Gebruikers-avatar
User

Lupos

103

Wo Dec 03, 2008 20:10

Harderwijk

7410 - Adventurers (Oriënt Expedition) - Jungle River

door Lupos » Vr Feb 25, 2011 10:53

7410 Jungle River
Oriënt expedition, subthema India
Jaar van uitgave 2003
65 onderdelen, 1 minifig
Afbeelding

Dit is mijn eerste recensie, ik zal mijn best doen ;)

Het Oriënt expedition thema is onderverdeeld in de subthema’s India, mt. Everest en China. Het is het laatste thema waarin Johnny Thunder en zijn vrienden in voorkomen. Ieder subthema bevat 5 sets, dus 15 in totaal. Het verhaal eromheen is dat de avonturiers 3 gouden schatten moeten vinden, om daarmee de gouden draak van Marco Polo te kunnen bemachtigen.

Het setje
Ik zal maar bij het begin beginnen, dit is namelijk de eerste set van de Oriënt expedition.
Het bevat Johnny Thunder in jungleoutfit, een stoombootje, een tempeltje, een krokodil en een slang.
Afbeelding

Johnny thunder ziet er goed uit in zijn nieuwe kleren, ze passen beter bij het oerwoud dan zijn woestijnkleding. Het bootje is simpel gebouwd, maar het ziet er toch leuk uit. Aan het bootje zit een kist vast, met een vaste avonturieruitrusting: een pikhouweel, een schep, een geweer en dynamiet. De dynamiet is hier op een plaatje afgedrukt, omdat de recentere dynamietstaaf er in 2003 nog niet was.
Afbeelding

Het tempeltje is leuk gebouwd. Het is een standbeeld dat kan kantelen, zodat je bij de edelstenen die erin zitten kan. Het hoofddeksel van het beeld is erg mooi. Het past goed in het totaalplaatje. Dit onderdeel is bedrukt gebruikt in het amazonethema van de adventurers.
Afbeelding

Dan hebben we ook nog de krokodil en de slang. Deze zijn niet heel bijzonder, maar ze zijn een goede toevoeging, die de speelbaarheid van de set zeker verhogen.

Ik vind het setje mooi vormgegeven voor de grootte van het doosje. Achterop het doosje, en in de bouwbeschrijving staan ook nog twee alternatieve bouwsels. Dat is een leuke toevoeging, die je nu niet vaak meer ziet.

Dit was het eerste Oriëntsetje dat ik kreeg, en het wakkerde het hebbehebbe gevoel voor de rest meteen aan. Dit mooie setje is een heel goed begin van een mooi thema. Het setje is lang niet meer in de winkels te krijgen, maar mocht je de kans krijgen om er een te kopen, dan zou ik die zeker grijpen. Er zitten bruikbare onderdelen in (krokodil, hoofddeksel) en het setje ziet er goed uit!

Noot: De foto's zijn niet van mijzelf.
Orient expedition COMPLEET!