Alles over de sets van 2014

Star Wars 2014

Forumregels
Let op, lees dit eerst!
Afbeeldingen sets 2014
Gebruikers-avatar
User

Harald

135

Do Sep 27, 2012 12:23

Ommen

Re: Star Wars 2014

door Harald » Do Mrt 27, 2014 9:32

Tijger-San schreef:Omdat het plaatje in de post van HJR het niet doet

Precies. daarom had ik hem ook opnieuw gepost !
Gebruikers-avatar
User

Large

Rang

premium

premium
3102

Ma Aug 01, 2011 11:46

Die Haghe

door Large » Do Mrt 27, 2014 9:40

Ah vandaar, bij mij doet hij het wel...

Dan laten we het maar zo :wink:
"Duizend bommen en granaten..!"
-Kapitein Haddock

https://instagram.com/largebricks/
Gebruikers-avatar
User

Harald

135

Ommen

door Harald » Do Mrt 27, 2014 16:46

Nog even over (her)introductie van Darth Revan.
Het kan niet dat deze in de toekomst weer terugkomt, want in de tijdslijn van Star Wars leefde Revan rond 4000-3950 voor BBY en de aankomende Star Wars episode 7 speelt zich af in jaar 0 en verder.

Ik kan me niet voorstellen dat ze nu oude sets introduceren met in het achterhoofd de nieuwe Star Wars film welke zich afspeelt 10-tale jaren na Return of the Jedi
Gebruikers-avatar
User

darksider

1014

Zo Jun 14, 2009 20:21

Leiden

door darksider » Vr Mrt 28, 2014 15:03

Vanaf 28 april te bestellen bij Shop@Home Nederland: de 75059 Sandcrawler, voor het 'luttele bedrag' van €329,99 :what: . Nou ja, het is maar een paar weken voordat het vakantiegeld binnenkomt. Duitse prijs is overigens 9% lager: €299,99; de Belgische prijs is gelijk aan de Nederlandse.
Hoewel ik zelf, zoals ik al eerder vermeldde, meestal een 'dag één' besteller ben is het waarschijnlijk aantrekkelijker om deze set op 4 mei ('May the Fourth') te bestellen, vanwege het bonus figuurtje (waarschijnlijk dus Darth Revan) dat dan bij de bestelling gratis wordt meegeleverd.
This day started out SNAFU, but then my machine went all TARFUN. The place was totally FUBAR after that.
Gebruikers-avatar
User

TAFOL

Rang

premium

premium
9132

Zo Sep 14, 2008 12:11

Papendrecht

door TAFOL » Za Apr 05, 2014 3:23

Nieuwe foto's (klikbaar):

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

Bron
Just the other night I was aimlessly surfing the Internet and now here I am on
the most fantastic LEGO-forum in the world having chats with you fine people.

TAFOL Brickography op Facebook
Mijn Brickshelf
Gebruikers-avatar
User

Tijger-San

Rang

premium

premium
749

Ma Jul 10, 2006 22:31

Nabij Utrecht

door Tijger-San » Za Apr 05, 2014 14:13

pj_bosman schreef:Ja, ik twijfelde ook al, en nog steeds. Ik zie wat je bedoelt, dat het ene onderdeel bright light orange lijkt, en de deurrails oranje. Ik hoop stiekem dat die deurrails ook bright light orange zijn! Op de foto van de achterzijde van de doos lijken de tegel voorop en de deurrails namelijk dezelfde kleur :)

Op deze foto's lijkt de kleur van de deur rails van de Phantom toch echt bright light orange. Die brick separator in de afbeelding van The Ghost is een stuk donkerder en de tegels achterop lijken ook bright light orange.
Ook voor een automatiseerder, gaat niets vanzelf.
Mocs op Flickr en Brickshelf
Gebruikers-avatar
User

TAFOL

Rang

premium

premium
9132

Papendrecht

door TAFOL » Za Apr 05, 2014 14:38

TAFOL schreef:Afbeelding

Zijn dat nou korte droid-beentjes en een nieuwe round brick met pin gaten?

Mijn Brickshelf
Gebruikers-avatar
User

HJR-Holland

4486

Do Jul 17, 2003 19:00

Dordrecht

door HJR-Holland » Za Apr 05, 2014 17:40

Kortere beentjes :)
my FLICKR account
no avatar
User

Legomaster

2612

Wo Feb 05, 2003 17:36

Amsterdam Noord

door Legomaster » Di Mei 20, 2014 16:29

Deze ziet er gaaf uit (Adventkalender)

Spoiler:

Per 24 september te koop vanaf €.29,99

[mod-edit: even de plaatjes onder een spoiler gezet, niet iedereen wil dit al zien]
Let op mijn website is vernieuwd http://www.natuurfotograafmarcel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
User

MOCkingBird

Rang

premium

premium
5551

Vr Nov 07, 2003 15:01

Oss

door MOCkingBird » Di Mei 20, 2014 16:49

Daar zitten weer leuke dingen in. Die kerstboom ! :D
Wil je een bijdrage leveren aan de brickbieb, stuur dan even een pb'tje
Bricklink Mockingbird's Nest Egg
Gebruikers-avatar
User

Tijger-San

Rang

premium

premium
749

Nabij Utrecht

door Tijger-San » Za Mei 24, 2014 20:34

Blijkbaar komt er een nieuwe EP1 set uit met nummer 75058. De set is nog een mysterie maar dit zijn de figuurtjes die erin zitten:
Afbeelding
LEGO Star Wars 75058 minifigs by -HOTH BRICKS-
Gebruikers-avatar
User

Chef_NL

Rang

premium

premium
419

Za Dec 29, 2012 20:48

Heemskerk

door Chef_NL » Za Mei 24, 2014 20:52

Naboo is wel duidelijk, waarschijnlijk docking port o.i.d. maar verder? ik ben benieuwd!
Mijn MOC's op Flickr | Mijn verzameling op Brickset
Gebruikers-avatar
User

HJR-Holland

4486

Dordrecht

door HJR-Holland » Zo Mei 25, 2014 7:57

Ik benk zelf een een Flash Speeder / Gian speeder, maar veel mensen uit de SW community denken dat het een nieuwe MTT gaat worden gebaseerd op deze still uit de Yoda Chronicles
my FLICKR account
Gebruikers-avatar
User

Harald

135

Ommen

door Harald » Zo Mei 25, 2014 18:48

HJR-Holland schreef:Ik benk zelf een een Flash Speeder / Gian speeder, maar veel mensen uit de SW community denken dat het een nieuwe MTT gaat worden gebaseerd op deze still uit de Yoda Chronicles

Een ander Naboo set, zou ook mooi zijn, bijvoorbeeld de Royal Starship. Deze is (volgens mij) nog nooit officieel uitgebracht. Al zou je dan bij de minifig set 75058 denken dat prinses Padmé Amidala er wel bij zat, dus waarschijnlijk geen Royal starship, jammer.

Wat zou er dan voor set uitgebracht worden bij/voor de minifig set 75055 ?
Gebruikers-avatar
User

Bricknook

3591

Ma Mrt 23, 2009 17:56

Nuenen

door Bricknook » Zo Mei 25, 2014 18:53

75055 is de nieuwe Star Destroyer (opvolger van de 6211).
Geschiedenis is de versie van het verleden, waarover men heeft besloten het eens te zijn. (Napoleon Bonaparte)
Gebruikers-avatar
User

TAFOL

Rang

premium

premium
9132

Papendrecht

door TAFOL » Di Mei 27, 2014 16:52

HJR-Holland schreef:Ik benk zelf een een Flash Speeder / Gian speeder, maar veel mensen uit de SW community denken dat het een nieuwe MTT gaat worden gebaseerd op deze still uit de Yoda Chronicles

Je bedoelt deze?

Afbeelding

Bron

Mijn Brickshelf
Gebruikers-avatar
User

Sonny

1105

Zo Sep 26, 2004 13:58

Maasbree

door Sonny » Di Mei 27, 2014 17:19

Owyeah RB hoekslopes :duim: :omg: :D
Gebruikers-avatar
User

Quarktaart

Rang

premium

premium
1428

Vr Jun 10, 2011 11:25

Vleuten

door Quarktaart » Di Mei 27, 2014 17:56

Die MTT's hadden toch helemaal geen noemenswaardige schietkracht? Waar wordt die spring powered rocket of zoiets voor gebruikt?
Stenen maken de minifig
Brickshelf
Flickr
Gebruikers-avatar
User

Large

Rang

premium

premium
3102

Ma Aug 01, 2011 11:46

Die Haghe

door Large » Di Mei 27, 2014 21:51

Hmmm... ben niet bepaald onder de indruk...

Wat mij betreft ziet de vorige er veel beter uit..

Spoiler:

Dat mechanisme waar de Battle Droids uit komen lijkt nu nog minder op het echte werk, ze staan zelfs al....

Het enige positieve is de Naboo Soldier :)
"Duizend bommen en granaten..!"
-Kapitein Haddock

https://instagram.com/largebricks/
Gebruikers-avatar
User

HJR-Holland

4486

Dordrecht

door HJR-Holland » Wo Mei 28, 2014 7:20

2014 is, buiten de Rebels sets, een waardeloos jaar qua SW sets... Sommige zien er best uit hoor, daar niet van, maar het lijkt wel alsof LEGO alle creativiteit kwijt is en zich alleen nog maar op reruns concentreert... En daar is deze MTT een goed voorbeeld van.
my FLICKR account
Gebruikers-avatar
User

Fvddungen

674

Di Nov 23, 2010 16:03

Hilversum

door Fvddungen » Wo Mei 28, 2014 9:33

Misschien omdat het thema onderhand echt compleet is uitgemolken? Alle modellen zijn intussen wel een keer gemaakt. Veel oude sets worden gewoon gerecycled, maar of dat een verbetering is.... En het is het langst lopende thema onderhand.

Ik denk dat we moeten wachten tot de nieuwe films uit zijn voor we echt nieuwe modellen gaan zien, denk ik.
no avatar
User

Musicbuilder

909

Ma Aug 27, 2012 10:09

door Musicbuilder » Wo Mei 28, 2014 9:43

Fvddungen schreef:Misschien omdat het thema onderhand echt compleet is uitgemolken? Alle modellen zijn intussen wel een keer gemaakt. Veel oude sets worden gewoon gerecycled, maar of dat een verbetering is.... En het is het langst lopende thema onderhand. Ik denk dat we moeten wachten tot de nieuwe films uit zijn voor we echt nieuwe modellen gaan zien, denk ik.

Ik zie nog wel mogelijkheden in : "the battle of naboo" en dan vooral de goeie gugan leger (vooral die wandelende beesten met de schild generator).

https://www.google.nl/search?q=battle+o ... B610%3B405
Mijn naam : Michiel; mijn 2 passies : Muziek (Jean Michel Jarre) & LEGO (Minifig Sets/1978-heden).
Gebruikers-avatar
User

darksider

1014

Leiden

door darksider » Wo Mei 28, 2014 9:53

Ik zag de foto gisteren al vluchtig, en was mijn eerste gedachte al: 'goh, hij lijkt in de was gekrompen'. Maar de foto van Large van de 7662 laat haarscherp zien hoezeer deze nieuwe MTT kleiner en gewoonweg lelijker is geworden. Ik ben totaal geen OT fan, maar ik moet zeggen dat ik altijd zeer onder de indruk ben geweest van de 7662 MTT. Deze nieuwe... Niet zo heel erg.
Ik ben het niet helemaal eens met het feit dat 2014 (behalve de Rebels sets) een waardeloos Lego SW jaar is. De meeste OT sets (Sandcrawler, Snowspeeder, B-Wing, Cantina) zijn toch wel weer duidelijk verbeterd t.o.v. eerdere versies en bovendien zijn de meeste mogelijke voertuigen en locaties in het SW 'universum' inmiddels wel eens uitgebracht, waardoor er weinig ruimte meer is voor werkelijk nieuwe sets (hoewel een nieuwe Cloud City inmiddels erg welkom was geweest: misschien nog later in het jaar?). Tja, ik verzamel al sinds 1999 al alle OT sets, dus ik heb alle sets inmiddels al een aantal keren langs zien komen (en soms heb ik nog niet eens de vorige versie opgebouwd voordat er al weer een nieuwere wordt uitgebracht: zoals bij de X-Wing en bij de AT-AT :look: ). Ik vind de selectie dit jaar dus helemaal niet zo beroerd, al met al.
This day started out SNAFU, but then my machine went all TARFUN. The place was totally FUBAR after that.
Gebruikers-avatar
User

Fvddungen

674

Hilversum

door Fvddungen » Wo Mei 28, 2014 10:20

Uh.... nu ben ik niet echt een Star Wars fan en weet er ook niet zo heel veel van af, maar die MTT kwam toch helemaal niet in de Original Trilogy voor, maar pas in de sequels? Of vergis ik me nou?
Gebruikers-avatar
User

HJR-Holland

4486

Dordrecht

door HJR-Holland » Wo Mei 28, 2014 10:40

Fvddungen schreef:Uh.... nu ben ik niet echt een Star Wars fan en weet er ook niet zo heel veel van af, maar die MTT kwam toch helemaal niet in de Original Trilogy voor, maar pas in de sequels? Of vergis ik me nou?

Hij komt voor in de prequels, in Episode I om precies te zijn.

Ik vind het gewoon jammer dat LEGO niet ervoor heeft gekozen eens iets anders uit te brengen ipv wederom een AAT. Ze hadden beter een Flash / Gian Speeder met een AAT kunnen uitbrengen; die zijn er sinds 2000 niet meer...
my FLICKR account
Gebruikers-avatar
User

Fvddungen

674

Hilversum

door Fvddungen » Wo Mei 28, 2014 10:43

HJR-Holland schreef:Hij komt voor in de prequels, in Episode I om precies te zijn.

Yes, I know. Dat is wat ik ook bedoelde. OT = Deel 4 t/m 6 en daar kwam de MTT niet in voor.
Gebruikers-avatar
User

darksider

1014

Leiden

door darksider » Wo Mei 28, 2014 12:49

Fvddungen schreef:Uh.... nu ben ik niet echt een Star Wars fan en weet er ook niet zo heel veel van af, maar die MTT kwam toch helemaal niet in de Original Trilogy voor, maar pas in de sequels? Of vergis ik me nou?

Helemaal gelijk: ik schreef OT waar ik PT bedoelde! En nu te laat om berichtje aan te passen :oops:
Gebruikers-avatar
User

Tijger-San

Rang

premium

premium
749

Nabij Utrecht

door Tijger-San » Wo Mei 28, 2014 21:16

Die MTT is best wel een tegevaller. Die had nu niet voor mij opnieuw gehoeven. Ik heb afgelopen maandag opnieuw The Phantom Menace zitten kijken en expres opgelet in welke scenes de Naboo soldier voorkwam. Dat is alleen in het begin in de Naboo hanger en laterop in de film wederom in de hanger en

Spoiler:

Dat maakt de teleurstelling alleen maar groter. Een set van een van de eerder genoemde locaties had ik liever gezien. Met Darth Maul bijvoorbeeld. Helaas. Ik hoop wel dat het Naboo soldier figje ook beschikbaar komt in een kleiner goedkoper setje. Daar wil ik er wel een paar van, al is het alleen maar voor zijn petje.
Gebruikers-avatar
User

Neanderthaler

496

Za Okt 18, 2008 20:29

Montfoort

door Neanderthaler » Wo Mei 28, 2014 23:03

Men, die AT-AT :twitch:

Geweldig!
Gebruikers-avatar
User

C-3PO

104

Wo Mei 28, 2014 12:18

Tatooine

door C-3PO » Do Mei 29, 2014 16:44

Vanmiddag waren ze beiden af:
Afbeelding

Afbeelding

En hier is de crew:
Kanan:
Afbeelding

Hera:
Afbeelding

Zeb:
Afbeelding

Bridger:
Afbeelding

Chopper:
Afbeelding
Gebruikers-avatar
User

Harald

135

Ommen

door Harald » Vr Mei 30, 2014 9:05

@C-3PO even een vraag omtrent de combi van de Ghost en de Phantom, de voorzijde van de Phantom (cockpitgedeelte) kun je van de achterzijde losmaken. Mijn vraag is nu of je als je alleen de achterzijde van de Phantom neemt, deze andersom in de Ghost kan plaatsen ..... kan dat ook ??
Wat ik bedoel is dat dan de motoren van de Phantom dus ook naar achteren eruit steken en of dit mogelijk is ?
Gebruikers-avatar
User

C-3PO

104

Tatooine

door C-3PO » Vr Mei 30, 2014 9:19

Harald schreef:@C-3PO even een vraag omtrent de combi van de Ghost en de Phantom, de voorzijde van de Phantom (cockpitgedeelte) kun je van de achterzijde losmaken. Mijn vraag is nu of je als je alleen de achterzijde van de Phantom neemt, deze andersom in de Ghost kan plaatsen ..... kan dat ook ??
Wat ik bedoel is dat dan de motoren van de Phantom dus ook naar achteren eruit steken en of dit mogelijk is ?

Yep! Dat kan.
Gebruikers-avatar
User

Harald

135

Ommen

door Harald » Vr Mei 30, 2014 9:48

C-3PO schreef:
Harald schreef:@C-3PO even een vraag omtrent de combi van de Ghost en de Phantom, de voorzijde van de Phantom (cockpitgedeelte) kun je van de achterzijde losmaken. Mijn vraag is nu of je als je alleen de achterzijde van de Phantom neemt, deze andersom in de Ghost kan plaatsen ..... kan dat ook ??

Yep! Dat kan.

ok, dat had ik al gehoopt. Het lijkt me er wel mooi uitzien namelijk.
Zou je misschien hier ook een foto van kunnen maken, ben wel benieuwd. :wink:
Gebruikers-avatar
User

C-3PO

104

Tatooine

door C-3PO » Vr Mei 30, 2014 12:59

Harald schreef:
C-3PO schreef:

Yep! Dat kan.

ok, dat had ik al gehoopt. Het lijkt me er wel mooi uitzien namelijk.
Zou je misschien hier ook een foto van kunnen maken, ben wel benieuwd. :wink:

Uiteraard. Was ik al van plan, maar vanochtend was ik even niet in staat dit te doen. Bij deze:
Afbeelding
Gebruikers-avatar
User

Harald

135

Ommen

door Harald » Za Mei 31, 2014 10:29

Ik kan het niet helemaal goed zien, maar het lijkt met een mooie combi zo, met die extra motoren naar achteren.

Ik vond het altijd al vrij onlogisch hoe de Phantom in de Ghost geplaatst werd, met de cockpit naar achteren tussen de motoren. Maar goed das een kwestie van smaak.
Gebruikers-avatar
User

C-3PO

104

Tatooine

door C-3PO » Ma Jun 02, 2014 17:37

Parlez vous français?
http://www.hothbricks.com/2014/06/rumeu ... s-slave-i/

Een UCS van Slave I op komst?

Afbeelding
Gebruikers-avatar
User

Bricknook

3591

Ma Mrt 23, 2009 17:56

Nuenen

door Bricknook » Ma Jun 02, 2014 18:35

HJR-Holland schreef:Er komen sowieso twee UCS modellen komend jaar: een sandcrawler (Maart) en een Slave 1 (September)

Dus ja. Daarmee is nog niet gezegd, dat die er uit komt te zien zoals de Slave 1 in de link. Die Watto-buste ernaast is ook nooit uitgebracht als set. Daarnaast hebben anderen al bewezen, dat sommige punten (o.a. de behuizing rond de vleugelscharnieren) beter kunnen. Tot slot: de Slave 1 kan in 2 versies worden uitgebracht: de versie uit Attack of the Clones of de versie uit The Empire Strikes Back. Dat zullen we allemaal dus zien in september. Nog 3 maandjes geduld dus. :wink: Ook voor mij overigens, want ik heb Slave 1 altijd één van de mooiere/leukere schepen uit het Star Wars-franchise gevonden. :P
Geschiedenis is de versie van het verleden, waarover men heeft besloten het eens te zijn. (Napoleon Bonaparte)
Gebruikers-avatar
User

merman

2324

Za Jul 01, 2006 14:17

Amsterdam

door merman » Ma Jun 02, 2014 22:31

Die Slave op de foto lijkt me enkel opgebouwd uit reguliere bricks... Net zoals de bustes.
I roared. And I rampaged...
Gebruikers-avatar
User

benlego

534

Ma Okt 29, 2007 13:49

Zoetermeer

door benlego » Zo Jun 08, 2014 11:43

Afbeelding
Afbeelding

(foto's zijn klikbaar)
Gebruikers-avatar
User

C-3PO

104

Tatooine

door C-3PO » Vr Jul 18, 2014 19:11

SDCC exclusive:
#‎sdcc‬ ‪#‎lego‬ ‪#‎starwars‬ ‪#‎rebels‬ ‪#‎ghost‬ with ‪#‎chopper‬ ‪#‎microfighter‬ revealed, $40 each limited to 1000 pieces split over 4 days. photo credit ‪#‎yahoomovies‬ ‪#‎sandiegocomicon‬ ‪#‎comicon‬

Afbeelding
VorigeVolgende