Alles over de sets van 2011
Gebruikers-avatar
User

TAFOL

Rang

premium

premium
9007

Zo Sep 14, 2008 12:11

Papendrecht

Pirates of the Caribbean 2011

door TAFOL » Vr Jul 23, 2010 12:18

Gespot op Comic Con: LEGO presenteert een nieuwe minifig, gebaseerd op de Pirates of the Caribbean-films:

Afbeelding

Bron
Gebruikers-avatar
User

Kevin1990

273

Di Jul 21, 2009 0:03

Venlo

Re: Pirates of the Caribbean 2011

door Kevin1990 » Vr Jul 23, 2010 15:22

het lijkt op een custom. maar ja als je naar somige fotos kijk van de promo's van de eerste foto's van de tweede serie zou je ook zeggen makkelijk custom.

ik wacth af. ik zou het super tof vinden om een POTC theme the hebben. komen zeker leuke dingen in terug dan zoals mischien inplaats van een aap een dode aap.

als dit echt uit komt zal ik deze fig zeker willen het hoofddekeltje is het al waard

Maar waarom zit hij op een cameel?
Gebruikers-avatar
User

Rijkjavik

2041

Zo Okt 28, 2007 8:34

Ede

door Rijkjavik » Vr Jul 23, 2010 15:36

Gemengde gevoelens. Aan de ene kant denk ik dat er best wel mooie POTC-sets uit kunnen komen, aan de andere kant zullen deze duur zijn (vanwege die licentie). Bovendien versterkt dit mijn vermoeden dat Piraten (dus zonder licentie, en met sets bedacht door LEGO ipv Disney) werd gestopt om plaats te maken voor POTC.
It's multifunctionomical.

Flickr
Gebruikers-avatar
User

TAFOL

Rang

premium

premium
9007

Papendrecht

door TAFOL » Vr Jul 23, 2010 15:52

Kevin1990 schreef:het lijkt op een custom. maar ja als je naar somige fotos kijk van de promo's van de eerste foto's van de tweede serie zou je ook zeggen makkelijk custom.

Wat bedoel je precies met je 2de zin? Ik begrijp er nog niet veel van. :?
Kevin1990 schreef:ik wacth af. ik zou het super tof vinden om een POTC theme the hebben. komen zeker leuke dingen in terug dan zoals mischien inplaats van een aap een dode aap.

Een dood aapje zou zeker welkom zijn. Zou zeker leuk staan naast een dood paard.
Kevin1990 schreef:Maar waarom zit hij op een cameel?

Mijn theorie zou zijn om deze minifig niet op te laten vallen tussen andere Prince of Persia-sets. Als je op deze foto kijkt, zie je namelijk dat Prins Dastan vlakbij staat. :wink:
Gebruikers-avatar
User

DNL

1326

Do Jan 11, 2007 14:42

Nøørwegen

door DNL » Vr Jul 23, 2010 16:11

Een POTC thema lijkt me erg leuk, waarschijnlijk zorgt dat voor een hoop nieuwe onderdelen en mooie sets. Ik ben erg tevreden met de prijs van de PoP sets, dus misschien zal het hier ook meevallen.
Gebruikers-avatar
User

Kevin1990

273

Venlo

door Kevin1990 » Vr Jul 23, 2010 16:21

TAFOL schreef:
Kevin1990 schreef:het lijkt op een custom. maar ja als je naar somige fotos kijk van de promo's van de eerste foto's van de tweede serie zou je ook zeggen makkelijk custom.

Wat bedoel je precies met je 2de zin? Ik begrijp er nog niet veel van. :?

Ik bedoelde zo
als je kijkt naar de fotos van de tweede serie van de minifig collectables:
http://www.brickforge.com/images/minifigs_large.jpg
voornamelijk de heks zie je het super goed dat er gewoon een sticker op geplakt is maar ja het is ook een promo. maar de echte minifigs zien er mooi en geprint en strak uit en alles.

Dus deze minifig van POTC ziet er mischien uit als een custom. of een promo omdat het erg geplakt lijkt.

sorry ben niet zo super in uitleggen
no avatar
User

G2K

1584

Za Jul 28, 2007 17:21

door G2K » Vr Jul 23, 2010 16:57

Kevin bedoeld volgens mij dat het hier om een prototype gaat en dat het goed mogelijk is dat de uiteindelijke minifig er wel strak uit gaat komen te zien.
Gebruikers-avatar
User

SkullTwin

349

Do Jul 02, 2009 10:15

Zuid-Limburg

door SkullTwin » Vr Jul 23, 2010 17:22

Die struisvogels en kamelen zagen er bij de eerste beelden van de Prince of Percia serie ook zo ruw uit. Ik las ergens dat iemand dacht dat het van een 3D printer kwam. Goed mogelijk dat LEGO zo hun figuren makkelijk kan modelleren en showen.

Lijkt me een leuke licentie! Hopelijk een leuk klein setje met de main cast als minifigs, maar dat zal wel wishfull thinking zijn ;)
Gebruikers-avatar
User

Rusty

14444

Di Aug 03, 2004 19:46

Emmeloord

door Rusty » Vr Jul 23, 2010 20:51

Laat maar komen! Zal helaas wel duurder zijn dan de pirates serie, die ook goed te pruimen was, maar een eventuele Black Pearl in de schaal van het Imperial Flagship zal ik waarschijnlijk niet kunnen weerstaan...
Je kan nooit te veel Lego hebben, hooguit te weinig ruimte om het netjes op te bergen...

Wil je weten wat ik met mijn Lego doe?
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=Roestig
no avatar
User

Legomaster

2594

Wo Feb 05, 2003 17:36

Amsterdam Noord

door Legomaster » Vr Jul 23, 2010 21:11

Mochten ze echt uit komen dan komen rond april 2011 uit.
Ik verwacht dat op Lw2010 best wel sets kunnen vinden van 2011.
Let op mijn website is vernieuwd http://www.natuurfotograafmarcel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
User

Kevin1990

273

Venlo

door Kevin1990 » Vr Jul 23, 2010 21:52

Gerjan Lennips schreef:Kevin bedoeld volgens mij dat het hier om een prototype gaat en dat het goed mogelijk is dat de uiteindelijke minifig er wel strak uit gaat komen te zien.

ja precies dankje
Gebruikers-avatar
User

mahjqa

5562

Ma Feb 07, 2005 1:03

Utrecht

door mahjqa » Za Jul 24, 2010 8:10

Als deze echt is ben ik erg benieuwd hoe ze de combinatie pruik+hoed hebben opgelost.
Niet krabben, daar wordt het alleen maar erger van.
Gebruikers-avatar
User

Rusty

14444

Emmeloord

door Rusty » Za Jul 24, 2010 9:26

Misschien bij de definitieve versie een nop op de pruik, zodat de hoed daar weer op past?
Je kan nooit te veel Lego hebben, hooguit te weinig ruimte om het netjes op te bergen...

Gebruikers-avatar
User

workfromtheheart

Rang

Moderator

Moderator
6407

Zo Nov 04, 2007 20:44

Dronten

door workfromtheheart » Za Jul 24, 2010 10:25

mahjqa schreef:Als deze echt is ben ik erg benieuwd hoe ze de combinatie pruik+hoed hebben opgelost.

Ik meer bang... dat het één geheel is.
Mijn Flickr pagina.
Moeite met wiskunde? Met WisWereld probeer ik te helpen.
Gebruikers-avatar
User

Kevin1990

273

Venlo

door Kevin1990 » Za Jul 24, 2010 11:07

workfromtheheart schreef:
mahjqa schreef:Als deze echt is ben ik erg benieuwd hoe ze de combinatie pruik+hoed hebben opgelost.

Ik meer bang... dat het één geheel is.

ik denk ook eerder dat ze dat gaan doen dat twee losse stukken
Gebruikers-avatar
User

Barman

6686

Di Mrt 22, 2005 22:30

Wijk bij Duurstede

door Barman » Za Jul 24, 2010 12:05

Dat denk ik ook. Ze zetten dezelfde trand door als de Toy Story minifigs. Wat wel begrijpelijk is met zoveel detail in de pruik met doek en hoed. Aan de andere kant jammer, want ik weet zeker dat er een hoop mensen zijn doe goed gebruik kunnen maken van de pruik en hoed apart.
Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil!
Flickr en Youtube
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8558

Ma Dec 25, 2006 14:27

Soesterberg

door eti » Di Jul 27, 2010 18:26

Ik heb die films niet gezien en kan niet zo gek veel met een grote hoed met tweekleurig lang haar eraan vast. Dus is het goed voor mijn portemonnee als het uit één stuk is.
Een oplossing zoals bij de dwergen zou charmanter zijn, maar dat lange haar kan natuurlijk niet om de nek vastgemaakt worden zoals een baard...
Gebruikers-avatar
User

Kevin1990

273

Venlo

door Kevin1990 » Di Jul 27, 2010 18:32

eti schreef:Ik heb die films niet gezien en kan niet zo gek veel met een grote hoed met tweekleurig lang haar eraan vast. Dus is het goed voor mijn portemonnee als het uit één stuk is.
Een oplossing zoals bij de dwergen zou charmanter zijn, maar dat lange haar kan natuurlijk niet om de nek vastgemaakt worden zoals een baard...

als nog is de kans dat dan alleen die hoed erop past. dus heeft het nog niet veel zin.
of het moet zoiets als de hoed zijn.
Gebruikers-avatar
User

TAFOL

Rang

premium

premium
9007

Papendrecht

door TAFOL » Di Jul 27, 2010 19:17

eti schreef:Ik heb die films niet gezien...

Ook niet toen wij jou erop wezen dat die films op TV uitgezonden werden? Want het zijn namelijk echte aanraders. :wink:
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8558

Ma Dec 25, 2006 14:27

Soesterberg

door eti » Di Jul 27, 2010 21:00

Nee, ik denk zelfs dat ik dat berichtje nooit gelezen heb... maar de kans is ook vrij groot dat ik moest werken toen die films werden uitgezonden. Bovendien hou ik meestal niet zo heel erg van de grote publieksfilms uit Hollywood, dus ik heb niet zo erg de neiging ernaar te gaan kijken.
Ik herinner me wel dat het me destijds verbaasde dat die films zo populair werden, want ik dacht: Wie gaat er nou in godsnaam naar een film over piraten kijken? Maar dat lag dus anders...

Neemt niet weg dat het voor een licentiethema een schot in de roos is, natuurlijk. Ten eerste omdat piraatjes en Lego sowieso al goed verenigbaar zijn, en omdat Lego er weer een grote publiekstrekker mee binnen heeft. En ik ben best bereid om een keer zo'n piratenfilm te kijken, als de gelegenheid zich voordoet. Wie weet vind ik ze toch heel tof.
Gebruikers-avatar
User

darksider

1014

Zo Jun 14, 2009 20:21

Leiden

door darksider » Do Jul 29, 2010 14:24

Zo goed als officiële bevestiging van het nieuwe Pirates of the Caribbean theme via http://www.Brothers-Brick.com:
"UPDATE: Julie Stern from LEGO Brand Relations tells The Brothers Brick, “Yes, that is a pirate among the prince of Persia sets. Stay tuned for more details surrounding this 2011 line.”"

darksider (d.d. 18 sep 2009, 10:09) schreef:In mijn mening, en in de mening van anderen op Eurobricks, kan wat Steve Witt zegt vertaald worden als: Lego heeft de licentie gekregen voor de nieuwe Pirates of the Caribbean film, maar omdat Disney geen concurrerende Piraten sets tegen die tijd (2011) meer in de winkels wil zien, is waarschijnlijk in gezamenlijk overleg besloten de huidige Piraten lijn af te kappen per medio 2010.
Volgens mij is zijn "Pirates was always planned to be an in and out theme, but it doesn't mean it can't come back. Don't worry everyone, things that make money always have a way of making a comeback." slechts een 'stille' hint naar deze nieuwe licentie (die blijkbaar nog even geheim moet blijven).
This day started out SNAFU, but then my machine went all TARFUN. The place was totally FUBAR after that.
Gebruikers-avatar
User

Kevin1990

273

Venlo

door Kevin1990 » Vr Nov 12, 2010 1:48

Het is net officeel gemaakt dat lego POTC uit komt:

Posted Yesterday, 04:17 AM
Certainly, it was confirmed at Brickfair by Steve Witt, the LEGO (ex-?)Community Relations Coordinator.

Bron:
http://www.eurobricks.com/forum/index.p ... 443&st=330
Gebruikers-avatar
User

Aliencat

Rang

premium

premium
4111

Di Feb 05, 2008 8:57

door Aliencat » Vr Nov 12, 2010 9:17

Kevin1990 schreef:confirmed at Brickfair by Steve Witt

Uhm, maar dat was al in augustus ;)
Gebruikers-avatar
User

TAFOL

Rang

premium

premium
9007

Papendrecht

door TAFOL » Di Nov 16, 2010 0:15

Nieuwe informatie van Eurobricks:

Eurobricks-lid 'Sajer' schreef:Hey guys, browsed through only the last 2 pages of this thread and it seems that there is still doubt about it's existence. I've recently seen a pdf file given to dealers of next year's lifestyle products, and it's pretty much confirmed that PotC is coming out as a theme next year as there were minifigure keychains of them. I'm not really able to recall exactly how many and who, but after finally watching Curse of the Black Pearl for the first time yesterday, I have reason to believe that it is based on the first movie, as the minifigures I can recall are:

Captain Barbossa
Captain Jack Sparrow
Elizabeth Swan (didn't look very nice imo)
Black Guy with dreadlocks (One of Barbossa's crew right?)
Another Black Guy with creepy eyes (I think)

Note that I could not see much or in close detail, but given the fact that keychains are already being marketed to dealers can pretty much confirm that PotC is coming out next year. I'm sorrry for not having any pictures or anything to confirm this, but trust me.

Eurobricks-lid 'lightningtiger' schreef:G'day everyone, some bad news and some good news.....bad first....couldn't see catalogue.....good news, another retailer told me he has pre-ordered the FIVE sets on blind-ordering (ordering without seeing pictures) with the same price grouping as PoP.
Keep on going ARRRRR ! Afbeelding

Eurobricks-lid 'lightningtiger' schreef:Sorry, everyone....no to ETA and no to names.....but I was told there is at least one big ship....but that is all I was told.
Keep on waiting. Afbeelding

Bron 1
Bron 2
Bron 3
Gebruikers-avatar
User

Kevin1990

273

Venlo

door Kevin1990 » Di Nov 16, 2010 17:39

Veel leuke teksten.
Ik ben zeer benieuwt naar de eerste foto van de keychains.
weten we tensmiten al wat ons een beetje staat te wachten.

maar ik weet nu al
Heel veel nieuwe parts :D
no avatar
User

Legomaster

2594

Amsterdam Noord

door Legomaster » Di Nov 16, 2010 19:36

Ik ben benieuwd naar de nummers en fotos maar ik verwacht dat we dat begin 2011 te lezen krijgen.
1 ding is zeker ik vind het leuk dat lego en disney goed samen werkt.
Let op mijn website is vernieuwd http://www.natuurfotograafmarcel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
no avatar
User

nickx

223

Vr Jun 22, 2007 21:55

Koudum (friesland)

door nickx » Do Nov 18, 2010 18:03

Gebruikers-avatar
User

darksider

1014

Zo Jun 14, 2009 20:21

Leiden

door darksider » Do Nov 18, 2010 19:00

Via Eurobricks vond ik de echte officiele bevestiging van de PotC sets: persbericht

Niet vijf sets maar wel acht sets, maar liefst... Ik ben benieuwd. Misschien worden de eerste sets gepresenteerd op Lego Fanwelt? Of is dat (nog) geen goede gelegenheid daarvoor?
This day started out SNAFU, but then my machine went all TARFUN. The place was totally FUBAR after that.
Gebruikers-avatar
User

TAFOL

Rang

premium

premium
9007

Papendrecht

door TAFOL » Vr Nov 19, 2010 9:06

darksider schreef:Via Eurobricks vond ik de echte officiele bevestiging van de PotC sets: persbericht

Hierbij:

www.prnewswire.com schreef:BILLUND, Denmark, Nov. 18, 2010 /PRNewswire/ -- The LEGO Group and Disney Consumer Products today announced an upcoming collection of LEGO® brand Pirates of the Caribbean construction toys that will set children's imaginations sailing on thousands of build-and-play adventures. Scheduled to launch in spring 2011, eight new building sets will bring the action, stories and characters of the entire series of Pirates of the Caribbean films to life in LEGO form, including the spring 2011 premiere of the fourth installment, "Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides."

"The Pirates of the Caribbean franchise is a classic favorite among families and children around the world," said Jill Wilfert, vice president licensing & entertainment at The LEGO Group. "The pirate theme is always a strong player in the LEGO portfolio, and the Pirates of the Caribbean brand offers the quintessential pirate experience with familiar characters, stories and scenes, allowing us to develop even more authentic and exciting models for children and collectors."

"Collaborating with The LEGO Group on the Pirates of the Caribbean franchise is sure to be another great example of how together, we merge timeless characters and stories with a versatile play pattern to create exciting ways to play for children and fans of all ages," said Vince Klaseus, senior vice president of global toys, Disney Consumer Products. "We look forward to giving children a chance to recreate the adventures from the big screen, while adding their own creative twists and ideas through LEGO building."

In a companion release today, Disney Interactive Studios, TT Games and the LEGO Group announced that LEGO Pirates of Caribbean: The Video Game is scheduled for release on multiple video game platforms in May 2011.

Bron
Gebruikers-avatar
User

TAFOL

Rang

premium

premium
9007

Papendrecht

door TAFOL » Vr Nov 26, 2010 15:16

De volgende sets gaan mogelijk uitkomen:

www.play.com schreef:Whitecap Bay
At White Cap Bay, Captain Jack Sparrow and the other pirates must capture a mermaid. Spot them using the searchlight and shoot the net from the boathouse cannon. But beware! If the whale oil tips over the whole lighthouse is sure to go up in flames!

Fountain Of Youth
Barbossa, Blackbeard and Jack Sparrow are battling it out for the fabled spring that gives the gift of eternal life. As they clash cutlasses, can Captain Jack tiptoe past them and make it to the fountain first?

Queen Anne's Revenge
From the captain's quarters perched high on his magnificent ship, Blackbeard secretly looks on as Captain Jack Sparrow and the motley crew attempt mutiny against Angelica and the zombies. Will our heroes be able to take control of the ship before Blackbeard reveals himself?

The Captain's Cabin
In the dead of night, Captain Jack Sparrow sneaks into the captain's cabin to steal a coveted ship-in-a-bottle. As he turns to leave, two pirates jump out of the shadows. With nowhere to run, will he be able to fend them off and escape with the loot?

The Cannibal Escape
Ruuuun! Captain Jack Sparrow and Will Turner have escaped from the cannibal village and are being chased by their hungry foes. Can they reach the safety of the Black Pearl before their guests really do have them for dinner? Set includes roasting spit, bone cage, chief's chair and cannibal hut.

The London Escape
Captain Jack Sparrow and Joshamee Gibbs escape the hangman's noose only to be captured again by King George's soldiers. Can Jack escape through the busy streets of London and find refuge at the Captain's Daughter?

Isla De La Muerta
Pirate Lord Hector Barbossa needs to capture the descendent of Bootstrap Bill to rid himself of the curse of the Black Pearl , and he believes it to be the beautiful Elizabeth Swann. As Barbossa turns into a skeleton, can Captain Jack Sparrow defeat the Pirate Lord and gain control of the Black Pearl?

The Mill
At the mill, Captain Jack Sparrow, Will Turner and Admiral Norrington duel it out for the key to the Dead Man's Chest. Suddenly the mill wheel shakes loose with them inside! Can they manage to stay upright and still stop Flying Dutchman Pirate Hadras from scuttling away with the prize?

Bron 1 Bron 5
Bron 2 Bron 6
Bron 3 Bron 7
Bron 4 Bron 8
no avatar
User

Legomaster

2594

Amsterdam Noord

door Legomaster » Vr Nov 26, 2010 19:32

Als ik het goed leest komt er een walvis uit en een molen ?
Gebruikers-avatar
User

Bricknook

3570

Ma Mrt 23, 2009 17:56

Nuenen

door Bricknook » Vr Nov 26, 2010 21:38

Helaas, geen walvis. Ze spreken over whale oil. Letterlijk walvis-olie. Waarschijnlijk traan in gewoon Nederlands. Dat was vroeger een gangbare brandstof voor olielampen.
Geschiedenis is de versie van het verleden, waarover men heeft besloten het eens te zijn. (Napoleon Bonaparte)
Gebruikers-avatar
User

Kevin1990

273

Venlo

door Kevin1990 » Za Nov 27, 2010 2:13

de windmill is warschijnljik waar allemaal die kingdom geruchten over gaan. het was niet kingdom maar POTC
Gebruikers-avatar
User

Rick

2020

Ma Apr 14, 2003 7:33

door Rick » Za Nov 27, 2010 9:57

Kevin1990 schreef:de windmill is warschijnljik waar allemaal die kingdom geruchten over gaan. het was niet kingdom maar POTC

En dit gaat dan weer niet over een windmolen, maar een (scene met een losgeslagen) waterrad. Dus wellicht toch een windmolen voor Kingdoms.
Gebruikers-avatar
User

HPSterk

607

Di Aug 15, 2006 12:44

Amsterdam

door HPSterk » Za Nov 27, 2010 10:39

Er staan best wel een groot aantal spoilers in de beschrijvingen van de sets van de nieuwe film (de eerste 4 sets en "The London Escape"). :what:

Desalniettemin, ik kan niet wachten! :omg:
Het zijn de kleine dingen die het doen...

Brickshelf
Gebruikers-avatar
User

TAFOL

Rang

premium

premium
9007

Papendrecht

door TAFOL » Za Nov 27, 2010 13:37

Setnummers + prijzen (in Engelse pond):

Eurobricks-lid 'Christian' schreef:Prices for the new sets were are also listed on play.com:

4181 - Isla De la Muerta £ 21,99
4182 - The Cannibal Escape £ 30,99
4183 - The Mill £ 40,99
4191 - The Captain's Cabin £ 10,49
4192 - Fountain of Youth £ 21,99
4193 - The London Escape £ 49,99
4194 - Whitecap Bay £ 71,99
4195 - Queen Anne's Revenge £ 102,99

Bron
Gebruikers-avatar
User

Rusty

14444

Emmeloord

door Rusty » Za Nov 27, 2010 19:35

Betekent dit dan dat POTC 4 volgend jaar uitkomt? Want een aantal sets zijn uit de 4e film.

En waar blijft de Black Pearl? Of wordt dat misschien een exclusive in de trant van de Admiral Flagship? :omg:

Gebruikers-avatar
User

HPSterk

607

Di Aug 15, 2006 12:44

Amsterdam

door HPSterk » Za Nov 27, 2010 19:42

Rusty schreef:Betekent dit dan dat POTC 4 volgend jaar uitkomt? Want een aantal sets zijn uit de 4e film.

En waar blijft de Black Pearl? Of wordt dat misschien een exclusive in de trant van de Admiral Flagship? :omg:

20 mei 2011, voor die datum staat de nieuwe film gepland.
Het zijn de kleine dingen die het doen...

Brickshelf
Gebruikers-avatar
User

Night Creeper

Rang

premium

premium
1978

Vr Sep 14, 2007 20:36

Ochten

door Night Creeper » Wo Dec 01, 2010 0:25