Hoe benader je Lowlug?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Large
Premium
Berichten: 766
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:05 pm
Locatie: Berkel

Ik ben wel benieuwd hoe jullie inmiddels de site Lowlug benaderen.
Mede omdat we nu naast het forum ook een tijdlijn hebben op de hoofdpagina.
Persoonlijk benader ik eerst de hoofdpagina om de tijdlijn te bekijken en daarna ga ik naar ongelezen berichten in het forum.
Gebruikersavatar
Chef_NL
Premium
Berichten: 313
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:28 am
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Eerlijk gezegd gebruik ik de frontpage nog niet, ik ga vaak direct naar het forum, en dan naar Recente berichten. 
Gebruikersavatar
workfromtheheart
Site Admin
Berichten: 761
Lid geworden op: wo nov 04, 2020 4:35 pm
Contacteer:

Ik ga eigenlijk altijd direct naar het forum. De tijdlijn bekijk ik sporadisch. 
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2348
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Vroeger direct naar het forum, maar nu alleen nog maar via de hoofdpagina.
Het voordeel vind ik dat je heel snel de recent topics kan zien en natuurlijk ook de zin/onzin op de timeline.
Gebruikersavatar
MOCkingBird
Premium
Berichten: 89
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 6:47 pm
Locatie: Oss
Contacteer:

Ik ging 'vroeger' ook direct naar het forum.
Nu ga ik via de tijdlijn naar het forum. Er is voldoende activiteit op de tijdlijn om dat ook even te lezen.
Ik kijk gewoon zelf op het forum wat ik nog niet gelezen heb (dus niet 'ongelezen berichten' of 'recente berichten').
Gebruikersavatar
Rick
Berichten: 137
Lid geworden op: za nov 14, 2020 11:30 am

Heb (en had) het forum gebookmarkt, dus de rest zie ik eigenlijk niet.  
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2384
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Meestal via het forum, soms via de hoofdpagina. Moet aan die laatste gewoon nog wennen denk ik.
Bij de poll dus maar forum ingevuld al had een mengvormantwoord beter geweest voor mij. :)
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Via de hoofdpagina en dan even de tijdlijn doorscrollen, om vervolgens op ongelezen te drukken en ff bladeren.

Dat was vroeger(hoor mij nog geen jaar actief lid ) wel een korter klusje, ik kon op het oude forum best twee dagen overslaan. Nu merk ik dat ik vaker de 'Mark all read' knop gebruik. 
Gebruikersavatar
Buur
Berichten: 57
Lid geworden op: wo nov 11, 2020 8:50 am

Op de pc kijk ik de tijdlijn vaak wel ff door voordat ik naar het forum door klik, op de telefoon zit ik gelijk op het forum omdat dat linkje opgeslagen is ipv de tijdlijn blijkbaar. Heb het nog niet veranderd.
Gebruikersavatar
mark1991t
Berichten: 196
Lid geworden op: ma nov 16, 2020 6:04 pm

Ik begin op de hoofdpagina en ga daarna naar alle onderwerpen waarop ik geabonneerd ben. De bedoeling is dat ik daarna alle recente berichten bekijk, maar dat vergeet ik regelmatig, dus heb ik in het weekend wat in te halen.
Gebruikersavatar
Aangord
Premium
Berichten: 1084
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 8:55 am
Contacteer:

Ik wissel dat af. Soms via hoofdpagina tijdlijn soms direct naar forum.
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1494
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:


Geplaatst door: @buur

Op de pc kijk ik de tijdlijn vaak wel ff door voordat ik naar het forum door klik, op de telefoon zit ik gelijk op het forum omdat dat linkje opgeslagen is ipv de tijdlijn blijkbaar. Heb het nog niet veranderd.

Zo deed ik het tot een paar dagen terug ook omdat ik een link gmhad opgeslagen voor de ongelezwn berichten. Nu heb ik die veranderd naar de tijdlijn. Ik vind het wel een leuke toevoeging  
Gebruikersavatar
ggj
Berichten: 545
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:27 am

Ik ga direct naar de ‘recente berichten’ link, is sneller
Gebruikersavatar
vertmaori
Premium
Berichten: 362
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:59 am
Locatie: Heveadorp
Contacteer:

De nieuwe opmaak vind ik heerlijk, ik lees niet alleen meer mijn vaste topics. De tijdlijn geeft me nieuwe input en meer leesvoer.
Gebruikersavatar
Buur
Berichten: 57
Lid geworden op: wo nov 11, 2020 8:50 am

@vertmaori En vooral ook veel kijkplezier! Plaatjes zeggen vaak meer dan praatjes, tenminste, bij mij dan...  
Gebruikersavatar
Berthil
Premium
Berichten: 887
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 2:33 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Ik maak ook gebruik van de RSS feed van alle posts.
Een handig hulpmiddel om in één overzicht te lezen wat er gepost is zonder in elk topic te moeten duiken, scheelt een hoop geklik.
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1695
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Dat klinkt erg handig @Berthil , hoe doe je dat?  Of heb je daar een speciaal programmaatje voor nodig? 
Gebruikersavatar
Berthil
Premium
Berichten: 887
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 2:33 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:


Geplaatst door: @legork

Dat klinkt erg handig @Berthil , hoe doe je dat?  Of heb je daar een speciaal programmaatje voor nodig? 

RSS Feeds bestaan al meer dan 20 jaar. Vroeger gebruikte gebruikte ik Google Reader en daarna het gratis feedly.com die Google Reader heeft overgenomen. Feedly heeft ook een App en synchroniseert wat je al gelezen hebt met de online variant zodat je niks dubbel krijgt. Berichten opslaan om later te bekijken kan ook.
Overal waar het RSS icoontje staat kun je de link onder het icoontje kopiëren naar je Reader. Dat kan met alle posts, alle topics of in een bepaalde groep. De 'Recente Berichten' pagina laat niet zien wie de laatste post heeft gedaan. De RSS Post Feed laat wel zien wie heeft gepost en het begin van het bericht en de een foto als die er is. 
De RSS feed leest alleen openbare informatie want logt niet in. De verborgen Forum groepen staan er dus niet in. Misschien dat er readers zijn die wel in kunnen loggen maar ik vind het prima zo want ik wil ook nog steeds het forum bezoeken. Ik gebruik het ook veel voor nieuws feeds zoals bij nu.nl. Brothers Brick, Brickset en New Elementary hebben trouwens ook allemaal feeds. Ook Google zoekopdrachten kun je als Feed toevoegen.
Gebruikersavatar
ggj
Berichten: 545
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:27 am

Ik heb daar nog nooit gebruik van gemaakt, misschien maar eens een keertje naar kijken  
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4173
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Ik ga altijd eerst de tijdlijn af, daarna mijn meldingen en daarna de rest.
Plaats reactie