Alles over de sets van 2015

Star Wars 2015

Forumregels
Let op, lees éérst wat we schreven over het plaatsen van afbeeldingen van sets uit 2015
no avatar
User

Legomaster

2593

Wo Feb 05, 2003 17:36

Amsterdam Noord

Re: Star Wars 2015

door Legomaster » Za Aug 15, 2015 18:23

Let op mijn website is vernieuwd http://www.natuurfotograafmarcel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
User

Virani

851

Za Mrt 03, 2012 9:52

door Virani » Za Aug 15, 2015 19:05

Millenium Falcon, X-Wing, TIE Fighter en Rey's Speeder vind ik toch echt geweldige sets en komen er zeker.
Transporter lijkt mij, voor een niet zo heel spannend voertuig, toch een erg leuke set als ik kijk naar de onderdelen en constructies.
First Order Snowspeeder was naar mijn idee een leuke armybuilder met iets meer voertuig in vergelijking met de battle-packs. Nu zie ik dat deze $40,- is, laat maar zitten..
Voor de Commander Shuttle wacht ik even af of Kylo Ren de eerste film overleeft..
no avatar
User

ggj

830

Zo Okt 14, 2012 21:50

door ggj » Zo Aug 16, 2015 21:28

Ik denk dat ik even wacht totdat ik de nieuwe film heb gezien. Van wat ik zo zie zijn de Tie Fighter, X-Wing en Millenium Falcon hetzelfde als de vorige sets maar dan met andere kleuren en licht gewijzigde details.
Gebruikers-avatar
User

darksider

1014

Zo Jun 14, 2009 20:21

Leiden

door darksider » Ma Aug 17, 2015 8:40

Ik moet zeggen dat ik juist wel deze nieuwe sets erg mooi vind! Maar ik moet zeggen, ik ben waarschijnlijk een beetje bevooroordeeld door een voorkeur voor de OT en een voorkeur voor oorlogsmateriaal (m.n. tanks). Juist die twee onderwerpen lijken deze sets behoorlijk te hebben geinspireerd.

Rey's Speeder is gewoon cool, en Rey's stofmasker is een prachtig onderdeel. Haar masker zou trouwens goed passen op moderne Lego soldaatjes in een woestijnsetting (en ja, dat is niet ieder's ding, ik weet het).

De First Order Snowspeeder is mooi gevormd, en ik vind dat de 'sixshooters' goed geintegreerd zijn. Ik vind de ontwerpen van alle FO stormtroopers al zoveel beter dan wat er destijds werd verzonnen voor de Prequel Trilogy. Deze ontwerpen zijn echt een natuurlijke evolutie, zoals je zou verwachten over een periode van 30 jaar. Dat geldt overigens ook voor de voertuigen: ik ben daar echt wel van onder de indruk.

DeFO TIE-fighter is misschien nog wel mijn minst favorite voertuig van deze nieuwe lichting. Maar misschien is dat omdat ik de laatste OT versie van de TIE fighter juist zo mooi vind: deze kleuren lijken niet te kloppen in mijn ogen.

Ik geloof dat veel mensen de FO Transporter niet mooi, danwel saai vinden, maar ik vind het juist een van de sterren. Ziet er strak uit, functioneel en echt als een oorlogsmachine. Mijn vrees is wel dat deze in de film op een hele andere schaal te zien zal zijn: aanzienlijk groter dus. Maar we gaan het merken.

Ik moet wel een beetje wennen aan Poe's (stealth) X-Wing, waarschijnlijk om dezelfde reden als waarom ik de TIE niet zo mooi vind: de kleuren! Het voelt aan als een typisch 'trucje' van speelgoedfabrikanten om goedkoop een al bestaand model weer overnieuw te verkopen: geef er een nieuw kleurtje aan! Maar het model is natuurlijk geheel nieuw en ziet er wel heel gaaf uit.

Toen we de eerste beelden zagen van Kylo Ren's Command Shuttle vond ik er niets aan. Inmiddels ben ik hem iets meer gaan waarderen: interessante vorm met die openklappende vleugels. Is wel een enorm ding zo in de hoogte! Ik hoop dat al die figuurtjes er ook daadwerkelijk inpassen, trouwens.

En dan de Millennium Falcon. Tot mijn lichte schaamte moet ik toegeven dat ik de 7190 Millennium Falcon heb, de 4504 MF èn de 7965 MF, maar dat de laatste nog altijd in een verzegelde doos is. Maar ook deze nieuwe zal er toch moeten komen, want, ja, Millennium Falcon, hè :oops:

Ik ga maar eens mijn financieën herzien voor 4 september, want het gaat een dure maand worden...
This day started out SNAFU, but then my machine went all TARFUN. The place was totally FUBAR after that.
Gebruikers-avatar
User

HJR-Holland

4486

Do Jul 17, 2003 19:00

Dordrecht

door HJR-Holland » Di Aug 18, 2015 9:19

Ter vergelijk even de snowspeeder van Hasbro:

Afbeelding
Afbeelding

Prima LEGO versie dus :duim: Maar nog steeds geen mooi voertuig :fluiten:
my FLICKR account
no avatar
User

ggj

830

Zo Okt 14, 2012 21:50

door ggj » Di Aug 18, 2015 20:11

Ik weet niet, bij Snowspeeder denk ik toch aan iets heel anders.
Gebruikers-avatar
User

Chef_NL

Rang

premium

premium
408

Za Dec 29, 2012 20:48

Heemskerk

door Chef_NL » Zo Aug 23, 2015 15:05

Inderdaad, ik ben het eens met HJR, de nieuwe voertuigen word ik niet echt blij van, maar wie weet, eerst de films maar eens zien :duim:

Nieuwe scoop:
Afbeelding
LEGO Star Wars The Force Awakens C-3PO Polybag by THE BRICK TIME Team, on Flickr

Nog geen idee waarbij deze 3PO te krijgen valt.
Mijn MOC's op Flickr | Mijn verzameling op Brickset
Gebruikers-avatar
User

darksider

1014

Leiden

door darksider » Wo Aug 26, 2015 9:20

Hier de pdf van de Herfst Lego S@H catalogus voor de VS, inlcusief alle nieuwe SW:TFA sets.

Nog maar even op de gebruikelijke manier, omdat er formeel nog altijd een embargo op de sets rust tot 'Force Friday', 4 september.
:feest:
This day started out SNAFU, but then my machine went all TARFUN. The place was totally FUBAR after that.
Gebruikers-avatar
User

Namraah

20

Ma Nov 04, 2013 22:44

Omgeving Utrecht

door Namraah » Wo Aug 26, 2015 18:22

review: 75104: Kylo Ren’s Command Shuttle

http://www.geekster.be/lego-kylo-rens-command-shuttle-review-2/
Mijn Bricklinkwinkel: May the brick's be with you
Gebruikers-avatar
User

Virani

851

door Virani » Wo Aug 26, 2015 21:23

darksider schreef:*knip

Ik zie niks :(
Gebruikers-avatar
User

darksider

1014

Leiden

door darksider » Do Aug 27, 2015 12:52

Virani schreef:
darksider schreef:*knip

Ik zie niks :(

Lego heeft geprobeerd alle sporen weer te verwijderen, na hun blunder om de herfst catalogus al open en bloot op hun eigen server te zetten (het was daardoor overigens een geheel 'legale' bron voor de foto's).
Probeer dit: :omg:
Gebruikers-avatar
User

Doiran

658

Di Mei 29, 2012 6:30

door Doiran » Vr Aug 28, 2015 9:07

Van die gouden c3p0 polybag heb ik gelezen dat het een toys'r'us exclusive zou worden
Gebruikers-avatar
User

TAFOL

Rang

premium

premium
8996

Zo Sep 14, 2008 12:11

Papendrecht

door TAFOL » Za Aug 29, 2015 21:19

Nieuwe reclame:

Just the other night I was aimlessly surfing the Internet and now here I am on
the most fantastic LEGO-forum in the world having chats with you fine people.

TAFOL Brickography op Facebook
Mijn Brickshelf
Gebruikers-avatar
User

Harald

135

Do Sep 27, 2012 12:23

Ommen

door Harald » Wo Sep 02, 2015 13:35

Gebruikers-avatar
User

C-3PO

104

Wo Mei 28, 2014 12:18

Tatooine

door C-3PO » Do Sep 03, 2015 10:49

Wat ik heb begrepen (en van Toychamp heb ik zelfs een bevestiging per mail hiervan gehad) is dat vanwege het embargo morgen de nieuwe Star Wars sets pas geleverd worden aan de grote ketens. Morgen (op ‘Force Friday, de dag dat ‘wereldwijd’ dus alle nieuwe Star Wars producten verkocht mogen worden) krijgen ze het dus pas geleverd in hun magazijns waardoor in de loop van volgende week pas eea in de winkel zal liggen.
Lego & Disney: enorm bedankt voor het vernaggelen van Force Friday! Terwijl van over de hele wereld filmpjes opduiken en men de nieuwe producten kan krijgen is Nederland weer het land dat achter loopt.
Gebruikers-avatar
User

Jourianbax

Rang

premium

premium
517

Di Okt 07, 2014 15:53

Elshout

door Jourianbax » Do Sep 03, 2015 11:48

Ik heb toevallig ook goed contact met een Lego speciaalzaak. Morgen krijgen ze pas de pakbon van de nieuwe sets, dat betekent dat ze dindag ongeveer in de winkels liggen. Als je ze per sé sneller wilt hebben zul je naar een Lego Store moeten of misschien een hele grote shop?
Heeft liever gratis bier dan gratis lego
Gebruikers-avatar
User

C-3PO

104

Tatooine

door C-3PO » Do Sep 03, 2015 12:23

Das toch ENORM slecht? In de USA en UK zijn ze al (sommige zaken verkopen ze al) en Disney komt zelf met Force Friday.....en dan vervolgens zo slecht leveren.
Gebruikers-avatar
User

Jourianbax

Rang

premium

premium
517

Elshout

door Jourianbax » Do Sep 03, 2015 12:52

Ik krijg net bericht. Vrijdag wordt er wel geleverd, als je dus geluk hebt kun je vrijdag al wat krijgen. Ik weet in ieder geval 1 winkel die ze zaterdag heeft! :feest:
Gebruikers-avatar
User

C-3PO

104

Tatooine

door C-3PO » Do Sep 03, 2015 12:55

Welke keten?
Gebruikers-avatar
User

Jourianbax

Rang

premium

premium
517

Elshout

door Jourianbax » Do Sep 03, 2015 13:58

Geen keten, Brickfever in Oisterwijk. Staat zaterdag allemaal bij hem op de planken als het goed is.
no avatar
User

Musicbuilder

904

Ma Aug 27, 2012 10:09

door Musicbuilder » Do Sep 03, 2015 13:58

C-3PO schreef:Welke keten?

de winkel met 100 % LEGO in Delft krijgt vrijdag 04.09 een partij(tje) binnen maar omdat het dan nog uitgepakt en ingevoerd moet worden is pas aan het einde van de middag de verkoop of de dag erna.

ps. het schijnt dat er iets mis is met de SW advent set, iets van een fout met de dozen, en dat die daardoor later komen
Mijn naam : Michiel; mijn 2 passies : Muziek (Jean Michel Jarre) & LEGO (Minifig Sets/1978-heden).
Gebruikers-avatar
User

merman

2316

Za Jul 01, 2006 14:17

Amsterdam

door merman » Do Sep 03, 2015 13:59

In Berlijn waar de sets morgen in de Legowinkel komen.
I roared. And I rampaged...
Gebruikers-avatar
User

C-3PO

104

Tatooine

door C-3PO » Do Sep 03, 2015 16:12

Jourianbax schreef:Geen keten, Brickfever in Oisterwijk. Staat zaterdag allemaal bij hem op de planken als het goed is.

Thnx.
Is niet ver, maar wel nét ver genoeg waardoor ik niet weet of me dat deze zaterdag gaat lukken.

Ik vind dat als je iets zó groots aankondigd (er is zelfs een livestream nu waar je alle Star Wars merch unboxed ziet!) dat het dan treurig is dat je logistieke systeem om te janken is waardoor (hier in NL iig) veel winkels de spullen niet op de groots aangekondigde dag in de schappen hebben.

Toychamp mailde dit
Wegens de embargodatum worden deze ook niet vroeger geleverd aan ons door Lego.

Hoe kan het dan dat zaken in de UK en USA ze al dagen hebben?

Ligt het aan LEGO? Of toch aan Disney?
In het verleden heeft Disney Benelux me vaker geirriteerd (niet op Lego gebied, maar op film/DVD gebied waar men ook een opmerkelijk beleid voert....om van de kennis van de medewerkers nog maar te zwijgen)

Maar goed, morgen maar even langs wat plaatselijke winkels; wie weet wat er ligt.
Gebruikers-avatar
User

Jourianbax

Rang

premium

premium
517

Elshout

door Jourianbax » Do Sep 03, 2015 17:01

@c-3po

Vanaf Tatooine naar Oisterwijk is volgens mij wel een aantal parsecs weg hoor :lol:

Brickfever krijgt de sets eigenlijk morgen al binnen, maar kan ze helaas nog niet op tijd in de winkel krijgen. Grote kans dat enig andere lego speciaalzaak dit wel lukt. Intertoys e.d. zal denk ik trager zijn aangezien zij eerst iets bij een distributiecentrum aangeleverd krijgen en later pas in de winkel zelf.

Al met al wens ik je veel succes. Ik ben helaas pas woensdag in de mogelijkheid wat nieuwe sets op te pikken...
Gebruikers-avatar
User

C-3PO

104

Tatooine

door C-3PO » Do Sep 03, 2015 17:42

Jourianbax schreef:@c-3po

Vanaf Tatooine naar Oisterwijk is volgens mij wel een aantal parsecs weg hoor :lol:

Traveling through Hyperspace ain't like dusting crops boy! ;)

Er zit een Legospeciaalzaak praktisch 'om de hoek' (LegoHuis); maar deze heeft ze altijd pas later dan andere winkels (maar is qua prijs wel top).
Gebruikers-avatar
User

HJR-Holland

4486

Dordrecht

door HJR-Holland » Do Sep 03, 2015 18:28

Errr... Ik snap eigenlijk de haast niet... Of ik de sets nu vrijdag of over een maand koop; boeien...
my FLICKR account
Gebruikers-avatar
User

darksider

1014

Leiden

door darksider » Do Sep 03, 2015 19:44

Ook ik ben een grote Star Wars Lego fan, maar ook ik begrijp de haast niet om de sets te kopen. Ik ga over een paar weken naar Glasgow, en ook naar de Lego store daar, en daar kijk ik wel welke sets ik koop, maar haast heb ik zeker niet: ik geloof nooit zo in hypes. Overigens begrijp ik van FBTB.net dat het embargo op de officiele foto's van de sets inmiddels is opgeheven.
Gebruikers-avatar
User

C-3PO

104

Tatooine

door C-3PO » Do Sep 03, 2015 20:58

HJR-Holland schreef:Errr... Ik snap eigenlijk de haast niet...

Het is een combinatie van een paar zaken:

1-Volgens diverse mede-Star Wars-verzamelaars uit de VS en UK zullen de sets binnen no-time uitverkocht zijn. WalMarts in de VS verwachten zelfs vannacht al door hun voorraad heen te zijn en pas over weken/maanden weer leveringen te krijgen (betreft niet specifiek/alleen Lego, maar ook Hasbro e.d.) Nu weet ik wel dat dit in NL meevalt, maar om een of andere reden gaat het (net als in Inception :lol: ) in mn hoofd zitten.

2-Soort van principekwestie. Begin dit jaar werd 4 september aangekondigd als dé dag dat er TFA merchandise verkocht mag worden. Vervolgens maakt men er een Force Friday van met livestreams, winkels die snachts opengaan, Star Wars acteurs die terplekke eea komen presenteren.....een heuse gehypte en commerciële feestdag.
En ja; ik (iemand die al meer dan 30 jaar verzamelt) had daar graag meegedaan. Vrijdag=mn parttime dag (kwam mooi uit); de oudste naar school brengen, met de jongste op jacht naar SW merchandise en smiddags beginnen met bouwen. (terwijl de kids toekijken (hey, het is mijn speelgoed! :lol: ).
Kijk, ik snap dat in NL een middernachtopening van winkels vanwege SW merchandise niet realistisch is. Wat ik wel had gehoopt is dat in ieder geval op de releasedag in de meeste winkels eea te koop zou zijn. Nu is het toch wel frustrerend om te zien dat zelfs dit niet het geval is terwijl zoals gezegd men elders dit wél heeft. Hoe kan het dat men in andere landen wél op tijd kan leveren en in NL niet?

3-Voetbalfans kopen op dag 1 het nieuwe shirt van hun club. Apple-fanaten gaan in de rij liggen voor een nieuwe iPhone (stel je dat eens voor: Apple kondigt groots hun nieuwe model aan+releasedatum.....en vlak voor de release blijkt dat winkels niet goed zijn aangeleverd).
Soms wil je gewoon iets snel of als eerste. Bij voorgaande waves had ik er totaal geen moeite mee en kon ik ook wel even wachten. Verschil is met name punt 2; een hype creëren en vervolgens niets waar kunnen maken. Echt een enorme #fail van Lego/Disney.

Bovenstaande is dus zeg maar de reden.
Anyways; morgen rondkijken, anders toch maar op het LegoHuis wachten.
Gebruikers-avatar
User

Sato

332

Do Jul 01, 2010 15:26

Omgeving Alkmaar.

door Sato » Vr Sep 04, 2015 3:28

C-3PO schreef:Hoe kan het dat men in andere landen wél op tijd kan leveren en in NL niet?

Ik gok dat het een combinatie is van vaste leverdagen waarop voor dit soort zaken niet wordt afgeweken, En het feit dat de grote jongens in Nederland zich in het verleden niet aan release dates hebben gehouden en daarom pas later geleverd krijgen.

En dan is er ook nog zoiets als Nederland discriminatie, Dat is een fenomeen waarbij je in Nederland nog zit te wachten terwijl het in Engeland, Duitsland en Frankrijk al enige tijd volop te koop is. Komt omdat Nederland maar een kleine afzet markt is. (Waar je inderdaad vaak afgezet wordt :wink: )
Gebruikers-avatar
User

Virani

851

door Virani » Vr Sep 04, 2015 6:40

Het gaat voor mij niet zozeer om de hype. Ik koop alleen sets die ik leuk vind en niet omdat ze gehyped worden.
Wat wel meespeelt is dat deze 'Force Friday', ook al weet ik dat het pure marketing is en verder niets voorstelt, naar mijn idee over tig jaar nog steeds herinnerd zal worden door Star Wars fans. Een beetje zoals een kind zijn laatste pakjesavond herinnert.

Dus ik zou graag die herinnering aanvullen met het bouwen van de voor mij zeer geliefde Millenium Falcon, waar ik al een aantal jaar op wacht. En daarnaast is er voor mij het afgelopen jaar weinig leuks uitgekomen vanuit Lego en mijn interesse zakte een beetje weg, dus ik kijk erg uit naar sets die mij weer aanspreken. :)
Gebruikers-avatar
User

Jourianbax

Rang

premium

premium
517

Elshout

door Jourianbax » Vr Sep 04, 2015 7:56

Ik kijk al een jaar uit naar deze sets, kan ze helaas ook niet eerder kopen dan woensdag, maar mijn motto is heel simpel: Why wait?

Ik wil de sets hebben, ik wil de minifigs en liever eerder dan later...
no avatar
User

Jefftrack

127

Vr Mei 29, 2015 17:10

door Jefftrack » Vr Sep 04, 2015 8:57

Alleen jammer dat als je via Shop@home wil bestellen de promotie star wars figure niet word toegevoegd aan je winkelmandje.....

Jeffrey
Gebruikers-avatar
User

HJR-Holland

4486

Dordrecht

door HJR-Holland » Vr Sep 04, 2015 9:13

Uit één en ander blijkt maar weer eens dat Nederland niet echt een Star-Wars-driven land is, anders was dit niet gebeurt... Heeft er ook maar één collectible-store in Nederland een midnight sales gehad oid? Het leeft gewoon niet, of we zijn er een te nuchter volkje voor...
my FLICKR account
Gebruikers-avatar
User

Virani

851

door Virani » Vr Sep 04, 2015 9:24

Het houdt elkaar in stand denk ik. Doordat ondernemers voorzichtiger worden, worden kopers minder enthousiast. Doordat kopers minder enthousiast worden, worden ondernemers voorzichtiger.

Met bepaalde videogames of gadgets staan mensen ook uren of nachten in de rij, dus als je het groot genoeg aanpakt moet er naar mijn idee zeker genoeg interesse zijn.
Gebruikers-avatar
User

Jourianbax

Rang

premium

premium
517

Elshout

door Jourianbax » Vr Sep 04, 2015 9:48

Welke collectible zou je nu moeten krijgen dan? Yularen? Die is toch al op 4 mei geweest.
Gebruikers-avatar
User

Large

Rang

premium

premium
3064

Ma Aug 01, 2011 11:46

Die Haghe

door Large » Vr Sep 04, 2015 10:49

Blijf wel een beetje ontopic aub. Dus SW Lego. Open anders een nieuw topic in de lounge om SW gerelateerde zaken te bespreken.
"Duizend bommen en granaten..!"
-Kapitein Haddock

https://instagram.com/largebricks/
Gebruikers-avatar
User

C-3PO

104

Tatooine

door C-3PO » Vr Sep 04, 2015 11:31

Jourianbax schreef:Welke collectible zou je nu moeten krijgen dan? Yularen? Die is toch al op 4 mei geweest.

Klopt, maar deze zou je nu weer moeten krijgen.
Gebruikers-avatar
User

HJR-Holland

4486

Dordrecht

door HJR-Holland » Vr Sep 04, 2015 12:17

Het is inderdaad wederom Yularen. Bij TRU USA krijg je een epVII C-3PO...
my FLICKR account
Gebruikers-avatar
User

C-3PO

104

Tatooine

door C-3PO » Vr Sep 04, 2015 13:53

HJR-Holland schreef:Het is inderdaad wederom Yularen. Bij TRU USA krijg je een epVII C-3PO...

Ergens in November ja. Nu nog niet.

Bij TRU werd nu deze steen uitgedeeld:
Afbeelding
Gebruikers-avatar
User

Jourianbax

Rang

premium

premium
517

Elshout