heeft, lego zegt zelf dat deze de coolste is :P

* vijfjarige modus uit *[/quote]
Gebruikers-avatar
User

PLA

21

Ma Feb 26, 2007 8:29

Tilburg

door PLA » Wo Sep 03, 2008 20:09

En toch als ik mijn millenium falcon op jouw death star gooi, gaat ie wel splat.

Veel plezier met bouwen, PeuterLa
klik
Gebruikers-avatar
User

Bengh Zeran

1278

Za Nov 01, 2003 14:23

Etten-Leur (West-Brabant dus)

door Bengh Zeran » Do Sep 04, 2008 10:27

[rant mode on]
Leuk voor je, dip maar gooi het voortaan effe bij de buit van vandaag (of bij de buit van binnenkort althans). Dit heeft geen nieuwswaarde in dit topic. :(
[rant mode off]

P.S. Weet iemand al of die nieuwe mini TIE-fighter en mini Snowspeeder nog uitkomen dit jaar?
En zoja hoe of wanneer?? :?
Vroeger bouwde ik MOCs... totdat ik hier geen tijd meer voor had... Toen bouwde ik maar de sets die ik kocht... totdat ik hier geen ruimte meer voor had... Nu 'n Lego-cave aan het bouwen opdat ik straks weer tijd en ruimte heb om te bouwen en te MOCcen!
Gebruikers-avatar
User

WvdP

Rang

Site Admin

Site Admin
10827

Wo Dec 26, 2007 21:58

nabij Leiden

door WvdP » Do Sep 04, 2008 10:57

Nou ja, dit
Your wait is almost over!
The latest and coolest LEGO® Star Wars™ model, your exclusive Death Star™ has arrived early and will be with you in a few weeks.
lijkt me toch wel nieuwswaarde hebben, of was die Death Star al verkrijgbaar?

Het zal geen verrassing zijn dat ik het Star Wars gebeuren nauwelijks volg...
Gebruikers-avatar
User

Rusty

14444

Di Aug 03, 2004 19:46

Emmeloord

door Rusty » Do Sep 04, 2008 11:03

Hij was al eerder te bestellen, maar zou pas later verzonden worden.
Je kan nooit te veel Lego hebben, hooguit te weinig ruimte om het netjes op te bergen...

Wil je weten wat ik met mijn Lego doe?
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=Roestig
Gebruikers-avatar
User

gregory

1633

Zo Okt 28, 2007 8:34

ieper-belgie

door gregory » Do Sep 04, 2008 11:18

De mini-TIE heb ik hier al sinds het begin van het jaar liggen.
Gebruikers-avatar
User

Bengh Zeran

1278

door Bengh Zeran » Do Sep 04, 2008 12:15

gregory schreef:De mini-TIE heb ik hier al sinds het begin van het jaar liggen.

Ja, je hebt 'm bij de FUN gehaald of gekregen, nietwaar?
Maar hier in NL heb ik 'm nog niet gesignaleerd... Is ie bij de FUN nog verkrijgbaar, gregory?
Zoja, ligt die nieuwe mini Snowspeeder er ook?
Vroeger bouwde ik MOCs... totdat ik hier geen tijd meer voor had... Toen bouwde ik maar de sets die ik kocht... totdat ik hier geen ruimte meer voor had... Nu 'n Lego-cave aan het bouwen opdat ik straks weer tijd en ruimte heb om te bouwen en te MOCcen!
Gebruikers-avatar
User

gregory

1633

Zo Okt 28, 2007 8:34

ieper-belgie

door gregory » Do Sep 04, 2008 12:18

Neen , dit was een tijdelijke actie.
De snowspeeder nog niet gesignaleerd.
Gebruikers-avatar
User

KarlMarX

2683

Do Sep 07, 2006 14:02

Almere

door KarlMarX » Vr Sep 05, 2008 19:35

Nu ik op het punt sta om de nieuwste Clone War sets (tweede golf) ook te gaan bestellen, valt me toch wel op hoe lelijk die tweede golf CW sets zijn. Vooral de Twilight en ook de Droid gun ship.
Hier een quote van eerder in dit topic:
Bengh Zeran schreef:De droid gunship komt uit EPIII (Battle of Kashyyyk):
Afbeelding
http://www.starwars.com/databank/vehicle/droidgunship/index.html

Zo moet het dus zijn, best mooi.
En zo is het in Lego:
Afbeelding
Het is een plat niks ding. Dit is de onderkant:
Afbeelding
Of deze set is (momenteel) nog gewoon niet te maken in Lego, of het is ontzettend afgeraffeld. In beide gevallen had Lego deze set (nog) niet moeten uitbrengen. Er zijn al genoeg CW sets nu achter elkaar en als ze per se nog een set wilden uit brengen, dan was er vast wel een betere optie geweest.

De Twilight is ook al zo'n ranzig ding en nog belachelijk duur ook.

Wel jammer, want de eerste golf CW sets zijn juist heel aardig (de AT-TE, Republic Gunship, V-19 en Magna). Blijkbaar hebben ze niet voldoende kwaliteit designers of tijd en geld om twee keer kort achter elkaar goede sets uit te brengen. (Al het geld en tijd zat ook al in de Deathstar natuurlijk. :lol: )
Gebruikers-avatar
User

Rusty

14444

Emmeloord

door Rusty » Vr Sep 05, 2008 20:54

De schotel lijkt nog wel aardig, en het mechanisme om de bommen te laten vallen lijkt me best handig gevonden. Alleen de neus is een stuk minder. Hij lijkt op je referentieplaatje een stuk afgeronder, en deze versie is vrij vierkant, en dat komt de gelijkenis met de "echte" niet ten goede. Ik denk dat dit met wat ronde slopes beter had gekund, maar misschien was de set dan te duur geworden?
Je kan nooit te veel Lego hebben, hooguit te weinig ruimte om het netjes op te bergen...

Gebruikers-avatar
User

Bengh Zeran

1278

door Bengh Zeran » Za Sep 06, 2008 1:12

KarlMarX schreef:Nu ik op het punt sta om de nieuwste Clone War sets (tweede golf) ook te gaan bestellen, valt me toch wel op hoe lelijk die tweede golf CW sets zijn. Vooral de Twilight en ook de Droid gun ship.

Of deze set is (momenteel) nog gewoon niet te maken in Lego, of het is ontzettend afgeraffeld. In beide gevallen had Lego deze set (nog) niet moeten uitbrengen. Er zijn al genoeg CW sets nu achter elkaar en als ze per se nog een set wilden uit brengen, dan was er vast wel een betere optie geweest.

Beste KarlMarX, uit eigen ervaring ( :oops: ) geef ik je het advies: Eerst bouwen of op z'n minst met eigen ogen aanschouwen, dan pas oordelen. :|

De Droid Gunship is gewoon een heel gaaf ding geworden met een aantal coole onderdelen waarvan er twee (nog) in geen enkele andere set zitten in dezelfde kleur.
De cockpit en het bommen-mechanisme (met maar liefst 6 bommen!) zitten leuk in elkaar!
Al had er officiëel geen battle droid in de cockpit gehoeven, want dit gunship ís de droid.
Toch leuk; zo heb je extra battle droids (al waren die er natuurlijk al in overvloed).
Maar zo matcht het wel met de LEGO-versie van die andere Separatist droid uit EPIII.

KarlMarX schreef:De Twilight is ook al zo'n ranzig ding en nog belachelijk duur ook.

Natuurlijk mag je je eigen mening hebben; over smaak valt niet te twisten, maar om de Twilight nou een 'ranzig ding' te noemen??
Ik neem aan dat je de film hebt gezien?
Nou, juist omdat je niet de enige bent die in eerste instantie negatief oordeelt over de Twilight heb ik juist díe Clone Wars set als eerste aangeschaft en gebouwd...
Weer moet ik zeggen; valt al-les-be-hal-ve tegen!! :D
Dit is zonder meer één van de betere sets qua overeenkomst/ gelijkenis én (uiterlijk) detail met hetgeen we in de film mochten aanschouwen.
Ik heb maar één minpunt eigenlijk; het gebrek aan een vloer plus interieur in de spice cargo bay & medlab room (spijs-vrachtruimte & medisch lab ruimte).
Dit zal echter een kostenoverweging geweest zijn, omdat de set anders net zo duur als de nieuwe Republic Gunship zou zijn geworden.
En hoewel jammer; een medlab (Ik zal geen film spoilers weggeven hier) kan zelf toegevoegd worden, toch? Daar is het immers LEGO voor. Toegegeven; de Twilight is hiermee helaas net niet áf.

Maar de Twilight is zonder meer een imposant schip in LEGO gedaante als je 'm eenmaal voor je neus hebt staan (hij is BIG!). En een leuke set om te bouwen! Bovendien heel speelbaar ondanks z'n grootte (je kunt 'm zonder probleem aan die grote vleugel oppakken en verplaatsen terwijl ie een goeie 1,5kg weegt!) En tóch bijna 900 onderdelen, dus hoezo belachelijk duur?
En als je het model niks vindt kun je dat TLC toch niet kwalijk nemen? Bedank daar het ontwerpteam van Lucasfilm maar voor... En anders is het toch een geweldig parts pack voor het nieuwe grijs?!
(Hmmm, ik had onderhand beter een recensie kunnen maken... misschien morgen.. eh, later vandaag! :wink: )

KarlMarX schreef:Wel jammer, want de eerste golf CW sets zijn juist heel aardig (de AT-TE, Republic Gunship, V-19 en Magna).

Ik vind juist die V-19 een beetje tegenvallen... met die grote Technic gasdempers in het zicht en z'n lelijke landingsgestel.
De Gunship en AT-TE kunnen ze bij LEGO weinig aan verprutsen, want het zijn in feite re-designs! De oude waren goed, deze zijn niet verkeerd (Gunship is wat mooier geworden vind ik, met z'n verbeterde zijdeuren en proton-torpedo laders; AT-TE mag er wezen, maar die Technic schietdingen hadden er voor mij niet op gehoeven! Overigens hebben beide sets te weinig Clone troopers naar mijn idee).
Magna Guard fighter is in één woord 'cool'! Geldt ook zeker voor de onderschatte Republic Fighter Tank (met dank aan HJR :wink: )!

KarlMarX schreef:Blijkbaar hebben ze niet voldoende kwaliteit designers of tijd en geld om twee keer kort achter elkaar goede sets uit te brengen. (Al het geld en tijd zat ook al in de Deathstar natuurlijk. :lol: )

Makes no sense here... ALLE Star Wars LEGO ontwerpen worden kritisch gekeurd, mede door mensen van Lucasfilm en de sets zijn er -wat mij betreft- de laatste jaren alleen maar beter op geworden! :duim:
Gebruikers-avatar
User

Bengh Zeran

1278

door Bengh Zeran » Za Sep 06, 2008 1:15

Rusty schreef:Alleen de neus is een stuk minder. Hij lijkt op je referentieplaatje een stuk afgeronder, en deze versie is vrij vierkant, en dat komt de gelijkenis met de "echte" niet ten goede. Ik denk dat dit met wat ronde slopes beter had gekund, maar misschien was de set dan te duur geworden?

Bouw 'm (de Droid Gunship) en je mening verandert denk ik! :)
Gebruikers-avatar
User

Snoopy1975

337

Za Dec 29, 2007 9:32

Brunssum

door Snoopy1975 » Za Sep 13, 2008 10:21

zo juist gespot op brickshelf, de eerste opbouw/uitpak foto's van de Death Star 10188 http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=342197
Gebruikers-avatar
User

Bengh Zeran

1278

door Bengh Zeran » Za Sep 13, 2008 22:19

De nieuwe mini Snowspeeder en nieuwe mini TIE-fighter zijn reeds bekend, maar had iemand de mini V-19 Torrent al eerder hier gepost?

Hier is ie, setje 8031:

Afbeelding

bron: Brickshelf :)
Gebruikers-avatar
User

Rusty

14444

Emmeloord

door Rusty » Zo Sep 14, 2008 7:14

Gaaf! Hij kan zelfs vleugels en staart opklappen net als de grote. Zoek op 8031 en je vind de PDF van de instructies ook meteen al.

Opmerkelijk dat in dit setje wel weer geprinte tiles 2 x 2 round zitten.

Gebruikers-avatar
User

TAFOL

Rang

premium

premium
8966

Zo Sep 14, 2008 12:11

Papendrecht

door TAFOL » Za Sep 20, 2008 0:18

Heeft iemand deze al gespot?

't Is de Republic Attack Cruiser die al bij Comic Con te zien was geweest.
Gebruikers-avatar
User

Bengh Zeran

1278

door Bengh Zeran » Za Sep 20, 2008 15:08

TAFOL schreef:Heeft iemand deze al gespot?

't Is de Republic Attack Cruiser die al bij Comic Con te zien was geweest.

Ja, was al bekend en is een US-only Brickmaster exclusive setje dat pas volgend jaar januari/ februari uitkomt.
Zie ook dit bericht in het Star Wars 2009 topic. :wink:

De andere Star Wars Brickmaster exclusive (mini Clone Turbo Tank) staat nog voor dit jaar (november/ december) gepland.
Vorige